×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ تبلیغات در واتساپ چگونه است و انواع تبلیغات واتساپی
تاریخ انتشار : 04 مرداد 1401 زمان مطالعه : 5 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

تبلیغات در واتساپ چگونه است و انواع تبلیغات واتساپی

تبلیغات در واتساپ چگونه است و انواع تبلیغات واتساپی

واتس‌اپ به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیام رسانی فوری در سراسر جهان تبدیل شده است. جایی که در حال حاضر تعداد زیادی کاربر فعال دارید که به طور روزانه از خدمات آن مانند ارسال پیام‌های فوری، برقراری تماس‌های ویدیویی، به اشتراک‌گذاری فایل‌ها و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌کنند.

Whatsapp، محبوب‌ترین سرویس پیام‌رسان تلفن همراه، دارای 2 میلیارد کاربر خصوصی در سراسر جهان است و بیش از 5 میلیون شرکت در سطح سازمانی Whatsapp Business آن ثبت شده‌اند. با چنین حجم کاربری عظیمی، Whatsapp زمینه مناسبی برای تبلیغ‌کنندگان است.

اما در ایران وضعیت واتس‌اپ باز هم متفاوت‌تر است. در ایران با فیلتر شدن تلگرام، کاربران واتس‌اپ افزایش پیدا کردند و بعد از آن بود که مورد توجه کسب و کارها قرار گرفت.

تولد واتس‌اپ

واتس‌اپ توسط فردی به نام جان کوم ساخته شد. او گفته بود که وقتی شروع به ساختن این اپلیکیشن کرد، همیشه یادداشتی را در کنارش نگه می‌داشت که روی آن نوشته بود: «بدون تبلیغات! بدون بازی! بدون شوخی» اینها سه فرض اساسی برای توسعه برنامه بودند، زیرا می‌خواست چیزی جدید در بازار و بهتر از گزینه‌های موجود باشد.

جان می‌خواست کاربران یک تجربه ارتباطی تمیزتر داشته باشند، بدون حواس‌پرتی، بدون تبلیغات و بدون ویژگی‌های اضافی که فقط با پرداخت باز می‌شوند. این دقیقا همان چیزی است که واتس‌اپ را به‌ویژه در کشورهای فقیرتر موفق کرد، زیرا ویژگی‌هایی را تضمین می‌کرد که قبلا فقط با اشتراک‌های پولی قابل دسترسی بود، مانند تماس از طریق اینترنت و تماس رایگان.

یعنی هم فرصت چت کردن در تماس و هم ارسال پیام را به صورت رایگان و فقط با استفاده از اینترنت ارائه می‌دهد. در نهایت واتس‌اپ توسط متا خریداری شد، زمانی که این شرکت پیشنهاد بسیار جالبی را به موسس این اپلیکیشن داد و این شرکت فرمولی را که باعث محبوبیت این پیام رسان شده بود حفظ کرد.

بنابراین تا به امروز به صعود از نمودارهای استفاده ادامه می‌دهد.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد واتس‌اپ

واتس‌اپ، یک برنامه پیام رسانی بین پلتفرمی بسیار محبوب که به کاربران امکان می‌دهد از طریق اینترنت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، بیش از 250 میلیون کاربر دارد. تقریبا 270 میلیارد پیام روزانه از طریق برنامه پردازش و ارسال می‌شود.

  • دسترسی جهانی
  • ارسال رایگان تصاویر
  • ارسال متن
  • صرفه جویی در هزینه
  • بازاریابی جهانی
تبلیغات در واتساپ چگونه است و انواع تبلیغات واتساپی

روش‌های تبلیغات و بازاریابی در واتس‌اپ کدامند؟

واتس‌اپ ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد و در میان مردم محبوب است و جای خوبی برای تبلیغات کسب و کارها است اما بهتر است این نکته را بدانید که تبلیغات و بازاریابی در واتس‌اپ روش‌های محدودی دارد اما همین روش‌های محدود که از دو طریق است، می‌تواند کارایی بالایی داشته باشد.

1. تبلیغات در گروه‌های واتس‌اپی

معمولا گروه‌هایی که در پیام‌رسان‌ها ایجاد می‌شود و افرادی را به صورت مجازی دور یکدیگر جمع می‌کند، برای یک هدف مشخص است، چرا که افرادی که با آن گروه احساس اشتراکی نکنند، می‌توانند آن محیط را ترک کنند.

به همین دلیل گروه‌های واتس‌اپی می‌تواند محل خوبی برای انجام تبلیغات باشد و جامعه هدف مشخصی آن را دنبال کند و کسب و کارها نیز بتوانند به هدف مشخص شده خود برسند.

اما باید برای تولید محتوا برای تبلیغات در گروه‌های واتس‌اپی انرژی بیشتری صرف کرد. چرا که پیام‌های بسیاری در گروه‌ها رد و بدل می‌شود و باید محتوا در حدی جذاب باشد که توجه کاربران را به خود جلب کند.

2. تبلیغات در واتس‌اپ از طریق ارسال پیام انبوه به چت خصوصی کاربران

این روش را می‌توان روشی تضمین شده دانست. چرا که کاربری که برای او پیامی در چت شخصی دریافت می‌کند، کنجکاو می‌شود که پیام را بخواند. اما یک محدودیت جدی از سمت واتس‌اپ برای این روش در نظر گرفته شده که به کاربران عادی اجازه نمی‌دهد پیام‌های بی‌نهایتی را برای افراد ارسال کند اما خود واتس‌اپ می‌تواند چنین اقدامی را انجام دهد.

تبلیغات در واتساپ چگونه است و انواع تبلیغات واتساپی

چگونه محدودیت‌های واتس‌اپی را دور بزنیم؟

همان طور  که بالاتر گفتیم، واتس‌اپ محدودیت بالایی برای ارسال پیام‌های نامحدود در چت شخصی دارد اما برای انجام این کار، راه‌حلی وجود دارد. برای انجام این کار باید از نرم‌افزارهای موجود استفاده کنیم.

نرم‌افزاری که توانایی میست کردن فرستادن چت با چندین شماره و ذخیره کردن شماره‌ها داشته باشد.

از بهترین نرم‌افزارهای موجود برای تبلیغات در واتس‌اپ «ربات ارسال انبوه در وات‌ساپ کاربر مجازی» است که قابلیت این را دارد که شماره‌ها را به صورت اتوماتیک ذخیره کند وتعداد مشخص شده‌ای پیام را به آنها ارسال کند.

برای انجام درست این کار بهتر است چند خط تهیه کنید و آنها را برای ربات تعریف کنید و لیستی از مخاطبان خود را در اختیار نرم‌افزار قرار دهید.

بدین ترتیب با استفاده از این ربات نه تنها به راحتی از محدودیت‌های واتس‌اپ گذر خواهید کرد بلکه به سرعت، بدون صرف وقت و انرژی چندانی، تعداد زیادی پیام تبلیغاتی به افراد در واتس‌اپ ارسال خواهید کرد.

این ربات دارای خاصیتی است که می‌تواند شماره‌ کاربران حاضر در گروه‌ها را ذخیره کند و در راستای فرستادن پیام از آنها استفاده کند.

اگر می خواهید در دنیای دیجیتال تبلیغات کنید در کنار شما هستیم. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت با همکاری بهترین پلتفرم ها، وب سایت ها و شبکه های اجتماعی تلاش می کند تا بیشترین بازخورد را از تبلیغات خود داشته باشید. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید :

چگونه تبلیغات در تلگرام را به بهترین شکل مدیریت کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید