×
صفحه اصلی تبلیغات انواع تبلیغات اینستاگرام و معرفی بهترین روش ها
تاریخ انتشار : 18 تیر 1401 زمان مطالعه : نام نویسنده : پرستو بیرانوند

انواع تبلیغات اینستاگرام و معرفی بهترین روش ها

انواع تبلیغات اینستاگرام و معرفی بهترین روش ها


این روزها معدود افرادی در اطرافتان وجود دارد که صفحه شخصی در اینستاگرام نداشته باشد و هر روز آن را بالا و پایین نکند. کاربرهای مختلف در سنین متفاوت از اینستاگرام استفاده می‌کنند و به همین دلیل تبلیغات اینستاگرام برای صاحبان کسب و کارها و ارائه دهنده خدمات اهمیت بسیار بالایی دارد.

استفاده از اینستاگرام در برندسازی و معرفی برندها نقشی اساسی دارد و حتی اشخاص برای مطرح کردن و معرفی شخص خود از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

اینستاگرام شبکه اجتماعی است که بیشترین کاربر را در سراسر جهان بعد از فیس‌بوک دارد اما کاربرانی که در ایران از اینستاگرام استفاده می‌کنند، بیشتر از کاربران فیس‌بوک هستند. از طرفی اینستاگرام ابزارهایی در در اختیار قرار داده که می‌توان با استفاده درست، بهترین نتیجه را از آن گرفت.


انواع تبلیغات اینستاگرامی


ممکن است صاحب شرکتی بزرگ یا فروشنده محصولات آشپزخانه باشید یا این که قصد دارید که کسب و کار خرد خود را که تولید دستی زیورآلات است را به فروش بالایی برسانید. ممکن است این هدف را داشته باشید که برای معرفی شخص خود تلاش کنید تا روزی از آن مثلا برای شرکت در انتخابات استفاده کنید. با توجه به هر هدفی که دارید می‌توانید از اینستاگرام استفاده کنید و بهتر است که انواع روش‌های تبلیغ در اینستاگرام را بشناسید.


تبلیغات انتشار محتوا:

این نوع تبلیغات در اینستاگرام به این شکل است که با توجه به سیاست‌ها و هدفی که می‌خواهید مخاطب را جلب کنید، محتوای مورد نظر آماده می‌شود و در اختیار اکانت‌هایی قرار می‌گیرد که در حوزه مخاطب هدف هستند. در این نوع تبلیغات اینستاگرامی می‌توان مخاطب هدف را به چند دسته تقسیم کرد و محتوای خاص برای هر دسته را تولید کرد. منتشر کننده محتوا می‌توانند اکانت‌های کاری یا اینفلوئنسرها باشند.

انواع تبلیغات اینستاگرامی


تبلیغات اینفلوئنسری:

تبلیغ دیگر اینستاگرام به این صورت است که با اینفلوئنسرها قرارداد بسته می‌شود و اینفلوئنسر ممکن است در محیط کار تبلیغ‌کننده حاضر شود و محصول یا خدمت را معرفی کند. راه دیگر آن این است که تولید کننده با رساندن محصول به دست اینفلوئنسر اختیار تبلیغ را به او می‌دهد و اینفلوئنسر با توجه به سیاست‌های خود تولید محتوا و تبلیغ را انجام می‌دهد.


تبلیغات بازدیدی:

نوعی دیگر از تبلیغات اینستاگرامی است که بر مبنای بازدیدی که برای تبلیغ کننده آورده می‌شود، هزینه تبلیغات دریافت می‌شود. برای مثال محتوای آماده شده در چندین پیج پربازدید قرار داده می-شود و براساس میزان بازدید و کلیک، هزینه دریافت می‌شود. این تبلیغات با این که بسیار پراستفاده است اما باید هوشمندانه اجرا شود چرا که ممکن است تبلیغ یک محصول در پیجی قرار داده شود که فالوئرهای آن هیچ ارتباطی با محصول تبلیغ شده نداشته باشند و به دنبال چنین محتوایی نباشند.


بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام چیست؟

بهتر است بگوییم که در تبلیغات اینستاگرامی بهترین راه وجود ندارد چرا که باید با توجه به محتوا و استراتژی بهترین روش تبلیغات انتخاب شود و زمانی که بهترین روش با توجه به انتخاب محتوای مناسب و تعیین مخاطب هدف تعیین شود، در نتیجه بهترین روش انتخاب شده است. برای انتخاب بهترین روش می-توانید از مشاوران آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت کمک بگیرید اما اگر مجبور به انتخاب بهترین روش باشید، تبلیغات اینفلوئنسری با توجه به این که اینگیجمنت بیشتری دارند، ورودی بیشتری نیز برای تبلیغ‌کننده به همراه دارد.


انتخاب نوع محتوا نیز به شدت اهمیت دارد. با توجه به پست یا استوری بودن، محتوا انتخاب شده تغییر پیدا می‌کند. محتوا می‌تواند گرافیکی، متن یا ویدئو باشد. از طرفی زمانی که بازدید اهمیت دارد، می‌توان گفت محتوای ویدئویی به دیگر انواع محتوا الویت دارد و می‌توان از آن بازخورد بهتری گرفت اما باز هم نمی‌توان با قطعیت گفت که محتوای ویدئویی بازخورد بهتری به نسبت دیگر راه‌ها دارد بلکه باید با توجه به محتوا، در نظر گرفت که در چه قالبی تبلیغ ارائه شود.


اینستاگرام سن، جنسیت، ملیت، زبان و موقعیت مکانی را در اختیار پیج‌ها قرار می‌دهد و با توجه به آنها می‌توان بهترین محتوا برای دقیق‌تری مخاطب را انتخاب کرد.

انواع تبلیغات اینستاگرامی

نکات ضروری در تبلیغات اینستاگرامی

به عنوان صاحب یک برند نیاز است بدانید که تبلیغات خود را تنها به اینستاگرام محدود نکنید و حتی برای گرفتن بازخورد بهتر در اینستاگرام باید از ابزارهای دیگر تبلیغاتی مانند تبلیغات وب‌ سایتی استفاده کرد.

همچنین در نظر داشته باشید که تنها تبلیغ دادن به روش‌های مختلف برای معرفی یک برند کافی نیست و باید برای معرفی برند بر زیبایی‌های بصری و محتوای متنی و ویدئویی پیج کار کرد و کیفیت آن را بالا برد.


اینستاگرام رسانه‌ای است که می‌توان از آن نتایج بسیار عالی گرفت اما مراقب باشید از هر راهی در این فضا به دنبال تبلیغ نباشید. یکی از راه‌های تبلیغات در اینستاگرام پیج‌های سرگرمی و طنز است اما کافیست در این مورد اشتباه کنید و پیچ‌های زرد را برای تبلیغات استفاده کنید تا برای همیشه برند شما با طنز شناخته شود.

در پایان این نکته ضروری و مهم را فراموش نکنید و دقت کنید که در اینستاگرام محتوا و هدف شماست که نوع تبلیغات شما را مشخص می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید