×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ چگونه شرکت تبلیغاتی تاسیس کنیم تمام مراحل
تاریخ انتشار : 02 مرداد 1401 زمان مطالعه : 6 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

چگونه شرکت تبلیغاتی تاسیس کنیم تمام مراحل

چگونه شرکت تبلیغاتی تاسیس کنیم تمام مراحل

فکر کردن به راه اندازی یک شرکت تبلیغاتی آن هم در عصر دیجیتال مارکتینگ، فکر و ایده اشتباهی نیست و می­‌تواند برای کسانی که این ایده را دارند، آینده روشنی را رقم بزند.

در دوره‌­ای که جهان با همه‌­گیری کرونا روبه‌­رو شد، برای همگان قدرت و تاثیر دنیای اینترنت بیشتر از پیش روشن شد. بسیاری کسب و کار خود را تغییر دادند و حتی کسب و کارهای جدید راه افتاد. مردم سراسر دنیا متوجه شدند لزوما برای انجام کار نیاز به حضور در یک مکان مشخص نیست و ماهیت بسیاری از کارها با تغییر روبه‌­رو شد و نیاز به تبلیغات اینترنتی بیشتر حس شد.

به همین دلیل در روزگار فعلی راه­‌اندازی آژانس تبلیغاتی راهی کم هزینه برای ورود به دنیای کارآفرینی است.

آنچه برای تاسیس شرکت تبلیغاتی لازم است

تا به این جای کار در این قضیه به توافق رسیده­‌ایم که هر کسب‌وکاری اگر می‌خواهد، رشد کند و بزرگ شود، باید خودش را تبلیغ کند و مشتریان جدید پیدا کند.

بسیاری از شرکت­‌ها، از جمله کسب و کارهای کوچک، به تخصص آژانس‌­های تبلیغاتی برای کمک به ایجاد و اجرای استراتژی­‌های بازاریابی موثر متکی هستند. در نتیجه هنگامی که تصمیم گرفتید آژانس تبلیغاتی خودتان را راه اندازی کنید، حتما مراحل زیر را جدی بگیرید:

اول: ایجاد یک طرح تجاری برای آژانس تبلیغاتی

قبل از اینکه بتوانید شروع به کار کنید، باید یک طرح تجاری دقیق برای هدایت رشد و استراتژی داخلی خود ایجاد کنید. سه هدف اصلی یک طرح تجاری، ایجاد تمرکز تجاری، تامین مالی مطمئن و جذب رهبران اجرایی برای کمک به مدیریت شرکت‌تان است. به همین دلیل برای سوالات زیر باید جواب داشته باشید:

  • آژانس تبلیغاتی شما چه می­‌کند؟
  • چه چیزی شرکت شما را تعریف می­‌کند؟
  • چه خدماتی را به مشتریان خود ارائه می‌­دهید؟
  • آژانس شما چه نوع مشتریانی را هدف قرار می­‌دهد؟
  • هزینه‌­های مورد انتظار شما چیست و برنامه‌تان برای پول درآورن چیست؟

دوم: مدل قیمت گذاری خود را انتخاب کنید

آژانس­‌های تبلیغاتی با طوفان فکری و ایده­‌های خلاقانه برای مشتریان در بسترهایی مانند کمپین­‌های تبلیغاتی سنتی و بازاریابی محتوا، مانند وبلاگ‌­ها و پست­‌های رسانه‌­های اجتماعی کسب درآمد می­‌کنند. اما چندین مدل دریافت مبلغ از مشتریان وجود دارد که بهتر است از ابتدا آن را مشخص کنید.

شما باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید در هر ساعت، هر پروژه یا بر اساس یک مدل نگهدارنده ثابت مبلغ خود را دریافت کنید، که در آن مشتری مبلغ توافق شده‌­ای را پیشاپیش برای تعداد ساعات معینی از خدمات پرداخت می­‌کند.

یک رویکرد انعطاف‌پذیر یا ترکیبی با ساختارهای مختلف پرداخت می‌تواند به شما کمک کند تا نیازهای مشتریان را برآورده کنید و در عین حال به آنها اجازه می‌دهد که بتوانند شرکت تبلیغاتی شما را انتخاب کنند.

چگونه شرکت تبلیغاتی تاسیس کنیم
مراحل تاسیس شرکت تبلیغاتی

سوم: در صدر بازی تبلیغاتی بمانید

با اشتراک در نشریات تجاری، وبلاگ‌ها و پادکست‌های مرتبط با آژانس‌های تبلیغاتی، می‌توانید با رویدادهای صنعت، روندها، تامین‌کنندگان و فناوری همراه باشید.

چهارم: برای آژانس تبلیغاتی خود مشتری پیدا کنید

هر آژانس تبلیغاتی به مشتریان نیاز دارد. قبل از شروع به انتشار اخبار در مورد خدمات بازاریابی خود، تصمیم بگیرید که با چه نوع مشاغلی می‌خواهید کار کنید. هنگامی که مشتری ایده آل خود را مشخص کردید، شروع به تحقیق در شرکت‌هایی کنید که با توضیحات شما مطابقت دارند و نیازهای تبلیغاتی آنها را بشناسد.

پنجم: مخاطبان خود را بسازید

اگر قصد دارید به مشتریان خود در زمینه قرار دادن تبلیغات در تلویزیون، نمایش­‌های رادیویی، پادکست­‌ها، وبلاگ‌ها و نشریات خبری کمک کنید، باید با این رسانه­‌ها ارتباط بگیرید. برای معرفی خود به نمایندگان فروش در رسانه­‌هایی که قصد دارید به طور مرتب از آنها استفاده کنید، آماده شوید.

ششم: وب سایت خاص خود را ایجاد کنید

مانند تمام مشاغل مدرن، آژانس تبلیغاتی شما به یک وب سایت قوی و آموزنده نیاز دارد که مشتریان بالقوه را درگیر کند و به وضوح توضیح دهد که چگونه می­‌توانید در کمپین‌­های بازاریابی به آنها کمک کنید. وب سایت شما باید نشان‌دهنده این باشد که شما چه کسی هستید و چه چیزی را ارائه می دهید، یک فرم تماس، یک درگاه پرداخت داشته باشید.

هفتم: دریافت مجوزهای لازم

مسلما شما باید شرکت خود را ثبت کنید. پروسه ثبت و اخذ مجوزهای لازم ممکن است در زمانی کوتاه انجام شود یا این که به پروسه‌­ای زمان­‌بر تبدیل شود و خب در این مرحله از کار باید با اداره کل فرهنگ و ارشاد مذاکره کنید.

اگر شما خیلی پیگیر باشید و تمامی پیش شرط­‌های لازم برای ایجاد یک شرکت را پیش رفته باشید ممکن است حدود 6 ماه تا یک سال تاسیس شرکت زمان نیاز داشته باشد.
زمانی که مجوز­های لازم را به دست آوردید باید شرکت خود را ثبت کنید که می­‌توان به سه شکل مختلف آن را انجام داد:

  • ثبت شرکت تبلیغاتی در قالب موسسات غیر تجاری
  • ثبت شرکت تبلیغاتی در قالب شرکت‌های با مسؤلیت محدود
  • ثبت شرکت تبلیغاتی در قالب شرکت‌های سهامی خاص
چگونه شرکت تبلیغاتی تاسیس کنیم
مشارکت در شرکت‌های تبلیغاتی

کلام آخر

راه‌­اندازی هر کسب و کاری با ریسک همراه است. هیچ گاه نباید دچار خوش بینی صد در صد شوید و از طرفی دیگر نباید ترسو باشید.

رمز موفقیت در آژانس­‌های تبلیغاتی، خلاقیت است و خلاقیت. سعی کنید با افرادی همکاری کنید که آنها نیز روحیه‌­ای خلاق داشته باشند و بتواند در بن‌بست‌­های کاری به کمک شما بیایند.

کار در شرکت­‌های تبلیغاتی با یک یا دو نفر به سرانجام نمی‌­رسد به همین دلیل تا می­‌توانید روحیه کار تیمی خود را بالا ببرید و به همکاران خود این مهم را یاد دهید.

اگر می خواهید کسب و کار خود را در دنیای دیجیتال و مجازی تبلیغ کنید ما در کنار شما هستیم. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت با تبلیغات در رسانه های و شبکه های اجتماعی معتبر می تواند بازخورد مناسبی از تبلیغات برای شما فراهم کند. برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید

بیشتر بخوانید :

نوشتن بیزینس پلن در7 مرحله ساده

چگونه شرکت خود را در اینترنت تبلیغ کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید