×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ بهترین روش تبلیغات در اینترنت ایران چیست؟
تاریخ انتشار : 22 تیر 1401 زمان مطالعه : 9 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

بهترین روش تبلیغات در اینترنت ایران چیست؟

بهترین روش تبلیغات در اینترنت ایران چیست؟

پرتعداد و پیچیده بود روش‌های تبلیغات باعث سخت شدن تصمیم‌­گیری برای انتخاب یک یا چند روش تبلیغات شده است.

برای تبلیغ یک محصول یا خدمت روش‌­های مختلفی از نصب بنر در خیابان­‌ها تا چهارراه‌­ها تا تبلیغات در شبکه­‌های مجازی مرسوم است و هر کدام طرفداران خاص خود را دارد. این روزها اما تبلیغات اینترنتی طرفداران بیشتری از تبلیغات محیطی دارد چرا که این تبلیغات اینترنتی قابل رهگیری هستند و به راحتی می­‌توان از نتیجه و تاثیرگذاری آن با خبر و مطلع شد.

اما این سوال مطرح است که در میان انبوه روش­‌های تبلیغاتی اینترنتی چه روشی می­‌تواند بهترین نتیجه را برای تبلیغ کننده داشته باشد و مهم‌­تر اینکه در ایران و با توجه به کاربران اینترنت ایران چه نوع تبلیغاتی موثر خواهد بود؟

 تبلیغات در شبکه­‌های اجتماعی

شبکه­‌های اجتماعی جزیی جدانشدنی از زندگی روزمره مردم شده است. در زمان شادی و غم، برای سرگرمی، اطلاع از اخبار روزانه، برای سرگرمی یا زمان‌­های مرده بیشترین استفاده را برای مردم دارد. در ایران اینستاگرام از جمله شبکه­‌های اجتماعی مهمی است که بیشترین کاربر را دارد و تاثیرگذاری آن در زمان‌های مختلف اهمیت آن را اثبات کرده است.

به همین دلیل تبلیغات در شبکه­‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام ضروری و واجب است. توئیتر، لینکدین، تلگرام و اینستاگرام از مهم­ترین شبکه­‌های اجتماعی هستند که این روزها برای مردم و شرکت­‌های تبلیغاتی بسیار جذاب هستند. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت در زمینه تبلیغات شبکه‌­های اجتماعی، در ۵ مرحله همراه با مشتریان خود است.

 ۱. تعیین استراتژی و خط مشی کلی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

۲. اجرا و بهبود اجرا

۳. تحلیل داده‌ها و اتفاقات رخ داده در شبکه‌های اجتماعی

۴. مشاوره، برنامه‌ریزی و اجرای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

۵.  تولید محتوای متناسب با هر شبکه اجتماعی

رپورتاژ خبری

رپورتاژ خبری نوعی تبلیغ غیرمستقیم محسوب می­‌شود که مخاطب را با برند، اهداف تجاری و اطلاعات مورد نیاز و مفید آشنا می­‌کند. رپورتاژ خبری به بهبود سئو کمک بسیار بالایی را انجام می­‌دهد اما باید به درستی انجام شود چرا که هوشمند نبودن در این زمینه می­‌تواند مخاطب را خسته کند و از ادامه همراهی با متن منصرف کند به همین دلیل محتوای مورد نظر جذاب و روان باشد و بتواند مخاطب را تا انتها با خود همراه کند.

برنامه استراتژیک روابط عمومی، ارتباطات رسانه‌‏ای از طریق برگزاری کنفرانس‌­های خبری، پژوهش رسانه‌ای و تحقیقات، تولید و مدیریت محتوا، ارتقاء و اعتبار برند و پوشش خبری رویدادها از جمله مواردی است که تیم روابط عمومی مگنت برای مشتریان خود انجام می­‌دهد.

علاوه بر استفاده از رسانه‌­ها برای تبلیغاتی هدفمند، انتشار و تولید محتوا نیز کاری تخصصی و پراهمیت است. برنامه‌ریزی محتوایی، سوژه‌پردازی‌ خلاقانه، قالب‌های محتوایی، ویرایش محتوا و انتشار محتوا در رسانه­‌های معتبر و مناسب با کسب و کار ضروری و مهم است که تیم روابط عمومی مگنت این خدمات را نیز در اختیار مشتریان خود قرار می‌­دهد.

بازاریابی اپلیکیشنی یا تبلیغات موبایلی

استفاده از موبایل شاید تا همین چندی پیش محدودیتی سنی داشت اما با همه­‌گیری کرونا لزوم استفاده از موبایل برای تمامی سنین مختلف امری ضروری شد و حالا از کودکان دبستانی تا افراد بازنشسته هر کدام یک گوشی هوشمند دارند و برای گذران بخشی از زندگی روزمره خود به آن نیاز دارند و مهم‌­تر این که نیازهای خود را با اپلیکیشن­‌های نصب شده بر تلفن همراه خود برطرف می­‌کنند.

به همین دلیل بازاریابی اپلیکیشنی یا تبلیغات موبایلی از مهم­‌ترین راه­‌های معرفی یک محصول است. بازاریابی اپلیکیشن سه مرحله مهم؛ نصب، راه‌­اندازی و کار با اپلیکیشن را دارد. برای تبلیغ و معرفی آنها بهترین راه استفاده از اپ استورهای ایرانی مانند مایکت است.

هر سه مرحله نصب، راه­‌اندازی و استفاده از اپلیکیشن ضروری و مهم است که در میان شرکت­‌های تبلیغاتی به نام­های CPI وCPA  شناخته می­‌شوند.

تبلیغ اپلیکیشن­­‌ها را می­‌توان در گوگل­ پلی یا بازارهای ایرانی قرار داد یا بنر اپلیکیشن مورد نظر را در اپ‌­استورهای ایرانی مانند مایکت تبلیغ کرد. در تبلیغات اپلیکیشن‌ها با این که میزان کلیک و دانلود مهم است اما استفاده از آنها نیز اهمیت ویژه‌­ای دارد.

آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت، ابزارها و راهکارهای هوشمند دنیای دیجیتال را به صورت جامع‌تر به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. تیم مگنت تلاش می‌کند تا با تمرکز بر تبلیغات هوشمند بر روی وب، موبایل‌وب، اپ‌استورمایکت، اپلیکیشن‌های تلفن همراه و سایر بسترها به تبلیغ‌دهندگان کمک ‌کند، تا به شکلی هدفمند تبلیغات خود را در معرض دید میلیون‌ها ایرانی قرار دهند.


انواع تبلیغات در اپ‌استور مایکت

آژانس تبلیغاتی مگنت تنها آژانسی است که به صورت انحصاری، مسئولیت توسعه پنل و اجرای تبلیغات در اپ استور مایکت را به عهده دارد.این تبلیغات به سه صورت تبلیغات جست­وجو، بنری و پیشنهادی است و صاحبان کسب و کارها می­توانند، تبلیغات خود را در اپ­استورهای مختلف انجام دهند.

تبلیغات جست­‌وجو در مایکت

تبلیغات در جست‌وجو، به شما این امکان را می‌دهد که نحوه نمایش اپلیکیشن‌هایتان را در قسمت جست‌وجوی همه اپ‌استورها بهینه‌سازی و مدیریت کنید. درواقع، شما به عنوان تبلیغ‌دهنده می‌توانید از طریق پرداخت هزینه این نوع تبلیغات و با انتخاب کلمات کلیدی و ویژگی‌های گروه مخاطب، اپلیکیشن خود را در صدر نتایج جست‌وجوی کاربران موردنظرتان نمایش دهید.

تبلیغات پیشنهادی در مایکت

این نوع از تبلیغات، زمانی که کاربر باکس جستجو را فشار می‌دهد تا کلمه مورد نظر خود برای جستجو را وارد کند، نمایش داده می‌شود. لیست پیشنهادی از اپلیکیشن‌ها در هنگام وارد کردن کلمه کلیدی برای کاربر نمایان می‌شودکه توجه کاربر را به خود جذب می‌کند، و درنتیجه احتمال انتخاب این اپلیکیشن‌هاو اثر بخشی تبلیغات را افزایش می‌دهد.

تبلیغات بنری در مایکت

بنرتبلیغاتی شما می‌تواند در صفحه ابتدایی مایکت یا در صفحات نتایج جست­وجو نمایش‌ داده شود. با تبلیغات در صفحه نتایج جست‌­وجو، تبلیغات شما را در جایگاهی منتشر می‌کند که اپلیکیشن‌های مربوط به دسته‌بندی دلخواه شما حضور دارند و با این نوع نمایش، هدف‌گذاری تبلیغات دقیق‌تر می‌شود و بازدهی تبلیغات شما نیز افزایش پیدا می­‌کند.

بهترین روش تبلیغات در اینترنت ایران چیست؟

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یا PPC تبلیغاتی به شدت مورد استفاده است به این صورت که تبلیغات به اشکال مختلف همچون تبلیغات بنری در اختیار سایت‌­های پربازدید قرار داده می­‌شود و در نهایت به میزان کلیک­‌هایی که یک تبلیغ دریافت می­‌کند، هزینه آن تعیین می­‌شود.

این تبلیغات به نوعی تبلیغات به صرفه­‌ای شناخته می­‌شوند چرا که تنها دیده شدن تبلیغ اهمیت ندارد بلکه کلیک کردن بر آن ارزش، تبلیغ را برای شما مشخص می‌­کند که به معنای دیده شدن واقعی تبلیغ است. در این نوع تبلیغات نیز امکان بررسی دقیق وجود دارد و می­‌توان با یک گزارش عملکرد، رویه یک تبلیغ را ادامه داد یا آن را منتفی کرد.

با برنامه تبلیغ کنید

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، رپورتاژ خبری، بازاریابی اپلیکیشنی یا تبلیغات موبایلی و تبلیغات کلیکی از مهم­‌ترین تبلیغات اینترنتی در ایران است و بیشترین بازخورد را از مخاطبان و کاربران خود گرفته است.

نتیجه تبلیغات محصول و خدمات در این بسترها نشان داده که با پیش گرفتن رویه‌­ای درست در این زمینه می­‌توان به نتایج دلخواه و هدف‌های تعیین شده رسید.

بسیاری از این تبلیغات آنلاین را می­‌توان به صورت جداگانه انجام داد اما پیشنهاد می­‌شود که برای انجام تبلیغاتی درست و کارساز با برنامه‌­ریزی دقیق و با هدف پیش بروید تا بتوانید به نتیجه برسید و از سویی در هزینه­‌های خود صرفه­‌جویی کنید. برای گرفتن مشورت‌های لازم کارشناسان مگنت آماده به پاسخ­گویی هستند.

بیشتر بخوانید :

مزایای تبلیغات در شبکه‌­های اجتماعی

مدل‌های تبلیغات محیطی در کشورهای خارجی

دیدگاهتان را بنویسید