×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ 6 ابزار موفق تبلیغات وب سایت
تاریخ انتشار : 19 تیر 1400 زمان مطالعه : نام نویسنده : sardabir

6 ابزار موفق تبلیغات وب سایت

6 ابزار موفق تبلیغات وب سایت

تبلیغات در وب سایت درست مانند این است که فروشگاه خود را در یکی از بهترین خیابان‌های شهرتان دایره کرده باشید و این فروشگاه در همه ساعات شبانه‌روز باز باشد. چنین حالتی در دنیای خارج از اینترنت امکان‌پذیر نیست، اما اگر روی بازاریابی اینترنتی خود سرمایه‌گذاری کنید، فروشگاه شما به جایی تبدیل خواهد شد که درهای آن همیشه به روی بازدیدکنندگان باز است؛ چه ساعت 6 صبح و چه نیمه شب!

تبلیغات وب سایت انواع متعددی دارد و اگر شما با این ابزار و انواع تبلیغات آنلاین آشنا باشید، رویکرد دیجیتال مارکتینگ خود را در فضای وب به درستی هدایت خواهید کرد. هرگاه صحبت از تبلیغات آنلاین به میان می‌آید، طیف گسترده‌ای از ابزارهای بازاریابی اینترنتی، از تبلیغات سوشال گرفته تا اینفلوئنسر مارکتینگ و تبلیغات native و بازاریابی در فضای وب و … به ذهن‌مان خطور می‌کند؛ اما ما در اینجا قصد داریم به طور خاص تبلیغات در وب سایت و ابزارهای مورد نیاز آن را به شما معرفی کنیم.

پس اگر به دنبال آشنایی با انواع تبلیغات در وب و ابزارهای آن هستید، خواندن این مقاله کوتاه را از دست ندهید.

تبلیغات در موتورهای جستجو (SEM)

یکی از کارآمدترین و متداول‌ترین ابزار تبلیغات وب سایت ، تبلیغات در موتورهای جستجو است که گوگل، سرآمد این شیوه به شمار می‌رود. گوگل به عنوان یکی از غول‌های بزرگ فناوری از طریق روش‌های گوگل ادز، ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید به ازای پرداخت هزینه‌هایی مشخص، بسته به هدفی که در فضای وب دارید، تبلیغات آنلاین خود را انجام دهید.

تبلیغات وب سایت در گوگل

تبلیغات در گوگل را می‌توان با توجه به اهداف خود انتخاب کرد، مثلا اگر به دنبال افزایش ترافیک وب سایت‌تان هستید یا می‌خواهید نرخ کلیک آن را بالا ببرید، در هر کدام از این موارد می‌توانید از ابزار تبلغیات وب سایت گوگل استفاده کنید.

جدا از اینکه می‌توانید از طریق رعایت اصول سئو در صدر موتورهای جستجو قرار بگیرید، تبلیغات کلیکی نیز یکی از گزینه‌های پیش‌روی شماست که به ازای پرداخت هزینه هر کلیک، در صدر موتور جستجوی گوگل قرار خواهید گرفت. از آنجایی که تبلیغات در جستجو بیشتر با هدف بالا رفتن ترافیک وب سایت‌ها انجام می‌شود، بهتر است در کنار بهبود سئوی وب سایت خود، از تبلیغات کلیکی نیز به عنوان یکی از ابزار تبلیغات وب سایت غافل نشده و در فرایند تبلیغات در موتورهای جستجو، هزینه‌ای را برای این بخش در نظر بگیرید.

تبلغیات وب سایت با ابزار بنری

مطمئنا بنرها یکی از شناخته‌شده‌ترین انواع تبلیغات در وب به شمار می‌روند که همه ما در طول شبانه‎روز در وب سایت‌های گوناگون با آنها روبه‌رو هستیم. تبلیغات بنری به عنوان اولین نمونه‌های تبلیغات در سایت‌ها کماکان مورد توجه برندها و شرکت‌های مختلف هستند و هر کدام از آنها سعی می‌کنند با قرار دادن بنر تبلیغاتی خود در سایت‌های پربازدید، امکان کلیک کاربران را افزایش دهند.

توجه به این نکته ضروری است که گاهی اوقات تبلیغات بنری در وب سایت می‌تواند آزاردهنده باشد و به همین دلیل هم یکی از انواع جدیدتر و کارآمدتر آن را به شما توصیه می‌کنیم: تبلغیات native.

اما تبلیغات native چیست؟ تبلیغات native یا بومی رویکردی است که از میزان آزاردهنده بودن بنرهای تبلیغات آنلاین می‌کاهد و در عوض، این بنرهای تبلیغاتی را به کاربرانی نشان می‌دهد که امکان علاقمندی آنها به این بنرها وجود داشته باشد.

در روش تبلیغات native با بررسی و تجزیه و تحلیل رفتار کاربران یک وب سایت، تبلیغاتی به آنها نشان داده می‌شود که جزو نیازها و علاقمندی‌ها آنها باشد. به عنوان مثال اگر قرار است در تبلیغات وب سایت به معرفی یک برند ورزشی در زمینه کفش بپردازیم، باید بنر آن را در وب سایت‌هایی نشان دهیم که محتوای آنها سلامت و ورزش باشد؛ چراکه مخاطب این وب سایت‌ها احتمالا اهل ورزش بوده و نه تنها از دیدن بنر تبلیغاتی مذکور آزرده نمی‌شود، بلکه ممکن است روی آن کلیک کند.

تبلیغات وب سایت با پاپ آپ

پاپ آپ‌ها به عنوان پنجره‌هایی که هر لحظه ممکن است در فضای وب سایت باز شوند، هم ما را غافلگیر می‌کنند و هم می‌توانند آزاردهده باشند. این ابزار تبلیغات در وب سایت زمانی آنقدر منفور شده بود که سازنده آن از مردم عذرخواهی کرد!

اما پاپ آپ‌ها به عنوان یکی از انواع تبلیغات در وب چندان هم آزاردهنده نیستند، به شرطی که به درستی از آنها استفاده کنیم. اگر قرار است صفحه یک وب سایت از لحظه ورود کاربر تا خروج او از این پنجره‌ها پر شده باشد که هر کدام چیزی را پیشنهاد می‌دهند: عضویت در سایت، عضویت در خبرنامه، خواندن یک مقاله جدید، امتیازدهی به سایت و … ، مطمنا کاربر از آن خسته خواهد شد. پس بهتر است از این ابزار تبلیغات وب سایت با احتیاط بیشتری استفاده کرده و در کاربرد آن زیاده‌روی نکنید.

تبلیغات آنلاین در بلاگ

شاید در وهله اول اینطور به نظر برسد که تبلیغات در بلاگ هم مانند تبلیغات در وب سایت شامل بنرها و تبلیغات native و کلیکی و … می‎شود؛ اما باید بگوییم که در کنار این ابزارها، امکان تبلیغات غیرمستقیم در بلاگ‌ها وجود دارد. می‌توان از طریق ارائه یک محتوای جذاب، روایی و متفاوت، به صورت غیرمستقیم محصولات و خدمات خود را در بلاگ‌ها معرفی کرد.

مهم‌ترین نکته در روند تبلیغات آنلاین در بلاگ این است که مناسب‌ترین بلاگ را انتخاب کنیم، یعنی وبلاگی را در نظر بگیریم که محتوای آن با محصولات و خدمات ما همخوانی داشته باشد تا خوانندگان آن وبلاگ به طور غیرمستقیم به برند و محتوای تبلیغاتی ما آشنا شوند.

تبلیغات در بلاگ

تبلیغات در تلفن‌های هوشمند

این روزها بسیاری از کاربران اینترنتی به جای اینکه از کامپیوتر و لپ‌تاپ خود استفاده کنند، ترجیح می‌دهند فعالیت‌های خود را از طریق تلفن‌های هوشمندشان انجام دهند؛ به همین دلیل نیز یکی از کارآمدترین ابزارهای تبلیغات در وب سایت ، گوشی‌های همراه هستند. نباید این طور تصور کنیم که از طریق گوشی‌های هوشمند تنها می‌توانیم تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی را نشان دهیم و کاربران این تلفن‌ها در فضای وب حضور ندارند.

کاربران تلفن‌های همراه بسیاری از جستجوها و خریدهای خود را از طریق تلفن‌های هوشمندشان انجام می‌دهند و به همین دلیل نیز در تبلیغات وب سایت باید تلفن‌های همراه را هم مد نظر قرار دهیم و محتوایی را ارائه دهیم که کاربران این دستگاه‌ها نیز قادر به مشاهده آن باشند.

تبلیغات وب سایت : نسخه وب سایت موبایل ها

تبلیغات ویدئویی وب سایت

کاربران اینترنتی هر روز بیشتر از قبل مجذوب محتوای ویدئویی می‌شوند و به همین دلیل ارائه تبلیغات ویدئویی یکی از انواع تبلیغات در وب محسوب می‌شود که در جذب مخاطبان و بالا رفتن ترافیک وب سایت شما تأثیر قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت. طبق بررسی‌های انجام شده، کاربران اینترنتی توجه بیشتری به بنرهای ویدئویی نسبت به انواع ساده متنی آنها نشان می‌دهند.

بنابراین باید این واقعیت را بپذیریم که ترندهای تبلیغات وب سایت به سمت ویدئو در حال حرکت هستند و برای باقی ماندن در فضای رقابتی تبلیغات آنلاین چاره‌ای جز این نخواهیم داشت که محتوای ویدئویی جذاب را به دست کاربران برسانیم.

نتیجه

تبلیغات وب سایت راه خود را به صفحات وب باز کرده است و فرقی نمی‌کند که کاربران از طریق کامپیوترهای خانگی وارد فضای وب شده باشند یا با گوشی‌های همراه، در همه این موارد، آن چیزی که مهم است حضور کاربران در وب سایت است.

بر همین اساس، ابزار تبلیغات وب سایت باید مورد توجه برندها قرار بگیرد تا با استفاده از این ابزار، روند تبلیغات آنلاین خود را مدیریت کرده و از طریق آشنا شدن با انواع تبلیغات در وب ، گزینه‌های دیجیتال مارکتینگ خود را افزایش دهند.

در این مقاله  تبلیغ در موتورهای جستجو، تبلیغات بنری و native، تبلیغات پاپ آپ، تبلیغات در بلاگ، تبلیغ در گوشی‌های هوشمند و تبلیغات ویدئویی به عنوان 6 ابزار مؤثر تبلیغات وب سایت معرفی شدند.

بیشتر بخوانید:

هزینه قرار دادن تبلیغات در سایت چگونه و بر چه اساسی است؟

دیدگاهتان را بنویسید