×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگسئو گزارش گیری در گوگل دیتا استودیو google data studio
تاریخ انتشار : 24 مرداد 1401 زمان مطالعه : 9 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

گزارش گیری در گوگل دیتا استودیو google data studio

گزارش گیری در گوگل دیتا استودیو google data studio

در دنیای دیجیتال کنونی آن چه دارای اهمیت دارد، اطلاعات است. اطلاعاتی که با در دست داشتن آمار و دیتاها به دست می‌آید اما صرف داشتن اطلاعات اگر قدرت تحلیل آن را نداشته باشید به کار نمی‌آید و می‌توان شما را روزها درگیر دیتاها شوید و وقت شما بسیار گرفته شود.

به‌عنوان سئوکار و بازاریاب دیجیتال، ممکن است ساعت‌ها را صرف شنا در داده‌ها کنید اما چگونه می‌توانید در مورد گزارش‌های خود هوشمند شوید؟

راه‌های ساده‌تر، سریع‌تر و هوشمندانه‌تری وجود دارد که گزارش‌هایی به دست شما برسد که زمان بیشتری را صرف استراتژی و زمان کمتری برای خرد کردن داده‌ها کنید.

Google Data Studio راه میانبر شما است. Google Data Studio استفاده کنید تا داده‌های خسته‌کننده و گیج‌کننده را به گزارش‌های معنادار، قابل ارائه و تعاملی تبدیل کنید که مشتریان شما دوست خواهند داشت.

چرا گوگل دیتا استودیو مهم است؟

شما برای این که بتوانید رفتار مشتریان خود را تحلیل کنید باید ابتدا دیتاهای ورودی به سایت خود را جمع‌آوری کنید و پس از آن زمانی طولانی برای تجزیه و تحلیل آن صرف کنید.

گاهی برای به دست آوردن اطلاعات نیز باید مشتریان را شریک کنید که فرآیندی طولانی و خسته‌کننده خواهد بود.

  یک ابزار گزارش دهی قدرتمند و همه کاره است که می تواند برای ایجاد گزارش های روشنگر و بصری جذاب برای مشتریان خود استفاده شود.

اما با استفاده از Google Data Studio، می‌توانید به راحتی گزارش‌هایی ایجاد کنید که از نظر بصری جذاب و قابل درک باشند. در طی چند ساعت می‌توانید، مجموعه‌ای از داده‌ها را در اختیار داشته باشید که برای مشتریان قابل ارائه و قابل درک باشد.

حتی می‌توانید تمام رنگ‌ها و فونت‌های خود را با هم تطبیق دهید تا به گزارش‌های خود ظاهری زیبا و منسجم دهید که از نظر بصری جذاب و قابل درک باشند.

برد اصلی در استفاده از Google Data Studio این است که می‌توانید زمان بیشتری را برای استراتژی و تجزیه و تحلیل و زمان کمتری را برای خرد کردن داده ها صرف کنید. موارد زیر از مهم‌ترین امتیازهای استفاده از Google Data Studio است.

1)گزارش‌گیری از هر آنچه که بخواهید

اول و مهم‌تر از همه، google data studio  به شما امکان می‌دهد به انواع منابع داده، از جمله برگه‌های گوگل، تجزیه و تحلیل گوگل و تبلیغات گوگل متصل شوید.

گوگل دیتا استودیو با تمرکز بر داده‌های تجزیه و تحلیل گوگل، این امکان را به شما می‌دهد که تقریبا از هر چیزی که فکر می‌کنید از وب سایت مشتری خود می‌خواهید به دست بیاورید را در اختیار شما قرار می‌دهد که شامل مواردی از جمله ترافیک وب سایت، تبدیل، تراکنش‌های تجارت الکترونیک است.

2) نمودارهای جذاب

یکی دیگر از ویژگی‌های عالی استودیوی داده‌های گوگل، امکان ایجاد نمودارها و نمودارهای سفارشی است.

این قابلیت می‌تواند در انتقال اطلاعات پیچیده در قالب تصویری قابل درک بسیار مفید باشد. مطمئنا برای مشتریان شما جذاب است که می‌توانند داده‌هایی را که نیاز دارند به صورت جذاب ببینند.

3) گزارش‌های تعاملی

یکی دیگر از ویژگی های عالی google data studio امکان ایجاد گزارش‌های تعاملی و قابل فیلتر است. این بدان معنی است که مشتریان شما می‌توانند به راحتی داده‌هایی را که می‌خواهند ببینند، فیلتر کنند و با گزارش‌ها به گونه‌ای تعامل داشته باشند.

گزارش گیری در گوگل دیتا استودیو google data studio

4)کنترل دسترسی

روزهایی که مجبور به ارسال فایل های اکسل بزرگ و غیرقابل استفاده بین شما و مشتریانتان هستید، گذشته است.

با استفاده از google data studio، می‌توانید به راحتی گزارش‌ها را با مشتریان خود تنها با چند کلیک به اشتراک بگذارید.

همچنین می‌توانید داده‌هایی را که مشتریان شما به آنها دسترسی دارند محدود کنید، به طوری که آنها فقط اطلاعات مربوط به خود را ببینند.

گزارش‌ها را می‌توان به‌راحتی به‌عنوان فایل‌های پی‌دی‌اف، تصویر صادر کرد، یا می‌توان آن‌ها را مستقیما از طریق درایو گوگل به اشتراک گذاشت. این ویژگی باعث می‌شود مشتریان شما به راحتی به گزارش‌های خود از هر مکان و در هر زمان دسترسی داشته باشند.

تنها با چند کلیک، می‌توانید گزارش‌های خود را با هر کسی، به صورت خصوصی یا از طریق یک پیوند، بدون نگرانی در مورد اندازه فایل بزرگ یا مشکلات سازگاری به اشتراک بگذارید.

5)Google Data Studio رایگان است

یکی از بهترین چیزها در موردگوگل دیتا استودیو این است که استفاده از آن رایگان است. مشتریان شما برای دسترسی به گزارش‌های خود، مهم نیست که هر چند وقت یکبار آنها را مشاهده یا بارگیری کنند، صورت حسابی دریافت نمی‌شود.

این امر استودیوی داده‌های گوگل را به یک راه حل بسیار مقرون به صرفه برای ایجاد و به اشتراک گذاری گزارش تبدیل می‌کند.

6)قالب را خودتان انتخاب کنید

استودیوی داده گوگل الگوهای مختلفی را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آنها برای ایجاد گزارش‌های خود استفاده کنید.

این قالب‌ها برای شروع یا ایجاد گزارش‌های فوری عالی هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که قالبی را که می‌خواهید را انتخاب کنید و سپس آن را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید.

در حال حاضر بیش از 100 قالب موجود است. چه به دنبال یک الگوی گزارش ساده یا چیز پیچیده‌تری باشید، استودیوی داده‌های گوگل شما را پوشش می‌دهد.

قالب‌ها عبارتند از:

  • عملکرد جستجوی تبلیغات گوگل
  • گزارش کانال یوتیوب
  • کنسول جستجوی همه کاره
  • درآمد تجارت الکترونیک
  • عملکرد تبلیغات فیس بوک

7) نام تجاری سفارشی

یکی از بهترین چیزها در مورد استودیوی داده های گوگل این است که شما به راحتی می‌توانید نام تجاری خود را به گزارش‌های خود اضافه کنید.

این یک راه عالی برای برجسته کردن گزارش‌های خود و نشان دادن به مشتریان خود است که در مورد تجارت خود جدی هستید.

با google data studio، می‌توانید به راحتی لوگو، طرح رنگ و حتی فونت‌های سفارشی خود را اضافه کنید. این باعث می‌شود گزارش‌هایی ایجاد کنید که واقعً منحصربه‌فرد هستند و برند شما را منعکس می‌کنند.

8)گزارش خودکار

ایمیل ها، پیامک‌ها و پست‌های رسانه‌های اجتماعی می‌توانند راهی عالی برای به روز نگه داشتن مشتریان شما در مورد کسب و کار شما باشند.

اما شما به راحتی می توانید گزارش‌ها را خودکار و برنامه‌ریزی کنید. این یک راه عالی برای اطمینان از این است که مشتریان شما همیشه آخرین آمار را دارند.

گوگل دیتا استودیو ایجاد گزارش‌هایی که در وب سایت شما تعبیه شوند را آسان می‌کند. این به نوبه خود می‌تواند ترافیک وب سایت شما را بهبود بخشد و احتمال بازگشت آنها را افزایش دهد.

سخن آخر

گوگل دیتا استودیو این یک ابزار گزارش‌دهی قدرتمند است که می‌تواند برای ایجاد گزارش‌های خیره کننده برای مشتریان خود استفاده شود. با بهره‌گیری از ویژگی‌ها و نکات ذکر شده در بالا، می‌توانید گزارش‌هایی ایجاد کنید که واقعا منحصر به فرد هستند و مشتریان شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

دنیای دیجیتال و گزارش ها و تبلیغات در آن این روز ها برای کسب و کار ها اهمیت بسیاری دارد تا بتوانند بیشتر دیده شوند.

اگر می خواهید پا به دنیای تبلیغات در رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و انواع مختلف آن بگذارید به یاد داشته باشید که ما در کنارتان هستیم. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت با همکاری بهترین و باکیفیت ترین رسانه ها و وب سایت ها بیشترین بازدهی را ایجاد می کند. برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید :

تبلیغات در گوگل ادوردز چیست و آیا به صرفه است؟

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید