×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ آژانس تبلیغاتی چیست و وظایف آن در قبال مشتری
تاریخ انتشار : 02 مرداد 1401 زمان مطالعه : 8 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

آژانس تبلیغاتی چیست و وظایف آن در قبال مشتری

آژانس تبلیغاتی چیست و وظایف آن در قبال مشتری

تصور کنید وارد رستورانی شده­‌اید که می‌­توانید غذاهای ایرانی، لبنانی، چینی، ایتالیایی و برای انتخاب انواع فست­‌فود و غذاهای برنجی، حق انتخاب داشته باشید.

طبیعتا شما برای غذا خوردن همیشه این رستوران را انتخاب می­‌کنید. آژانس­‌های تبلیغاتی مانند همین رستوران­ عمل می­‌کنند.

آنها تیمی از نویسندگان، مدیران تبلیغات چاپی، فیلمبرداران، مدیران، تبلیغ کنندگان آنلاین، تبلیغ کنندگان رسانه‌­های اجتماعی و بسیاری دیگر دارند که از پس هر سفارشی برمی‌­آیند.


ماهیت آژانس­‌های تبلیغاتی چیست؟

آژانس‌های تبلیغاتی به شرکت­‌ها کمک می‌­کنند تا محصولات و خدمات خود را بازاریابی کنند. آژانس‌­های تبلیغاتی خارج از سازمان­‌ها هستند و نیازهای بازاریابی و تبلیغات سایر مشاغل و سازمان­ها را تامین می­‌کنند.

آنها طیف کاملی از خدمات تبلیغاتی و مشاوره را بر اساس مطالعات بازار، فرهنگ عمومی و تکنیک­‌های فروش پیشرفته ارائه می‌­دهند. از آنجا که آنها مستقل از شرکت مشتری هستند، می­‌توانند در مورد نیازهای تبلیغاتی مشتری واقع­‌بین باشند.

به صورت کلی آژانس­‌های تبلیغاتی لوگو تولید می­‌کنند و طرح‌­های رنگی موثر و جذابی را طراحی می­‌کنند تا توجه مصرف­‌کننده را به تبلیغات مشتریان خود جلب کنند.

آنها همچنین شعارها و بروشورها را تهیه می­‌کنند.

آژانس‌­ها ممکن است اعلامیه­‌های خدمات عمومی را برای سازمان­‌های خیریه و برنامه­‌های اجتماعی نیز تهیه کنند و برای برنامه­‌ها، رویدادها و محصولات جدید اعلامیه­‌های مطبوعاتی منتشر کنند.

آژانس‌های تبلیغاتی از انواع رسانه‌ها برای تبلیغ کسب‌وکارها یا سازمان‌های مشتریان خود، از جمله تبلیغات مجلات، آگهی‌های روزنامه، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، وب‌سایت‌ها و حتی آگهی‌های تجاری استفاده می‌کنند.

برخی نیز برنامه‌ریزی می‌کنند، غرفه‌هایی در همایش‌ها فراهم می‌کنند و اقلام تبلیغاتی را اهدا می‌کنند.

روش کار آژانس‌های تبلیغاتی چگونه است؟

روشی که آژانس‌های تبلیغاتی کار می‌کنند این است که محصول یا خدمات مشتریان خود را به خوبی بشناسند و مشخص کنند که کدام جمعیت، بهترین مخاطب را برای تبلیغات فراهم می‌کند.

اگر یک شرکت کیف‌های دستی زنانه طراح بفروشد، یک آژانس تبلیغاتی احتمالاً سعی می‌کند تبلیغات تلویزیونی شرکت را در طول برنامه‌های زنانه یا در کانالی که مخصوص زنان است، قرار دهد.

می‌­توان گفت ویژگی اصلی آژانس­‌های تبلیغاتی، خلاقیت است که در ایجاد و مدیریت تبلیغات و سایر استراتژی­‌های بازاریابی برای مشتریان فعالیت می­‌کند.

جدا از مدیریت تبلیغات، این آژانس‌­های تبلیغاتی ممکن است در مدیریت استراتژی های برندسازی و بازاریابی برای مشتری که مستقیما با فروش مرتبط است نیز مشارکت داشته باشند.

کار آژانس‌­های تبلیغاتی از چه زمانی شروع شد؟

ویلیام تیلور یکی از اولین آژانس‌های تبلیغاتی است که در سال 1786 راه‌اندازی شد. جیمز وایت همچنین در سال 1800 آژانسی را در لندن راه‌اندازی کرد که به خانه گاو نر سفید معروف شد اما در سال 1980 از کار افتاد.

آژانس دیگری باز هم در لندن توسط جورج رینل افسر روزنامه لندن در سال 1812 راه اندازی شد. این آژانس به زودی به یک تجارت خانوادگی با نام تجاری Reynell & Son تبدیل شد.

اولین آژانس تبلیغاتی آمریکایی در سال 1850 توسط Volney B. Palmer در فیلادلفیا افتتاح شد. این آژانس بیشتر آگهی­‌های خود را در روزنامه­‌های مختلف منتشر می­‌کرد.

متیو برادی در سال 1856 بود که از تبلیغات مدرن با ارسال تبلیغات در روزنامه‌ها با فونت‌های مختلف استفاده کرد. استفاده از فونت های پررنگ انقلابی به پا کرد.

مدتی بعد، رابرت ای بونر یک آگهی کامل در یکی از روزنامه‌ها ایجاد کرد. ویلیام جیمز مفهوم فضاهای تبلیغاتی را در مجلات در سال 1864 آغاز کرد. به زودی، فرانسیس آیر 20 ساله یک آژانس تبلیغاتی کامل را در سال 1869 در فیلادلفیا راه اندازی کرد و نام آن را N.W. گذاشت.

جیمز والتر تامپسون در سال 1869 با شرکت کارلتون همکاری کرد و به زودی این شرکت را در سال 1877 خریداری کرد و نام آن را شرکت جیمز والتر تامپسون گذاشت. ایده او بعدا ایجاد یک تیم و راه‌اندازی اولین بخش خلاق برای هر آژانس تبلیغاتی بود.

به دلیل کمک‌های بزرگ او بود که او اکنون به عنوان پدر تبلیغات مجلات مدرن شناخته می‌شود. در سال 1964 بود که تبلیغات 100 ساله شد.

چرا باید کارها را به آژانس‌­های تبلیغاتی سپرد؟

  • تعداد مخاطبان بالایی دارند
  • از هر منبعی به طور موثر استفاده می­‌کنند
  • کار با کیفیت
  • صرفه‌جویی در هزینه
  • ایجاد تبلیغاتی هدفمند
  • بررسی و تحلیل واکنش­‌های مشتریان
  • تصمیم­‌گیری در مورد زمان و نوع رسانه تبلیغات
  • داشتن تیم حرفه‌­ای و متخصص
  • داشتن تجربه بیشتر
آژانس تبلیغاتی چیست و وظایف آن در قبال مشتری

آژانس تبلیغاتی چه کاری­ برای مشتریان انجام می­‌دهد؟

آژانس‌های تبلیغاتی می­‌توانند برای مشتریان مختلف مانند ­مغازه‌های تجاری کوچک، شرکت‌ها و حتی سازمان‌های غیرانتفاعی کار کنند. آنها استراتژی‌های مختلفی را برای گزینه­‌های مختلف امتحان می‌­کنند تا بر این اساس آن بهترین نتایج را بگیرند:

جذب مشتری

معمولا آژانس‌­های تبلیغاتی به صورت طولانی مدت با مشتریان کار می­‌کنند. راه‌های مختلفی برای تماس با مشتریان مناسب وجود دارد و یکی از راه­‌های اصلی شناسایی سازمان­‌هایی است که در حال حاضر به آژانس تبلیغاتی نیاز دارند.

پس از شناسایی، آنها یکی از اعضای با نفوذ سازمان را انتخاب می‌­کنند و با به اشتراک گذاشتن یک ایمیل یا تماسی تلفنی، برنامه آژانس تبلیغاتی خود را مطرح می­‌کنند.

برندسازی

 پس از ابراز علاقه مشتری به موضوع تبلیغات است که آژانس تبلیغاتی قرار ملاقاتی برای نمایش کار خود تنظیم می‌کند. این ارائه معمولا به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله مهم‌­ترین آنها میزان علاقه­‌ای که مشتری نشان داده است.

اگر مشتری مقدار زیادی علاقه نشان داده باشد، آژانس می­‌تواند به سادگی ارائه‌­ای در مورد برنامه‌­های خود برای مشتری به اشتراک بگذارد.

اما اگر مشتری هنوز مطمئن نیست، آژانس باید کمی کار کند، مانند نشان دادن نحوه کار آنها با مشتریان قبلی و ارائه کمپین‌های موفق و اقدامات دیگر.

ارزیابی

هنگامی که مشتری در نهایت آژانس تبلیغاتی را پذیرفت، کار واقعی آژانس با ارزیابی شروع می­‌شود. آژانس تبلیغاتی باید با جزئیات در مورد مشتری مانند شهرت شرکت در بازار، سهام بازار و موارد دیگر بداند.

آژانس تبلیغاتی همچنین می‌تواند با مشتری در مورد اهداف و برنامه­‌های تجاری خود صحبت کند تا عمق کسب و کار را درک کند. تنها پس از چنین ارزیابی است که آژانس در مورد نوع خلاقیت­‌های ارائه شده و ضرب الاجل مورد نیاز آنها برای کل فرآیند تصمیم می­‌گیرد.

خلاقیت

تیم خلاقیت آژانس شروع به برنامه­‌ریزی مانند تبلیغ تلویزیونی یا تبلیغات پاپ آپ وب سایت و موارد دیگر می‌کند تا کار شروع شود.

این کارشناسان خلاق معمولا کارمندان دائمی هر آژانس تبلیغاتی هستند. علاوه بر این، سایر هم تیمی­‌ها مانند بازیگران یا فیلمبرداران بسته به تقاضا و نیازهای خلاق برون­‌سپاری می­‌شوند.

تیم خلاق، محتوای سفارشی، ویدئو، طراحی، تولید، و غیره خدمات را مطابق با نیازهای خاص مشتریان و استانداردهای محبوب جهانی ارائه می­‌دهد.

عرضه

در مرحله بعد، آژانس‌­­ها، فضایی را در روزنامه‌­ها یا وب سایت­‌های مختلف برای پخش آگهی خریداری می­‌کند. انتشار تبلیغات در مکان­‌های مختلف مانند تلویزیون، روزنامه و سایر موارد ضروری است تا مشتریان بتوانند از مکان­‌های مختلف اطلاعات کسب کنند.

تعداد مکان‌هایی که تبلیغات باید در آن‌ها منتشر شوند، به مقداری که مشتری آماده صرفه‌جویی و سرمایه‌گذاری است نیز بستگی دارد.

علاوه بر مسیر مشخصی که باید با هر مشتری طی شود، آژانس‌­های تبلیغاتی سرویس­‌هایی مانند، سرویس تبلیغات یکپارچه، خدمات رسانه­‌ای، خدمات بازاریابی، فروش، خدمات محتوا را ارائه می­‌دهند. باید این اطمینان حاصل شود که خدمات برندینگ با بالاترین کیفیت به مشتریان ارائه می‌­شود.

اگر می خواهید وارد دنیای تبلیغات دیجیتال شود و کسب و کار خود را گسترش دهید اما نمی دانید از کجا شروع کنید، ما در کنار شما هستیم. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت با تبلیغات در بهترین رسانه ها، شبکه های اجتماعی و انواع تبلیغات دیجیتال باعث بهتر دیده شدن شما می شود که طیبعتا با افزایش درآمد ارتباط مستقیمی دارد.

بیشتر بخوانید :

چگونه شرکت تبلیغاتی تاسیس کنیم تمام مراحل

چگونه شرکت خود را در اینترنت تبلیغ کنیم؟

انتخاب شعار تبلیغاتی مناسب! چند نمونه از بهترین شعارهای تبلیغاتی در جهان

دیدگاهتان را بنویسید