×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ انتخاب شعار تبلیغاتی مناسب! چند نمونه از بهترین شعارهای تبلیغاتی در جهان
تاریخ انتشار : 27 شهریور 1401 زمان مطالعه : 6 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

انتخاب شعار تبلیغاتی مناسب! چند نمونه از بهترین شعارهای تبلیغاتی در جهان

انتخاب شعار تبلیغاتی مناسب! چند نمونه از بهترین شعارهای تبلیغاتی در جهان

«مدت‌ها پیش در یک کهکشان، بسیار دور…» آیا کسی هست که با شنیدن این موضوع بلافاصله خود را برای مبارزه با شمشیر نوری آماده نکند؟ این شعار اولین فیلم جنگ ستارگان آنقدر نمادین است که حتی چهار دهه پس از نمایش آن در پوستر فیلم، مترادف با خود حماسه شده است.

این قدرت یک شعار خوب را نشان می‌دهد. برای هر برند یا شرکتی، یک شعار و شعار خوب نقش مهمی در تقویت ارزش یادآوری آن دارد. اگر به رفتار خودتان در خرید دقت کنید، متوجه می‌شوید که محصولات زیادی را مرتبا خرید می‌کنید که شعار آنها رامی‌توانید به یاد بیاوردید.

شعار چیست؟

شعار یک عبارت جذاب است. در دنیای تبلیغات و برندسازی، این خط مفهوم برند را در بر‌می‌گیرد. شعارها همیشه به ارزش‌ها و اصول خاصی اشاره می‌کنند که برند با آنها مرتبط است.

برای کمپین‌های بازاریابی، شعار به عنوان یک چراغ راهنما عمل می‌کند و زمینه را برای صحبت برند با مخاطبان خود فراهم می‌کند. یک شعار، طبق تعریف خود، باید کوتاه و به یاد ماندنی باشد. هرچه ساده تر و بازتر باشد، بهتر است.

یک شعار، همراه با لوگو و طلسم برند، به عنوان نماد عمل می‌کند. شعارها ستون مهمی از هویت برند را تشکیل می‌دهند. یک شعار خوب می‌تواند نام تجاری را برای مشتریان به یاد ماندنی کند و به طور ناخودآگاه آنها را وادار کند که در ارتباط باقی بمانند و به خرید ادامه دهند.

در حالی که اکثر برندها یک شعار دارند، بسیاری از آنها چنین نیستند. به برندهایی مانند آمازون، استارباکس، نتفلیکس یا فیس‌بوک فکر کنید، آنها بدون برند هم عالی عمل می‌کنند.

شعار چه کارکردی دارد؟

اگر می‌خواهید برند خود را به یاد ماندنی کنید، می‎ توانید به دنبال یک شعار خوب باشید. در غیر این صورت، اگر قصد دارید یک کمپین بازاریابی یا تبلیغاتی برای برند خود راه اندازی کنید، می‌توانید به چند شعار جذاب نگاه کنید تا مخاطب هدف خود را جذب کنید.

«شادترین مکان روی زمین.» این شعار دیزنی لند است. کمپین‌های دیزنی لند فکر کنید که شعارهای به یاد ماندنی مانند «جایی که رویاها به حقیقت می‌پیوندند» و «جایی که جادو آغاز شد» دارند.

با هم طعم بهتری دارند

اگر برندی وجود دارد که دائما شعارهای جذاب ارائه می‌دهد، آن کوکاکولا است. کمپین‌های بازاریابی آنها تقریبا همیشه دارای عناوین عالی هستند.

نمونه‌های مانند؛ «سرحال باشید»، «چشیدن احساس». شعارها همیشه حس دوستی و احساس خوب را القا می‌کنند. شعار فعلی آن «با هم طعم بهتری دارند» است و بلافاصله خاطرات خوشایندی را برای همه از معاشرت با دوستانشان ایجاد می‌کند. جدای از آن دلتنگی، اشتیاق دیدار با نزدیکان و عزیزانمان را نیز ایجاد می‌کند.

در تمام این مدت، شعار نوشیدنی خنک کننده را به عنوان یک جزء ضروری برای اوقات خوش قرار می دهد. همچنین کوکاکولا را به عنوان بهترین چیز برای تکمیل غذای شما تعریف می کند، زیرا گردهمایی ها همیشه شامل لذت بردن از یک وعده غذایی با هم است.

من عاشقش هستم

این شعار یکی از معروف‌ترین شعارهای تبلیغاتی در تمام دوران مک دونالد است و جای تعجب نیست که از اولین بار در سال 2003 در جای خود باقی مانده است. شعار شرکت مواد غذایی «من عاشقش هستم» مک دونالد را به عنوان تامین کننده شادی معرفی می‌کند.

این راه خوبی است زیرا این غذا به دلایل بهداشتی معروف نیست. این شعار نشان می دهد که غذاهای مک دونالد طعم بسیار خوبی دارند. هر کس آن را امتحان کند، آن را دوست دارد و درگیر می‌شود. در یک شعار، یک احساس را به تصویر می‌کشد و همچنین ماهیت اعتیاد آور فست فود را نشان می‌دهد.

لیسیدن انگشتش خوبه

شعار KFC همان احساساتی را القا می‌کند که رقبای آنها انجام می‌دهند. این شعار شما را وادار می‌کند تا عملی را تجسم کنید که ما آن را با غذاهای خوشمزه تجربه کرده‌ایم. نه تنها جذابیت جهانی دارد، بلکه بلافاصله نشان می‌دهد که آنها در مورد غذا صحبت می‌کنند.

در عین حال، به این واقعیت اشاره می‌کند که مرغ کبابی KFC باید با دست خورده شود و در نتیجه بعد لمسی به آن اضافه می شود. در نتیجه شما احساس گرسنگی می‌کنید و در نهایت یک بار دیگر بال‌های آنها را سفارش می دهید.

الماس جاودانه است

 De Beers با دانستن اینکه حلقه الماس حلقه نامزدی در ایالات متحده و به طور کلی دنیای غرب است، تصمیم گرفت الماس‌های خود را به عنوان نمادهای ابدی عشق مرتبط کند.

از آنجایی که از معشوقتان بخواهید بقیه عمرش را با شما بگذراند یک تعهد بسیار بزرگ و جدی است، شعار De Beers ناخودآگاه می‌گوید که چیزی جز الماس به اندازه کافی خوب نیست که نماد آن پیوند باشد.

همچنین بازتاب یکی از معروف‌ترین فیلم‌های جیمز باند و آهنگ عنوان همیشه سبز آن است، که در آن یک زن به جای مردانی که ممکن است کنار او نباشند، به الماس عشق می‌ورزد. این شعار نشان می‌دهد که یک الماس سرمایه یک عمر است.

برای خلق شعار چه باید کرد؟

یک شعار خوب باید با نام تجاری که به وضوح بیان شده یا بهتر است نام کسب و کار خود را در آن ذکر کنید. برخی از بهترین شعارها حتی با وجود اینکه چندین سال پیش راه اندازی شده‌اند، امروزه هنوز مورد استفاده قرار می گیرند.

با شعار باید به مشتری انتقال پیام کنید و هدف و مزایای محصول خود را آشکار کنید. در یک بازار شلوغ، شرکت‌هایی که در همان صنعت فعالیت می‌کنند باید خود را از طریق شعار یا شعار خلاقانه و بدیع خود متمایز کنند.

شعار را  ساده نگه دارید. از کلمات ثابت شده و کلمات کلیدی کوتاه استفاده کنید. یک کلمه معمولا کافی نیست.

بر اساس کتاب «تبلیغات خلاقانه» نوشته چارلز ویتیه: «شعار باید بیانگر شایستگی در مورد محصول یا خدماتی باشد که ارزش تبلیغات تکراری مستمر را داشته باشد، ارزش به خاطر سپردن مردم را داشته باشد و به گونه‌ای بیان شود. که عموم مردم احتمالاً آن را به خاطر خواهند آورد.»

تبلیغات خود را به ما بسپارید

در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت ما موفقیت کمپین شما را اندازه­ گیری می­ کنیم و کمک می ­کنیم تا تغییرات لازم را انجام دهید تا محتوای شما موجب جذب مخاطب شوند. ما کمک می کنیم تا یک راهنمای سبک ایجاد کنید که با برندتان متناسب است و شما را از رقبایتان متمایز می­ کند.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در خدمات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید :

چگونه شرکت خود را در اینترنت تبلیغ کنیم؟

آگاهی از برند یا Brand awareness چیست و چرا اهمیت دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید