×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگسئو روش های افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج (صفحه فرود)
تاریخ انتشار : 31 مرداد 1401 زمان مطالعه : 10 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

روش های افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج (صفحه فرود)

روش های افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج (صفحه فرود)

برای رسیدن به نتایج بزرگ، تغییرات کوچک اعمال کنید. چگونه نرخ تبدیل لندینگ پیج را افزایش دهیم:

  1. قبل از ساخت پیج، مخاطب، پیشنهاد و اقدام به عمل هدفمند خود را مشخص کنید.
  2. عناوینی را بنویسید که مخاطب خود را درگیر کنید.
  3. برای ترغیب مخاطب به اقدام به عمل برای هر لندینگ پیج یک ویدئو اضافه کنید.

این مقاله نویدبخش این نیست که بعد از پیاده‌سازی این استراتژی‌ها، تعداد لید بیشتری نسبت به جمعیت یک کشور کوچک خواهید داشت. در عوض، کاری که این مقاله انجام می‌دهد این است که روش‌هایی ساده و قدرتمند را برای افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج را ارائه می‌دهد.

ما می‌دانیم که باید نرخ تبدیل را بهبود دهیم، اما باید آن را به چه عددی ارتقا دهیم؟ میانگین نرخ تبدیل چیست؟

میانگین نرخ تبدیل خود را بدانید

اگر از خانه اول شروع کنیم، دانستن اعداد و ارقام برای ارزیابی عملکرد مفید خواهد بود. میانگین نرخ تبدیل به ما نقطه شروعی برای سنجش وضعیت فعلی و هدفی برای رسیدن به آن می‌دهد. طبق پلتفرم دیجیتال مارکتینگ Unbounce، میانیگن نرخ تبدیل حدود 9% است. 9%؟ همین؟ مطمئنا این عدد نمی‌تواند درست باشد!

9% بسیار کم به نظر می‌رسد، تا زمانی که ببینید Unbounce به این رقم برسد. این میانگین نرخ تبدیل از تجزیه و تحلیل 34000 لندینگ پیج در 16 صنعت مختلف و در 50 زیرمجموعه بدست آمده است. بنابراین، این عدد نمایشگر میانگین نرخ تبدیل صنایع و زیرمجموعه‌های مختلف در یک مجموعه داده نسبتا بزرگ است.

برای یافتن نرخ تبدیل متناسب با شما و کسب و کارتان، بررسی عمیق‌تر نرخ تبدیل مخصوص یک صنعت خواص را توصیه می‌کنیم.

3 راه برای افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج

قبل از این که 3 راه برای افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج را بررسی کنیم، یک حقیقت ساده را به یاد داشته باشید: مشتریان از کسب و کارهایی خرید می‌کنند که به آن اعتماد دارند.

هر کاری که لندینگ پیج انجام می‌دهد، با ایجاد حس اعتماد و صداقت با مخاطب خود ارتباط صادقانه‌های ایجاد کنید. شما هرگز نباید مردم را فریب دهید تا مشتریان شما شوند. اگر این کار را انجام دهید، این افراد به احتمال زیاد نظر نامطلوبی نسبت به برند شما خواهند داشت، از خرید از شما امتناع خواهند کرد و حتی دوستان خود را نیز منصرف می‌کنند.

با توجه به آنچه گفته شد …

1. آخر کار را در نظر بگیرید

ماهیگر‌ها دوست دارند تنها یک نوع ماهی را بگیرند. از آنجایی که می‌دانند به دنبال چه نوع ماهی هستند، می‌دانند از چه نوع طعمه و وسیله‌ای برای گرفتن آن ماهی استفاده کنند. آن‌ها می‌دانند چه چیزی باعث می‌شود تا ماهی طعمه را بگیرد. آن‌ها برای جذب هر ماهی به دریا نرفته‌اند.

دقیقا به دنبال چه نوع ماهی (خریدار یا لید) هستید؟ آن ماهی چه می‌خواهد؟ آیا لندینگ پیج شما به گونه‌ای تنظیم شده است که آن ماهی را جذب کند و آنچه به دنبالش هستند را به آن‌ها بدهد؟

به همین دلیل است که باید آخر کار را در ذهن داشته باشید. هدف و منظور لندینگ پیج خود را از قبل مشخص کنید. برای شروع تولید لید با هدف، ‌سوالات زیر مرتبط با مخاطب هدف و هدف خود برای لندینگ پیج را مطرح کنید:

  • چه کسی را در این لندینگ پیج هدف قرار می‌دهم؟
  • به کدام درد، مسئله، ترس یا نگرانی می‌پردازم؟
  • هدف از لندینگ پیج ما چیست؟
  • هنگامی که آنها به لندینگ پیج ما می‌رسند، می‌خواهم چه اقدامی را قبل از خروج انجام دهند؟ (به عنوان مثال، یک فرم را دانلود کنید، یک فرم تماس را پر کنید، در یک وبینار ثبت نام کنید، و غیره)
  • آیا دعوت به اقدام در این لندینگ پیج به وضوح مشاهده می‌شود؟
  • در ازای این اقدام از آنها چه می‌خواهم؟ (یعنی نام و آدرس در ازای یک کتاب رایگان)

داشتن یک لندینگ پیج با نرخ تبدیل بالا با پاسخ دادن به سوالات بالا شروع می‌شود. این اطلاعات المان‌های کلیدی لندینگ پیج مانند کپی رایتینگ و طراحی را شامل می‌شود.

به این لندینگ پیج اثر راسل برانسون، نویسنده کتاب اسرار ترافیک نگاهی بیندازید.

این لندینگ پیج دارای یک مخاطب هدف خیلی خاص است: صاحبان کسب و کار.

اما نه هر کسب و کاری. او به طور خاص به دنبال جذب کسب و کارهایی است که با بدست آوردن ترافیک در وبسایت خود یا در قیف بازاریابی خود با چالش مواجه هستند. این ماهی اوست.

برانسون با دانستن دقیق اینکه مخاطبان هدف او چه کسانی هستند، می‌تواند طعمه‌ای را ارائه دهد که می‌داند آنها می‌خواهند.

در این مورد، او به مخاطبان هدف خود یک کتاب رایگان امیدبخش را ارائه می‌دهد تا به آن‌ها کمک کند تا ترافیک وبسایت خود را در ازای نام و آدرس خود افزایش دهند.

این لندینگ پیج در بازگو کردن درد مخاطب و ارائه یک راه حل عملکرد خوبی دارد، به گونه‌ای که هیچ یک از آن‌ها بدون دانستن مخاطب هدف لندینگ پیج امکان‌پذیر نبود.

اقدامی که او می‌خواهد خواننده قبل از ترک این صفحه انجام دهد بسیار واضح است. آن‌ها می‌خواهند مشتریان بالقوه آدرس خود را در ازای یک کپی رایگان از کتاب وارد نمایند.

این هدف اوست. این قلابی است که او می‌خواهند گاز بگیرد که باعث می‌شود نرخ تبدیل لندینگ پیج افزایش یابد.

نکات اضافی:

  • توجه داشته باشید که حتی نیازی به پیمایش بیش از حد برای درک ارزش این تبادل ندارید.
  • همچنین، به ویدیو توجه کنید (که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد). این به انتقال گزاره ارزش به وضوح کمک می کند، و قبل از اولین تلاش می‌آید.
  • دعوت به اقدام منطقی است.
  • تیتر جذاب و خاص است (که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد).
  • شواهد اجتماعی زیادی برای تأکید بر گزاره ارزش وجود دارد.

اکنون، به لندینگ پیج خود بازگردید و کار را شروع کنید.

آن سوالات اساسی را مطرح کنید تا بتوانید به وضوح هدف لندینگ پیج خود را مشخص کنید. اقدامی را که می‌خواهید آن‌ها انجام دهند از قبل تعیین کنید.

2. نحوه نگارش تیترهای جذاب را یاد بگیرید

اکنون متوجه شده‌اید که مخاطب لندینگ پیج شما کیست. همچنین اقدامی که باید مخاطب قبل از ترک لندینگ پیج انجام دهد را نیز مشخص کرده‌اید. شما اساس و پایه‌ای ایجا کرده‌اید که موجب افزایش نرخ تبدیل خواهد شد.

بیایید در مورد چندین روش ساده برای جلب توجه هدف به آنچه ارائه می‌دهید، صحبت کنیم.

آیا تابحال در صف تسویه‌حساب در فروشگاه‌های مواد غذایی ایستاده‌اید و متوجه شده‌اید که آخرین نسخه از مجلات زرد شما را جذب کرده است؟ شما می‌خواهید به جایی دیگر نگاه کنید، اما بنابه دلایلی، احساس می‌کنید که باید مجله را بردارید و 45 راز کارکنان دنیای دیزنی را بخوانید.

این قدرت یک تیتر جذاب است.

این تیتر شما را به هر آنچه می‌خواهید جذب می‌کند. قبل از این که متوجه شوید، بیشتر از آنچه فکر می‌کردید باید در مورد اسرار گنجه‌های ضرب المثل و تحت اللفظی دیزنی بدانید.

بنابراین، برای کمک به رسیدن به این جذب مغناطیسی برای لندینگ پیج خود (یا یک پست وبلاگی)، در اینجا نکاتی برای نگارش تیترهایی مانند افراد حرفه‌ای برای شما آورده شده است.

یک تیتر عالی، اولین برداشتی است که بازدیدکنندگان را متحول می‌کند یا باعث می‌شود به سمت دکمه برگشت بازگردند. متوجه خواهید شد که ما با برخی از فرمول‌های اولیه شروع می‌کنیم و به فرمول‌های پیشرفته‌تر پیش می‌رویم تا الگوهای سرفصل لندینگ پیج زیادی برای انتخاب داشته باشید.

تیترهای «چگونه»

فرمول تیتر «چگونه» کارساز است زیرا ما انسان‌ها دوست داریم یاد بگیریم چگونه کارها را انجام دهیم. بنابراین وقتی تیتری با عنوان «چگونه» را مشاهده می‌کنیم، مغز ما خیلی زود متوجه شده و به چیزی که باور داریم به ما چیزی می‌آموزد توجه می‌کنیم. در اینجا برخی از فرمول‌های تیترهای «چگونه» آورده شده است که باعث می‌شود توجه بازدیدکنندگان را به وبسایت شما جذب کند.

چگونه [خالی]:

  • چگونه لید لندینگ پیج خود را افزایش دهیم
  • چطور وزن را کم کنیم

چگونه [خالی] بدون [عمل اعتراضی]

  • چگونه بدون صرف هزینه‌های هنگفت برای بازاریابی، لیدهای خود را افزایش دهید
  • چگونه بدون گذراندن ساعت‌ها در روز در باشگاه وزن کم کنیم؟

چگونه [کاری را] در [زمان] انجام دهیم

  • چگونه در 30 روز یا کمتر لیدهای خود را افزایش دهید
  • چگونه تا قبل از 4 جولای 10 پوند وزن کم کنیم؟

تیترهای فهرست

همانطور که تیتر «چگونه» توجه ما را به خود جلب می‌کند، تیترهای فهرست نیز قدرت جلب توجه دارند. ما تیترهای فهرست را دوست داریم زیرا آن‌ها اطلاعات را برای ما مرتب کرده و باعث شادی مغز ما می‌شوند.

تیتر فهرست می‌تواند تجربه خوبی از لندینگ پیج را در اختیار مخاطب قرار دهد زیرا به خوانندگان اجازه می‌دهند تا بدانند باید چه انتظاری از صفحه شما داشته باشند و بلافاصله خودشان قضاوت کنند که آیا وقت خواندن تمام آن‌ تیترها را دارند یا نه.

این فرمول‌های تیترهای فهرست را بررسی کنید که می‌توانید برای درک بهتر خوانندگان خود از آنچه لندینگ پیج  شما به آنها ارائه می‌دهد استفاده کنید:

X راه برای [انجام کاری]

  • 10 روش برای افزایش لید لندینگ پیج
  • 21 راه برای کاهش کالری کریسمس

X راه برای [انجام کاری] در هنگام [وضعیت]

  • 7 راه برای افزایش لیدها هنگام راه اندازی یک محصول جدید
  • ·       5 راه برای کاهش وزن در تعطیلات

 X برتر [خالی]

  • 14 روش برتر برای افزایش لید لندینگ پیج
  • 10 روش برتر برای کاهش وزن در زمستان

تیتر ما مانند یک تبلیغ کوچک برای لندینگ پیج شماست.

بیایید تیتر این مقاله را به عنوان مثال در نظر بگیریم: با این 3 ترفند ساده و قدرتمند، نرخ تبدیل لندینگ پیج را افزایش دهید.

همانطور که می‌بینید، این تیتر در زیر فرمول تیتر فهرست قرار می‌گیرد. به طور خاص، این فرمول X روش برای انجام کاری است. این تیتر کارساز است زیرا کمک می‌کند تا مخاطب بداند چند روش در مقاله برای انجام کار مد نظر وجود دارد. در این مورد، «انجام دادن کاری» موجب افزایش لندینگ پیج می‌شود.

ساده است، نه؟

مهم نیست چیزی که ارائه می‌دهید تا چه اندازه عالی یا فوق العاده است. اگر تیتر شما نتواند توجه مخاطب شما به خود جلب کند، شانس کمی خواهید داشت که مخاطب بقیه مطلب شما را بخواند. اگر آن‌ها ادامه لندینگ پیج شما را نخوانند، هرگز نخواهند دانست که چه چیزی را شما پیشنهاد می‌کنید و چرا برای آن‌ها ارزشمند است.

اگر آن‌ها ندانند چه چیزی برای ارائه دارید یا چرا ارزش دارد، هرگز به مشتری تبدیل نخواهند شد و لندینگ پیج شما هیچ ارزشی نخواهد داشت. همه چیز با یک تیتر عالی شروع می‌شود.

3. یک ویدئو به لندینگ پیج خود اضافه کنید

یکی از ساده‌ترین روش‌های قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج، اضافه کردن ویدئو به آن صفحه است. در حقیقت، طبق Tech Jury، استفاده از ویدئوها در لندینگ پیج می‌تواند نرخ تبدیل را تا 86% افزایش دهد.

به زبان ساده‌تر، ویدئو می‌تواند یک لندینگ پیج متوسط را به یک لندینگ پیج با نرخ تبدیل بالا تبدیل کند.

در IMPACT، به مشتریان خود گفته می شود که ویدئوهای لندینگ پیج یکی از هفت ویدئویی هستند که باید برای ارتباط با مشتریان بر روی آن‌ها تمرکز کنید.

ویدیوها همیشه برای جذب مخاطب و جلب توجه آنها عالی هستند.

ویدیوها نسبت به تصاویر ثابت دارای این مزایا هستند:

  • ویدئوها به مخاطبان شما امکان می‌دهند خود شما، افراد، محصولات و خدمات‌تان را ببینند. همه اینها تأثیر قدرتمندی در ایجاد اعتماد بین مخاطبان شما دارد.
  • ویدئوها از نظر بصری بسیار جذاب هستند.
  • آنها به سرعت به مخاطبان شما کمک می‌کنند تا بفهمند صفحه دقیقاً در مورد چیست.
  • آنها آنچه را که ارائه می‌دهید، چرا باید به آنها اهمیت دهند و چرا باید اطلاعات تماس خود را به شما بدهند به مخاطبان شما منتقل می‌کنند.
  • از همه مهم‌تر، ویدیو به آنها کمک می‌کند تا بفهمند پس از پر کردن فرم شما، دانلود کتاب الکترونیکی، ثبت نام در دوره رایگان شما و غیره چه اتفاقی می‌افتد.

مطمئن هستم که برخی از شما به این فکر می‌کنید که «این خوب است، اما متن ساده و خالی فواید و مزایایی را برای شما خواهند داشت.» درست است. ویدئو، سریع، موثر و پویا است. اما جدی، خودتان آن را امتحان کنید. خواهید دید که چرا بسیاری از لندینگ پیج‌های موفق شامل ویدیو برای کمک به افزایش تبدیل می‌شوند.

شروع کار با ویدئو لندینگ پیج

چه چیزی این چارچوب ویدئویی لندینگ پیج را قدرتمند می‌کند؟ شما به طور خاص به سوالاتی پاسخ می‌دهید که مخاطب شما قبل از ورود به صفحه به آن فکر می‌کرد. یک لحظه به آن فکر کنید.

وقتی وارد صفحه‌ای شدید که در انتها از شما می‌خواهد فرمی را پر کنید، مثلا یک راهنمای خریدار، آیا نمی‌خواهید بیشتر بدانید که چرا آن راهنما برای شما مفید است؟ آیا نمی‌خواهید بدانید چه مشکل یا هدفی می‌تواند به شما در حل آن کمک کند؟ آیا نمی‌دانید وقتی اطلاعات خود را در ازای راهنما تحویل دهید، چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر مخاطب شما سوالی در ذهن دارد، بهتر است جوابی برای آن داشته باشید.

بررسی کنید که آیا واقعا از فرمول سه مرحله‌ای پیروی می‌کند یا نه. همانطور که این ویدئو را مشاهده می‌کنید، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • این ویدیو به چه مشکل/ترس/نگرانی پرداخته است؟
  • این ویدیو چگونه آن را حل می‌کند؟ این ویدیو چه ارزشی به بیننده ارائه می‌دهد؟
  • آیا این ویدیو توضیح می‌دهد که بعد از وارد کردن اطلاعات تماس بیننده چه اتفاقی می‌افتد؟

نرخ تبدیل لندینگ پیج بهتر

تا به اینجای مقاله، شما برای تعیین اهداف لندینگ پیج خود وقت گذاشته‌اید. شما مخاطب هدف خود را برای آن صفحه می‌شناسید و می‌دانید که چه می‌خواهند. تیتری نوشته‌اید که آن‌ها را جذب کرده و آن‌ها را وادار می‌کند تا از خدمات شما استفاده کنند.

شما حتی یک ویدئو به صفحه اضافه کرده‌اید که به تمام سوالاتی که احتمالاً می‌توانند داشته باشند درباره اینکه چگونه چیزی که ارائه می‌دهید به آنها کمک می‌کند، چگونه می‌توانند آن را دریافت کنند، و چه اتفاقی می‌افتد، پاسخ می‌دهد.

شما اکنون در راه افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج خود هستید! اما قبل از این که تصمیم بگیرید چه کاری انجام دهید، این مقاله بدون ذکر مطالب زیر کامل نخواهد بود:

افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج چیزی نیست که باید آن را تنظیم کرده و سپس آن را فراموش کنید، چیزی نیست که یکبار انجام دهید و تمام شود. شما باید مدام در حال سعی و خطا باشید تا بهترین عملکرد را بیابید. از نقشه‌ها و سایر ابزارها استفاده کنید تا ببینید بازدیدکنندگان از چه قسمت‌هایی بازدید کرده‌اند. کپی رایتینگ اقدام به عمل خود را تست کنید. مطمئن شوید که صفحه در دستگاه‌های موبایلی نیز به خوبی کمک می‌کند.

ابزارهای ارائه شده در این مقاله بهترین نقطه شروع برای شما هستند. و اگر می‌خواهید در مورد بهینه‌سازی لندینگ پیج و نحوه افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج اطلاعات بیشتری کسب کنید، ما در کنار شما هستیم. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت به هزاران کسب و کار در سراسر ایران کمک کرده‌ است که نرخ تبدیل لندینگ پیج‌های خود را افزایش دهند و فروش بیشتری را بدست آورند. برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

منبع: impactplus

بیشتر بخوانید :

چگونه صفحه لندینگ بسازیم و آیا خودمان این صفحه را بسازیم؟

چگونه یک صفحه فرود (Landing Page) مؤثر طراحی کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید