×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ تبلیغات دهان به دهان؛ راهی اثبات شده برای معرفی برند
تاریخ انتشار : 20 شهریور 1401 زمان مطالعه : 5 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

تبلیغات دهان به دهان؛ راهی اثبات شده برای معرفی برند

تبلیغات دهان به دهان؛ راهی اثبات شده برای معرفی برند

بیشتر مردم به تبلیغات شفاهی اعتماد  می‌کنند اما بی‌خبر هستند که تبلیغات از چه طریقی بر آنها تاثیر گذاشته است. گاهی اوقات ممکن است تصور کنید که کنترل تبلیغات شفاهی کار سختی است، زیرا تمامی بازار در دست شما نیست.

اما راه‌های زیادی وجود دارد که برند شما بتواند از تبلیغات شفاهی برای خود استفاده کند. بازاریابی دهان به دهان که به آن بازاریابی WOM یا تبلیغات دهان به دهان نیز می‌گویند، یکی از این راه‌ها است.

چرا به بازاریابی دهان به دهان نیاز دارید؟

بازاریابی دهان به دهان قدرتمند است زیرا مردم به توصیه ها و تاکیدهای دوستان و آشنایان خود بسیار بیشتر از اینکه به تبلیغات و سایر پیام هایی که دریافت می‌کنند، اعتماد می‌کنند.

مردم با دیدن و شنیدن توصیه‌های افرادی مانند آنها که محصولات شما را دوست دارند، تصمیم به خرید می‌گیرند و این امکان به شما داده می‌شود تا به افراد بیشتری در مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید، نرخ تبدیل خود را افزایش دهید و پایگاه مشتریان خود را گسترش دهید.

انواع بازاریابی دهان به دهان را می‌توان به دو دسته اصلی؛ دهان به دهان ارگانیک و دهان به دهان تقویت شده تقسیم کرد.

دهان به دهان ارگانیک به هرگونه اشتراک گذاری همتا به همتا اشاره دارد که در آن شخصی به طور مثبت در مورد برند شما صحبت می‌کند، بدون هیچ گونه اقدام مستقیمی از طرف برند شما.

اما تبلیغاتی وجود دارد که غیرقابل پیش بینی و ردیابی است که به آن تبلیغات شفاهی تقویت‌شده می‌گویند.

تبلیغات دهان به دهان


انواع کمپین های بازاریابی دهان به دهان

کانال های زیادی برای افزایش شفاهی شما وجود دارد. برخی کسب‌وکارها کانال‌های مختلفی را پیاده‌سازی می‌کنند، در حالی که برخی دیگر بر ایجاد یک موتور دهان به دهان عمیق تمرکز می‌کنند.

همه چیز به نتیجه‌ای که می‎خواهید بستگی دارد. به عنوان مثال، یک کسب و کار ممکن است هم یک برنامه ارجاع و هم یک برنامه شریک را برای انجام دو کار مختلف انتخاب کند. همچنین این موضوع وجود دارد که چقدر بر اشتراک گذاری کنترل خواهید داشت.

 اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ راهی برای افزایش تبلیغات شفاهی است. برخی می‌گویند این نوع بازاریابی، بازاریابی دهان به دهان امروزی است و به شدت بر آگاهی از برند تمرکز دارد.

شامل سازندگان محتوا می‌شود که آنچه را که دوست دارند در مورد محصول شما به صورت کوتاه مدت ارسال می‌کنند. وقتی افراد مشهور، مدافعان متخصص، یا افراد مشهور اینترنتی در مورد یک محصول پست می‌کنند، دسترسی می‌تواند بسیار چشمگیر باشد.

این تولیدکنندگان محتوا ممکن است دسترسی کمتری داشته باشند، اما حلقه‌های فشرده دنبال‌کننده‌هایشان بیشتر با آنها ارتباط برقرار می‌کنند و مانند دوستان به آنها اعتماد دارند.

برای مثال نایک یک نام تجاری بزرگ است و جدا از اینکه یک محصول عالی است، توسط چندین تاییدیه افراد مشهور، از بازیکنان NBA، مربیان تناسب اندام و موسیقیدانان مشهور، پشتیبانی شده است.

از آنجایی که این افراد در معرض دید عموم قرار دارند، به راحتی بر طرفداران خود در خرید محصولاتی که از آنها لذت می برند، مانند نایک، تاثیر می گذارند.

تبلیغات دهان به دهان

انتخاب سفیر برند

در حالی که اینفلوئنسر مارکتینگ کوتاه مدت است، سفیران برند نمایندگانی هستند که به صورت دستی انتخاب می‌شوند که برند شما را در مدت طولانی‌تر تبلیغ می‌کنند.

این سفیران به طور واقعی به اشتراک می‌گذارند که چرا برند شما را دوست دارند و چگونه از محصولات شما چه آنلاین و چه آفلاین استفاده می‌کنند.

از آنجایی که آنها بر ایجاد روابط با مخاطبان خود به جای فروش هر چه بیشتر واحدهای ممکن تمرکز می کنند، توصیه‌های آنها به ویژه مورد اعتماد است.

 بازاریابی وابسته

تمرکز بازاریابی وابسته بر جذب مشتری جدید است. وبلاگ نویسان، شخصیت‌های رسانه‌های اجتماعی و سایر تولیدکنندگان محتوا، برند شما را برای همه کسانی که از کانال‌های آنها بازدید می‌کنند، تبلیغ می‌کنند.

این تولیدکنندگان محتوا (به نام شرکت‌های وابسته) لینک‌هایی را به سایت شما در کانال‌های خود قرار می‌دهند و هر بار که شخصی از طریق آن لینک خرید می‌کند، کمیسیون دریافت می‌کنند.

این به این معنی است که دسترسی مخاطبان افزایش می‌یابد، اما محصول برای همه افرادی که در سایت وابسته قرار می‌گیرند، تبلیغ می‌شود، حتی اگر مناسب نباشند.

برای این کار می‌توانید افراد تولیدکنندگان محتوایی را پیدا کنید و استخدام کنید که در جایگاه شما هستند و مخاطبانی دارند که با شما مطابقت دارند. از شرکت‌های وابسته بخواهید یک قرارداد بازاریابی وابسته امضا کنند، که نشان می‌دهد چگونه می‌توانند برند شما را تبلیغ کنند.

مدیریت نظرات مشتریان

اگرچه بسیاری از کسب‌وکارها پیوندهایی را برای مشتری ارسال می‌کنند و بازخوردشان را می‌خواهند، مشتریان اغلب با میل خود نظر خود را می‌نویسند.

با این حال، این رویه همیشه برای تیلیغات شما مثبت نخواهد بود. بسیاری از پلتفرم‌های بررسی و مدیریت نظرات نه تنها به حفظ شهرت یک برند کمک می‌کنند، بلکه بازاریابی دهان به دهان خوبی نیز ارائه می‌دهند.

برای اجام این تبلیغات، نمایه خود را با مشتریان فعلی به اشتراک بگذارید تا شروع به ایجاد نظرات خود کنید. برخی از نظرات و توصیفات خوب خود را در وب سایت و سایت های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

انتشار محتوای تولید شده توسط کاربر

محتوای تولید شده توسط کاربر به هر محتوایی اطلاق می‌شود که مخاطبان شما در رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند که می‌توانند تاثیر مثبیتی بر برند شما داشته باشند.

هنگامی که کاربران نظرات خود را به اشتراک می‌گذارند، مشتریان شما فورا نام تجاری شما را به همه دنبال کنندگان خود به طور همزمان توصیه می‌کنند.

یک پست رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به طور گسترده به اشتراک گذاشته شود و احتمالا باعث ایجاد آگاهی تصاعدی از برند شود.

تبلیغات خود را به ما بسپارید

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در خدمات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید :

چطور می‌توانیم برند آگاهی (brand awareness) آنلاین را افزایش دهیم؟

همه آن چیزی که باید درباره تبلیغات در شبکه های اجتماعی بدانیم!

بازاریابی آنلاین چیست؛ مزایا، ابزارها و نحوه شروع

دیدگاهتان را بنویسید