×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ تبلیغات در گوگل ادوردز چیست و آیا به صرفه است؟
تاریخ انتشار : 08 مرداد 1401 زمان مطالعه : 7 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

تبلیغات در گوگل ادوردز چیست و آیا به صرفه است؟

تبلیغات در گوگل ادوردز چیست و آیا به صرفه است؟

هر روز مردم در سرتاسر جهان از گوگل به عنوان ابزاری برای دریافت پاسخ سوالات خود استفاده می‌کنند. گوگل ادز با بیش از ۵ میلیارد جستجو در روز، میلیاردها چشم را برای کلیک و خرید جذب می‌کند. Google Ads بیش از ۲۰ سال است که کار می‌کند و می‌توان آن را مسئول در اتاق تبلیغات پرداخت به ازای کلیک دانست.

طبق گزارش‌ها، تبلیغ‌کنندگان به ازای هر یک دلاری که در تبلیغات گوگل سرمایه‌گذاری می‌کنند، ۸ دلار به دست می‌آورند.Google Ads روشی بی‌نظیر برای تقویت قیف فروش شما و دستیابی سریع به نتایج برجسته است.

اما تنها در صورتی که کمپین های تبلیغاتی گوگل را به درستی تنظیم کرده باشید.

بسیاری از شرکت‌ها به‌طور تصادفی گوگل ادوردز را اجرا می‌کنند و بدون اینکه ابتدا کسب وکار خود و نیاز خود را بشناسند، منتظر نتایج عجیب و خارق‌العاده از تبلیغات هستند.

بدانید که اگر می‌خواهید از تبلیغات گوگل برای رشد کسب‌وکارتان استفاده کنید، باید مطمئن شوید که ارزش پولی خوبی کسب می‌کنید.

تبلیغات در گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادز پلتفرم تبلیغاتی گوگل است که به کسب و کارها امکان نمایش تبلیغات در جستجوی گوگل، یوتیوب و سایر زیرمجموعه‌های گوگل را می‌دهد. گوگل ادز بزرگترین شبکه تبلیغاتی در جهان است که بیش از ۹۰ درصد از کاربران جهانی اینترنت را در اختیار دارد.

Google Ads یک پلت فرم تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) است. این بدان معناست که شما فقط زمانی پرداخت می‌کنید که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند همچنین Google Ad به شما این امکان را می‌دهد مشتریان بالقوه را بر اساس جمعیت، علایق، موقعیت مکانی و حتی آنچه در گوگل جستجو می‌کنند، هدف قرار دهید.

هنگامی که مصرف کنندگان بالقوه به دنبال محصول یا خدماتی هستند که شما ارائه می دهید، Google Adwords از طریق تبلیغات به آنها کمک می‌کند تا به سایت شما دسترسی پیدا کنند. می‌توانید از Google Ads برای دستیابی به اهداف بازاریابی مختلف مانند افزایش آگاهی از برند، ترافیک آنلاین، ایجاد سرنخ یا حتی فروش استفاده کنید.

کارکرد تبلیغات گوگل چگونه است؟

تبلیغ‌کنندگان برای کمپین خود بودجه تعیین می‌کنند و کلمات کلیدی را تعیین می‌کنند. کلماتی که فکر می‌کنند مشتریان بالقوه برای جستجوی محصول یا خدمات خود از آنها استفاده خواهند کرد.

سپس گوگل بر اساس فاکتورهای متعدد از جمله کیفیت آگهی، ارتباط کلمات کلیدی و قیمت پیشنهادی، تصمیم می‌گیرد کدام تبلیغات و به چه ترتیبی را نشان دهد. هنگامی که شخصی با استفاده از یکی از کلمات کلیدی شما در گوگل جستجو می‌کند، تبلیغ شما ممکن است در صفحه نتایج جستجوی گوگل (SERP) یا شبکه نمایش گوگل نمایش داده شود.

به عنوان مثال، اگر شما یک گلفروش محلی هستید که برای کلمه کلیدی «تحویل گل» آگهی می‌دهد، ممکن است زمانی که شخصی عبارت مشابهی را جستجو می‌کند، تبلیغ شما در Google ظاهر شود.

تبلیغات در گوگل ادوردز چیست و آیا به صرفه است؟

تبلیغ در گوگل چه فایده‌ای دارد؟

تقریبا ۶۵ درصد از شرکت‌های کوچک و متوسط ​​از Google Ads برای تقویت تجارت خود استفاده می‌کنند. در ادامه مزایای Google Ads برای مشاغل مختلف را بخوانید:

هدفمندی

ویژگی جستجوی هدفمند گوگل تبلیغات شما را فقط برای مشتریان بالقوه‌ای نمایش می‌دهد که احتمالا بر اساس یک کلمه کلیدی خاص به آنها پاسخ می‌دهند.

شما می‌توانید مخاطبان خود را بر اساس جغرافیا، سن، کلمات کلیدی و معیارهای دیگر فیلتر کنید. همچنین می‌توانید تعیین کنید که چه زمانی تبلیغات خود را نشان دهید مثلا در یک مکان خاص، در روزها یا ساعات خاصی از روز.

به عنوان مثال، اگر یک شرکت حقوقی هستید که در ساعات کاری فعالیت می‌کنید، Google Ads  تبلیغات شما را برای نمایش در آن زمان‌ها برنامه‌ریزی می‌کند. شرکت‌های محلی می‌توانند از این ویژگی سود زیادی ببرند.

هدف‌گذاری مبتنی بر هدف

با تبلیغات گوگل، می‌توانید افراد را بر اساس هدف جستجوی آنها هدف قرار دهید. می‌توانید افرادی را هدف قرار دهید که از قبل به چیزی که شما ارائه می‌دهید علاقه مند بوده‌اند.

در نتیجه، برای افرادی که نیازی به شما ندارند، تبلیغ نمی‌کنید. شما در حال تبلیغ برای مشتریانی هستید که به دنبال چیزی خاص هستند. کافی است بگوییم که تبلیغات گوگل زمانی که مشتریان آماده پرداخت هستند، موقعیت کسب و کار شما را فراهم می‌کند.

نتیجه بگیرید بعد خرج کنید

تبلیغات گوگل روشی مقرون به صرفه برای دستیابی به اهداف بازاریابی شماست. شما می‌توانید بودجه خود را تعیین کنید و فقط زمانی پرداخت کنید که افراد روی تبلیغ شما کلیک کنند.

 دستگاه‌های خاص را هدف قرار دهید

Google Ads به شما امکان می‌دهد تبلیغات را به طور خاص برای دستگاه‌های تلفن همراه، رایانه‌های رومیزی یا هر دو مورد هدف قرار دهید.

اگر می‌خواهید روی افرادی تمرکز کنید که محصول یا خدمات شما را در دستگاه تلفن همراه خود جستجو می‌کنند، می‌توانید کمپین‌های گوگل ادوردز را طوری تنظیم کنید که فقط دستگاه‌های تلفن همراه را هدف قرار دهند.

یا اگر مخاطبان هدف شما در لپ‌تاپ یا رایانه‌های خود جستجو می‌کنند، می‌توانید به کمپین‌های Google Ads  دستور دهید فقط رایانه‌های رومیزی را هدف قرار دهند.

ردیابی عملکرد

گوگل ادوردز همراه با Google Analytics ارائه می‌شود، جایی که می‌توانید ببینید کمپین‌های تبلیغاتی شما چقدر ترافیک ایجاد می‌کنند، افراد از چه کلمات کلیدی برای یافتن سایت شما استفاده می‌کنند، چقدر زمان صرف آن می‌کنند و حتی چه اقداماتی انجام می‌دهند.

می‌توانید از این داده‌ها برای ردیابی و اندازه‌گیری عملکرد تبلیغات خود استفاده کنید. این به شما امکان می‌دهد کمپین‌های تبلیغاتی Google خود را تنظیم کنید و به تولید سرنخ و فروش بیشتر ادامه دهید.

آیا هزینه تبلیغات در گوگل به صرفه است؟

تبلیغات گوگل ارزش هر ریالی که خرج می‌کنید را دارد اما مبلغی که به ازای هر کلیک (PPC) در تبلیغات گوگل می‌پردازید به چند عامل از جمله بستگی دارد:

  • رقابتی بودن کلمات کلیدی که روی آنها پیشنهاد می‌دهید
  • کیفیت تبلیغ شما
  • بودجه روزانه شما
  • و مبلغ پیشنهادی شما

هزینه های تبلیغات گوگل بسته به کلمات کلیدی و بودجه شما متفاوت است. هزینه به ازای هر تبدیل میزان هزینه ایجاد تبدیل از تبلیغ شما را اندازه می‌گیرد.

برای محاسبه این، کل هزینه تبلیغات خود را بر تعداد تبدیل های ایجاد شده تقسیم کنید. می‌توانید از این معیار استفاده کنید تا ببینید آیا تبلیغ شما مقرون به صرفه است یا خیر و عملکرد تبلیغات مختلف را مقایسه کنید.

از طرفی نرخ تبدیل درصد افرادی را که پس از دیدن تبلیغ شما اقدام مورد نظر را انجام می‌دهند اندازه گیری می‌کند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید افراد برای خبرنامه شما ثبت نام کنند، نرخ تبدیل شما درصد افرادی است که پس از دیدن تبلیغ شما ثبت نام کرده‌اند.

برای محاسبه این، تعداد تبدیل‌ها را بر تعداد افرادی که تبلیغ شما را دیده‌اند تقسیم کنید. همچنین نرخ کلیک (CTR) تعداد دفعاتی که افراد بعد از دیدن تبلیغ شما روی آن کلیک می کنند را اندازه گیری می‌کند.

برای محاسبه این مقدار، تعداد کلیک‌های روی تبلیغ خود را بر تعداد افرادی که آن را دیده‌اند تقسیم کنید. می‌توانید از این معیار استفاده کنید تا ببینید آیا مردم به تبلیغ شما علاقه دارند یا خیر.

اگر می خواهید از گوگل ادز استفاده کنید ما در کنار شما هستیم. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت به شما اکانت اختصاصی تبلیغات در گوگل ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا با حداقل هزینه، بیشترین بازخورد را از تبلیغات گوگل خود دریافت کنید. برای مشاوره تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

تبلیغات پیشنهادی گوگل چیست و چطور کار می‌کند؟

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید