×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگمحتوا انواع کپی رایتینگ که در رسانه و کسب وکارها استفاده می شود
تاریخ انتشار : 28 شهریور 1401 زمان مطالعه : 10 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

انواع کپی رایتینگ که در رسانه و کسب وکارها استفاده می شود

انواع کپی رایتینگ که در رسانه و کسب وکارها استفاده می شود

در مقدمه این راهنما، ما کپی رایتینگ را تعریف کردیم و به طور کلی صنعت کپی رایتینگ را مورد بررسی قرار دادیم.

به احتمال زیاد ایده بهتری در مورد این که صنعت کپی رایتینگ تا چه اندازه بزرگ است و چه فرصت ­هایی برای نویسندگان ارائه می­ دهد، پیدا کرده ­اید.

در این بخش، ما با جزئیات بیشتر حوزه­ های مختلف کپی رایتینگ و انواع مختلف کپی رایتینگ که مورد استفاده قرار می ­گیرند را بررسی می­ کنیم.

انواع کپی رایتینگ

11 نوع کپی رایتینگ

کپی رایتینگ، فرآیند نوشتن محتوای بازاریابی متقاعدکننده است. این مطالب به وضوح برای فروش محصولات و خدمات استفاده می­ شوند، اما میزان فروشی که به واسطه محتوای کپی رایتینگ بدست می­ آید، متغیر است.

برخی از انواع کپی رایتینگ بسیار بر فروش متمرکز هستند، مانند تبلیغاتی که به صورت آنلاین یا در روزنامه ­های مشاهده می ­کنید. در حالی که انواع دیگر بیشتر مبتنی بر اطلاعات هستند و محتوای فروش بسیار کمی را شامل می­ شوند، مانند بروشورهای محصول.

بیشتر کسب و کارها از هر دو این رویکردها در محتوای بازاریابی خود استفاده می­ کنند، که خبر خوبی برای کپی رایترهاست.

این بدان معنی است که شما حق انتخاب دارید تا میزان فروش را در محتوای خود مشخص کنید. اگر با نوشتن فروش احساس راحتی ندارید، می ­توانید به جای آن پروژه ­های مبتنی بر اطلاعات را بنویسید.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به رویکردهای مختلف کپی رایتینگ بیندازیم و می‌توانید ببینید کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

1. پاسخ مستقیم

کپی رایتینگ پاسخ مستقیم چیست؟

کپی رایتینگ پاسخ مستقیم یک نوع از کپی رایتینگ است که هدف آن یک پاسخ فوری و قابل اندازه­ گیری از خواننده است. همانطور که از نام آن پیداست، این نوع کپی رایتینگ معمولا خیلی مستقیم است. این به وضوح یک محتوای تبلیغاتی است که مستقیما از خواننده می ­خواهد اقدام کند، مانند خرید محصول یا خدمات یک شرکت یا ثبت نام در خبرنامه رایگان.

این نقطه مقابل آن چیزی است که با عنوان «تبلیغات تصویری» و «تبلیغات برند» در نظر گرفته می­ شود؛ یعنی تبلیغات جذاب مجلات که تنها به مشتریان احتمالی نام برند یا محصول را یادآوری می­ کند.

یکی دیگر از مولفه ­های کلیدی بازاریابی پاسخ مستقیم این است که قابل اندازه­گیری است. فرقی نمی­ کند که یک کمپین چاپی یا آنلاین است، نتایج کمپین به راحتی قابل ردیابی هستند.

از آنجایی که یک کمپین پاسخ مستقیم خواهان اقدام فوری مشتری است، شرکت می­ تواند با ردیابی تعداد پاسخ­ هایی که دریافت می­ کنید مشخص کند که کمپین تا چه اندازه موثر بوده است. این به عنوان نرخ پاسخ نیز شناخته می ­شود.

از طرف دیگر، تبیلغاتی تصویری یا برند را نمی ­توان ردیابی کرد. یک شرکت چگونه می­ تواند بداند که تبلیغاتش در مجلات تا چه اندازه موثر بوده­ اند؟

این همان چیزی است که تبلیغات پاسخ مستقیم را بسیار ارزشمند می­ کند. شرکت ­ها می ­توانند ببینند مطالب بازاریابی­ شان تا چه اندازه خوب کار می ­کند و بر اساس آن تنظیمات لازم را انجام دهند.

این همچنین تقاضای زیادی را برای کپی رایترهایی ایجاد می ­کند که کپی متقاعدکننده ­ای برای ترغیب خواننده به اقدام می­ نویسند. شرکت ­ها می­ توانند بررسی کنند که آیا کپی شما مفید است یا نه زیرا می­ توانند نتایج را ردیابی کنند.

یکی از انواع رایج بازاریابی پاسخ مستقیم، کپی فروش طولانی است که چه به صورت آنلاین یا به صورت چاپی عرضه می­ شود.

آیا تابحال نام ه­ای طولانی در ایمیل خود دریافت کرده ­اید که یک محصول را توضیح می ­دهد یا از شما می­ خواهد به یک موسسه خیریه کمک مالی کنید؟ ایا یک صفحه فروش طولانی در مورد یک محصول به صورت آنلاین دیده ­اید؟ این­ های نمونه­ هایی از کپی رایتینگ پاسخ مستقیم طولانی هستند.

برخی دیگر از مثال­ هایی از پروژه ­های کپی رایتینگ پاسخ مستقیم عبارتند از:

  • نامه فروش ویدیویی (VSL)
  • کاتالوگ­ها
  • نامه ­های جمع آوری کمک­ های مالی
  • ماگالوگ (تبلیغات به سبک مجله چاپی)
  • صفحات فروش آنلاین و صفحات فرود
  • تبلیغات پرداخت به ازای کلیک
  • تبلیغات آنلاین یا چاپی (تبلیغات به سبک مقاله)
  • ایمیل ­های فروش (ایمیل مارکتینگ)

اگر فردی نتیجه محور هستید که از استدلال و توسعه پیام ­ها و ایده ­های فروش لذت می­برد، به احتمال زیاد از کپی رایتینگ پاسخ مستقیم لذت خواهید برد.

انواع کپی رایتینگ

2. مدل کسب و کار به مصرف­ کننده (B2C)

شرکت­های B2C مستقیما به مصرف­ کنندگان می­ فروشند. به عنوان مثال می­ تواند به اکثر شرکت­ هایی اشاره کرد که به طور منظم با آن­ها سروکار داریم، مثلا فروشگاه ­ها و سوپرمارکت­ ها و نیز کسب و کارهای آنلاین مانند آمازون و زاپوس یا دل.

صنعت B2C از محدوده کاملی از محتواهای کپی رایتینگ ازجمله پاسخ مستقیم و بازاریابی محتوا، هم به صورت آنلاین و هم به صورت چاپی استفاده می­ کند.

به عنوان مثال، تصور کنید که می­ خواهید یک فیلتر آب جدید بخرید. به احتمال زیاد ابتدا جستجوی آنلاین برای انواع فیلترهای آب را انجام می­ دهید و برخی از نظرات مانند مورد زیر را می­ خوانید:

همچنین ممکن است صفحه جستجوی شما تبلیغاتی را به شما ارائه دهد که می ­توانید برای اطلاعات بیشتر روی آن کلیک کنید:

وقتی که تحقیق و جستجو را به پایان رساندید، در نهایت تصمیم می ­گیرید که فیلتر آب را به صورت آنلاین خریداری کنید یا برای خرید به یک فروشگاه محلی سر بزنید.

می­ توانید ببینید که چگونه در این فرآیند کپی ­های زیادی وجود دارند. هر مرور، توضیح محصول یا منابع اطلاعاتی که می­ خوانید بخشی از بازاریابی محتوا به حساب می­ آیند.

تبلیغاتی که ممکن است بر روی آن­ها کلیک کرده باشید یا پیشنهادهایی که به شما ارائه شده ­اند، همگی بازاریابی پاسخ مستقیم در عمل بوده ­اند.

اگر برای خرید به یک فروشگاه بروید، ممکن است محتوای تبلیغاتی چاپی را مشاهده کنید؛ ازجمله بروشورها، برگه ­های محصول یا تخفیف ­ها و تبلیغات خاص.

این­ها همگی کپی رایتینگ B2C به حساب می­ آیند و پروژه­ های نوشتن این چنینی در تمام کسب و کارهایی که مستقیما محصول را به مصرف ­کننده می ­فروشند، مورد استفاده قرار می ­گیرند.

انواع کپی رایتینگ

3. کسب و کار به کسب و کار (B2B)

کسب و کارهای B2B به جای فروش به مصرف­ کننده مستقیما به یک کسب و کار دیگر می­ فروشند.

به عنوان مثال، بیشتر تولیدکنندگان تجهیزات سنگین مستقیما تجهیزات خود را به انبارها، کارخانه ­ها و سایر کسب و کارهای صنعتی می­ فروشند. آن­ها فروش برای مردم عمومی ندارند.

بسیاری از ارائه ­دهندگان خدمات نیز مستقیما با سایر کسب و کارها در ارتباط هستند، مانند خدمات کارگزینی، مشاوره لجستیک یا آموزش در خانه.

این­ها همه کسب و کارهایی هستند که در آن­ها یک کپی رایتر B2B کار می ­کند. تعداد زیادی از ان­ها وجود دارد به طوری که بازار B2B در حال حاضر یک صنعت 5/6 تریلیون دلاری است.

شرکت­های B2B نسبت به همتایان B2C خود تمایل بیشتری به استفاده از محتواهای کپی رایتینگ دارند. محصولات و خدمات آن­ها اغلب گران قیمت هستند که سایر کسب و کارها باید با دقت انتخاب کنند.

به عنوان مثال، اگر یک بیمارستان قصد خرید یک دستگاه ام آر آی جدید را دارد، هر دستگاه حداقل بیش از 300000 دلار هزینه خواهد داشت. افراد بسیاری در بیمارستان در تصمیم خرید این دستگاه دخیل هستند، از مدیران گرفته تا مشاوران بهداشت و ایمنی و کارکنانی که قرار است از آن استفاده کنند.

این می ­تواند یک فرآیند طولانی باشد و شرکت­ هایی که دستگاه ام آر آی می­ فروشند باید مطالب بازاریابی گسترده­ ای ارائه دهند تا مشتریان احتمالی را ترغیب به خرید کنند.

بسیاری از شرکت ­های B2B به حجم نسبتا زیادی از اطلاعات برای فروش محصولات و خدمات خود نیاز دارند. برخی از مطالب رایج بازاریابی B2B عبارتند از:

  • وایت پیپرها
  • مطالعات موردی
  • بروشورهای فروش و برگه محصولات
  • کتاب­های الکترونیکی
  • خبرنامه ­های آنلاین و چاپی
  • اینفوگرافیک
  • اعلامیه­ های مطبوعاتی
  • صفحات وب
  • محتوای رسانه ­های اجتماعی
  • دنباله ­های ایمیل
  • اسکریپت ­هایی برای ویدیوها، وبینارها و پادکست­ ها

تعداد پروژه­ های کپی رایتینگی که شرکت ­های B2B استفاده می­ کنند، فرصت بزرگی را برای کپی رایترها به وجود می­ آورد. اما دلایل زیادی برای در نظر گرفتن این صنعت وجود دارد.

این حقیقت که محصولات و خدمات B2B معمولا پشت صحنه استفاده می ­شوند به این معنی است که افراد زیادی اصلا اطلاعات زیادی در این مورد ندارند. این کمبود رویت ­پذیری موجب کمبود کپی رایترها شده است و کپی رایترهای B2B حرفه ­ای و باتجربه بسیار مورد توجه هستند و دستمزد بالایی می ­گیرند.

از آنجایی که تقاضا برای نویسندگان B2B زیاد است، کپی رایتینگ B2B می­ تواند یکی از ساده ­ترین زمینه­ ها برای شروع کار به عنوان یک کپی رایتر باشد.

یکی دیگر از مزایای صنعت B2B این است که اکثریت پروژه­ های نوشتن B2B بسیار سرراست هستند و به اندازه بازاریابی B2C محتوای فروش ندارند. اگر ایده نوشتن تعداد زیادی کپی فروش را دوست ندارید، B2B می­ تواند گزینه بهتری برای شما باشد.

انواع کپی رایتینگ

4. بازاریابی محتوا

اصطلاح محتوا معمولا به صفحات حاوی اطلاعات یا مقالات یک وبسایت مانند پست­ های وبلاگی، صفحات مقالات یا صفحات محصول گفته می­شود.

محتوا شامل المان­ هایی از متقاعد کردن است، اما هدف اصلی آن آموزش یا آگاهی­ رسانی خواننده در مورد یک موضوع خاص است.

اصطلاح «بازاریابی محتوا» به استفاده از محتوای حاوی اطلاعات برای جذب و برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی در کوتاه مدت و با هدف بلند مدت تبدیل آن­ها به خریداران آینده اشاره دارد.

بیشتر بازاریابی محتوا به صورت آنلاین انجام می ­شود، اما بخشی نیز به صورت چاپی صورت می­ گیرد. برخی از مطالب خاص در هر دو فرمت انجام می­ شوند. به عنوان مثال، یک شرکت آنلاین توضیحات محصول را بر روی وبسایت خود می ­نویسد، اما ممکن است بروشورهای چاپی را نیز با همان اطلاعات در نمایشگاه­ های تجاری یا رویدادهای دیگر عرضه کند.

همانطور که گفته شد بیشتر بازاریابی محتوا به صورت آنلاین انجام می ­شود. این یک صنعت عظیم است.

در یک نظرسنجی از شرکت ­ها در آمریکای شمالی، موسسه بازاریابی محتوا به این نتیجه رسید که به طور متوسط بودجه سالانه بازاریابی محتوا برای هر شرکت، 207500 دلار است.

به طور طبیعی، تمام شرکت­ ها این مقدار را برای بازاریابی محتوای خود هزینه نمی ­کنند. برخی بیشتر و برخی کمتر از این مقدار بودجه دارند. اما با در نظر گرفتن این واقعیت که بیش از 18 میلیون کسب و کار در ایالات متحده وجود دارد، می­ توانید فرصت پیش روی نویسندگان محتوا را متوجه شوید.

چند نوع رایج از مطالب بازاریابی محتوا عبارتند از:

  • پست­های وبلاگ
  • صفحات مقاله
  • صفحات اصلی
  • سفارش صفحات
  • صفحات محصول
  • پست­های رسانه ­های اجتماعی
  • گزارش‌های ویژه و دیگر «لید مگنت ­ها»
  • دنباله­ های پاسخگوی خودکار ایمیل
  • مطالعات موردی
  • کتاب­های الکترونیکی
  • وایت پیپرها
  • انتشار اخبار
  • خبرنامه ­های الکترونیکی
  • اسکریپت ­های ویدئویی اطلاعاتی

یکی دیگر از مزایای نوشتن مطالب بازاریابی محتوا این است که بسیاری از آن­ها تکرار می­ شوند. به عنوان مثال، اگر توسط یک وبسایت استخدام شوید تا برای آن­ها پست­های وبلاگی بنویسید، فقط یک پست نخواهد بود. به احتمال زیاد، آن­ها از شما می­ خواهند در هفته یا در ماه چند پست برایشان بنویسید.

بسیاری از پروژه­ های بازاریابی محتوا نیز این گونه هستند. وقتی کار خود را با یک وبسایت شروع کنید، ممکن است از شما بخواهند انواع مختلفی از محتواها را تولید کنید که به راحتی به یک کار تمام وقت برای یک مشتری تبدیل می­ شود.

همچنین می­ توانید در یک زمینه خاص از بازاریابی محتوا تخصص پیدا کنید، ازجمله نوشتن مطالعات موردی یا خبرنامه­ های الکترونیکی. کپی رایترهایی که متخصص هستند، می­ توانند درآمد بالایی داشته باشند زیرا آن­ها نویسندگان اصلی آن پروژه ­ها هستند.

انواع کپی رایتینگ

5. کپی رایتینگ شبکه اجتماعی

صنعت شبکه­ های اجتماعی میلیاردها کاربر دارد.

هر سال نیز به تعداد این کاربرها اضافه می­شود. شبکه­ های اجتماعی در دهه گذشته تعداد کاربران خود را سه برابر کرده­ اند!

این برای کپی رایترهای شبکه ­های اجتماعی به چه معناست؟

فرصت!

از سال 2008، کسب و کارها دسترسی خود به کانال­های شبکه ­های اجتماعی را گسترش داده ­اند. چیزی که به عنوان پست فیسبوکی شروع شد، توسعه یافته است.

امروزه، کپی رایترهای شبکه ­های اجتماعی مسئول طیف وسیعی از محتواها مانند نوشتن پست­ هایی برای اینستاگرام، توییتر و تیک تاک و انتشار مقالات در سایت­ هایی مانند مدیوم و لینکدین و نگارش اسکریپت ­هایی برای کانال­های ویدئویی هستند.

بسیاری از کسب و کارها از بیش از یک کانال شبکه اجتماعی برای دسترسی به مشتریان خود استفاده می­ کنند.

  • فیسبوک بر مصرف­ کننده و ویدئو متمرکز است.
  • توییتر برای محتوای کوتاه، جذاب و قابل اشتراک‌گذاری استفاده می‌شود و برای شرکت‌های بازاریابی دیجیتال و متخصصان روابط عمومی عالی است.
  • اینستاگرام بر آگاهی از برند و جذب مخاطب متمرکز است.
  • یوتیوب، دومین موتور جستجوی بزرگ، بر ویدئو متمرکز است.
  • لینکدین توسط جویندگان کار و برندها برای شبکه ­سازی، به اشتراک­ گذاری روندها و یافتن کارمندان و پیمانکاران استفاده می­شود.

به عنوان یک کپی رایتر شبکه اجتماعی باتجربه، شما می ­توانید در یک یا دو پلتفرم تخصص پیدا کنید یا بر روی ارائه محتوا در همه پلتفرم­ها متمرکز شوید. انتخاب با شماست!

در  بازاریابی شبکه اجتماعی و تبلیغات در رسانه های اجتماعی هیچ نشانه ­ای از کند شدن روند وجود ندارد و مکانی عالی برای رشد کسب و کار کپی رایتینگ شما به شمار می ­آید.

6. کپی رایتینگ تبلیغاتی

کپی رایترهای تبلیغاتی از خوانندگان خود می­ خواهند تا یک اقدام خاص را انجام دهند، مانند: اشتراک در یک فهرست، دانلود یک وایت پیپر یا خرید یک محصول. کپی مختصر، آموزنده و مورد تقاضا است.

تبلیغات معمولا از محتواها کوتاه ­تر هستند، اما می­ توانند نتایج قابل توجهی را برای شما و مشتریانتان به ارمغان آورند. اگر صدای یک برند و مشکلی که قرار است حل شود را درک کنید، تبدیل شدن به یک کپی رایتر تبلیغاتی می ­تواند گزینه ایده آل برای شما باشد.

اگر بتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید، می­ توانید یک کپی موثر بنویسید:

  • مخاطب هدف کیست؟
  • چه مشکلی در حال رسیدگی است؟
  • چگونه خدمات یا محصول مشکل را حل می­ کند؟
  • چه اقدامی باید انجام شود؟

تسلط بر این نوع از کپی رایتینگ فهرست مشتریان شما و البته درآمد حاصل را افزایش می­ دهد.

7. کپی رایتینگ خلاق

یک کپی رایتر خلاق، عبارت ­های جالب، سرگرم­ کننده، هوشمندانه و طنزآمیزی می ­نویسد که به ایجاد برند، فروش یک محصول یا خدمات یا افزودن به تجربه مشتری کمک می ­کند.

کپی رایترهای خلاق به افزایش آگاهی از برند کمک می ­کنند، اما می ­توانند خبرنامه عالی یا بسته ­بندی کامل محصول را نیز انجام دهند. یافتن روش­های منحصر به فرد برای توصیف یک محصول یا برند ازطریق کلمات، مهارت اصلی یک کپی رایتر خلاق است. این بدان معنی است که شما وقت زیادی را صرف طوفان فکری می­ کنید تا به ترکیب مناسبی از کلمات برای جذب مشتریان دست یابید.

یافتن ایده­ های جدید و خلاقانه بخش بزرگی از کار شماست. هرچه بهتر محصول یا خدمات مشتری خود و مخاطبان مورد نظر را درک کنید، فرصت بهتری برای نوشتن یک کپی مناسب خواهید داشت.

انواع کپی رایتینگ

8. کپی رایتینگ دیجیتال

کپی رایترهای دیجیتال برای صفحات وب محتوا تولید می­کنند. ممکن است از یک نویسنده خواسته شود تا برای یک وبسایت جدید بنویسد، صفحات موجود را اصلاح کند یا صفحات جدیدی به آن اضافه کند. اغلب این کپی با استراتژی سئو کامل می­ شود، بنابراین درک استفاده از کلمات کلیدی برای مشتریان مهم است.

علاوه بر صفحات وب سایت، ممکن است از کپی رایترهای دیجیتال خواسته شود که موارد زیر را بنویسند:

  • کپی رایتینگ فرم کوتاه کمتر از 500 کلمه
  • اسکریپت ­های ویدئویی و چت بات برای تجربه کاربر
  • Web3.0 که مربوط به کریپتو و بلاک چین است
  • وبلاگ­ن ویسی برای برندها برای افزایش آگاهی و آموزش
  • پست­های شبکه ­های اجتماعی برای به اشتراک ­گذاری اطلاعات
  • تبلیغات برای اجرا در کانال­های شبکه­ های اجتماعی

اگرچه هر یک از این سبک ­ها کمی متفاوت است، اما به عنوان یک کپی رایتر وبسایت، موتورهای جستجو و تجربه کاربر همیشه در اولویت شما قرار دارند. این که چگونه موتورهای جستجو وب سایت ­ها را ایندکس می­ کنند و چگونه کاربران محتوا را پیدا کرده و با آن ارتباط برقرار می­ کنند، در مرکز توجه کپی رایتینگ دیجیتال قرار دارد.

9. کپی رایتینگ بازاریابی

به عنوان یک کپی رایتر بازاریابی، هدف از نوشتن برقراری ارتباط با مخاطب هدف و هدایت آن­ها به سمت قیف بازاریابی است. از آگاهی تا توجه تا تبدیل تا وفاداری و درنهایت حمایت از برند.

  • آگاهی – مشتریان آماده خرید نیستند، اما می­ دانند محصولات یا خدمات را کجا پیدا کنند.
  • توجه – مشتریان در مورد کسب و کار بیشتر می­ آموزند، اما کاملاً آماده خرید نیستند.
  • تبدیل – مشتریان خرید می­ کنند.
  • وفاداری – مشتریان به خرید از برند ادامه می­ دهند و نه از رقبا.
  • حمایت – مشتریان درباره برند، محصولات و خدمات به دیگران می گویند.

شما در مورد مشتری ایده آل برند و این که چگونه محصول یا خدمات مشکل آن­ها را برطرف می­ کند، یاد خواهید گرفت. چه چیزی باعث می ­شود که مشتری احتمالی محصول A را به محصول B ترجیح دهد؟ وجه تمایز در بازار چیست؟ سپس، محتوایی در سراسر قیف تولید کنید که باعث شود محصول منحصر به فرد به نظر آید.

10. کپی رایتینگ سئو

کپی رایترهای سئو، محتوای طراحی شده برای جذب ترافیک جستجویی ارگانیک، استفاده از کلمات کلیدی و معیارهایی برای انتخاب موضوع و بهینه­ سازی محتوا برای موتورهای جستجو را ایجاد می ­کنند.

در برخی موارد، خود مشتری کلمات کلیدی مد نظرش را در اختیار شما قرار می ­دهد و در موارد دیگر، این شما هستید که باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید.

شما باید اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی درست و عبارات مرتبط با محتوایی که مشتری می­ خواهد برای آن رتبه ­بندی شود، استفاده می کنید.

در هر صنعت که باشد، نه تنها درک نحوه جستجوی مشتری، بلکه این که مردم واقعا چگونه جستجو می­ کنند اهمیت دارد.

به عنوان مثال، اصطلاح نویسنده محتوا ممکن است به اندازه اصطلاح نویسنده فریلنسر شناخته شده نباشد. به عنوان یک کپی رایتر سئو که به دنبال مشتری می­ گردد، شما می ­توانید محتوایی بهینه شده برای هر دو کلمه کلیدی بالا تولید کنید، اما مسئله این است که کدام یک مخاطبان بیشتری را به سمت وبسایت جذب می ­کند؟

با افزایش تعداد افرادی که از سرویس­های آنلاین استفاده می­ کنند، نیاز برای کپی رایترهای سئو در سال­ های اخیر افزایش یافته و هیچ نشانه ­ای از تغییر این روند وجود ندارد.

این به این دلیل است که ترکیب کپی رایتینگ با دانش سئو باعث می ­شود محتوایی تولید کنید که برای کسب و کارهایی که به دنبال یک مشتری آماده به خرید هستند، ایده آل است.

اگر بتوانید محتوای متقاعدکننده ­ای بنویسید که استراتژی سئو را با کپی رایتینگ ترکیب می­ کند تا پیام درست به افراد درست در زمان و مکان درست منتقل شود، یک شغل بسیار پردرآمد به عنوان کپی رایتر سئو خواهید داشت.

انواع کپی رایتینگ

11. نگارش فنی

نویسندگان فنی، دستورالعمل­ های فرآیند و روش و نیز وایت پیپرها، کتاب­های الکترونیکی و محتوای وبسایت تولید می­ کنند. شما مشغول نوشتن محتوای فنی برای افرادی هستید که در همان زمینه فعالیت دارند، اما به محتوایی خواناتر و روان­تر نیاز دارند. اینجاست که با مشتری خود کار می­ کنید تا صدایی را پیدا کنید که او می ­خواهد برای برندش استفاده کند و در عین حال خیلی فنی و تکنیکال نباشد.

توانایی حذف اصطلاحات تخصصی یا اصطلاحات فنی که باعث لغزش خوانندگان می­ شود برای یک کپی رایتر موفق ضروری است.

و همیشه تقاضا برای کپی رایتر فنی وجود دارد.

در واقع بیش از 5700 شغل نویسنده فنی تنها در ایالات متحده موجود است. از آنجایی که شما در بخش فناوری کار می­ کنید، فرصت ­های زیادی برای کسب درآمد قابل توجه وجود دارد.

صنایع برتر کپی رایتینگ

در این بخش بیشتر در مورد کپی رایتینگ در صنایع برتر صحبت می­ کنیم تا شما بتوانید به یک کپی رایتر موفق تبدیل شوید. اما در حال حاضر، مروری از صنایع برتر که تمایل به استفاده از کپی دارند و به بسیاری از کپی رایترها حرف ه­ای این فرصت را داده­ اند تا شغل خود را آغاز کنند، ارائه می­ دهیم.

شما ایده­ای از انواع کپی رایتینگ که این صنایع استفاده می­ کنند را بدست خواهید آورد. همه این صنایع گسترده شامل شرکت­های B2B و B2C می ­شوند. آن­ها همچنین از طیف گسترده ­ای از کپی رایتینگ پاسخ مستقیم و بازاریابی محتوا استفاده می­ کنند.

1. مالی

در صنعت مالی، خبرنامه­ های چاپی و آنلاین در مورد موضوعات مالی و درآمدزایی از تقاضای زیادی برخوردار هستند. سرویس ­های برنامه­ ریزی مالی، دوره ­های سرمایه­ گذاری و سایر محصولات مرتبط با امور مالی نیز این چنین هستند.

شرکت ­هایی که این محصولات را تبلیغ می ­کنند، تقاضای بی پایانی برای استخدام کپی رایترها برای نوشتن محتوای بازاریابی دارند.

علاوه بر این، صنعت مالی بیشتر از هر صنعت دیگری کپی رایترها را میلیونر کرده است. دلیل آن این است که بسیاری از شرکت­ ها در صنعت مالی خود به قدری درآمد دارند که می ­توانند هزینه زیادی را صرف کپی رایترها کنند.

2. سلامت

شرکت­ های مرتبط با بخش سلامت نیز معمولا از کپی استفاده می ­کنند. شما احتمالا تبلیغات زیادی را مرتبط با این صنعت از تبلیغ ویتامین ­ها و مکمل ­ها گرفته تا دستگاه ­های ورزشی، چه به صورت چاپی و چه به صورت آنلاین مشاهده کرده­ اید.

همچنین، به احتمال زیاد طیف وسیعی از مقالات مرتبط با موضوع سلامت مانند کاهش وزن، تغذیه یا بیماری­ های خاص پزشکی را مطالعه کرده ­اید.

تولید محتوا برای صنعت سلامت معمولا شامل حجم قابل توجهی از تحقیقات است تا پشتوانه علمی محصولات یا خدماتی که ارائه می­ شوند را درک کنید.

شما باید درک نسبتا کاملی از محصول یا مسئله ­ای که می ­خواهید در مورد آن محتوا بنویسید، داشته باشید. همچنین باید بدانید که چگونه از مناسب­ ترین زبان برای بیان مفاهیم پیچیده پزشکی یا سلامت استفاده کنید.

اما، اگر به طور طبیعی به بخش سلامت علاقمند هستید یا تجربه کاری در این زمینه دارید، این می ­تواند یک صنعت بسیار پرسود برای شما باشد

3. جمع آوری کمک­ های مالی

تنها در ایالات متحده، 8/1 میلیون موسسه خیریه فعالیت می ­کنند که برای اهداف مختلف کمک مالی جمع آوری می ­کنند. همه این موسسات خیریه از کپی متقاعدکننده برای کمک به جمع آوری کمک مالی مورد نیاز برای ایجاد تغییر در جهان، استفاده می­ کنند.

بسیاری از سازمان­های غیرانتفاعی از ایمیل مستقیم برای برقراری ارتباط با اهداکنندگان احتمالی استفاده می­ کنند، اما جمع آوری کمک مالی آنلاین بسیار رایج شده است. این شامل ایمیل­ های جمع آوری کمک مالی و نیز صفحات وب، حضور در شبکه ­های اجتماعی و تبلیغات آنلاین می ­شود.

4. رشد و بهبود شخصی

شرکت MarketData Enterprises، بازار رشد و بهبود شخصی را این گونه تعریف می­ کند: «بازاری متمرکز بر محصولات و خدماتی است که به دنبال بهبود فرد از لحاظ ذهنی، معنوی، فیزیکی یا مالی هستند.»

شرکت ­های رشد و بهبود فردی ممکن است بر کاهش وزن، رهبری، مهارت­ های فروش، بهبود حافظه، تندخوانی، دوست یابی و روابط، مدیتیشن، قانون جذب و طیف گسترده­ای از موضوعات و دسته­ بندی­ها تمرکز کنند.

این یک حوزه عالی برای کار کردن به عنوان یک کپی رایتر است، اگر علاقه شخصی به موضوعات رشد و بهبود شخصی دارید و خود نیز از این محصولات استفاده کرده­ اید. بسیاری از شرکت­های رشد و بهبود شخصی به کپی رایترهایی نیاز دارند که واقعاً بتوانند مخاطبان و مزایای محصولات یا خدماتی را که ارائه می‌دهند درک کنند تا بتوانند کپی فروش یا محتوای وب موثر بنویسند.

انواع کپی رایتینگ

کپی رایتینگ بدون مشتری: برای کپی رایترهایی که کسب و کار آنلاین خود را اداره می­ کنند

ما انواع مختلف کپی رایتینگ مورد استفاده در کسب و کارهای مختلف را توضیح دادیم. با این وجود، نوع دیگری از کپی رایتینگ وجود دارد که نمی­ توان آن را نادیده گرفت.

این نوع کپی رایتینگ را کپی رایتینگ بدون مشتری می­ نامند, یعنی کپی رایترهایی که بدون داشتن مشتری کسب درامد می­ کنند.

به عنوان یک کپی رایتر، لزومی ندارد که برای کسب درآمد خوب حتما برای یک مشتری یا کارفرما کار کنید. گزینه دیگر این است با تولید محصولات اطلاعاتی و تبلیغ آن­ها کسب و کار کپی رایتینگ بدون مشتری خود را آغاز کنید.

این کار را می ­توانید به عنوان کار تمام وقت یا در کنار کارهای دیگر کپی رایتینگ خود انجام دهید. اما منظور از محصولات اطلاعاتی چیست؟

جنبه تعیین ­کننده یک محصول یا خدمات اطلاعاتی این حقیقت است که محتوا فقط شامل اطلاعات می­ باشد. نمونه ­هایی از محصولات اطلاعاتی عبارتند از:

  • وب سایت ­های عضویت
  • کتاب­ های الکترونیکی
  • کتاب­ های چاپ شده
  • وب سایت ­های پول ساز
  • برنامه ­های صوتی (دیجیتال یا سی دی)
  • دوره ­های آنلاین یا آفلاین
  • خبرنامه­ ها
  • خدمات کوچینگ
  • سمینارها و رویدادهای زنده
  • وبینارها

تولید و فروش محصولات اطلاعاتی مانند این موارد با عنوان انتشار اطلاعات یا بازاریابی اطلاعاتی شناخته می­ شود. این یک صنعت در حال رشد است، به احتمال زیاد به این دلیل که راه اندازی یک کسب و کار انتشار اطلاعاتی به خصوص به صورت آنلاین بسیار ساده است.

تنها چیزی که برای شروع به آن نیاز دارید یک محصول اطلاعاتی و مهارت­ های بازاریابی برای تبلیغ آن است. بسیاری از محصولات اطلاعاتی مخارج کلی بسیار کمی دارند، به این معنی که بخش اعظمی از درامدی که کسب می ­کنید، سود است.

در واقع، باب بلی، کپی رایتر ارشد، توصیه می‌کند که انتشار اطلاعات باید دومین کسب و کار هر کپی رایتری باشد. این کاملاً برای مجموعه مهارت ­های یک کپی رایتر مناسب است.

به عنوان یک جایگزین، می­ توانید برای بازاریاب­ های اطلاعاتی معتبر نیز کار کنید. بسیاری از شرکت‌های مجزا و شرکت‌های بزرگ­تر، محصولات اطلاعاتی را در صنایع B2C و B2B منتشر می‌کنند.

جمع ­بندی

در سطح بالا، انواع مختلف کپی رایتینگ را می ­توان به دو دسته گروه ­بندی کرد: کپی رایتینگ پاسخ مستقیم و بازاریابی محتوا.

هر دو این حوزه­ ها تنوع گسترده ­ای از پروژه­ ها را دربرمی ­گیرند و فرصت­ های زیادی را در اختیار کپی رایترهایی قرار می ­دهند که از نوشتن کپی ­های فروش پاسخ مستقیم لذت می ­برند یا علاقمند به نوشتن محتواهای اطلاعات هستند.

شرکت­های B2B و B2C از یک ترکیب منحصر به فرد از کپی رایتینگ پاسخ مستقیم و بازاریابی محتوا استفاده می ­کنند. دانستن تفاوت ­های موجود در این صنایع می­ تواند به شما کمک کند تا به عنوان یک کپی رایتر تصمیم بگیرید در کدام حوزه فعالیت کنید.

آخرین نوع کپی رایتینگی که ما آن را کپی رایتینگ بدون مشتری می ­نامیم، جایی است که شما به عنوان یک کپی رایتر محصولات اطلاعاتی خود را تولید و تبلیغ می ­کنید.

به عنوان یک کپی رایتر شما می­ توانید انواع مختلف کپی رایتینگ را انتخاب و استفاده کنید. بزرگ­ترین مشکل شما کوچک کردن دامنه انتخاب است.

امروزه کپی رایتینگ اهمیت زیادی دارد و از بارخورد و نرخ تبدیل خوبی هم برخوردار است. اگر می خواهید به شکل هدفمند تبلیغ کنید ما در کنار شما هستیم. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت با همکاری بهترین رسانه ها و شبکه های اجتماعی در کنار شماست.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در خدمات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

منبع: awai

بیشتر بخوانید :

مزایای تبلیغات در شبکه‌­های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید