×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ تبلیغات بنری چیست؛ انواع تبلیغات بنری در فضای مجازی
تاریخ انتشار : 18 تیر 1401 زمان مطالعه : 10 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

تبلیغات بنری چیست؛ انواع تبلیغات بنری در فضای مجازی

تبلیغات بنری چیست؛ انواع تبلیغات بنری در فضای مجازی

در این مطلب قصد داریم تبلیغات بنری در فضای مجازی را برای شما توضیح دهیم و همچنین انواع تبلیغات بنری و مزایا و معایب آن را نیز در ادامه مطرح کنیم.

تبلیغات بنری چیست

در سایت‌های پربازدید از کادرهای مختلف در ابعاد و رنگ­های متنوع در قسمت های مختلف سایت (بالا، پایین، چپ و راست) پر شده است؛ کادرهای مربعی یا مستطیلی، چشمک‌­زن یا ثابت، رنگ‌­های جذاب یا خنثی. تمامی این کادرها همان تبلیغات بنری است.

تبلیغات بنری در ورزش 3

بنرهایی که برای چشم مخاطب تداعی کننده، بنرهای در خیابان­‌ها و چهارراه‌­ها است اما تفاوت­‌هایی دارد که در نهایت به نفع تبلیغ­‌کننده محصول و خدمات است.

چرا که محدودیت مکانی و زمانی برای این تبلیغات برداشته می‌شود و با استفاده از ترفندهای ساده و انتخاب وب­سایت درست برای پیاده‌­سازی تبلیغات بنری می‌­توان نتایج شگفتی گرفت و بازخوردهای مثبت و منفی آن را اندازه­‌گیری کرد.

تبلیغات بنری برای تبلیغ دهنده و مخاطب جذاب است چرا که اولین تبلیغاتی که هر دو این گروه با آن آشنا شده‌اند یا می­‌توان گفت به آن عادت دارند به صورت بنرهای محیطی بوده است. تبلیغات بنری را می­‌توان همان بنرهای محیطی دید که محدودیت‌های آن بسیار کمتر است. اما انواع تبلیغات بنری کدامند و برای تبلیغات بنری باید چه مواردی را در نظر گرفت که بهترین بازخورد را گرفت؟

مخاطب تبلیغات بنری را جدی بگیرید

در تبلیغات بنری به هیچ وجه نباید برای مخاطب حس مزاحمتی ایجاد کرد و در انتخاب رنگ­‌ها، تصاویر و سایز بنر باید ذهن و سلیقه مخاطب را شناخت. از طرفی بستری که تبلیغات بنری در آن انجام می‌شود بسیار مهم است.

مسلما برای صاحب هر کسب و کاری مهم است که تبلیغات بنری خود را در سایت­‌های انجام دهد که ماهانه میلیون­‌ها کلیک می­‌گیرند یا کاربرهای آنلاین بسیاری دارد اما باید دقت کرد آیا حجم بالای تبلیغات در این سایت­‌ها اجازه دیده­ شدن بنرها را می‌دهد یا مخاطب با ذهنی آشفته سریعا صفحه را می­‌بندد.

از طرفی تبلیغات بنری نمی‌­تواند تمامی یک محصول یا خدمت را معرفی کند در نتیجه تبلیغات بنری باید قلابی باشد که بتواند مخاطب را گیر بیاندازد و او را نسبت به محصول تبلیغ شده کنجکاو کند. این جاست که باید برای تبلیغات بنری استراتژی و نقشه راه درست را انتخاب کرد.

تبلیغات بنری

انواع تبلیغات بنری کدامند؟

تبلیغات بنری انواع مختلفی دارد که خلاقیت در آن حرف اول را می­زند. می­­‌توان تبلیغات بنری را در سبک­‌های مختلفی مانند سرگرمی و طنز و بازی تا بیان جمله­‌ای ساده اجرا کرد که مخاطب را نیز درگیر کند.

بنرهای تبلیغاتی ثابت

این بنرها ثابت و بدون حرکت هستند و تصویری که مشاهده می­‌شود تغییری نمی­‌کند. شاید ابتدا این نوع تبلیغ بنری را بدون جذابیت بدانید اما دقیقا نقطه قوت این تبلیغ سادگی آن است و قصد فریب دادن مخاطب را ندارد. تبلیغات ارزان‌تری است و آنچه را که نیاز است کوتاه و ساده بیان می­‌کند.

تبلیغات بینابینی (Interstitial)

این نوع تبلیغات بنری را در اپلیکیشن­‌های تلفن همراه دیده‌­اید. در اپلیکیشن‌­ها، بنرهای تبلیغاتی معمولا زمانی نمایش داده می­‌شوند که از یک مرحله باید به مرحله دیگری رفت.

تبلیغات بنری همسان

تبلیغات بنری همسان در سایت­‌های مختلف نمایش داده می‌شود اما یک تفاوت مهم و مفید دارد که محتوای تبلیغاتی یا متن قرار داده شده در سایت محتوای مشترک است. گفتنی است تبلیغات همسان نوعی از تبلیغات آنلاین و اینترنتی است که تبلیغات بنری همسان یکی از زیرمجموعه­‌های آن محسوب می­‌شود.

ریتارگتینگ بنری

در تبلیغات ریتارگتینگ بنری از کوکی‌ها استفاده می­‌شود. زمانی که یک کاربر وارد سایت مورد نظر می­‌شود، یک کوکی در مرورگری که با آن به سایت وارد شده، ذخیره می­‌شود. این کوکی به طور خودکار در وب­سایت تبلیغ­‌کننده ذخیره می­‌شود و با حافظه ذخیره شده با ورود کاربر به سایت­‌های دیگر، این بار تبلیغ مربوط به او و آنچه به دنبال آن است، با توجه به خدمات و محصولاتی که قبلا در وب سایت شما دیده است، نمایش داده می­‌شود.

تبلیغات بنری

معایب تبلیغات بنری چیست؟

حتما برایتان پیش آمده که وب­سایتی را باز کرده‌­اید و به دنبال خواندن مطلبی خاص بوده‌­اید اما در کنار صفحه‌ای که باز کرده‌­اید بنرهای تبلیغاتی مانند کاشت مو یا ترمیم دندان را دیده‌اید که شما را حتی از خواندن ادامه مطلب مورد نظرتان پشیمان کرده است چه برسد به اینکه رغبتی پیدا کنید و ادامه تبلیغات را ببینید.

حال ما در آژانس تبلیغاتی مگنت تبلیغات مشتریان خود در سایت هایی که استاندارد حجم تبلیغاتی را رعایت نموده اند نمایش می دهیم و بطوریکه بنر مشتریان از حالت کوربنری خارج گردد و کاربران سایت نیز از ازدیاد تبلیغات ناراحت نشوند.

رعایت نکردن مواردی از این دست در تبلیغات بنری نه تنها برای معرفی یک برند فایده‌­ای ندارد که حتی ضد تبلیغ نیز خواهد بود و برای مخاطب آزاردهنده نیز هست. تبلیغات بنری در همان حال که می‌­توانند در شناخت یک برند بی­‌نظیر عمل کنند در همان حال می­‌توانند یک برند را به نابودی بکشانند. 

حتما از تبلیغات بنری استفاده کنید

صاحب کسب و کار برای انجام روش­‌های تبلیغات اینترنتی و آنلاین حق انتخاب بسیاری دارد اما انجام تبلیغات بنری در سایت­‌ها از جمله پراستفاده‌­ترین و پرکاربردترین این روش­‌ها است که به کسانی که در تلاش هستند وجه بصری برند خود را تقویت کنند، سفارش می­‌شود. تبلیغات بنری راهی ارزان برای تبلیغات است و می­‌توان از نتیجه بازخورد آن و تعداد افرادی که تبلیغات را دیده‌­اند با خبر شد.

بیشتر بخوانید :

دیده نشدن تبلیغات بنری (کور بنری)؛ دلایل و راه کاهش آن

دیدگاهتان را بنویسید