×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ سئو بهتر است یا گوگل ادوردز ؟
تاریخ انتشار : 20 تیر 1401 زمان مطالعه : 5 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

سئو بهتر است یا گوگل ادوردز ؟

سئو بهتر است یا گوگل ادوردز ؟

اگر در دو راهی انتخاب سئو یا تبلیغات گوگل ادوردز گیر افتاده‌­اید، باید بدانید که شاید هیچ کدام این دو بر دیگری ترجیحی نداشته باشد و هر دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند. اگر بخواهیم از گزینه ردی استفاده کنیم باز هم نمی‌­توانیم به نتیجه برسیم و هر فرد فعال در حوزه اینترنت به خوبی آگاه است که نمی­‌توان بین یکی از این دو، یکی را انتخاب کند.

سئو و گوگل ادوردز هر دو ضروری است اما اگر خود را مجبور به انتخاب می­‌دانید؛ البته که این اجبار وجود ندارد، ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید سئو و گوگل ادوردز چرا ضروری هستند و آن وقت یکی را انتخاب کنید.

بسیاری بر این باور هستند که  سئو و گوگل ادوردز دو رکن اساسی بازاریابی دیجیتال هستند و نباید هیچ کدام آنها را فارغ از ارزش دانست.

چرا سئو (SEO) مهم است؟

سئو بهتر است یا گوگل ادوردز

سئو (Search engine optimization) یا همان  بهینه سازی موتور جستجو برای هر منتشر کننده محتوایی حیاتی و ضروری است. حالا این محتوا می­‌تواند متن، ویدئو، صوتی یا عکس باشد. در روزگاری که دیتاهای فراوانی در اینترنت در حال پخش شدن است و الگوریتم گوگل هر روز در حال آپدیت شدن است، یادگیری نکات مهم و ضروری در سئو به شدت واجب است.

چرا که بهترین محتوای شما اگر اصول سئو در آن رعایت نشود، از دست می­‌رود و در بمباران اطلاعات و محتواها نابود می­‌شود.

هدف استفاده از رعایت سئو کسب کردن رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو است که با بهینه سازی محتوای آنلاین مطابق با الگوریتم­‌های موتورهای جستجو این مهم به دست می­‌آید. گوگل کیفیت صفحات شما را محاسبه می­‌کند و بعد از آن شما را بر اساس امتیازها رتبه بندی می­‌کند.

رعایت و تقویت سئو در دراز مدت امتیازهای بالایی از جمله ایجاد ترافیک ثابت و پایدار، اعتماد و اعتبار برند، دسترسی گسترده‌­تر خواهد داشت اما برای رسیدن به آن باید صبور بود چرا که رسیدن به این نتایج زمان بر است.

چرا گوگل ادوردز (Google Adwords) مهم است؟

سئو بهتر است یا گوگل ادوردز

شما می­‌توانید برای بهبود وب­سایت و دیده شدن برند خود به هزینه‌­هایی را پرداخت کنید که در نتیجه پرداخت مالی شما وضعیت وب سایت و صفحات وب شما در موتورهای جست­‌وجو وضعیت بهتری پیدا می­‌کند گوگل ادوردز به روش پرداخت به ازای کلیک (PPC) محاسبه می شود.

PPC  مخفف Pey Per Click  است که به معنای پرداخت به ازای کلیک است. در این روش، تبلیغ­‌کنندگان به ازای هر بار کلیک کاربر باید هزینه پرداخت کنند که به نوعی تبلیغاتی هدفمند است که منابع مالی را هدر نمی­‌دهد چرا که تا تبلیغات توسط کاربر و مخاطبان دیده و کلیک نشود، هزینه‌­ای دریافت نمی‌­شود. گوگل، بینگ، فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و آمازون همگی پلتفرم های تبلیغاتی PPC را ارائه می­‌دهند.

 استفاده تبلیغات Google Adwords مزایای منحصر به فرد خود را دارد. در این تبلیغات می­‌توان سریعا رسید نتیجه رسید و برای محتواهای حساس در زمان کم که نیاز به بازدهی سریع هست، نتیجه­‌بخش است. می­‌توان کنترل بیشتری بر آن داشت و قابلیت تجزیه و تحلیل دقیق داده‌ها را دارد. اما این تبلیغات هزینه­‌زاست و با گذشت زمان کمتر رشد می­‌کند و برای اثربخشی در زمان طولانی به بودجه­‌های بیشتری نیاز دارد.

تفاوت Google Adwords و سئو سایت

مهم­ترین تفاوت سئو و گوگل ادوردز میزان هزینه است. برای جذب ترافیک از طریق گوگل ادوردز حتما باید هزینه پرداخت کرد اما تقویت سئو از سمت گوگل هزینه­‌ای ندارد اما فراموش نکنید که بالا بردن سئو سایت هزینه­‌های جانبی دیگری دارد. اما برای آن به گوگل قرار نیست مبلغی پرداخت کنید اما زمان و انرژی بیشتری نیاز دارید تا بتوانید صفحه اول سرچ گوگل را از آن خود کنید در حالی که تبلیغات گوگل همیشه در بالا یا پایین صفحه اول گوگل قرار می­‌گیرند.

اما مراقب باشید که دچار خطا نشوید؛ درست است که با استفاده از گوگل ادوردز و با شروع شدن زمان تبلیغات شما، می­‌توانید در صفحه ابتدایی گوگل قرار بگیرید اما سایت شما بعد از پایان زمان تبلیغات به همان جایی برمی­‌گردد که پیش از آن بوده است. اما اگر سایت شما با رعایت سئو بالا کشیده شود به همین راحتی پایین نمی­‌آید مگر اینکه سئو را رها کنید.

از طرفی دیگر با استفاده از گوگل ادوردز تقریبا می­‌توانید به برگشت سرمایه خود مطمئن باشید و به راحتی در این زمینه خرج کنید چرا که تبلیغات گوگل ادودرز بالاترین نتایج سرچ در گوگل نمایش داده می­‌شود و دیده شدن تبلیغ شما تضمین شده است.

همچنین استفاده از گوگل ادوردز برای رقابت بالا میان چندین برند به شدت مفید است و می­‌تواند یک برند را از رقبای خود جلوتر ببرد چرا که مخاطبان با جست­‌وجو کردن اولین نتیجه‌­ای که به دست خواهند آورد، گوگل ادوردز است.

انتخاب بهتر کدام است؟ سئو یا گوگل ادوردز

همان طور که در ابتدای متن گفته شد، شما گزینه بهتر یا بدتری در میان انتخاب گوگل ادوردز و سئو ندارید. هر دوی این­‌ها برای هر کسب و کاری ضروری است و بهتر است که با چشم­‌اندازی بلند مدت سئو را رعایت کرد و همچنین با نتیجه­‌گیری مناسب در کوتاه مدت تبلیغات در گوگل را استفاده کنید.

آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت آماده است که مشورت­‌های لازم در این زمینه را به شما بدهد و همچین توانایی اجرا و بهبود سئو و کمپین­‌های تبلیغاتی گوگل ادوردز را برای شما دارد. برای گرفتن پیشنهادات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید