×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگشبکه های اجتماعی اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؛ فواید، استراتژی و نحوه انجام
تاریخ انتشار : 29 شهریور 1401 زمان مطالعه : 7 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؛ فواید، استراتژی و نحوه انجام

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؛ فواید، استراتژی و نحوه انجام

از آنجایی که اینفلوئنسر مارکتینگ بیش از هر زمان دیگری سروصدا کرده است، فکر می­ کنیم زمان آن رسیده است که این موضوع را برای آن­هایی که عصر نفوذ را مطالعه نکرده­ اند، دوباره توضیح دهیم. تازه واردها و افراد قدیمی در این صنعت هر دو به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد این پدیده هستند.

به طور خاص، این سوال را مطرح می ­کنند: «اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چگونه می ­توانم شروع کنم؟»

به طور خلاصه، اینفلوئنسر مارکتینگ برداشت جدیدی از یک تکنیک قدیمی از تایید افراد مشهور است. با این وجود، به روشی انجام می­ شود که با جهان امروز و مصرف­ کننده مدرن سازگاری دارد.

دموکراتیک شدن نفوذ باعث می­ شود که این پدیده هر روز جذاب ­تر و کاربردی ­تر شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ

تعریف اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ یک استراتژی بازاریابی از همکاری با کاربران رسانه­ های اجتماعی و سایر تولیدکنندگان محتوا است که بر جوامع مختلف با اندازه ­های مختلف تاثیرگذار هستند. این همکاری معمولا شامل برخی از انواع تولید محتوا یا تبلیغ یک برند خاص توسط اینفلوئنسر به جامعه خود است.

فواید و مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ برای برندها چیست؟

ناگفته نماند که هر ترندی در بازاریابی، فروش یا روابط عمومی موفق نیست. در واقع، برخی از آن­ها حتی شکست می­ خورند زیرا طراحی ضعیفی دارند یا با سلیقه مصرف­ کننده مطابقت ندارند. خوشبختانه، ثابت شده است که اینفلوئنسر مارکتینگ هم برای برندها و هم برای مصرف­ کننده مفید هستند. بیایید نگاهی به برخی از این فواید بیاندازیم.

افزایش آگاهی از برند

اگر برند شما جدید یا در حال گسترش به بازارهای بیشتر است، افزایش آگاهی از برند اهمیت زیادی دارد. در اغلب موارد یک صنعت تحت تسلط چند بازیگر بزرگ است و شرکت ­های کوچک بیرون رانده می­ شوند. به عنوان مثال، بیایید به نوشیدنی ­های گازدار نگاهی بیاندازیم.

بسیاری از ما بلافاصله به کوکاکولا و پپسی فکر می ­کنیم، اما برندهای زیادی در این صنعت مشغول به فعالیت هستند. آن برندها می­ توانند با افزایش آگاهی از برند خود گسترش یابند. مشتریان همچنین می ­توانند با پیدا کردن یک محصول جدید عالی که از آن لذت می­ برند برنده شوند.

دستیابی به مخاطبان بیشتر با هزینه کمتر

یکی از پاسخ ­های ما به این سوال که «اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟»، این است که «وقتی افراد محصولات عالی را در ازای نوعی پاداش یا ازطریق یک رابطه به مخاطبان خود معرفی می­ کنند.» این هزینه معمولا کمتر از هزینه تبلیغات دیگر با همان نتایج است.

تبلیغات در گوگل یا تبلیغات در رسانه­ های اجتماعی هر روز گران­تر می ­شوند و مردم آن­ها را نادیده می ­گیرند. بنابراین، در اینفلوئنسر مارکتینگ ما به افراد هزینه پرداخت می­ کنیم تا نیروی فروش آنلاین ما باشند. این روش نه تنها ارزان تر است، بلکه در دستیابی به بازارهای جدید بسیار موثر نیز می ­باشد.

البته، وقتی از مدل همکاری برند برای اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می­ کنید، افراد زیادی وجود دارند (کارمندان، مشتریان، طرفداران و غیره) که نیازی به نوعی پاداش برای صحبت کردن در مورد برند شما در رسانه ­های اجتماعی ندارند.

تولید محتوا جدید عالی

اینفلوئنسر مارکتینگ منجر به تولید محتوا جدید می­ شود زیرا یک تولیدکننده محتوا باتجربه که می­ داند چگونه مخاطبان رسانه ­های اجتماعی را جذب کند، محتوا را تولید می­ نماید. این محتوا از خارج از استودیو محتوا شما سرچشمه می­ گیرد و ظاهری جدید و متفاوت به شخصیت برند شما می ­بخشد.

این امر باعث می ­شود نه تنها تولیدکنندگان محتوا شما کمی استراحت کنند، بلکه محتوا جدید برای دموگرافیک اینفلوئنسر ظاهر می ­شود. به عبارت دیگر، نمی ­توان حدس زد که هر مشتری احتمالی به چه چیزی واکنش مثبت نشان خواهد داد. اینفلوئنسرها خود تولیدکنندگان محتوای چیره ­دستی هستند.

بهتر از همه، استخدام یک اینفلوئنسر کمک می‌کند تا فشار را از روی تیم تولید محتوا بردارید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر رسانه اجتماعی کیست؟

به طور خلاصه، یک اینفلوئنسر رسانه اجتماعی، تولیدکننده محتوایی است که دنبال کنندگان قابل توجهی در رسانه­ های اجتماعی دارد. لزوما، منظور تعداد زیاد افراد نیست، اینفلوئنسرهای پولی ممکن است به اندازه نانو اینفلوئنسرها به تعداد هزار دنبال ­کننده داشته باشند. در عوض، این­ها دنبال کنندگان وفاداری هستند که توصیه اینفلوئنسر را قبول می ­کنند.

اینفلوئنسرها می­ توانند نقش­های مختلفی در یک صنعت یا حوزه داشته باشند. برخی به خصوص در فضای B2B، رهبران فکری صنعت هستند. سایرین یک سرگرمی دارند، یک وبلاگ را اداره می ­کنند یا از عکس گرفتن از زندگی روزمره خود لذت می­ برند. در هر صورت، آن­های این علایق را با طیف گسترده­ ای از مخاطبان خود به اشتراک می ­گذارند. با گذشت زمان، آن­ها به یک اینفلوئنسر رسانه اجتماعی تبدیل می ­شوند.

چگونه شروع کنیم: استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ خود را توسعه دهید

قبل از انجام هر کار دیگری، از خود بپرسید که «اینفلوئنسر مارکتینگ برای شرکت من چیست؟» به عبارت دیگر، اهداف کلی شما چه هستند.

آیا می­ خواهید از اینفلوئنسر مارکتینگ برای افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید؟ استراتژی محتوا خود را تقویت کنید؟ پول بیشتری پس انداز کنید؟ مستقیما باعث افزایش فروش قبل از شروع درآمد شوید؟

هدف شما هرچه که باشد، مهم است که این سوالات از قبل پاسخ داده شوند. به یاد داشته باشید که شما همیشه می­ توانید استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ خود را بر اساس تغییرات، تغییر دهید.

نشان دهید که چه کسی هستید

یکی از بزرگ­ترین فواید و مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ این است که کمک می­ کند تا جنبه انسانی یک برند نشان داده شود. به خصوص در دوران سخت، مصرف­ کنندگان فرض می­ کنند که هدف از تبلیغات صرفا «درخواست پول» است. مهم نیست که هدف نهایی شما چه می ­باشد، مطمئن باشید که مسئولیت اجتماعی را از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ در سال جاری و بعد از آن مطرح کنید.

اندازه رقابت خود را افزایش دهید

هنگام تماس با اینفلوئنسرها، از آن­ها سوال کنید که چگونه با برندهای دیگر تعامل دارند تا از استراتژی رقبای خود الهام بگیرید. اینفلوئنسرها احساس خوبی نسبت به بازار شما دارند و اغلب می‌توانند به شما توصیه‌های ارزشمندی در مورد اینکه رقبای شما انجام می‌دهند و اینکه رقابت شما با مخاطبان شما طنین‌انداز می‌کند، به شما می‌دهند.

گوش دادن اجتماعی را تمرین کنید

وقتی روی استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ خود کار می ­کنید، تمرین گوش دادن اجتماعی بسیار مهم است. گوش دادن اجتماعی به معنی استفاده از نرم افزار یا نیروی انسانی است تا ببینید مردم به صورت آنلاین به شما چه می­ گویند. همچنین باید رقبا و جایگاه فعلی خود را در نظر بگیرید. به این ترتیب، شما می ­توانید نبض جامعه را در دست بگیرید.

یک پاسخ به این که اینفلوئنسر مارکتینگ چیست، «دسترسی به جامعه از طریق دیگران» است. مطمئن شوید که چگونه باید این کار را انجام دهید و به چه افرادی که در رسانه­ های اجتماعی در مورد شما صحبت می­ کنند، دسترسی خواهید داشت.

اینفلوئنسر مارکتینگ

کدام اینفلوئنسرها را باید استخدام کنید؟

یکی از ملاحظاتی که باید هنگام ایجاد استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ در نظر داشته باشید، نوع اینفلوئنسرهایی است که باید برای کمپین­ های مختلف استخدام کنید. به طور کلی ترکیبی را توصیه می ­کنیم که بر اساس شخصیت خریدار یا جایگاه شما در آن حوزه است.

به واسطه تمایل برند

اینفلوئنسرها دارای سطوح مختلفی از تمایل برند هستند، مهم نیست که در چه صنعتی مشغول به فعالیت هستید. اینفلوئنسرهای دارای تمایل شامل سهامداران شرکت، مشتریان، طرفداران و سفیران برند هستند. همه این­ها می­ توانند بسته به اهداف در کمپین تاثیرگذار باشند زیرا المانی از دوست داشتن، دانستن و اعتماد به برند شما وجود دارد.

به واسطه تعداد فالوورها

صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ سنتی، اینفلوئنسرها را بر اساس تعداد فالوورهایی که دارند دسته­ بندی می ­کند. این دسته­ بند ی­ها عبارتند از افراد مشهور، مگا، ماکرو، میکرو و نانو. افراد مشهور، افرادی هستند که میلیون­ ها فالوور در رسانه­ های اجتماعی دارند، اما ممکن است در خارج از آن رسانه هیچ شهرتی نداشته باشند.

سایر افراد مشهور هم به صورت آنلاین و هم آفلاین شهرت دارند. هر دسته­ بندی دارای تفاوت­هایی به لحاظ هزینه، سهولت تعامل و سایر فاکتورهاست. کمپین­ های بسیار موفقی با اینفلوئنسرهای همه دسته ­بندی­ها انجام شده است.

چگونه می­توان اینفلوئنسر مناسب را پیدا کرد

قبل از انتخاب یک اینفلوئنسر رسانه اجتماعی، اگر می­ خواهید مسیر اینفلوئنسر مارکتینگ سنتی را اتخاذ کنید، باید تصمیم بگیرید که این فرد چه میزان فالوور داشته باشد. برندها با اینفلوئنسرهایی در تمامی سطوح و دسته­ بندی­های به موفقیت دست یافته­ اند، اما همه کمپین ­ها با همه دسته ­بندی­ ها سازگار نیستند. علاوه بر این، انتخاب شما باید بر اساس نوع افرادی باشد که می ­خواهید به آن­ها دسترسی داشته باشید.

ماکرو اینفلوئنسرها

به عنوان یک قانون، تعامل با ماکرو اینفلوئنسرها نسبتا پر هزینه است، بنابراین باید توجیهی برای آن هزینه داشته باشید. با این وجود، انجام این کار آسان است، اگر می­ خواهید به طیف وسیعی از افراد دسترسی داشته باشید. در این مورد، ماکرو اینفلوئنسری را انتخاب کنید که در دموگرافیک مد نظر شما نفوذ زیادی دارد، اما لزوما خود عضوی از آن دموگرافیک نیست.

ماکرو اینفلوئنسرها برای عرضه محصولاتی ایده آل هستند که جذابیت عمومی دارند و آگاهی از برند را افزایش می­ دهند.

میکرو اینفلوئنسرها

با میکرو اینفلوئنسرها، شما یک تولیدکننده محتوا بسیار کاربلد با تعامل بسیار زیاد را استخدام می­ کنید. این فرد به خوبی می­داند که چگونه یک کمپین اسپانسر شده را ایجاد کند، اما آن را به طرز ناخوشایندی در مسیر خود قرار ندهد. آن­ها بازگشت سرمایه­­ بالایی را به همراه دارند و برای هدایت فروش مستقیم عالی می­ باشند. با این وجود، معامله با مخاطب کوچک­تری صورت می ­گیرد.

نانو اینفلوئنسرها

این­ها تازه کارهای این حوزه هستند، به خصوص وقتی صحبت از حمایت مالی در میان باشد. کمپین­ های آگاهی از برند با نانو اینفلوئنسرها در بازارهای خاص عملکرد خوبی دارند. این به خصوص برای وقتی صدق می­ کند که محصول شما برای گروه کوچک­تری از مشتریان جذاب است یا سعی دارید به یک دموگرافیک جدید نفوذ کنید. کار کردن با نانو اینفلوئنسرها هزینه زیادی ندارد و در عین حال بسیار موثر است.

علاوه بر این، وقتی یک برنامه اینفلوئنسر مارکتینگ را بر اساس مدل تمایل برند ایجاد می­ کنید، اکثریت شرکت­ کنندگان به احتمال زیاد در این سطح خواهند بود، بنابراین مکان خوبی برای شروع برنامه است.

در نهایت، توصیه این است که سطح یا دسته اینفلوئنسر خود را بر اساس بازار هدف و سایر اهداف انتخاب کنید. در برخی موارد، ارزش پرداخت هزینه بیشتر برای کار کردن با ماکرو و میکرو اینفلوئنسرها وجود دارد. در شرایط دیگر، پول هدر دادن است. در اینجا، مسئله سبک و سنگین کردن هزینه ­ها و بررسی گزینه­ های جایگزین است.

اما صرف نظر از اینکه چه اندازه ­ای را انتخاب می­ کنید، توصیه می­ شود که بخش خوبی از برنامه شما مربوط به کار با کسانی باشد که از قبل برند شما را دوست دارند.

یک کمپین اینفلوئنسر چگونه به نظر می ­آید؟

توضیح در مورد کمپین­ های اینفلوئنسر کمی دشوارتر از پاسخ دادن به این سوال است که اینفلوئنسر مارکتینگ چیست. دلیل آن این است که کمپین ­ها در اشکال و اندازه­ های مختلف وجود دارند، از محتواهای اسپانسر شده فردی گرفته تا همکاری در محصولات.

با این وجود، مشترکاتی نیز وجود دارد. به عنوان مثال، یک کمپین اینفلوئنسر سنتی همواره شامل شرکتی است که هزینه­ ای را برای تبلیغ محصول به مخاطب خود پرداخت می­ کند. با دسته وسیعی از مصرف‌کنندگان، معمولاً به توافقی می‌رسید که آنها برای شما محتوا تولید کنند، آن را در رسانه‌های اجتماعی خود پست کنند و برای آن پول دریافت کنند.

همکاری­ های محصول شامل توسعه نسخه ­ای از محصول است که سبک و ویژگی­ های منحصر به فرد اینفلوئنسر را منعکس می­ کند. در نهایت، جدیدترین حوزه در اینفلوئنسر مارکتینگ، همکاری محتوا است. در این مورد، شما از اینفلوئنسرها برای ایجاد محتوا استفاده می ­کنید و نه تقویت محتوا.

برای همه این گزینه­ ها، انتظار می ­رود که اینفلوئنسر دستورالعمل­ هایی را پیروی کند و از قوانین قابل اجرا تبعیت نماید. این به این دلیل است که شما باید از اعتبار و منافع قانونی برند خود محافظت کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

موفقیت به چه صورت ظاهر می­شود؟ چگونه می­توان ROI اینفلوئنسر مارکیتنگ را اندازه­گیری کرد؟

در اینفلوئنسر مارکیتنگ، روش­های متعددی برای سنجش موفقیت وجود دارد. به عنوان مثال، شما می­ توانید تعداد معینی تعامل با مخاطب خود داشته باشید. تعامل می­ تواند شامل لایک­ ها، کامنت، اشتراک­ گذاری یا حتی کلیک باشد. این ­ها ازطریق تحلیل داده به راحتی اندازه­ گیری می­ شوند. در این مورد، شما ROI را از لحاظ «هزینه به ازای هر تعامل» اندازه می­ گیرید.

روش دیگر برای اندازه ­گیری ازطریق تخمین تعداد افرادی است که پست را دیده­ اند که با نام ایمپرشن مشخص می­ شود. یک بار دیگر، تحلیل به شما این امکان را می­ دهد تا تعداد بازدیدها را محاسبه کنید. با این وجود، تعداد بازدیدهایی که در نتیجه اشتراک­ گذاری در سایر شبکه ­های اجتماعی ایجاد می ­شوند، دشوارتر است. شما ROI را به عنوان «هزینه به ازای هر تعامل» اندازه­ گیری خواهید کرد.

همچنین، هزینه به ازای لید یا فروش نیز وجود دارد. در این مورد، شما می­توانید از لندینگ پیج­ها با اشکال مختلف تولید لید استفاده کنید. اگر مخاطب ازطریق لندینگ پیج وارد شود، شما باید اعتبار آن را به اینفلوئنسر بدهید. فروش را می­تواند با لینک­های افیلیت و کدهای تخفیف برای همکاری­های مرتبط با محتوا ردیابی کرد.

برای همکاری ­های محصول، تعداد واحدهایی است که به فروش می­ رسند. متاسفانه، در صورت عدم استفاده از کد یا لینک، یا منقضی شدن آن­ها، اگر یک همکاری کوتاه‌مدت «پاپ‌آپ» در محصول باشد، تعدادی از فروش‌ها با شکست مواجه می‌شوند.

همکاری ­های محتوا را می­ توان به دو روش زیر اندازه ­گیری کرد:

  1. مقایسه هزینه محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسرها با هزینه ­های داخلی یا آژانس مرتبط با تولید محتوا
  2. تجزیه و تحلیل اینکه چگونه تبلیغات یا سبد خرید شما با استفاده از محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسرها در مقایسه با محتوای تولید خود شما، نرخ تبدیل بهتری دارند.

تحت همه شرایط، شما باید تصمیم بگیرید که آیا ROI یا بازگشت سرمایه اینفلوئنسر مارکتینگ به اندازه کافی خوب بوده است یا نه. این بدان معنی است که تصمیم بگیرید آیا تعامل، ایمپرشن، لید، فروش، محتوای باکیفیت یا نرخ تبدیل کافی برای توجیه هزینه ­ها وجود داشته است یا نه. اگر برای یک همکاری این توجیه وجود نداشته باشد، به احتمال زیاد باید استراتژی خود را تغییر دهید.

همچنین، فراموش نکنید که مانند بازاریابی رسانه ­های اجتماعی به طور کلی، مزایای نامشهود فراوانی در ایجاد ارتشی از اینفلوئنسرهای سفیر برند شما در رسانه ­های اجتماعی وجود دارد.

کلام آخر

در نتیجه، در پاسخ به این که اینفلوئنسر مارکتینگ چیست، می­توان گفت: «روشی از اسپانسر کردن یک محتوا در رسانه اجتماعی یا مشارکت در یک محتوا یا محصول با یک اینفلوئنسر است». این اینفلوئنسرها محصول یا خدمات شما را بر اساس تخصص و اعتماد مخاطب خود در رسانه اجتماعی معرفی خواهند کرد.

تبلیغات خود را به ما بسپارید

در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت ما موفقیت کمپین شما را اندازه­ گیری می­ کنیم و کمک می ­کنیم تا تغییرات لازم را انجام دهید تا محتوای شما موجب جذب مخاطب شوند. ما کمک می کنیم تا یک راهنمای سبک ایجاد کنید که با برندتان متناسب است و شما را از رقبایتان متمایز می­ کند.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در خدمات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

سوالات متدوال اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ چه می­ کند؟

اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی استراتژی بازاریابی مدرن است که در آن برندها و شرکت ها از اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی برای بازاریابی محصولات و خدمات خود استفاده می­ کنند. این معمولاً با همکاری با اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا برای ایجاد محتوا در مورد محصول و تبلیغ آنها در کانال­های رسانه­ های اجتماعی انجام می ­شود. اینفلوئنسر مارکتینگ برداشت جدیدی از تکنیک قدیمی استفاده از تاییدیه افراد مشهور است.

استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

در اینفلوئنسر مارکتینگ، توسعه یک استراتژی بازاریابی بسیار مهم است، زیرا می ­تواند باعث موفقیت یا شکست کمپین اینفلوئنسر شما شود. استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ به شما کمک می­ کند تا اهداف بازاریابی و مخاطبان هدف خود را بشناسید و بر اساس آن برنامه خود را اجرا کنید. هنگام ایجاد یک استراتژی، انجام تحقیق مهم است، بنابراین می‌دانید به چه نوع اینفلوئنسرهایی برای کمپین، بودجه و ROI مورد انتظارتان نیاز دارید.

اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام نوعی از اینفلوئنسر مارکتینگ است که عمدتاً در اینستاگرام انجام می ­شود. روشی  است که اینفلوئنسرها محتوا را برای تبلیغ محصولات یا خدمات یک برند از طریق استوری­ها یا پست های اسپانسر شده اینستاگرام ایجاد می­ کنند. اینستاگرام مکانی عالی برای اینفلوئنسر مارکتینگ است زیرا بین مصرف ­کنندگان محبوب است. به همین دلیل است که بیش از 55 درصد از اینفلوئنسرها اینستاگرام را برای انجام کمپین­ های بازاریابی نسبت به کانال­های دیگر ترجیح می­ دهند.

چگونه یک اینفلوئنسر مارکتینگ را شروع کنم؟

در اینجا چند نکته برای راه اندازی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ آورده شده است. ابتدا، هدف کمپین خود را تعیین کنید و KPIها (شاخص­های کلیدی عملکرد) را در مورد نحوه سنجش موفقیت کمپین خود ایجاد کنید. بعد از این که هدف و شاخص ­های عملکرد خود را مشخص کردید، می ­توانید شروع به شناسایی نوع اینفلوئنسر مناسب برای برنامه خود کنید. یافتن اینفلوئنسر مناسب بخش مهمی از اینفلوئنسر مارکتینگ شماست زیرا موفقیت کمپین شما به او بستگی دارد.

برای دریافت پول به چند فالوور نیاز دارید؟

برای دریافت پول برای اینفلوئنسر مارکتینگ نیازی به فالوور زیاد ندارید. در واقع، شما می‌توانید حتی با هزاران فالوور – که اغلب به آنها نانو اینفلوئنسر گفته می‌شود، پول دریافت کنید. برندها همیشه دنبال تعداد فالوورهای اینفلوئنسر نیستند. آنها به دنبال کیفیت محتوای شما و میزان تعامل شما با مخاطبان هستند. بنابراین، اگر می‌خواهید مورد توجه برندها قرار بگیرید، به تولید پست‌های باکیفیت ادامه دهید و پیوسته با فالوورهای خود در تعامل باشید.

منبع : nealschaffer

بیشتر بخوانید :

ترندهای برجسته اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2021

انواع کپی رایتینگ که در رسانه و کسب وکارها استفاده می شود

همه آن چیزی که باید درباره تبلیغات در شبکه های اجتماعی بدانیم!

چگونه اینفلوئنسر شویم (در هر صنعتی)؛ ۱۳ مرحله آسان

دیدگاهتان را بنویسید