×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگسئو صفحه لندینگ یا صفحه فرود چیست و چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟
تاریخ انتشار : 06 مرداد 1401 زمان مطالعه : 9 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

صفحه لندینگ یا صفحه فرود چیست و چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟

صفحه لندینگ یا صفحه فرود چیست و چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟

کار کردن بر صفحات فرود یا لندینگ از ضروریات هر نوع کسب و کاری است. صفحه لندینگ برای افزایش نرخ تبدیل کارگشا هستند و هزینه جذب مشتری شما را کاهش دهند.

در ادامه بخوانید تا بدانید چرا به صفحات فرود نیاز دارید، چه نوع صفحات فرود مؤثرتر هستند و چگونه می‌توانید صفحه فرود بازاریابی دیجیتال خود را برای افزایش تبدیل بهینه کنید.

صفحه فرود (لندینگ پیج) چیست؟

صفحه لندینگ یا فرود، صفحه‌ای طراحی شده در وب سایت شما است. این صفحات اطلاعات خاصی در خود دارند که برای مخاطبان تخصصی طراحی و آماده شده‌اند.

صفحات فرود اهداف کمپین بازاریابی را منعکس می‌کنند. همچنین در بازاریابی دیجیتال، صفحه فرود به این صورت تعریف می‌شود که بازدیدکنندگان صفحه وب بلافاصله پس از کلیک کردن روی لینک‌های زیر یه آن وارد می‌شوند:

  • کمپین های بازاریابی ایمیلی
  • نتایج موتورهای جستجو
  • تبلیغات رسانه‌های اجتماعی
صفحه لندینگ یا صفحه فرود چیست و چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟
نمونه ای از لندینگ پیج

چرا طراحی صفحه فرود اهمیت دارد؟

صفحات فرود باید حاوی اطلاعات قانع کننده‌ای برای مخاطب خود باشند. صفحه فرود باید به شدت صریح باشد و بازدیدکندگان در یک نگاه متوجه این موضوع شوند که آیا آنچه در لندینگ پیچ ارائه شده به کار آنها می‌آید یا خیر؟

در حالی که این مفهوم ساده به نظر می‌رسد، کپی رایتینگ و تصاویر مناسب برای ایجاد تبدیل از طریق صفحه فرود بازاریابی دیجیتال شما نیاز به مهارت و تلاش دارد.

در واقع، یک صفحه فرود متوسط ​​تنها چیزی بین 2 تا 5 نفر از هر 100 بازدیدکننده را تبدیل می‌کند. از سوی دیگر، صفحات فرود با طراحی خوب می‌توانند ترافیک قابل توجهی ایجاد کنند و به عنوان کانال پولی، برای مشاغل عمل کنند.

چرا به صفحات فرود نیاز دارید؟

اگر از صفحات فرود در کمپین‌های خود استفاده نمی‌کنید، فرصت های قابل توجهی را از دست می‌دهید. برآورده کردن انتظارات کاربران هر کمپین دیجیتالی به یک صفحه فرود نیاز دارد تا بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند.

اگر بازدیدکنندگان بر تبلیغات شما کلیک کنند و به صفحات غیرمرتبط با تبلیغات هدایت شوند، ممکن است سردرگم شوند و تمایل کمتری به خرید یا تبدیل داشته باشند. هر صفحه فرود باید با پیام‌های کمپین مرتبط مطابقت داشته باشد تا انتظارات کاربر را برآورده کند.

ترویج اقدام به عمل صفحات فرود به شما این امکان را می‌دهند که روی یک اقدام واحد که می‌خواهید بازدیدکنندگان انجام دهند، تاکید کنید. همچنین افزایش عملکرد سایت گوگل می‌تواند تشخیص دهد که سایت شما چقدر نیازهای بازدیدکنندگان را پیش بینی می‌کند.

پیام‌های مبهم در صفحات فرود شما به شدت رتبه تبلیغ، هزینه هر کلیک و موقعیت شما را در حراج تبلیغات تغییر می‌دهد. صفحات فرود می‌توانند به الگوریتم‌ها کمک کنند ارزش شما را تشخیص دهند و سئوی شما را با کلمات کلیدی مرتبط در هدرها، URL ها، متن جایگزین و محتوا تقویت کنند.

صفحه لندینگ یا صفحه فرود چیست و چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟

انواع صفحات فرود یا لندینگ

تولید سرنخ و کلیک دو نوع اصلی صفحه فرود هستند اما ممکن است انواع مختلفی از انواع مرتبط را بشنوید، از جمله صفحات فشرده، صفحات فروش، آگهی‌های تجاری، صفحات اسپلش، صفحات فرود ویروسی و سایت‌های کوچک.

صفحات فرود نسل اصلی

یکی از محبوب‌ترین انواع صفحه فرود و صفحات پیشرو در مورد تولید سرنخ فروش، صفحات فرود نسل اصلی هستند. در این روش تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی، در گوگل یا از طریق یک کمپین ایمیل میزبانی می‌شود ، از کاربر می‌خواهد برای دریافت محتوای انحصاری، به عنوان مثال یک کاغذ سفید، پیوندی را به صفحه فرود دنبال کند.

هنگامی که کاربر در صفحه فرود قرار می‌گیرد، برای دانلود محتوای انحصاری وایت پیپر، اطلاعات خود را از طریق یک فرم به اشتراک می گذارد که اقدام به عمل یا CTA  صفحه فرم جمع آوری داده است. کاربر با یک محتوای مفید روبه‌رو می‌شود در حالی که نام تجاری شما یک سرنخ جدید با ارزش دریافت می‌کند.

صفحات فرود تک پیشنهادی

یک صفحه فرود بازاریابی دیجیتال تک پیشنهادی فقط یک دارایی دارد. در حالی که این صفحات به ندرت به اندازه صفحات به سبک هاب ترافیک ایجاد می‌کنند، معمولاً به دلیل ویژگی خاص خود باعث تبدیل بیشتر می‌شوند.

صفحات فرود تک پیشنهادی در مسیر خرید مشتری، زمانی که مصرف‌کننده از مشکلی که محتوا مستقیما به آن اشاره می‌کند آگاه است یا آن را تجربه می‌کند، مؤثرتر است.

صفحات فرود از طریق کلیک

صفحات فرود کلیکی شکل فوری‌تری از صفحه فرود نسل اصلی هستند. آنها اغلب توسط سایت‌های تجارت الکترونیکی استفاده می‌شوند که بر فروش سریع و با حجم بالا تمرکز دارند. این صفحات کمی پرخطرتر از صفحات هاب سبک یا صفحات تک دارایی هستند زیرا مشتریان بالقوه را مستقیما به اشتراک یا فروش مستقیم هدایت می‌کنند.

در این نوع صفحه فرود، مشتریان می‌توانند به سادگی روی دکمه CTA مانند «اکنون بخرید» کلیک کنند تا تراکنش را پیش ببرند.

صفحات فرود به سبک هاب

صفحات فرود به سبک هاب به بازدیدکنندگانی که به دنبال مطالب آموزشی هستند پاسخ می‌دهد. این نوع صفحه ویدئوها، کتاب‌های الکترونیکی و اینفوگرافیک‌ها را به روشی قابل هضم سازمان‌دهی می‌کند.

ساخت لندیگ پیج

نحوه استفاده از صفحات فرود برای افزایش تبدیل

ایجاد صفحات فرود متنوع می‌تواند ترافیک بیشتری را به سایت شما برساند. آنها را در کمپین‌های پولی، ارگانیک، ایمیل و هدف‌گیری مجدد خود بگنجانید تا بیشترین بهره را از صفحات خود ببرید. نمونه های زیر را در مورد اینکه صفحات فرود چگونه می‌توانند برای کمپین‌ها مفید باشند را بررسی کنید.

صفحات فرود کمپین پولی

تبلیغات رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که در مورد اهداف مخاطبان خود دقیق باشید. توییتر، لینکدین و اینستاگرام افرادی را با ویژگی ها و ترجیحات بسیار متفاوت جذب می‌کنند.

تبلیغات پولی در رسانه‌های اجتماعی به شما انعطاف‌پذیری می‌دهد تا استراتژی‌های هدف‌گیری و هدف‌گیری مجدد خود را در طول زمان اصلاح کنید، اما اگر ترافیک شما به صفحات وب نامرتبط هدایت شود، این ویژگی‌ها تلف می‌شوند.

تبلیغات بسیار هدفمند برای دستیابی به حداکثر بازگشت سرمایه به صفحات فرود بسیار هدفمند نیاز دارند.

صفحات فرود کمپین ایمیل

کمپین‌های ایمیلی هنوز یکی از محبوب‌ترین شکل‌های بازاریابی هستند که به ازای هر 1 دلار خرج شده، 44 دلار بازگشت سرمایه ارائه می‌کنند. بازاریابان ایمیل ممکن است داده‌های دقیقی برای کار با آنها نداشته باشند، اما کمپین‌های ایمیلی دسترسی فوق العاده‌ای دارند.

لیست‌های ایمیل شامل مشتریان جدید و فعلی می‌شود، بنابراین صفحات فرود را می‌توان برای آن مخاطبان منحصر به فرد طراحی کرد. اگر به دنبال ایجاد ROI بیشتر هستید، ایمیل های شخصی و صفحات فرود بنویسید.

صفحات فرود برای مشتریان فعلی محصولاتی را که ممکن است قبلا خریداری کرده باشند در نظر می‌گیرند. سعی کنید محصولات جدیدی را پیشنهاد دهید که مکمل محصولات قبلی باشد.

هدف گذاری مجدد صفحات فرود کمپین

گاهی اوقات مشتریان اشتراک خود را لغو می‌کنند یا ماه ها ار شما خرید نمی‌کنند. کمپین‌های هدف‌گیری مجدد می‌توانند این مشتریان سابق را وادار به اشتراک مجدد یا خریدهای دیگر کنند.

کمپین‌های هدف‌گیری مجدد سهام بالایی دارند، بنابراین اغلب شامل تخفیف‌ها و صفحات فرود بسیار متقاعدکننده می‌شوند تا مردم را متقاعد به بازگشت کنند

صفحات فرود کمپین ارگانیک

بهینه سازی موتور جستجو برای کمپین‌های ارگانیک کلیدی است. ایجاد محتوای رقابتی که در صدر گوگل قرار می‌گیرد، ترافیک ارگانیک را هدایت می‌کند.

برای رسیدن به آن، محتوای شما باید برای مخاطبان هدف شما بسیار ارزشمند باشد. اغلب، صفحه اصلی شما ممکن است همان چیزی باشد که در موتورهای جستجو رتبه بندی می‌کند.

صفحه لندینگ یا صفحه فرود چیست و چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟
انواع صفحات فرود

سخن آخر:

در مورد نیازها و سوالاتی که ممکن است مشتریان بالقوه شما داشته باشند تحقیق کنید.کلمات کلیدی را که آنها برای یافتن پاسخ ها استفاده می‌کنند کاوش کنید.

این سوالات را در صفحات فرود ارگانیک خود مطرح کنید. تمامی این موارد به شما کمک می‌کند تا در نتایج موتورهای جستجو بالاتر بروید.

اگر می خواهید برای لندینگ پیج های خود تبلیغ کنید ما در کنار شما هستیم، آژانس دیجیتال مگنت با همکاری بهترین رسانه ها و شبکه های اجتماعی بیشترین بازدهی را به شما خواهد داد. برای مشاوره با ماتماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

چگونه یک صفحه فرود (Landing Page) مؤثر طراحی کنیم؟

چطور لندینگ پیج بنویسیم که محتوای آن موثر باشد

دیدگاهتان را بنویسید