×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگسئو چگونه صفحه لندینگ بسازیم و آیا خودمان این صفحه را بسازیم؟
تاریخ انتشار : 08 مرداد 1401 زمان مطالعه : 9 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

چگونه صفحه لندینگ بسازیم و آیا خودمان این صفحه را بسازیم؟

چگونه صفحه لندینگ بسازیم و آیا خودمان این صفحه را بسازیم؟

اگر به دنبال جلب  کاربر و مخاطبان بیشتر برای کسب  و کار خود هستید راهی جز این ندارید که صفحه لندینگ یا فرود مناسب خود را طراحی کنید.

در حالی که بسیاری از بازاریابان قدرت رسانه‌های پولی را بیش از حد ارزیابی می‌کنند، یک صفحه فرود یا صفحه فرود با طراحی خوب چیزی است که باید داشته باشند. بهترین روش‌هایی وجود دارد که هر سایتی باید هنگام ایجاد صفحات فرود از آن پیروی کند.

در اینجا ما مراحل مهم در ساخت صفحه لندینگ را به چند مرحله ساده تقسیم می‌کنیم تا بتوانید یک صفحه لندینگ خوب را از بد تشخیص دهید و بعد از آن به این سوال پاسخ می‌دهیم که چرا در ساخت لندینگ پیج نیاز به تخصص است.

تحقیق کنید

درباره رقبای خود تحقیق کنید. از چه تیترهایی استفاده می‌‎کنند و سبک نوشتن‌شان چگونه است؟ از چه تصاویری استفاده می‌کنند؟ و شما چه چیزی می‌توانید از آنها یاد بگیرید؟

هدف‌گذاری کنید

چرا می‌خواهید لندینگ پیج بسازید؟ صفحات فرود معمولا به عنوان مکانی برای کاربران طراحی می‌شوند تا هنگام کلیک کردن از طریق ایمیل، آگهی یا پست اجتماعی، به آن وارد شوند. چه افرادی را می‌خواهید جذب کنید و برنامه شما برای بعد از جذب آنها چیست؟

پرسونای کاربر را جدی بگیرید

بدانید چه کسی ممکن است به این صفحه فرود برسد. به پرسونای کاربر خود مراجعه کنید و از خود بپرسید که آن شخص انتظار دارد چه چیزی را ببیند و چقدر احتمال دارد با آن درگیر شود. این بر نحوه نوشتن تبلیغ نویسی و ساختار صفحه تأثیر می گذارد.

نوشتن تیتر قوی

سرفصل‌ها برای اطمینان از اینکه کاربر هدف صفحه شما را درک می‌کند و اینکه چگونه می‌تواند به آنها کمک کند بسیار مهم هستند. یک تیتر خوب مختصر، فعال خواهد بود و مستقیما با یک قلاب با خواننده صحبت می‌کند تا او را وادار به خواندن کند. در واقع، 90 درصد بازدیدکنندگانی که تیتر شما را می‌خوانند، CTA  شما را نیز می‌خوانند.

چگونه صفحه لندینگ بسازیم؟ آیا خودمان این صفحه را بسازیم؟

مختصر و مفید باشید

مردم به جای خواندن، اسکن می‌کنند. گروه نیلسن نورمن متوجه شد که تنها 16 درصد از مردم هنگام مشاهده یک صفحه وب کلمه به کلمه آن را می‌خوانند. محتوای صفحه فرود شما باید کوتاه و شیرین، با زبانی ساده و قابل درک باشد و همیشه روی خواننده متمرکز باشد.

جادوی تصاویر

تصاویر روشی شگفت انگیز برای برانگیختن واکنش عاطفی هستند. در واقع سیستم بینایی انسان تا 80 درصد از کل داده‌های حسی دریافتی از محیط را جمع‌آوری می‌کند. از این تمایل طبیعی به نفع خود استفاده کنید.

به جای انتخاب یک عکس استوک کسل کننده یا یک تصویر غیر هیجان‌انگیز از محصول خود، به این فکر کنید که خوانندگان شما می‌خواهند چه احساسی داشته باشند. تصویری را انتخاب کنید که نشان دهد محصول یا خدمات شما چگونه می‌تواند آن احساس را بازسازی کند.

طراحی UX تمیز و شفاف

چگونه صفحه لندینگ بسازیم؟ آیا خودمان این صفحه را بسازیم؟

صفحات فرود شلوغ فقط مشتریان بالقوه شما را به کلیک کردن دعوت می‌کنند. صفحات فرود نامنظم هرج و مرج را به خوانندگان شما منتقل می‌کنند. طرح‌های تمیز و ساده را انتخاب کنید تا خواننده روی کپی و CTA شما متمرکز شود.

تبلیغ نویسی استاندارد

همچنین مطمئن شوید که صفحه فرود شما مکمل تبلیغ شما باشد. اگر طراحی و پیام‌ها به شدت متفاوت باشد، خواننده گیج می‌شود و می‌تواند به کیفیت و ارزش برند شما شک کند.

آزمایش کنید

ترجیحات مشتری همیشه در حال تغییر است، به این معنی که صفحات فرود شما نیز باید تکامل پیدا کنند. تست A/B به شما امکان می‌دهد عملکرد دو صفحه فرود را با تفاوت‌های جزئی مانند سرفصل‌ها یا CTA اندازه‌گیری کنید.

برنده آزمون A/B می تواند صفحه پیش فرض جدید شما باشد. پس از چند هفته، این پیش‌فرض را با یک تغییر دیگر آزمایش کنید و این کار را ادامه دهید تا نرخ تبدیل خود را در طول زمان بهبود ببخشید.

مشتری دائمی ایجاد کنید

جذب بازدیدکنندگان به صفحه فرود شما یک چیز است. واداشتن آنها به پاسخ چیز دیگری است. اکنون به اصول اولیه مجهز شده‌اید، می‌توانید روی ایجاد تبدیل و کاهش هزینه‌های جذب مشتری تمرکز کنید. ابته به همی راحتی نیست. علاقه مند نگه داشتن سرنخ‌ها هم یک هنر و هم علم است. آزمایش با کمپین‌ها، طرح‌بندی‌ها، پیمایش و کپی‌های مختلف به زمان و تلاش نیاز دارد.

مراحل ابتدایی برای ساخت صفحه لندینگ:

  • 1. لندینگ پیج را به وسیله ایمیل برای مشترکان بفرستید
  • 2.  لینک صفحه لندینگ را از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید
  • 3.  لینک پیج را به وبلاگ اضافه کنید
  • 4. سئو را تقویت کنید
  • 5. ایجاد کمپین تبلیغات کلیکی و لینک آن به صفحه لندینگ
چگونه صفحه لندینگ بسازیم؟ آیا خودمان این صفحه را بسازیم؟

چرا ساخت لندینگ پیج تخصصی است؟

  • صفحه فرود در دیجیتال مارکتینگ چیست؟
  • تفاوت بین صفحه فرود و وب سایت چیست؟
  • تعریف صفحه فرود خوب چیست؟
  • عناصر کلیدی برای صفحات فرود چه هستد؟
  • تاثیر کمپین‌های تبلیغاتی بر صفحات فرود چیست؟
  • چگونه نتایج کمپین خود را پیگیری کنید؟
  • آیا صفحه فرود من برای موبایل بهینه شده است؟ صفحه فرود ساخته شده تا چقدر قابل اعتماد است؟
  • آیا CTA کاربران را به اقدام هدفمند تشویق می‌کند؟

این سوالات تنها بخش کوچکی از مواردی است که می‌تواند برای کسانی که به دنبال ساختن لندینگ پیج هستند، پیش بیاید. یادتان نرود که افرادی در صفحات وب قرار می‌گیرند، به سرعت اسکن می‌کنند و سپس آن را ترک می‌کنند.

به همین دلیل باید دیدن آنچه ارائه می‌دهید و دسترسی به آن را برای آنها آسان کنید. یک کاربر گاهی فقط یک بار شانس برای شما ایجاد می‌کند تا بتوانید او را جذب کنید و نگه دارید.

در نتیجه بهتر است برای ایجاد یک لندینگ پیج یا صفحه فرود با متخصصان در این حوزه مشورت کنید تا فرصت‌ها را از دست ندهید. کارشناسان آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت برای پاسخ‌گویی به سوالات شما آماده هستند.

بیشتر بخوانید:

چگونه یک صفحه فرود (Landing Page) مؤثر طراحی کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید