×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ کسب درآمد از تبلیغات موبایلی برای کسب و کارها
تاریخ انتشار : 26 تیر 1401 زمان مطالعه : 7 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

کسب درآمد از تبلیغات موبایلی برای کسب و کارها

کسب درآمد از تبلیغات موبایلی برای کسب و کارها

روزگار دوری نخواهد بود که تبلیغات موبایلی در راس تمامی شیوه‌­های تبلیغاتی قرار بگیرد. این شیوه تبلیغات روند رو به رشدی قوی در بازاریابی طی می­‌کند.

مردم نیمی از وقت بیداری خود را با ابزارهای دیجیتالی می­‌گذرانند و سهم استفاده از موبایل بیش از دیگر ابزار است و طبیعتا ابزاری که در دست نیمی از جامعه در زمان طولانی قرار دارد، محل بی‌­نظیری برای تبلیغات و کسب درآمد است.

تبلیغات موبایلی در بستر موبایل انجام می­‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و انواع مختلفی دارد که کاربر را در سطوح مختلفی درگیر خود می­‌کند. به همین دلیل تبلیغات موبایلی از پرسودترین تبلیغاتی است که برای کسب درآمد، به خوبی می‌­تواند به صاحبان کسب و کار یا ارائه‌‌­دهنده خدمات کمک کند.

کدام تبلیغات موبایلی بهتر است؟

برای پاسخ به این سوال که کدام شیوه از تبلیغات موبایلی می­‌تواند برای یک کسب و کار مفید باشد و بهترین بازخود و نتیجه را از آن گرفت باید انواع تبلیغات موبایلی را شناخت و با آگاهی کامل از هر شیوه تبلیغات و محصول و کالای قابل ارائه، بهترین روش را انتخاب و بهترین نتیجه را اخذ کرد.

تبلیغات پیامکی:

بازاریابی پیامکی یا فرستادن SMS یا همان پیامک از اولین و متداول­‌ترین روش­‌های تبلیغاتی است که بسیاری از کسب و کارها با این که روش­‌های مختلف تبلیغات موبایلی را استفاده می­‌کند اما هوز به این روش قدیمی وفادار مانده‌­اند. تبلیغات پیامکی هنوز می­‌تواند مشتریانی را جذب کند. این نوع تبلیغات در زمان اعلام تخفیف‌ها فروش ویژه به شدت کاربرد دارد.

تبلیغات ویدئویی موبایلی:

یکی از راه‌­های رسیدن به درآمد از تبلیغات، تبلیغات ویدئویی جایزه­‌دار است. در این روش این امکان به کاربر داده می­‌شود که با دیدن یک ویدئو تبلیغاتی، یک جایزه دریافت کند. تحقیقات در این روش نشان داده که بازدید ویدئوها تا خوبی بالا است و مخاطبان نیز از این روش استقبال می‌کنند.  

تبلیغات بنری:

در این روش تبلیغات در موبایل به صورت بنر در اپلیکشین­‌ها به کاربر نشان داده می­‌شود. تبلیغات بنری انواع مختلفی مانند بنرهای ثابت، فلش، متحرک و استاتیک دارد که می‌توانید با انتخاب یک ایده ناب بنر را به شکلی طراحی کنید که برای کاربر به شدت جذاب باشد. تبلیغات بنری از جمله تبلیغات ارزان با کارایی بالا است اما امکان خسته شدن مخاطب را در پی دارد اما به شدت پرطرفدار است.

تبلیغات بینابینی(Interstitial Ads):

مخاطب برای دیدن این تبلیغات حق انتخابی ندارد اما می­‌تواند بعد از گذشت چند ثانیه تبلیغات را رد کند به ادامه کار خود برسد به همین دلیل آمار دیده شدن تبلیغ بالاست اما دیدن آمار کامل دیده شدن ویدئو تبلیغاتی به شدت پایین است.

این تبلیغات تفاوتی با تبلیغات بنری ندارد اما یک تفاوت دارد و آن است که در قالب ویدئو یا عکس در کل صفحه موبایل نمایش داده می­‌شود و نرخ کلیک بیشتری به نسبت دیگر تبلیغات اپلیکیشنی دارد چرا که برای دیدن آن اجبار وجود دارد. نکته مهم در اجرای این تبلیغ، قرار دادن آن در جای مناسب است.

تبلیغات همسان (native):

به تبلیغاتی که به صورت ثابت بر اپلیکیشن نمایش داده می شوند تبلیغات همسان می گویند. این نوع تبلیغات به دلیل اینکه همیشه در حال نمایش روی اپلیکیشن هستند هزینه بالاتری نسبت به تبلیغات بنری عادی دارند و در واقع مانند یکی از منوهای اپلیکیشن به نظر می رسند و می توانند منجر به تعداد کلیک بالا برای تبلیغ دهنده شوند.

نوتیفیکیشن‌ درون برنامه:

این نوع تبلیغات در اپلیکیشن‌­ها قابیلت اجرا و پیاده­‌سازی دارد. این تبلیغات به صورت پیام به کاربران اپلیکیشن­‌ها در موبایل نمایش داده می‌­شود. این تبلیغات معمولا پیش از شروع یک برنامه یا در پایان یک برنامه نشان داده می­‌شوند. محتوای این نوتیفیکشین را سفارش دهده مشخص می­‌کند.

مزایای استفاده از تبلیغات موبایلی

درست است که تبلیغات موبایلی ایراداتی دارد اما ایرادات و مشکلات آن در برابر مزایای آن به حدی کم و قابل اصلاح است که نباید از تبلیغات موبایلی غافل شد.

تبلیغات موبایلی را می‌توان به دقت فراوانی رساند و تنوع بالایی در اجرا دارد. امکان تعامل با مشتریان وجود دارد و هزینه­‌های آن برای حتی کسب و کارهای جدید به صرفه و اقتصادی است. هر روزه به تعداد کاربران آن اضافه می­‌شود و در هر زمانی که بخواهید به جامعه هدف خود می­‌توانید دسترسی داشته باشید.

مشکلات تبلیغات موبایلی

تبلیغات و بازاریابی موبایلی یک ویژگی منحصر به فرد دارد که در زمان مشخص به افراد واقعی در یک لوکیشن و موقعیت خاص دسترسی دارد و همین ویژگی می­‌تواند تاثیرات شگرفی را به همراه داشته باشد اما این تبلیغات ایراداتی هم دارد که بهتر است با آن آشنا شوید.

کاربران تلفن همراه  از سنین 7 تا 90 هستند و باید به این اطلاعات دست پیدا کرد که آنها چگونه و چه زمانی از دستگاه­‌های تلفن همراه خود استفاده می­‌کنند.

باید برای شناخت دقیق مخاطب وقت زیادی گذاشت تا تبلیغات بتواند اثربخش‌­تر باشد. از طرفی مسائل مربوط به حریم خصوصی  که بخش مهمی از تبلیغات اینترنتی است و باید در تمامی حوزه‌های دیجیتال رعایت شود، در تلفن‌های همراه مورد توجه نیست و اگر حریم خصوصی به درستی رعایت نشود برای کاربران تبعات بسیاری دارد و اعتماد خود را از دست می‌­دهند.

علاوه بر این موارد صفحات گوشی به نسبت صفحات وب کوچک است و کاربر را خسته می­‌کند و کاربرانی که به صفحات لپ­‌تاپ عادت دارند، آن چنان استفاده‌­ای از گوشی تلفن همراه نمی­‌کنند. همچنین سرعت بارگذاری در لپ­‌تاپ و کامپیوترها به نسبت گوشی همراه پایین­‌تر است.

بیشتر بخوانید:

چگونه محتوای مناسب برای اپلیکیشن‌های موبایلی بنویسیم؟

بررسی 4 اشتباه رایج در استراتژی‌ تبلیغات موبایلی

دیدگاهتان را بنویسید