×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ 6 نمونه کمپین دیجیتال مارکتینگ که می‌توانیم از آنها یاد بگیریم!
تاریخ انتشار : 11 بهمن 1400 زمان مطالعه : نام نویسنده : sardabir

6 نمونه کمپین دیجیتال مارکتینگ که می‌توانیم از آنها یاد بگیریم!

6 نمونه کمپین دیجیتال مارکتینگ که می‌توانیم از آنها یاد بگیریم!

دیجیتال مارکتینگ با سرعت زیادی در حال پیشروی است و طی سال‌های اخیر رشد زیادی پیدا کرده است؛ به طوری که بسیاری از فرایندهای بازاریابی جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است و برندهای زیادی، اعم از برندهای قدیمی‌تر و کسب‌وکارهای جدیدتر، در طراحی کمپین تبلیغاتی خود به فرایندهای دیجیتال و انتشار آن در فضای آنلاین توجه نشان می‌دهند.

این روزها طراحی و تولید یک کمپین دیجیتال مارکتینگ فرایندی است که بیشتر توسط بازاریابان دیجیتال و آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ انجام می‌شود و نیاز به تخصص و تجربه مخصوص در این حوزه دارد؛ از سوی دیگر با توجه به فراگیر شدن فضای مجازی در زندگی مردم، نمی‌توانیم تبلیغات آنلاین را نادیده بگیریم.

به همین دلیل نیز کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ به بخش مهمی از بازاریابی امروز تبدیل شده‌اند و آشنایی با برخی از کمپین‌های موفق می‌تواند برای افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، مفید باشد.

در ادامه 6 کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق که طی چند سال اخیر به اجرا در آمده‌اند، معرفی خواهند شد.

6 کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق:

روز McDelivery مک‌دونالد

کمپین تبلیغاتی برند مک‌دونالد با موفقیت زیادی روبه‌رو شد. یک نمونه کمپین دیجیتال مارکتینگ با عنوان McDelivery که با هدف قرار دادن احساسات مخاطبان در سنگاپور موفقیت زیادی را به دست آورد. مک دونالد در این کمپین با انتشار یک پوستر در فضای مجازی، تمایل خود را برای ارسال غذا بعد از نیمه‌شب اعلام کرد و مخاطبان زیادی که شب‌ها مشغول کار بودند، از این کمپین استقبال کردند.

همچنین این برند از طریق تهیه و انتشار یک تیزر ویدئویی از افرادی که در دل شب مشغول کار هستند نیز کمپین بازاریابی دیجیتال خود را با قدرت بیشتری انتشار دارد و بازخورد خوبی نیز از سوی مخاطبان خود دریافت کرد.

نیمه پر لیوان کوکاکولا

برند کوکاکولا به عنوان یکی از بازیگران قدیمی صنعت غذایی جهان، از طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ غافل نشد و در سال 2019 کمپین را در رومانی به راه انداخت به نام نیمه پر لیوان.

بعد از گزارشی که رومانی را در لیست 10 کشور جهان قرار می‌داد که مردم آن خوشحال نیستند، این برند با هدف افزایش شادی و خوش‌بینی بین مردم این کشور، 200 بطری نوشابه را برای اینفلوئنسرهای کشور رومانی ارسال کرد تا مردم را دعوت کنند داستان‌هایی خوش‌بینانه را بیان کنند.

کمپین دیجیتال مارکتینگ کوکاکولا

این کمپین دیجیتال مارکتینگ با استقبال زیادی از سوی مخاطبان روبه‌رو شد و خصوصا با انتشار فیلمی از کوکاکولا که در آن، شیشه نوشابه از پایین به بالا پر می‌شد، شدت بیشتری به خود گرفت و افراد زیادی به این کمپین پیوستند و داستان‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

موفقیت کمپین دیجیتال نینتندو با کنسول‌های  Switch Lite

برند ژاپنی نینتندو که تولیدکننده بازی‌های ویدئویی است، طرفداران زیادی بین جوانان دارد. این شرکت با طراحی یک کمپین دیجیتال به نام  Switch Lite سر و صدای زیادی بین مخاطبانش ایجاد کرد. نکته مهم بازاریابی کمپین مذکور این بود که روی کاربردی بودن آن تأکید کردند و نشان دادند که می‌توان آن را در هر جا با خود حمل کرد.

ویدئوی مذکور به رغم اینکه 6 دقیقه بود، با استقبال روبه‌رو شد، زیرا جوانانی را نشان می‌دهد که این بازی را با خود در زمین اسکیت یا سفر به همراه داشتند و خیلی راحت از استفاده می‌کردند.

استفاده هوشمندانه از میم‌ها در کمپین دیجیتال اسپاتیفای

در فرایند طراحی کمپین تبلیغاتی ، توجه به مخاطبان و شناخت نیازها و علایق آنها اهمیت زیادی دارد. این روزها که در فضای بازاریابی دیجیتال ، میم‌ها یا همان تصاویر و ویدئوهای خنده‌دار به سرعت در حال فتح قله‌های اینترنت هستند، برند اسپاتیفای در طراحی کمپین دیجیتال خود به منظور برقراری ارتباط با مخاطبان خود، از میم‌های محبوب آنها استفاده کرد.

این رسانه جاری موسیقی، علاقه مخاطبان فضای دیجیتال را به درستی شناسایی کرد و با استفاده از میم‌های معروف و طنزآمیز، ارتباط قوی‌تری با مخاطبانش برقرار کرد.

کمپین دیجیتال مارکتینگ اسپاتیفای

کمپین دیجیتال مارکتینگ Airbnb در شبکه‌های اجتماعی

برند Airbnb به عنوان کسب‌وکاری که در حوزه هتل‌داری در فضای آنلاین فعالیت می‌کند، در طراحی یکی از کمپین‌های تبلیغاتی خود در فضای دیجیتال، تعامل با مخاطب را محور قرار داده و سعی کرده است از طریق طراحی و راه‌اندازی یک کمپین در شبکه‌های اجتماعی خود، این تعامل را برقرار کند.

این نام تجاری در این کمپین اینستاگرامی که در سال 2015 راه‌اندازی کرده بود، از کاربران خود خواست که تصاویر و ویدئوهای خود را از تجربه‌ای که با این برند داشتند به اشتراک بگذارند.

کمپین دیجیتال مارکتینگ Airbnb بازخورد خوبی از کاربران دریافت کرد، به طوری که موفق به دریافت 13.3 میلیون تعامل از سوی کاربران شد و میزان فالوررهای آن نیز 341 درصد افزایش پیدا کرد.

چالش سطل یخ: نمونه کمپین موفق دیجیتال

یک نمونه از کمپین‌های موفقی که در فضای دیجیتال شکل گرفت و با استقبال زیادی از سوی کاربران روبه‌رو شد، کمپینی به نام چالش سطل یخ بود.

این کمپین تبلیغاتی با هدف حمایت از بیماران ALS در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت و خیلی زود به صورت ویروسی در تمام نقاط جهان به اجرا درآمد.

در طراحی یک کمپین دیجیتال ، خصوصا اگر در ارتباط با امور خیریه باشد، توجه به سلیقه مخاطبان اهمیت زیادی دارد، کمپین مورد نظر هم که در سال 2014 طراحی شده بود، از طریق برقراری ارتباط احساسی با مخاطبان و شکل دادن به یک چالش سخت، یعنی ریختن یک سطل آب یخ روی خود، توجه بسیاری از چهره‌های مشهور را در فضای دیجیتال به سوی خود جلب کرد.

حرف آخر

دیجیتال مارکتینگ راه خود را به صنعت تبلیغات و بازاریابی جهان باز کرده است و از این نظر، طراحی و راه‌اندازی کمپین‌هایی که بتوانند با مخاطبان ارتباط برقرار کنند، در موفقیت برنامه‌های تبلیغاتی تأثیر قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

6 کمپین تبلیغاتی که در این مقاله معرفی شدند، حکایت همان ضرب‌المثل «مشت نمونه خروار هستند»، چراکه نمونه‌های زیادی در سراسر جهان ایجاد شده‌اند. نکته مهم این است که بتوانیم در طراحی یک کمپین دیجیتال مارکتینگ ، شناخت خوبی از مخاطبان‌مان پیدا کنیم و از طریق مناسب‌ترین بستر دیجیتال با آنها وارد تعامل شویم.

بیشتر بخوانید :

نکات مهم در اجرای کمپین‌های مسئولیت اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید