×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؛ فواید، ملزومات و معرفی بهترین پلتفرم ها
تاریخ انتشار : 01 شهریور 1401 زمان مطالعه : 10 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؛ فواید، ملزومات و معرفی بهترین پلتفرم ها

بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؛ فواید، ملزومات و معرفی بهترین پلتفرم ها

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یک روش قدرتمند برای تمامی کسب و کارها برای دستیابی به مشتریان احتمالی و مشتریان است.

مردم ازطریق شبکه‌های اجتماعی با برندها آشنا می‌شوند،‌ درباره آن‌ها اطلاعات کسب می‌کنند، آن‌ها را دنبال می‌کنند و در نهایت خرید را انجام می‌دهند.

بنابراین، اگر در پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین نیستید، فرصت را از دست می‌دهید! بازاریابی عالی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند موفقی قابل توجهی را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد، طرفداران برند اختصاصی ایجاد کند و حتی منجر به لید و فروش شود.

در این راهنمای جامع برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی،‌ شما یاد می‌گیرید:

  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست، فواید، آمار و نکات آن چه هستند.
  • چگونه یک استراتژی شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید و آن را اجرا نمایید.
  • چند مورد از بهترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی و نحوه استفاده از آن‌ها.
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی؛ فواید، ملزومات و معرفی بهترین پلتفرم ها

بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یک شکل از بازاریابی دیجیتال است که از قدرت شبکه‌های اجتماعی محبوب برای دستیابی به اهداف بازاریابی و برندینگ استفاده می‌کند.

اما صرفا در رابطه با ساخت حساب‌های کسب و کار و گذاشتن پست نیست. بازایابی شبکه‌های اجتماعی نیازمند یک استراتژی در حال تحول با اهداف قابل اندازه‌گیری است و شامل موارد زیر می‌شود:

  • حفظ و بهینه‌سازی پروفایل شما
  • ارسال تصاویر، ویدئوها، استوری‌ها و ویدئوهای زنده که نشان‌دهنده برند شما هستند و مخاطبان مرتبط را جذب می‌کنند.
  • پاسخگویی به نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها و لایک‌ها و نظارت بر شهرت شما.
  • دنبال کردن و تعامل با فالوورها، مشتریان و اینفلوئنسرها برای ایجاد یک جامعه حول نام تجاری خود.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی همچنین شامل تبلیغات پولی در شبکه‌های اجتماعی است که در آن هزینه‌ای را برای قرار گرفتن در معرض حجم زیادی از کاربران هدف خود پرداخت می‌کنید.

فواید بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

با چنین کاربرد و تنوع گسترده‌ای، شبکه اجتماعی یکی از موثرترین کانال‌های رایگان برای کسب و کار در عصر حاضر است. در ادامه برخی از فواید خاص بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کنیم:

  • کسب و کار خود را انسانی کنید: شبکه اجتماعی شما را قادر می‌کند تا کسب و کار خود را به یک شرکت‌کننده فعال در بازار تبدیل کنید. پروفایل، پست‌ها و تعاملات شما با کاربران یک پرسونای در دسترس را شکل می‌دهد که مخاطب شما با آن آشنا است و با آن ارتباط برقرار می‌کند و به آن اعتماد دارد.
  • ترافیک را افزایش دهید: بین لینک در پروفایل شما، لینک‌های پست وبلاگی در پست‌ها،‌ و تبلغیات شما، شبکه اجتماعی برترین کانال برای جذب ترافیک به سمت وبسایت است زیرا می‌تواند بازدیدکنندگان را به مشتریان تبدیل کند.
  • ایجاد لید و مشتریان: شما می‌توانید مستقیما از این پلتفرم‌ها لید و مشتری جذب کنید. شما می‌توانید با استفاده از ویژگی‌هایی مانند فروشگاه‌های اینستاگرامی و فیسبوکی، پیام‌رسانی مستقیم، دکمه‌های دعوت به اقدام در پروفایل و امکان رزرو این کار را انجام دهید.
  • افزایش آگاهی از برند: ماهیت بصری پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که هویت بصری خود را در بین مخاطبان گسترده کنید و آگاهی از برند را بهبود بخشید. و آگاهی بهتر از برند به معنای نتایج بهتر با همه کمپین‌های دیگر شماست.
  • ایجاد روابط: این پلتفرم‌ها خطوط ارتباطی مستقیم و غیرمستقیم را با فالوورهای خود برقرار می‌کنند که از طریق آنها می‌توانید شبکه‌سازی کنید، بازخورد جمع آوری کنید، بحث داشته باشید و مستقیماً با افراد ارتباط برقرار کنید.

هرچه مخاطب شما در شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی بزرگ‌تر باشد و تعامل بیشتری داشته باشد، دستیابی به اهداف بازاریابی برای شما آسان‌تر خواهد بود.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی؛ فواید، ملزومات و معرفی بهترین پلتفرم ها

آمار بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

با توجه به فواید مورد بحث در بخش قبل،‌ تنها به گفته ما اکتفا نکنید. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به برخی از آمارهای مرتبط با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی تا قدرت آن اثبات شود:

  • به طور متوسط یک بزرگسال هر روز دو و نیم ساعت را در شبکه های اجتماعی سپری می‌کند.
  • بیش از 70 درصد از افرادی که تجربه مثبتی از یک کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی دارند، آن کسب و کار را به شبکه‌های خود توصیه می‌کنند.
  • کاربران فیسبوک به طور متوسط هر ماه بر روی ۱۲ تبلیغ فیسبوک کلیک می‌کنند.
  • 81 درصد از مردم از اینستاگرام برای تحقیق در مورد محصولات و خدمات استفاده می‌کنند.
  • تقریباً 80 درصد از کاربران توییتر وقتی پاسخی به توییت خود دریافت می‌کنند، نسبت به یک تجارت احساس مثبت بیشتری دارند.
  • 4 نفر از هر 5 نفر در لینکدین تصمیمات تجاری اتخاذ می‌کنند.
  • 46 درصد از کاربران تیک‌تاک بدون هیچ گونه مزاحمت دیگری در برنامه شرکت می‌کنند.

ملزومات استراتژی بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی موفق

یک استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی موفق برای هر کسب و کار متفاوت خواهد بود،‌ اما نکات اشتراکی نیز بین آن‌ها وجود دارد که به صورت زیر هستند:

  • دانش مخاطب شما: از چه پلتفرم‌هایی استفاده می‌کنند، چه زمانی از آن‌ها استفاده می‌کنند و چرا، چه محتوایی را دوست دارند، چه افراد دیگری را دنبال می‌کنند و غیره.
  • هویت برند: چه پیامی را می‌خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید؟ می‌خواهید آن‌ها هنگام بررسی محتوای تولیدی شما چه احساسی داشته باشند؟
  • استراتژی محتوا: اگرچه سطحی از خودانگیختگی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد،‌ اما به یک استراتژی محتوایی ساختاریافته برای داشتن صدایی ثابت و تولید محتوایی باکیفیت منظم نیاز دارید.
  • تجزیه و تحلیل: بینش‌های قابل اندازه‌گیری استراتژی شما را شامل افرادی که می‌خواهید مخاطب شما باشند،‌ محتوای مناسب برای اشتراک‌گذاری، بهترین زمان برای پست گذاشتن و غیره را مشخص می‌کنند.
  • فعالیت منظم: شبکه اجتماعی یک پلتفرم زمان واقعی است. اگر می‌خواهید از آن برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید،‌ باید به طور منظم پست بگذارید، از تعاملات برتر کسب و کار خود آگاه باشید، خودتان تعامل کنید، با ترندها همراه باشید و پروفایل‌های دقیقی را حفظ کنید.
  • رویکرد داخلی: از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب و کار خود استفاده نکنید. بر روی افزودن ارزش از طریق محتوای مفید و جالب تمرکز کنید. این به نوبه خود باعث ارتقای ارگانیک کسب و کار شما می شود و دیگران نیز آن را برای شما تبلیغ می‌کنند.

ایجاد برنامه بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی خود

اکنون که با ملزومات استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آشنا شدید، زمان آن رسیده است که اقدام کنید. برنامه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نقشه راه برای اجرای استراتژی است.

این ساختاری در اطراف تلاش‌های شما ایجاد می‌کند به گونه‌ای که بتوانید موفقیت خود را بسنجید و مطمئن شوید که از منابع خود عاقلانه استفاده می‌کنید. در اینجا نحوه ایجاد برنامه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آورده شده است:

  • پلتفرم‌های خود را انتخاب کنید: بر اساس مخاطبان هدف، پلتفرم‌های محبوب برای صنعت شما و همچنین پهنای باند خود انتخاب کنید. فقط تعداد پلتفرم‌هایی را که می‌توانید فعالانه با آن‌ها همراهی کنید، بپذیرید. همیشه می‌توانید با یک پلتفرم شروع کنید و بعد از اینکه به آن‌ها دست یافتید، به تدریج به آن اضافه کنید.
  • اهداف و مقاصد را تعیین کنید: برای شروع اهداف و مقاصد باید ساده و شبیه به وظیفه باشند، مانند پست کردن یک بار در روز به مدت یک ماه، تنظیم پروفایل‌های خود یا انجام یک تحلیل رقابتی. هنگامی که به یک ریتم ایجا کردید و بینش بدست آوردید، می‌توانید اهداف استراتژیک‌تر و مشخص‌تری مانند افزایش فالوورهای خود تا X% یا انتشار X [انواع محتوایی که مخاطبان شما دوست دارند] در ماه تعیین کنید.
  • به طور منظم گزارش دهید و تنظیم کنید: از تجزیه و تحلیل هر پلتفرم استفاده کنید تا مشخص کنید کدام پست بیشترین تعامل را ایجاد می‌کند، آیا فالوورهای بیشتری دریافت می‌کنید و دموگرافیک مخاطبان خود را بررسی کنید. آنچه کارساز است را تقویت کنید و سایر موارد را حذف نمایید.
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی؛ فواید، ملزومات و معرفی بهترین پلتفرم ها

نکات بازاریابی رسانه های اجتماعی

آیا آماده بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی هستید؟ در اینجا چند نکته برای راه اندازی کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی آورده شده است.

محتوای متنوع تولید کنید

مطابق با سایر زمینه‌های بازاریابی آنلاین، وقتی صحبت از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به میان باشد محتوا حرف اول را می‌زند. اطمینان حاصل کنید به به طور منظم پست می‌گذارید و اطلاعات واقعا ارزشمند را در اختیار فالوورهای خود قرار دهید تا برای آن‌ها جالب و مفید باشد. این شامل:

  • نحوه انجام کاری، نکات سریع
  • اخبار محلی و صنعتی
  • داده و چشم انداز
  • نظرسنجی، مسابقه و سوال
  • بروزرسانی‌های و اطلاعیه‌ها

همچنین به معنی استفاده از فرمت‌های متعددی است که شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهند، ازجمله تصاویر، ویدئوها، استوری، لایو، فروشگاه‌های آنلاین و موارد دیگر.

ثبات داشته باشید

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی به کسب و کار شما این امکان را می‌دهد تا تصویر برند خود را در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی منعکس کنید. درحالی که هر پلتفرم دارای محیط و صدای منحصر به فرد خود است،‌ هویت اصلی برند شما، خواه سرگرمی، دوستانه یا قابل اعتماد با ثابت بماند.

فقط پست نگذارید، بلکه تعامل داشته باشید

به عبارت دیگر، فقط یک بار در ماه برای برنامه‌ریزی و زمان‌بندی پست‌های خود وارد حساب کاربری نشوید. کانال‌های شبکه‌های اجتماعی مانند جوامع هستند.

شما باید به افرادی که با محتوای شما تعامل دارند، توجه کنید و به آن‌ها پاسخ دهید. به عنوان مثال، به کامنت‌ها، لایک‌ها، اشتراک‌گذاری، کامنت پست‌ها پاسخ دهید و لایو بگذارید، برای شروع بحث از نظرسنجی یا سوالات زمان واقعی استفاده کنید یا محتوای دیگران را مجدد پست کنید.

از ابزارهای تولید محتوا استفاده کنید

اجازه ندهید کسی به شما بگوید که ایسنتاگرام بصری‌ترین شبکه اجتماعی موجود است. همه آن‌ها هستند! اگر می‌خواهید در فید یک فرد متمایز به نظر آیید، باید پست‌های خود را با تصاویر، متن و گرافیک جذاب به یک اثر هنری تبدیل کنید.

ابزارهای تولید محتوا مانند کانوا دارای قالب‌ها و ویژگی‌هایی هستند که به شما اجازه می‌دهند تا مانند افراد حرفه‌ای خیلی سریع اثر بصری خود را خلق کنید، لوگوی خود را روی آن قرار دهید و آن را با برند خود سازگار کنید.

هدف‌گذاری، پست‌گذاری و بازیافت مجدد

شبکه اجتماعی یک مکان شلوغ است،‌ بنابراین اگر می‌خواهید مخاطب جذب کنید،‌ باید به طور منظم محتوای باکیفیت پست کنید. راز انجام این کار: سه روش زیر.

  1. هدف‌گذاری مجدد: از مرور یک مشتری یک پست فیسبوکی ایجاد کنید، یک پست وبلاگی را به مجموعه‌ای از توییت‌ها تبدیل کنید، یک مطالعه موردی را در مرکز توجه مشتریان در اینستاگرام قرار دهید. یک وبینار را به پست کاروسل در لینکدین تبدیل کنید. امکانات نامحدود هستند.
  2. پست‌گذاری مجدد: باید در حد اعتدال انجام شود، اما یک روش عالی برای پر کردن شکاف در تقویم محتوایی است. محتوای تولید شده توسط کاربران و اینفلوئنسرها را در اینستاگرام و توییتر بازنشر کنید. شما همچنین می‌توانید محتوا را از منابع معتبر انتخاب و گردآوری کرده و آن لینک‌ها را در پست خود به اشتراک بگذارید.
  3. بازیافت: ویدئوهای تیک‌تاک و ریلزهای اینستاگرام را در یوتیوب به اشتراک بگذارید؛ پست‌های وبلاگی با بهترین عملکرد را هر ماه دوباره به اشتراک بگذارید تا در معرض دید فالوورها قرار گیرد. ضبط لایو فیسبوک خود را به کانال یوتیوب اضافه کنید.

فید خود را تنظیم کنید

ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای ظاهر شدن در فیدهای دیگران هستیم، اما فراموش می‌کنیم که در فید خود ما نیز ارزش نهفته است.

رقبای خود را دنبال کنید تا از آن‌ها ایده‌هایی برای استراتژی خود بگیرید و شکاف‌های موجود را پر کنید. اینفلوئنسرها را دنبال کنید تا با ترندها آشنا شوید و بیاموزید.

برندهایی را دنبال کنید که ارزش‌های شما را به اشتراک می‌گذارند یا استراتژی‌های محتوایی فوق العاده‌ای برای الهام‌بخشی به شما دارند.

با آنالتیک موفقیت خود را بسنجید

شما نمی‌توانید بدون ردیابی داده میزان موفقیت استراتژی‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود را بسنجید. گوگل آنالتیک را می‌توانید به عنوان یک ابزار عالی برای شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید که به شما کمک می‌کند تا بهترین و موفق‌ترین تکنیک‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود را اندازه‌گیری کرده و همچنین تعیین کنید که کدام استراتژی‌ها بهتر هستند.

برچسب‌های ردیابی را به کمپین‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اضافه کنید تا بتوانید به خوبی بر آن‌ها نظارت داشته باشید. و مطمئن شوید که از تجزیه و تحلیل موجود در هر پلتفرم اجتماعی برای بینش بیشتر در مورد اینکه کدام یک از محتوای اجتماعی شما بهترین عملکرد را در بین مخاطبان شما دارد، استفاده کنید.

تبلیغات را امتحان کنید

از دلایلی که تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی توصیه می‌شود این است که یک روش مقرون به صرفه برای رسیدن به مخاطب هدف است.

اگر انتخاب‌های درست داشته باشید، می‌توانید محتوای تولیدی و پیشنهادهای خود را با هزینه بسیار کم در معرض دید حجم زیادی از کاربران قرار دهید.

بیشتر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی قابلیت‌های هدف‌گیری فوق العاده دقیقی را ارائه می‌دهند، در نتیجه به شما اجازه می‌دهند تا دقیقا بر افرادی که به کسب و کار شما علاقمند هستند سرمایه‌گذاری و تمرکز کنید.

بهترین پلتفرم‌های بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی برای کسب و کار

بهترین پلتفرم‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار عبارتند از فیسبوک،‌ یوتیوب، اینستاگرام، توییتر، تیک‌تاک و اسنپ‌چت. سایت‌های مختلف بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیازمند رویکردهای مختلفی است، بنابراین در اینجا مختصری از هر یک بر اساس پایگاه کاربر، ویژگی‌های اصلی، مزایا و معایب و انواع محتوا برای شما آورده شده است.

در اینجا می‌توانید نگاهی جامع به هر پلتفرم داشته باشید: بزرگ‌ترین، بدترین، محبوب‌ترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی و نحوه استفاده از قدرت آن‌ها.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی؛ فواید، ملزومات و معرفی بهترین پلتفرم ها

فیسبوک

فیسبوک بزرگ‌ترین پلتفرم شبکه اجتماعی در سراسر جهان و نیز یکی از بزرگ‌ترین دایرکتوری‌های تجاری محلی است. افراد از گروه‌های سنی مختلف از این پلتفرم برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده، مشارکت در گروه‌ها و فروم‌ها،‌ یافتن و بازدید از کسب و کارهای نزدیک و محلی و دنبال کردن برندها استفاده می‌کنند.

فیسبوک یک پلتفرم بازاریابی شبکه اجتماعی عالی برای:

  • ایجاد روابط با مشتریان فعلی
  • اعلام تغییرات ساعت، رویدادها و نقاط عطف
  • برگزاری بحث و گفتگو و پخش زنده
  • فروش به بیبی بومرها است.

دسترسی ارگانیک در فیسبوک محدود است، بنابراین اگر به دنبال ایجاد لید و جذب مشتریان جدید هستید، تبلیغات فیسبوک بهترین گزینه برای شماست.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی؛ فواید، ملزومات و معرفی بهترین پلتفرم ها

یوتیوب

ممکن است یوتیوب را به عنوان یک کانال بازاریابی شبکه اجتماعی در نظر نگیرید، اما با این قانون مطابقت دارد: شما می‌توانید در کانال خود ویدئو پست کنید، کامنت به اشتراک بگذارید، ویدئوهای دیگران را لایک کنید و حساب‌های کاربری که دوست دارید را دنبال کنید.

علاوه بر این، شما یک فید اختصاصی در صفحه اصلی خود با ویدئوهای پیشنهادی دارید. کلید بازایابی شبکه اجتماعی در یوتیوب تلاش برای وایرال شدن نیست، بلکه باید ارزش اضافه کنید. این پلتفرم بهترین است برای:

  • آموزش، نحوه کار، و ویدیوهای توضیحی
  • لایوهای یوتیوب قابل خرید
  • تبلیغات (تبلیغات ویدیویی و تبلیغات نمایشی در پلتفرم)
  • SEO (ویدئو توضیح در مورد «چگونه» بر SERP تسلط یابیم!)
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی؛ فواید، ملزومات و معرفی بهترین پلتفرم ها

اینستاگرام

اگرچه اینستاگرام سال‌ها بعد از توییتر و لینکدین وارد صحنه شد، اما به سرعت از آن‌ها پیشی گرفت و در سال 2018 به یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دست یافت.

این پلتفرم برای تنوع فرمت‌های محتوایی از پست‌های فید گرفته تا استوری، لایو، ریلز و IGTV محبوبیت فراوانی دارد. مردم از اینستاگرام برای دنبال کردن اینفلوئنسرها و برندهایی که از آن‌ها خرید می‌کنند و حامی ارزش‌های شخصی آن‌ها هستند، استفاده می‌کنند. بیو اینستاگرام خود را ایجاد کنید و سپس از آن برای موارد زیر استفاده کنید:

  • خرید اجتماعی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • محتوای ایجاد شده توسط کاربر
  • فرهنگ شرکت

هزینه تبلیغات در اینستاگرام معمولا بیشتر از هزینه تبلیغات در فیسبوک است، اما خبر خوب این است که دسترسی ارگانیک نیز بالاتر است.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی؛ فواید، ملزومات و معرفی بهترین پلتفرم ها

لینکدین

لینکدین ممکن است یک شبکه حرفه‌ای باشد، اما همچنین یک جامعه الهام‌بخش است که رهبری، یادگیری و ارزش‌های اصلی را ترغیب می‌کند.

بنابراین، علاوه بر استفاده از آن به عنوان یک شبکه، مشتریان بالقوه پیدا کنید و چشم انداز صنعت خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

همچنین، مکانی عالی برای بیان فرهنگ شرکت و ساخت برند شخصی همراستا با برند کسب و کارتان است. تعداد زیادی ویژگی صفحه کاری لینکدین وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید، بنابراین در ساخت صفحه خود دقت کنید. لینکدین یک پلتفرم عالی برای:

  • جذب استعدادهای برتر
  • ایجاد شبکه با شرکا، همتایان و مشتریان
  • به اشتراک‌گذاری نقاط عطف و فرهنگ شرکت
  • پست کردن اخبار و چشم انداز صنعت است.
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی؛ فواید، ملزومات و معرفی بهترین پلتفرم ها

توییتر

توییتر یک شبکه درهم تنیده از افکار در لحظه، نکات مفید و بحث‌های پرانرژی است. شما باید به طور منظم در هر پلتفرم شبکه اجتماعی فعال باشید، اما این موضوع در رابطه با توییتر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بسیاری از افراد از توییتر برای گرفتن اخبار جدید، دنبال کردن برندها و دریافت خدمات مشتری استفاده می‌کنند. وقتی مشتری نظر خوبی در رابطه با شما می‌دهد، حتما آن را بازنشر کنید و حتما در صورت امکان پاسخ سوالات مشتریان خود را بدهید.

برای بازایابی شبکه اجتماعی موثر در توییتر، ممکن است بخواهید:

  • اینفلوئنسرها را دنبال کنید تا از اخبار و روندها مطلع شوید.
  • یک داستان را از طریق یک سری توییت در یک موضوع به اشتراک بگذارید.
  • خود را برای خدمات مشتری و سوالات متداول در دسترس قرار دهید.
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی؛ فواید، ملزومات و معرفی بهترین پلتفرم ها

تیک‌ تاک

تیک‌تاک سریع‌ترین پلتفرم اجتماعی در حال رشد در تمام دوران است زیرا تنها در بازه زمانی پنج سال به یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دست یافت.

اگرچه این پلتفرم بیشتر برای ویدئوهای رقص معروف است، دسته‌بندی‌های محبوب بی‌شماری بر روی این پلتفرم وجود دارند که هر روز در حال رشد هستند.

کسب و کارهای در حال یافتن روش‌هایی برای استفاده از تیک‌تاک به عنوان یک کانال بازاریابی هستند، اما به یاد داشته باشید که دلیل اصلی استفاده افراد از تیک‌تاک به خاطر سرگرمی است. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که ویدئوهای تولیدی شما با این اصل همراستا باشند. از تیک‌تاک برای موارد زیر استفاده کنید:

  • در چالش‌های پرطرفدار شرکت کنید
  • ویدیوهای خنده‌دار و الهام‌بخش پست کنید
  • مرتبط بمانید

اولویت‌بندی استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را شروع کنید

استفاده از شبکه‌های اجتماعی، کاری فراتر از بهبود ترافیک سایت و افزایش دسترسی شما می‌کند. آن کسب‌وکار شما را به شخصیتی تبدیل می‌کند که مخاطبانتان می‌توانند به کمک آن در سطحی عمیق‌تر با هم ارتباط برقرار کنند.

صرف‌نظر از پلتفرمی که استفاده می‌کنید یا نحوه استفاده از آن، مهم‌ترین نکته این است که به خاطر داشته باشید، شبکه‌های اجتماعی پلتفرمی برای تبلیغ کسب‌وکارتان نیستند؛ بلکه انجمنی برای نشان دادن شخصیت و ارزش‌ها، به اشتراک‌گذاری اطلاعات مفید و جمع کردن اطرافیانتان هستند.

در حالی که افرادی به طور طبیعی شما را دنبال و محتوایتان را تبلیغ می‌کنند، نیازی به تبلیغ خودتان وجود ندارد. و با این روش، نه‌تنها به اهدف کسب‌وکار خودتان خواهید رسید بلکه به تمام ارزش‌های معنوی که به تقدیر و رضایت تبدیل می‌شوند، دست پیدا خواهید کرد.

اگر می خواهید برای کسب و کار خود بازار یابی شبکه های اجتماعی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی را شروع کنید ما در کنارتان هستیم. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت با تجربه ایی چندین ساله در امر تبلیغات و بازاریابی با همکاری بهترین رسانه ها می تواند نرخ تبدیل مناسبی را برای شما به ارمغان بیاورد، کافیست برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

منبع: wordstream

بیشتر بخوانید :

بررسی اینسایت اینستاگرام و شاخص‌های پراهمیت‌ آن

چگونه شرکت خود را در اینترنت تبلیغ کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید