×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ نکات مهم در اجرای کمپین‌های مسئولیت اجتماعی
تاریخ انتشار : 30 شهریور 1401 زمان مطالعه : 5 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

نکات مهم در اجرای کمپین‌های مسئولیت اجتماعی

نکات مهم در اجرای کمپین‌های مسئولیت اجتماعی

اگر می‌خواهید شرکت و مجموعه کاری شما شهرت پیدا کند و مهم‌تر از آن شهرت همراه با خوشنامی باشد، بهتر است کمپین‌های مسئولیت اجتماعی را جدی بگیرید.

داشتن یک استراتژی مسئولیت اجتماعی سازمانی  باعث می‌شود که ارتباط بهتری با جامعه خود برقرار کند. صرف نظر از حوزه‌های فعالیت و نفوذ سازمان شما، یک استراتژی CSR به درستی اجرا شده می‌تواند بر محیط و تصویر سازمان شما تاثیر مثبت بگذارد.

در ادامه  متن درباره این که مسئولیت اجتماعی چیست و بهتر است در این راستا چه کاری انجام دهید، نوشته‌ایم.

استراتژی مسئولیت اجتماعی CSR چیست؟

مسئولیت اجتماعی شرکتی یک رویه تجاری است که سازمان را قادر می‌سازد در قبال تاثیری که اقداماتش بر مردم و جهان می‌گذارد، پاسخگو باشد.

مشارکت در یک استراتژی مسئولیت اجتماعی به این معنی است که یک شرکت اقدامات را به گونه‌ای تصور و اجرا می‌کند که پیامدهای منفی آنها را محدود کند و نیاز به ایجاد تاثیر مثبت بر جامعه را تصدیق کند.

ماهیت دقیق CSR تا حد زیادی به شرکت و صنعتی که در آن فعالیت می‌کند بستگی دارد، اما بیشتر استراتژی‌های CSR شامل بشردوستی، کار داوطلبانه و سایر فعالیت‌های مشابه با هدف بهبود جامعه است.

تجزیه و تحلیل کنید

آنچه که سازمان شما در حال حاضر در رابطه با CSR انجام می‌دهد را تجزیه و تحلیل کنید. ممکن است شرکت شما در حال حاضر استراتژی‌هایی برای مطابقت با استانداردهای زیست محیطی و کمک به اهداف بشردوستانه یا سایر تلاش های مسئولیت اجتماعی شرکت داشته باشد.

اگر چنین است، استراتژی های مسئولیت اجتماعی شما باید شامل این ابتکارات موجود باشد. این می‌تواند تلاش‌های CSR آینده را ارگانیک‌تر نشان دهد و ممکن است هزینه کمتری نسبت به اتخاذ یک رویکرد کاملا جدید داشته باشد.

استراتژی مناسب با کار

 مطمئن شوید که با استراتژی کلی کسب و کار مرتبط است. هر اقدام مرتبط با CSR باید با رویه‌های تجاری کلی و اهداف اصلی سازمان همسو باشد. این رویه می‌تواند تلاش را برای مشتریان بالقوه و عموم مردم معتبرتر کند.

به طور معمول، پیروی از این استراتژی نسبت به روشی که با سایر رویه های شرکت ارتباطی ندارد، هزینه کمتری برای اجرا دارد.

پیشتیبانی کامل

 مطمئن شوید که از پشتیبانی کامل مدیریت سطح بالا برخوردار هستید. قبل از اجرای استراتژی مسئولیت اجتماعی،  بهترین کار این است که از حمایت هر رهبر ارشد در سازمان برخوردار شوید.

این شامل مدیرعامل، سایر مدیران و هیئت مدیره می شود. نمایش اجماع و وحدت نه تنها به نفع وجهه شرکت است، بلکه باعث می‌شود که کارکنان کاملا با استراتژی کمپین مسئولیت اجتماعی همراهی کنند.

نکات مهم در اجرای کمپین‌های مسئولیت اجتماعی

دلیل حمایت

هنگام انتخاب دلایل حمایت مالی، معمولا بهتر است مواردی را انتخاب کنید که به نوعی به فعالیت‌های سازمان شما متصل می‌شوند.

به عنوان مثال، اگر شرکت شما لباس تولید می‌کند، ممکن است با یک بنیاد شریک شود یا بنیاد خود را تاسیس کند تا بخشی از محصولات را به نیازمندان اهدا کند. این می تواند به ایجاد پیوند واقعی‌تری بین شرکت شما و دلایلی که از آن پشتیبانی می‌کند، کمک کند.

 شرکای قابل اعتماد

برخی از ابتکارات کمپین مسئولیت‌های اجتماعی با کمک شرکا به نحو موثرتری انجام می‌شود. بسیاری از مؤسسات آموزشی یا زیست محیطی در حال حاضر در انجام پروژه های مشابه تخصص دارند و سال ها تجربه دارند. به منطقه خود نگاه کنید و دریابید که آیا شرکت شما می‌تواند با هر سازمانی که کار مشابهی انجام می‌دهد شریک شود یا خیر.

 تامین کنندگان را درگیر کنید

اطمینان حاصل کنید که همه تامین کنندگان شما از استراتژی‌های کلی یکسانی برای محدود کردن تاثیر آنها بر محیط زیست و کمک به جامعه پیروی می‌کنند.

این مورد می‌تواند به شما کمک کند تا با همسو شدن اهداف کمپین مسئولیت اجتماعی قیمت گذاری منصفانه‌ای داشته باشید و به جلوگیری از هرگونه عواقب غیرمستقیم که ممکن است هنگام کار با تامین کننده‌ای که از نظر اجتماعی آگاه نیست رخ دهد، کمک کند.

با گذشت زمان، همسویی ارزش ها می‌تواند به شرکت شما کمک کند تا روابط قوی تری با تامین کنندگان خود ایجاد کند.

شکل‌گیری ارتباط صحیح

تنها راه برای به حداکثر رساندن مزایای یک استراتژی کمپین مسئولیت اجتماعی به خوبی ساخته شده برای سازمان، اطمینان از ارتباطات موثر است.

اطمینان حاصل کنید که ابتکارات و استراتژی‌ها از طریق همه کانال‌های مربوطه ارتباط برقرار می‌کنند تا به مخاطبان هدف خود برسند. این شکل از کار می‌تواند به جلوگیری از سردرگمی، افزایش کارایی و دستیابی به خرید بیشتر کارکنان کمک کند.

نکات مهم در اجرای کمپین‌های مسئولیت اجتماعی

نیرو جذب کنید

شرکت‌ها می‌توانند با حمایت از آموزش کارکنان، استعدادهای با کیفیت را از طریق CSR جذب کنند. سرمایه‌گذاری در بورسیه‌های مختلف در حوزه‌هایی مانند علوم، فناوری، ریاضی، مهندسی و ورزش می‌تواند جوانان با استعدادی را ارتقا داده و آموزش دهد که می‌توانند وفاداری را به شرکتی که به آنها فرصت تحصیل داده است، الهام بخشد. اگر به این استراتژی علاقه دارید، ببینید آیا شرکت شما می‌تواند با موسسات آموزشی محلی همکاری کند یا خیر.

محیط زیست را جدی بگیرید

حفاظت از محیط زیست یکی از مهم‌ترین عناصر اکثر برنامه های مسئولیت اجتماعی است. مسائل زیست محیطی باید بدون توجه به صنعتی که کسب و کار شما در آن فعالیت می‌کند، نقش مهمی در استراتژی CSR شما داشته باشد.

هر فرد و سازمانی در این سیاره دارای ردپای کربن است و تعهد به کاهش آن بخشی جدایی ناپذیر از CSR مدرن است.

تبلیغات خود را به ما بسپارید

در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت ما موفقیت کمپین شما را اندازه­ گیری می­ کنیم و کمک می ­کنیم تا تغییرات لازم را انجام دهید تا محتوای شما موجب جذب مخاطب شوند. ما کمک می کنیم تا یک راهنمای سبک ایجاد کنید که با برندتان متناسب است و شما را از رقبایتان متمایز می­ کند.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در خدمات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید :

چگونه شرکت خود را در اینترنت تبلیغ کنیم؟

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی؛ فواید، ملزومات و معرفی بهترین پلتفرم ها

دیدگاهتان را بنویسید