×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ بررسی انواع تقلب در تبلیغات موبایلی و نحوه انجام آن
تاریخ انتشار : 13 مرداد 1401 زمان مطالعه : 7 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

بررسی انواع تقلب در تبلیغات موبایلی و نحوه انجام آن

بررسی انواع تقلب در تبلیغات موبایلی و نحوه انجام آن

کلاهبرداری تبلیغات موبایلی مسئول هدر دادن میلیاردها دلار در بودجه بازاریابی در سراسر جهان است. هنگام بحث در مورد تاثیر واقعی تقلب، ما باید همه جوانب مستقیم و غیرمستقیم این موضوع را در نظر بگیریم تا خطرات بزرگترین تهدید صنعت آنلاین را به درستی ارزیابی کنیم.

تاکتیک‌های کلاهبرداری به طور مستقیم بر کمپین‌های بازاریابی تاثیر می‌گذارند و منابع تبلیغاتی را روی کاربران جعلی که ارزش صفر دارند، تخلیه می‌کنند.

با این حال، تاثیر غیرمستقیم این تهدید بالقوه بزرگتر است زیرا پیامدهای بلندمدت بر فرآیندهای تصمیم گیری، تخصیص بودجه و برنامه‌های هدف گیری مخاطبان برای کمپین های آینده تاثیر می‌گذارد.

درک اینکه چگونه عملیات کلاهبرداری به کسب و کار خود می نگرند، چه کسانی هستند و انگیزه آنها چیست، به درک بهتری از نحوه رویکرد به راه حل کمک می‌کند. برای مدیریت و درمان صحیح این موضوع ابتدا باید عمیقا کاوش کنیم و آن را به طور کامل درک کنیم.

تنها در این صورت است که می‌توانیم آستین‌ها را بالا بزنیم و شروع به حذف نهادهای مخرب و کلاهبردار از فعالیت‌های خود کنیم و در این فرآیند در بودجه‌های گرانبها صرفه‌جویی کنیم. هر چه ما اطلاعات بیشتری داشته باشیم، برای مقابله با چالش تقلب مجهزتر می شویم.

تقلب در تبلیغات موبایلی چگونه است؟

هر کجا که پول باشد احتمالا کلاهبرداری و تقب نیز وجود دارد. از اولین روزهای اینترنت و معرفی آن به خانواده‌ها در سراسر جهان، تبلیغات آنلاین نقش مهمی در گزینه‌های کسب درآمد آن داشت. از بسیاری جهات، تبلیغات دیجیتال، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را به یک تجارت سودآور تبدیل کرد.

برآوردهایی به میلیاردها دلار از دست رفته در سال به دلیل تقلب اشاره می‌کند که برآوردهای فعلی بین 6.5 تا 19 میلیارد دلار در سال متغیر است.

تقلب؛ نوعی طرح است که یکی از طرفین با استفاده از تبلیغات نادرست یا ارائه نادرست اطلاعات، یک یا چند قربانی را فریب می‌دهد تا باور کنند که می‌توانند در ازای کالا، ارزشی ارائه دهند.

بررسی انواع تقلب در تبلیغات موبایلی و نحوه انجام آن

اصطلاحات تبلیغات موبایلی

کاربر ارگانیک: کاربری که اپلیکیشنی را بدون درگیری تبلیغاتی در طول فرآیند نصب نصب و راه اندازی می‌کند.

کاربر غیر ارگانیک:  کاربری که پس از درگیر شدن (مشاهده یا کلیک) با یک تبلیغ، اپلیکیشنی را نصب و راه اندازی می‌کند.

ارائه دهنده Attribution: یک پلت فرم اندازه‌گیری که بین تبلیغ کنندگان و ناشران ارتباط برقرار می‌کند. ارائه‌دهنده انتساب، فعالیت کمپین تبلیغ‌کننده را از طریق نشانی‌های اینترنتی اختصاصی اندازه‌گیری می‌کند و به محض اینکه نصب غیرارگانیک از طریق پیام‌های سرور پس‌باز انجام شود، به تبلیغ‌کننده و ناشر اطلاع می‌دهد.

کلیک بر روی آگهی: میزان مشارکت کلیک بر روی تبلیغات اندازه گیری شده است.

نصب: نصب برنامه از فروشگاه برنامه به دستگاه کاربر  که می‌تواند ارگانیک یا غیر ارگانیک  باشد.

راه‌اندازی: اولین راه‌اندازی برنامه در دستگاه کاربر

تقلب چه بر سر تبلیغات موبایلی می‌آورد؟

پیامدهای کلاهبرداری تبلیغات موبایلی به هر جنبه از ابتکارات بازاریابی تبلیغ‌کننده سرازیر می‌شود و فعالیت‌های فعلی و فعالیت‌های آینده را به طور یکسان تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از دست رفتن سرمایه مالی

واضح‌ترین پیامد، زیان مالی مستقیمی است که تقلب ایجاد می‌کند. طبق آخرین مطالعه داده‌های کلاهبرداری تبلیغات موبایل AppsFlyer، 15 درصد از هزینه‌های جهانی رسانه تلفن همراه صرف تقلب می‌شود.

اطلاعات نادرست

تقلب می‌تواند تبلیغ‌کنندگان را به سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری مجدد در کانال‌های رسانه‌ای بد به دلیل آلودگی داده‌های مورد تجزیه و تحلیل سوق دهد. هنگامی که کلاهبرداری به ترکیب داده‌ها نفوذ می‌کند، تشخیص کاربران واقعی از جعلی و کاربران ارگانیک از اکتسابی تقریبا غیرممکن می شود.

تاثیر منفی بر کل بازار

در حالی که بودجه تبلیغات به سرقت می‌رود، ‌کنندگان تنها کسانی نیستند که تحت تاثیر قرار می‌گیرند. خسارات تقلب در تمام نهادها و بازیگران در بازاریابی احساس می‌شود.

به خطر افتاد شبکه‌های تبلیغاتی

عدم برخورد با تقلب می‌تواند به معنای از دست دادن شهرت یک شبکه تبلیغاتی و به خطر انداختن تجارت آینده آن با تبلیغ کنندگان پیشرو باشد.

تقلب چگونه انجام می‌شود؟

راه‌های متعددی وجود دارد که واسطه‌ها می‌توانند معاملات را به نفع خود دستکاری کنند. یکی از این دستکاری‌ها جعل دامنه است، جایی که دامنه یا برنامه ناشر توسط واسطه تغییر می‌کند تا جذاب‌تر به نظر برسد و به CPI بالاتری نیاز دارد.

مورد دیگر، انباشتن تبلیغات است، که در آن یک آگهی منفرد می‌تواند میزبان چندین آگهی به طور همزمان باشد و تنها یک آگهی را نشان دهد.

همچنین خود ناشران اغلب می‌توانند با استفاده از تاکتیک‌های متعددی که به افزایش ارزش دارایی‌های رسانه‌ای خاص کمک می‌کنند، تقلب کنند.

یک ناشر می‌تواند ربات‌ها را اجرا کند تا دائما در برنامه خود فعال بماند و برای تبلیغاتی که به آنها ارائه می‌شود، نمایش ایجاد کند.

این ربات‌ها حتی می‌توانند کلیک‌ها و تعاملات درون برنامه‌ای را با برنامه‌ها آغاز کنند. تاکتیک‌های تقلب نمایشی نیز در بین برخی از ناشران بسیار محبوب است، زیرا آنها سعی می‌کنند با استفاده از قرار دادن تبلیغات نامعتبر و ارائه نادرست کیفیت رسانه، از پیشنهادات رسانه‌ای خود بیشتر استفاده کنند.

علاوه بر این در بازاری که اکثریت مطلق برنامه‌ها به‌صورت رایگان ارائه می‌شوند، اقتصادهای درون‌برنامه‌ای به شدت به توانایی برنامه برای تبدیل کاربران رایگان به کاربران دریافت‌کننده خدمات با نرخ‌های بسیار خاص متکی هستند.

کلاهبرداری از کاربر زمانی رخ می دهد که کاربران سعی می کنند ساختار اقتصادی یک برنامه را فریب دهند تا موقعیت بهتری کسب کنند یا از خدمات آن به صورت رایگان استفاده کنند.

ابزارهای متداول کلاهبرداری

  • شبیه‌سازها
  • ابزارهای پروکسی VPN
  • بد افزار

از جمه ابزارهای کلاهبرداری و تقلب در تبلیغات موبایلی هستند. کلاهبرداری همیشه بخشی از صنعت تبلیغات آنلاین بوده است. تا زمانی که حتی برای کمپین های اولیه CPC پولی وجود داشت، تقلب بخشی جدایی ناپذیر از معادله تبلیغات بود.

هنگامی که CPM، CPA، CPS و سایر مدل‌های تبلیغاتی پنهان یا پوشانده شوند، با ایجاد برداشت‌های جعلی، کلیک‌ها، فروش و حتی کاربران به راحتی قابل دستکاری هستند.

حتی در صورت دستگیری یا مسدود شدن، یک عملیات کلاهبرداری می تواند به راحتی خود را تحت شناسه یا نهاد تجاری جدید بسته بندی کند و فعالیت های کلاهبرداری خود را از سر بگیرد.

بحران تقلب جهانی

برخی از بازارهای توسعه یافته تر مانند ایالات متحده، کانادا و آلمان ممکن است نسبت به سایرین نرخ تقلب در نصب کمتری داشته باشند، با این حال این بازارها اغلب اکثر بودجه های بازاریابی در سراسر جهان را در اختیار دارند.

این بدان معنی است که تاثیر مالی بر این بازارهای توسعه یافته با نرخ تقلب پایین تر می تواند به طور بالقوه بزرگتر از بازارهای در حال توسعه با نرخ تقلب بالاتر و تمرکز بازاریابی کمتر باشد.

دسترسی بیشتر به دستگاه های تلفن همراه، اقتصادهای توسعه یافته و فرهنگ مصرف جهانی همه عوامل کلیدی در تبدیل کلاهبرداری تبلیغات تلفن همراه به طور خاص و کلاهبرداری تبلیغات آنلاین به طور کلی یک بحران جهانی هستند.

اگر می خواهید از تبلیغات گسترده در دنیای مجازی بدون تقلب استفاده کنید و در این دنیا دیده شود ما در کنار شما هستیم. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت با همکاری بهترین وب سایت ها و شبکه های مجازی بیشترین نرخ تبدیل را برای‌تان به همراه خواهد داشت.

ما در مگنت استفاده‌ی درست و به‌موقع از هر ابزار و امکان هوشمند را برای شما برنامه‌ریزی می‌کنیم تا تک‌تک فعالیت‌های شما هدفمند شود و اتلاف زمانی و مالی به حداقل برسد. وجه تمایز مگنت «هوشمندی در عین هدفمندی» است.

بیشتر بخوانید :

کسب درآمد از تبلیغات موبایلی برای کسب و کارها

چگونه بهترین فرمت نمایشی را برای تبلیغ خود انتخاب کنیم

انواع فرمت تبلیغاتی برای اپلیکیشن‌ها چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید