×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ انواع هدف گذاری تبلیغات در گوگل ادز و نحوه پیاده سازی آن
تاریخ انتشار : 23 مرداد 1401 زمان مطالعه : 8 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

انواع هدف گذاری تبلیغات در گوگل ادز و نحوه پیاده سازی آن

انواع هدف گذاری تبلیغات در گوگل ادز و نحوه پیاده سازی آن

اگر با Google Ads اخیرا آشنا شده‌اید و در آن تازه کار هستید، یکی از اولین سؤالات شما تصمیم‌گیری در مورد نحوه استفاده از جست‌وجو و نمایش در گوگل است.

استفاده از گوگل ادز راهی عالی برای جلب مشتریانی است که به طور فعال در جست‌وجوی محصول یا خدمات شما هستند. گوگل ادز یک پلت فرم تبلیغات آنلاین با امکانات بسیار است که به شما امکان می‌دهد در نتایج جست‌وجوی گوگل و سایر پلتفرم های متعلق به گوگل مانند یوتیوب تبلیغ کنید.

می‌توانید از Google Ads برای تبلیغ کسب‌وکار و نام تجاری خود، افزایش فروش محصولات و دسترسی بیشتر به خدمات خود استفاده کنید. به لطف تبلیغاتی که از طریق Google Ads به اشتراک می گذارید، می توانید مخاطبان هدف خود را بر اساس علایق، مکان، محدوده سنی، زبان و بسیاری از معیارهای دیگر انتخاب کنید.

بنابراین، گوگل تبلیغات شما را به کاربرانی نشان می‌دهد که معیارهایی را که شما تعیین کرده‌اید داشته باشد و همین ویژگی منحصر به فرد گوگل ادز است که شما را به او نیاز دارید.

هدف گذاری در گوگل

تبلیغ‌کنندگان به معنای واقعی کلمه میلیون‌ها گزینه هدف‌گیری مختلف برای یافتن مشتریان جدید در شبکه نمایش گوگل دارند و در ابتدا انتخاب اهداف مناسب برای کمپین نمایشی خود می‌تواند دشوار به نظر برسد.

اما باید شما مخاطب هدف خود را تعیین کنید و بدانید در با چه ابزاری و با چه شکل از تبلیغات او را در به سمت خود بکشانید. هر روش هدف‌گیری به طور موثر در یکی از دو دسته قرار می‌گیرد:

مبتنی بر وب‌سایت:

که مجموعه‌ای از وب‌سایت‌ها را بر اساس برخی معیارها هدف قرار می‌دهند و تبلیغات را به همه کاربران در آن سایت‌ها نشان می‌دهند.

اهداف مبتنی بر کاربر:

که مجموعه‌ای از کاربران را بر اساس برخی معیارها هدف قرار می‌دهند و در تمام سایت‌هایی که در شبکه نمایش Google بازدید می‌کنند، تبلیغات را به آن‌ها نشان می‌دهند.

انواع هدف گذاری تبلیغات در گوگل ادز

هدف‌گیری مخاطب مبتنی بر وب سایت چگونه است؟

مکان‌های مدیریت شده: هدف قرار دادن مدیریت شده مستقیم‌ترین راه برای هدف قرار دادن یک وب سایت است. به سادگی وب سایت‌ها یا صفحاتی را که می‌خواهید تبلیغ خود را نشان دهید انتخاب کنید و کارتان در همین جا تمام شده است.

می‌توانید از ابزار Display Planner برای دریافت ترافیک و برآورد هزینه برای یک دامنه خاص استفاده کنید، ببینید سایت از کدام قالب‌های تبلیغاتی پشتیبانی می‌کند و برای سایر مکان‌های مشابه ایده بگیرید.

هدف گذاری موضوعی: هدف‌گذاری موضوعی در شبکه نمایش گوگل به شما این امکان را می‌دهد که تمام سایت‌ها و صفحات مربوط به یک موضوع از پیش تعریف شده خاص را هدف قرار دهید. هدف‌گذاری موضوعی مشابه مکان‌های مدیریت شده است اما به طور قابل توجهی محدودتر است.

هدف‌گذاری موضوعی به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که به مخاطبان بیشتری نسبت به آنچه که فقط با مکان‌های مدیریت شده می‌توانند دست یابند.

هدف‌گذاری متنی کلمه کلیدی: اگر موضوع شما یکی از صدها موضوعی نباشد که گوگل در هدف گذاری موضوعی تعریف کرده است، عالی است. به سادگی فهرستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید و تبلیغات شما با صفحاتی مطابقت داده می شود که دارای محتوای مشابه هستند.

هدف‌گیری مخاطب مبتنی بر کاربر چگونه است؟

اینجا جایی است که شما کاربران خاصی را در تمام سایت‌هایی که در شبکه نمایش گوگل بازدید می‌کنند، هدف قرار می‌دهید. با انواع آن آشنا شوید:

بازاریابی مجدد: بازاریابی مجدد نمایشگر گوگل به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات را به بازدیدکنندگان قبلی سایت خود در حین گشت و گذار در وب ارائه دهید و محصول و نام تجاری شما را در سرلوحه ذهن آنها نگه دارید، حتی پس از آن که سایت شما را ترک کردند.

بازاریابی مجدد همچنین به شما این امکان را می‌دهد که با بازدیدکنندگان با ارزش بالا، مانند آن‌هایی که در گذشته از شما خرید کرده‌اند، صفحات کلیدی (مانند صفحه‌های محصول یا قیمت‌گذاری) را مشاهده کرده‌اند، یا بیشترین تعامل را در سایت شما داشته‌اند، متفاوت از کسانی که نداشته‌اند.

مخاطبان مشابه: هدف‌گیری مخاطبان مشابه به شما امکان می‌دهد کاربران جدیدی را به سایت خود جذب کنید که رفتار مرور و جستجوی مشابهی با افرادی که قبلا در فهرست‌های بازاریابی مجدد شما هستند، دارند.

هدف‌گیری مخاطبان مشابه، گام بعدی عالی برای آن دسته از تبلیغ‌کنندگانی است که در بازاریابی مجدد موفق بوده‌اند تا بهترین مخاطبان بعدی خود را برای هدف‌یابی پیدا کنند.

مخاطبان در بازار: هدف گذاری مخاطبان در بازار، تبلیغ شما را به کاربرانی نشان می‌دهد که رفتار جست‌و‌جو و مرور اینترنتی آنها نشان می‌دهد که آنها ممکن است برای یک محصول یا خدمات خاص در بازار باشند.

علایق: هدف گذاری علاقه، تبلیغات شما را با کاربرانی که اخیرا سایت‌هایی با موضوع مشابه را مشاهده کرده‌اند مطابقت می‌دهد.

برای یافتن مشتریان جدیدی که به تازگی شروع به علاقه‌مندی به چیزی کرده‌اند، ایده آل است. پیشنهاد خود را مطابقت دهید و محصولات یا خدمات سطح مبتدی یا مبتدی را برای این کاربران معمولی تبلیغ کنید.

Affinity: هدف گذاری تمایلی شبیه به هدف گذاری علاقه است، اما تبلیغات شما را با کاربرانی که معمولا از سایت‌هایی با موضوع مشابه بازدید می‌کنند، مطابقت می‌دهد.

آنها را به عنوان منافع بلندمدت در نظر بگیرید. اینها کاربران با تجربه‌تر و سخت افزار شما هستند. پیشنهاد خود را مطابقت دهید و محصولات یا خدمات پیشرفته یا تخصصی‌تری را برای این کاربران با تجربه تبلیغ کنید.

انواع هدف گذاری تبلیغات در گوگل ادز

هدف گذاری جمعیتی

علاوه بر روش‌های مختلف هدف‌یابی مبتنی بر وب‌سایت و کاربر، ما همچنین می‌توانیم اهداف جمعیت شناختی را برای جنسیت و محدوده سنی کاربر قرار دهیم. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند بر اساس این آمار جمعیتی، تنظیمات پیشنهادی سفارشی را برای کاربران حذف یا ایجاد کنند.

پیامدهای آن برای تبلیغ‌کنندگان خاص با جمعیتی کلیدی همگن قوی واضح است. اگر صنعت شما به شدت به یک جنسیت، محدوده سنی متکی است، هدف‌گیری جمعیتی ممکن است ابزار قدرتمندی برای شما باشد.

بهتر است قبل از انجام تبلیغات در گوگل با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید کنید تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها بهترین بازخورد را داشته باشید. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت با داشتن بهترین افراد در این زمینه آماده خدمت رسانی به شماست. کافیست برای مشاوره فقط با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید :

7 روش تارگتینگ در تبلیغات آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید