×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش؛ انواع، شروع و نکات موفقیت در آن
تاریخ انتشار : 13 شهریور 1401 زمان مطالعه : 9 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش؛ انواع، شروع و نکات موفقیت در آن

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش؛ انواع، شروع و نکات موفقیت در آن

چه می‌شود اگر بتوانید در هر زمان و در هر مکان، حتی هنگام خواب درآمد داشته باشید؟ این مفهوم موجب پیدایش افیلیت مارکتینگ affiliate marketing شد.

افیلیت مارکتینگ فرآیندی است که در آن یک افیلیت به واسطه‌ی بازاریابی برای یک شخص یا محصولات شرکت دیگر، کمیسیون دریافت می‌کند.

افیلیت به سادگی برای محصولی که از آن لذت می‌برد، تبلیغ می‌کند و درصدی از سود هر فروش را در ازای آن دریافت می‌نماید. فروش ازطریق لینک‌های افیلیت از یک وبسایت به وبسایت دیگری ردیابی می‌شود.

افیلیت مارکتینگ یک روش عالی برای افزایش فروش و درآمدزایی آنلاین قابل توجه است. این روش هم به سود برند و هم به سود بازاریاب‌های افیلیت مارکتینگ است و نسبت به تاکتیک‌های نسبتا سنتی نتیجه‌بخش بوده است.

در واقع، افیلیت مارکتینگ در ایالات متحده از 4/5 میلیارد دلار در سال 2017 به 2/8 میلیارد دلار در سال 2022 افزایش یافته است؛ به این معنی که برای افرادی که به دنبال درآمدزایی هستند، فضای زیادی برای پیشرفت وجود دارد.

این راهنمای گام به گام برای مبتدیان، شما را در مورد نحوه راه اندازی کسب و کار افیلیت مارکتینگ و مزایایی که باید از آن انتظار داشته باشید، راهنمایی می‌کند.

فهرست مطالب افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ affiliate marketing چگونه کار می‌کند؟

از آنجایی که افیلیت مارکتینگ ازطریق توزیع مسئولیت‌های بازاریابی محصول کار می‌کند، از توانایی افراد مختلف برای استراتژی‌های بازاریابی کارآمدتر استفاده کرده و در مقابل سهمی از سود را در ازای این کار به آن‌ها می‌دهد.

برای این که افیلیت مارکتینگ کار کند، سه طرف مختلف باید حضور داشته باشند:

  1. تولیدکنندگان محصول و فروشنده
  2. بازاریاب افیلیت یا تبلیغ‌کننده
  3. مصرف‌کننده

بیایید به رابطه پیچیده این سه طرف بپردازیم تا اطمینان حاصل کنیم که بازاریابی وابسته افیلیت مارکتینگ موفقیت‌آمیز است:

تولیدکنندگان محصول و فروشنده

فروشنده، خواه یک کارآفرین یا یک شرکت بزرگ، یک فروشنده، یک بازرگان، تولیدکننده محصول یا خرده‌فروش است که محصولی در بازار دارد. محصول می‌تواند یک شی فیزیکی مانند وسایل خانه یا خدمات مانند آموزش آرایش باشد.

فروشنده که با نام برند نیز نشاخته می‌شود، لزوما نباید در فعالیت‌های بازاریابی درگیر شود، اما می‌تواند برای محصول تبلیغ کند و از سود بدست آمد سهم خود را با استفاده از روش افیلیت مارکتینگ بردارد.

به عنوان مثال، فروشنده می‌تواند یک بازرگان تجارت الکترونیکی باشد که کسب و کار دراپ شیپینگ خود را به تازگی آغاز کرده و می‌خواهد با پرداخت هزینه به سایت‌های افیلیت برای تبلیغ محصولش، مخاطبان جدیدی را بدست آورد. یا فروشنده می‌تواند یک شرکت SaaS باشد که برای افزایش فروش نرم افزار خود از افیلیت مارکتینگ استفاده می‌کند.

بازاریاب افیلیت یا ناشر

بازاریاب افیلیت که با نام ناشر نیز شناخته می‌شود، می‌تواند یک فرد یا یک شرکت باشد که به شیوه‌ای جذاب محصول فروشنده را برای مشتریان احتمالی تبلیغ می‌کند.

به عبارت دیگر، بازاریاب افیلیت محصول را به گونه‌ای تبلیغ می‌کند تا مشتریان متقاعد شوند که آن برایشان ارزشمند و مفید است و در نهایت متقاعد به خرید محصول شوند. اگر مشتری در نهایت محصول را خریداری کند، بازاریاب سهمی از درآمد حاصل را دریافت خواهد کرد.

بازاریاب‌های افیلیت دارای مخاطبان خاصی هستند که برای آن‌ها تبلیغ می‌کنند و عموما به علایق آن مخاطبان پایبند می‌مانند. این باعث می‌شود تا یک بازار مشخص یا برند شخصی به وجود آید که بازاریاب از آن برای جذب مشتری استفاده می‌کند.

مصرف‌کننده

البته برای این که سیستم افیلیت کار کند باید فروش وجود داشته باشد، و مصرف‌کننده یا مشتری کسی است که باعث می‌شود این سیستم به کار خود ادامه دهد.

بازاریاب ازطریق کانال‌های لازم، از تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی گرفته تا پست وبلاگی یا ویدئو یوتیوب تلاش می‌کند تا محصول/خدمات را به مشتری تبلیغ کند و اگر مصرف‌کننده متقاعد شود که آن محصول یا خدمت برایش ارزشمند و مفید است، لینک افیلیت را دنبال کرده و وارد وبسایت فروشنده می‌شود. اگر مشتری محصول را خریداری کند، سهمی از درآمد حاصل به بازاریاب افیلیت داده می‌شود.

با این وجود، به یاد داشته باشید که مشتری باید آگاه باشد که شما به عنوان افیلیت، کمیسیون دریافت می‌کنید.

طبق گفته کمیسیون تجارت فدرال،‌ یک بازاریاب افیلیت مارکتینگ باید رابطه خود را آشکارا و به وضوح با خرده‌فروش شرح دهد، تا مشتری خود تصمیم بگیرد که تایید شما تا چه اندازه برای او ارزشمند است.

بیانیه سلب مسئولیتی مانند «محصولی که قرار است در این ویدیو استفاده کنم توسط شرکت X به من داده شده است» به بینندگان شما اطلاعاتی را که نیاز دارند می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد درباره خرید یا عدم خرید محصول تصمیمی آگاهانه بگیرند.

انواع افیلیت مارکتینگ affiliate marketing

معمولا مشخص نیست که یک بازاریاب افیلیت محصولی که تبلیغ می‌کند را استفاده کرده است یا صرفا برای پول آن را تبلیغ می‌کند؛ گاهی اوقات برای مشتری این موضوع اهمیت ندارد.

اما در برخی موارد مانند خدمات رژیم غذایی یا محصولات مراقبت از پوست، مشتری ممکن است تا وقتی که بازاریاب خود محصول را امتحان و تایید نکرده باشد، به او اعتماد نکند.

در سال 2009، پت فلین، بازاریاب افیلیت مشهور،انواع افیلیت مارکتینگ را به سه نوع تقسیم‌بندی کرد: غیر وابسته، وابسته و اینوالو. این کار به تمایز قائل شدن بین بازاریاب‌های افیلیتی که ارتباط نزدیکی با محصول دارند با آن‌هایی که ندارند، کمک می‌کند.

در این مقاله ما هر سه نوع را بررسی می‌کنیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که کدام مسیر را انتخاب کنید.

افیلیت مارکتینگ غیر وابسته

در مدل کسب و کار غیر وابسته، بازاریاب افیلیت هیچ ارتباطی به محصول یا خدمتی که تبلیغ می‌کند، ندارد. او هیچ تخصص یا اعتباری در زمینه محصول ندارد و نمی‌تواند در مورد استفاده از آن نیز ادعا کند.

به طور معمول، یک افیلیت غیروابسته با استفاده از لینک افیلیت کمپین‌های بازاریابی PPC (پرداخت به ازای کلیک) را راه می‌اندازد و امیدوار است خریداران بر روی لینک کلیک کرده و خرید را به تنهایی انجام دهند.

اگرچه افیلیت مارکتینگ غیروابسته ممکن است به دلیل نبود تعهد برای بسیاری جذاب باشد، اما عموما برای افرادی مفید است که به دنبال کسب درآمد بدون نیاز به سرمایه‌گذاری بر ریک محصول و خدمات هستند.

افیلیت مارکتینگ وابسته

یک حد میانی بین افیلیت مارکتینگ غیر وابسته و اینوالو، افیلیت مارکتینگ وابسته است که برای افرادی است که لزوما از محصول یا خدمات استفاده نمی‌کنند، اما به نوعی به مخاطب خاص مرتبط می‌باشند.

این بازاریاب‌های افیلیت دارای نوعی نفوذ در زمینه محصول مورد نظر هستند و دنبال‌کنندگان ثابتی دارند و می‌توانند اختیاراتی داشته باشند.

به عنوان مثال، شاید شما در حال تبلیغ یک برند لباس باشید که هرگز قبلا از آن استفاده نکرده‌اید، اما ازطریق یک وبلاگ مد یا کانال یوتیوب دارای مخاطبان علاقمند به این زمینه هستید. در چنین موردی، شما یک بازاریاب افیلیت وابسته در نظر گرفته می‌شوید.

مزیت این نوع افیلیت مارکتینگ این است که بازاریاب تخصص لازم برای تولید ترافیک را دارد، با این وجود ممکن است به دلیل این که خود محصول را امتحان نکرده است توصیه و پیشنهاد بدی به مخاطب خود بدهد و همین امر به قیمت از دست دادن اعتماد مخاطبانش تمام شود.

افیلیت مارکتینگ اینوالو

همانطور که نام این نوع پیداست،‌ افیلیت مارکتینگ اینوالو افرادی را شامل می‌شود که از نزدیک با محصول یا خدمتی که تبلیغ می‌کنند، در ارتباط هستند.

بازاریاب افیلیت خود محصول را امتحان کرده است، اطمینان دارد که تجربه خوبی را ارائه می‌دهد و این اختیار را دارد که در مورد آن ادعا کند.

بازاریاب به جای این که به پرداخت به ازای کلیک وابسته باشد، از تجربه شخصی خود در تلاش‌های بازاریابی استفاده می‌کند و مشتریان می‌توانند به او به عنوان یک منبع قابل اطمینان اعتماد کنند.

البته، این نوع افیلیت مارکتینگ برای ایجاد اعتبار به تلاش و زمان بیشتری نیاز دارد، اما در نهایت منجر به بازده بالاتری خواهد شد.

بازاریاب‌های افیلیت چگونه کمیسیون خود را دریافت می‌کنند؟

یک روش سریع و ارزان برای کسب درآمد بدون نیاز به فروش واقعی محصول، افیلیت مارکتینگ برای افرادی که به دنبال کسل درآمد آنلاین هستند جذابیت غیرقابل انکاری دارد. اما یک بازاریاب افیلیت به ازای لینک دادن مشتری به فروشنده چگونه کمیسیون خود را دریافت می‌کند؟

پاسخ به این سوال می‌تواند پیچیده باشد.

همیشه لازم نیست که خریدی انجام شود تا بازاریاب افیلیت سهم خود را دریافت کند. بسته به نوع برنامه، سهم بازاریاب افیلیت از فروش فروشنده می‌تواند متفاوت باشد.

بازاریاب افیلیت ممکن است به روش‌های مختلفی کمیسون خود را دریافت کند که در ادامه بررسی می‌کنیم:

پرداخت به ازای فروش

این ساختار استاندارد افیلیت مارکتینگ است. در این برنامه، فروشنده درصدی از قیمت فروش هر محصول را بعد از خرید محصول توسط مشتری در نتیجه تلاش‌های استراتژی‌های افیلیت مارکتینگ به بازاریاب می‌دهد.

به عبارت دیگر، بازاریاب باید بتواند سرمایه‌گذار را مجاب به سرمایه‌گذاری در محصول افیلیت کند تا بتواند درآمد کسب نماید.

پرداخت به ازای لید

یک سیستم پیچیده‌تر،‌ برنامه‌های افیلیت مارکتینگ پرداخت به ازای لید است که در آن بر اساس نرخ تبدیل لید به بازاریاب هزینه می‌پردازند.

بازاریاب افیلیت باید مصرف‌کننده را مجاب به بازدید از وبسایت فروشنده کند و او باید خواسته آن‌ها را تکمیل نماید؛‌ این خواسته می‌تواند پر کردن یک فرم، ثبت نام برای امتحان یک محصول، اشتراک در خبرنامه یا دانلود نرم افزار یا فایل‌ها باشد.

پرداخت به ازای کلیک

افیلیت مارکتینگ بیشتر در مورد تولید ترافیک بیشتر برای وبسایت و تلاش برای مجاب کردن مشتریان به کلیک و اقدام به عمل است. بنابراین، جای تعجب ندارد که گفته می‌شود افیلیت مارکتینگ فقط در مورد سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) است.

با این وجود، اگرچه ترافیک ارگانیک رایگان است، اما سئو به سادگی نمی‌تواند بازاریاب‌های افیلیت را در چنین بازار اشباع شده‌ای حفظ نماید؛ به همین دلیل است که بازاریاب‌های افیلیت از PPC استفاده می‌کنند.

برنامه‌های پرداخت به ازای کلیک (PPC) بر انگیزه دادن به بازاریاب‌های افیلیت برای ریدایرکت کردن مصرف‌کنندگان از پلتفرم بازاریابی خود به وبسایت فروشنده متمرکز هستند.

این بدان معنی است که بازاریاب باید تا حدی مصرف‌کننده را درگیر کند که او از سایت بازاریاب به وبسایت فروشنده برود. در این حالت، به بازاریاب بر اساس افزایش ترافیک وب هزینه می‌پردازند.

دو مفهوم رایج در PPC وجود دارد:

  • CPA (هزینه به ازای هر خرید): در این مدل، هر بار که فروشنده یا خرده‌فروش لید را به دست می‌آورد، افیلیت پولی دریافت می‌کند، این زمانی است که یک لینک افیلیت مشتری را به فروشگاه آنلاین فروشنده می‌برد و آنها اقدامی مانند اشتراک در لیست ایمیل یا پر کردن فرم «تماس با ما» انجام می‌دهند.
  • EPC (درآمد به ازای هر کلیک): این معیار میانگین درآمد در هر 100 کلیک برای همه بازاریاب‌های افیلیت در برنامه افیلیت خرده‌فروش است.

پرداخت به ازای هر نصب

در این سیستم پرداخت، وقتی به بازاریاب افیلیت پول داده می‌شود که یک کاربر را به سمت وبسایت فروشنده سوق دهد و مشتری یک محصول را که عمدتا یک اپلیکیشن موبایل یا نرم افزار است را دانلود کند.

بنابراین، اگر یک خرده‌فروش برای هر نصبی که از طریق یک برنامه افیلیت ایجاد می‌شود، پیشنهادی 1/0 دلاری در نظر بگیرد، و کمپین منجر به 1000 نصب شود، خرده‌فروش (1/0در 1000 دلار) = 100 دلار خواهد پرداخت.

چرا باید یک بازاریاب افیلیت شد؟

درآمد غیرفعال

در حالی که هر شغل معمولی نیازمند این است که برای کسب درآمد در محیط کار حاضر شوید، افیلیت مارکتینگ این امکان را به شما می‌دهد که در حالی که خواب هستید نیز پول درآورید.

با صرف مقدار زمان برای ایجاد یک کمپین، با خرید محصول طی روزها و هفته‌های آینده توسط مشتری شما به طور مستمر درآمد کسب خواهید کرد.

شما مدت‌ها بعد از اتمام کار نیز پول دریافت خواهید کرد. حتی زمانی که جلوی کامپیوتر نیستید، مهارت‌های بازاریابی شما جریان ثابتی از درآمد را برای شما به همراه خواهند داشت.

پشتیبانی مشتری ندارد

فروشندگان و شرکت‌های فروشی که محصولات یا خدمات ارائه می‌دهند باید با مصرف‌کنندگان خود معامله کنند و اطمینان حاصل کنند که از چیزی که خریده‌اند، راضی خواهند بود.

به لطف ساختار افیلیت مارکتینگ،‌ هرگز نیازی نیست نگران پشتیبانی مشتری یا رضایت مشتری باشید.

تمام کار بازاریاب افیلیت این است که فروشنده را با مشتری لینک کند. فروشنده است که بعد از پرداخت کمیسیون به بازاریاب به شکایت‌های مشتری می‌پردازد.

دورکاری

اگر شما فردی هستید که از رفتن به محل کار خوشتان نمی‌آید، افیلیت مارکتینگ بهترین راه حل برای شماست. شما می‌توانید از خانه کمپین‌هایی را راه اندازی کنید و از محصولاتی که فروشنده می‌فروشد درآمد کسب کنید.این کاری است که می‌توانید حتی با پوشیدن لباس راحت خانه نیز انجام دهید.

مقرون به صرفه

اکثر کسب و کارها نیازمند هزینه‌های اولیه و همچنین جریان نقدی برای جایگزینی محصولی که خریداری شده است، هستند. با این وجود، افیلیت مارکتینگ می‌تواند با هزینه کم انجام شود، به این معنی که شما می‌توانید خیلی سریع و بدون دردسر زیاد کار را شروع کنید.

هیچ هزینه غیرمنتظره‌ای وجود ندارد که نگرانش باشید و نیازی به تامین محصول نیز نیست.شروع این کار نسبتا ساده و سرراست است.

راحت و انعطاف پذیر

از آنجایی که اساسا به یک فریلنسر تبدیل می‌شوید،‌ در تعیین اهداف خود، تغییر مسیر زمانی که مایل هستید، انتخاب محصولی که به آن علاقه دارید و حتی تعیین ساعات کاری استقلال تمام دارید.

این راحتی بدین معنی است که می‌توانید صرفا بر روی کمپین‌های ساده و راحت متمرکز شوید و سبد خرید خود را متنوع کنید. همچنین از قوانین و مقررات شرکت و نیز تیم‌ها ناکارآمد نیز به دور هستید.

پاداش‌های مبتنی بر عملکرد

در مشاغل دیگر، شما ممکن است 80 ساعت در هفته کار کنید و همین درآمد یا حقوق را داشته باشید. نکته خوب در مورد افیلیت مارکتینگ این است که صرفا بر اساس عملکرد شماست.

شما به اندازه‌ای که زحمت می‌کشید درآمد کسب می‌کنید. تقویت مهارت‌های بررسی و ایجاد کمپین‌های جذاب با پیشرفت درآمد شما رابطه مستقیم دارد. در نهایت برای کار برجسته‌ای که انجام می‌دهید، دستمزد دریافت خواهید کرد!

انواع رایج کانال‌های افیلیت مارکتینگ affiliate marketing

بیشتر بازاریاب‌های افیلیت روش‌های مشترکی را بکار می‌گیرند تا اطمینان حاصل کنند که مخاطب هدف آن‌ها درگیر شده و پذیرای خرید محصولات تبلیغ شده است. اما همه بازاریاب‌ها، محصولات را به شیوه‌ای یکسان تبلیغ نمی‌کنند. در واقع،‌ کانال‌های بازاریابی مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر یک تولیدکننده محتوا است که قدرت تاثیرگذاری بر تصمیم‌گیری بخش بزرگی از جمعیت را در اختیار دارد. چنین شخصی در موقعیت خوبی است که از افیلیت مارکتینگ کسب درآمد کند.

آن‌ها دنبال‌کنندگان قابل توجهی دارند، بنابراین برای آن‌ها ساده است که مخاطبان خود را ازطریق پست‌های شبکه‌های اجتماعی،‌ پست وبلاگی یا سایر کانال‌ها به محصولات فروشنده هدایت کنند. اینفلوئنسر سپس سهمی از سودی که به واسطه‌ی او حاصل شده است را دریافت می‌کند.

کمپین‌های بازاریابی اینفلوئنسر به خصوص در اینستاگرام و تیک تاک محبوب هستند؛ جایی که برندها با اینفلوئنسرهایی که به عنوان متخصص یا صاحب نظر در جایگاه خاص خود دیده می‌شوند، مشارکت می‌کنند.

بسته به معامله، یک کمپین می‌تواند شامل مجموعه‌ای از نظرات در مورد محصول همراه با عکس یا ویدئوهای زنده باشد.

اگرچه اینفلوئنسر ممکن است برند یا زیبایی‌شناسی خاص خود را داشته باشد، اما مهم است که المان‌هایی از برند محصول را نیز به آن اضاف کند تا امکان یادآوری و شناسایی برند وجود داشته باشد.

این کار را می‌توان با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند Instasize انجام داد، که در آن امکان ویرایش و شخصی‌سازی سریع کمپین تنها با یک ضربه وجود دارد.

بلاگرها

با قابلیت رتبه‌بندی ارگانیک در جستارهای موتورهای جستجو،‌ بلاگرها در افزایش نرخ تبدیل فروشنده ازطریق بازاریابی محتوا برتری دارند.

بلاگر محصول یا خدمت را امتحان می‌کند و سپس یک بررسی مروری جامع در مورد آن می‌نویسد که به شیوه‌ای قانع‌کننده تبلیغ می‌کند و ترافیک را به سمت سایت فروشنده بازمی‌گرداند.

بلاگر به دلیل تأثیری که در انتشار اخبار در مورد ارزش محصول دارد و به بهبود فروش فروشنده کمک می‌کند، پاداش دریافت می‌کند.

میکروسایت‌های متمرکز بر جستجوی پولی

توسعه و کسب درآمد از میکروسایت‌ها نیز می‌تواند در مقدار زیادی از افیلیت مارکتینگ نقش داشته باشد. این سایت‌ها در یک سایت شریک یا در فهرست اسپانسر شده موتورهای جستجو تبلیغ می‌شوند.

آن‌ها متمایز و جدا از سایت اصلی فروشنده هستند. میکروسایت‌ها با ارائه محتوای متمرکز و مرتبط به یک مخاطب خاص منجر به افزایش نرخ تبدیل به دلیل دعوت به عمل ساده و سرراست می‌شوند.

فهرست‌های ایمیل

علیرغم قدیمی بودن، ایمیل مارکتینگ همچنان یک منبع قابل اعتماد برای درآمدزایی از افیلیت مارکتینگ است. برخی از بازاریاب‌های افیلیت دارای فهرست ایمیلی هستند که می‌توانند برای تبلیغ محصول فروشنده از آن استفاده کنند.

دیگران ممکن است از خبرنامه‌های ایمیلی که شامل هایپرلینک‌هایی به محصول است، استفاده کرده و بعد از خرید محصول توسط مشتری کمیسیون خود را دریافت نمایند.

روش دیگر این است که بازاریاب با گذشت زمان برای خود یک فهرست ایمیلی تهیه کند. آنها از کمپین‌های مختلف خود برای جمع آوری ایمیل‌ها به صورت انبوه استفاده می‌کنند، سپس ایمیل‌هایی را در مورد محصولاتی که تبلیغ می‌کنند ارسال می‌کنند.

وبسایت‌های رسانه‌ای بزرگ

این سایت‌ها برای جذب حجم زیادی از ترافیک طراحی شده‌اند و بر ایجاد میلیون‌ها مخاطب تمرکز دارند. این وبسایت‌ها محصولات را ازطریق بنرها و لینک‌های افیلیت متنی به مخاطبان انبوه خود تبلیغ می‌کنند.

این روش بازده بالاتری دارد و نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد، در نتیجه درآمد هم برای بازاریاب و هم برای فروشنده بیشتر می‌شود.

یکی از شناخته‌شده‌ترین سایت‌ها در این زمینه، برنامه افیلیت آمازون با نام Amazon Associates است که بیشترین سهم بازار از شبکه‌های افیلیت (15/46 درصد) را در اختیار خود دارد.

در ایران هم سایت های زیادی در رمینه افیلیت فعال هستند مانند دیجی کالا که در این زمینه فعالیت دارد.

یا اگر ترجیح می‌دهید، می‌توانید به طور مستقیم با خرده‌فروش در تماس باشید و ببیند که آیا برنامه‌ای برای افیلیت مارکتینگ دارد یا نه. در غیراینصورت، ممکن است مایل به ارائه یک کوپن یا کد تخفیف به شما باشد تا با جذب مخاطب بیشتر، ترافیت فروشگاه آنلاین خود را افزایش دهند.

نکاتی برای تبدیل شدن به یک بازاریاب افیلیت موفق

آیا آماده هستید کار خود را در افیلیت مارکتینگ شروع کنید؟ در اینجا برترین نکات بازاریابی آنلاین ما برای شروع کار برای شما آورده شده‌اند.

با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید

وقتی حرفه خود در افیلیت مارکتینگ را شروع می‌کنید، می‌خواهید مخاطبانی را پرورش دهید که علاقه خاصی دارند. این کار به شما این امکان را می‌دهد تا کمپین‌های بازاریابی خود را در آن زمینه خود ایجاد کنید و احتمال تبدیل را افزایش دهید.

با تثبیت خود در یک زمینه به جای تبلیع مجموعه گسترده‌ای از محصولات، می‌توانید برای افرادی بازاریابی انجام دهید که احتمال خرید آن‌ها بیشتر است.

آن را شخصی کنید

هیچ کمبودی در محصولاتی که می‌خواهید تبلیغ کنید وجود ندارد. شما توانایی انتخاب محصولاتی را دارید که به شخصه به آن‌ها باور دارید یا حتی محصولاتی از برندهای محبوب شما، بنابراین اطمینان حاصل کنید که کمپین‌های خود را حول محصولات واقعا باارزشی ایجاد کنید که مصرف‌کننده از ان‌ها لذت خواهد برد.

شما به یک نرخ تبدیل چشمگیر دست خواهید یافت در حالی که به طور همزمان قابلیت اطمینان برند شخصی خود را ایجاد می‌کنید.

شما همچنین باید در ارتباط با ایمیل برای کار با سایر وبلاگ‌نویسان و اینفلوئنسرها بسیار خوب باشید. از ابزاری مانند ContactOut یا Voila Norbert برای جمع‌آوری اطلاعات تماس افراد و ارسال ایمیل‌های شخصی‌شده برای جذب وبلاگ‌نویسی مهمان و فرصت‌های افیلیت استفاده کنید.

بررسی محصولات و خدمات را شروع کنید

بر بررسی محصولات و خدماتی تمرکز کنید که در حوزه تخصص شما هستند. سپس، با استفاده از رابطه‌ای که با مخاطبان خود ایجاد کرده‌اید و موضع خود به عنوان یک متخصص، به خوانندگان خود بگویید که چرا از خرید محصول یا خدماتی که تبلیغ می‌کنید سود می‌برند.

اگر یک برنامه افیلیت وجود داشته باشد، تقریبا هر چیزی که به صورت آنلاین فروخته می‌شود را می‌توان بررسی کرد. شما می‌توانید محصولات فیزیکی، نرم افزارهای دیجیتال یا حتی خدمات رزرو آنلاین مانند رزرو اقامتگاه مسافرتی را بررسی کنید.

مقایسه این محصولات با سایر محصولات در همان دسته‌بندی بسیار مفید است. از همه مهم‌تر، اطمینان حاصل کنید که محتوای دقیق و واضحی را تولید می‌کنید که نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد.

از منابع متعدد استفاده کنید

به جای تمرکز بر تنها یک کمپین ایمیل، زمانی را برای پول درآوردن از یک وبلاگ، ساخت لندینگ پیج‌ها، پست گذاشتن در سایت‌های بررسی، دسترسی به مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی و حتی در نظر داشتن تبلیغ‌های بین کانالی اختصاص دهید.

انواع استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ را امتحان کنید تا در نهایت متوجه شوید که کدام یک برای مخاطب هدف شما کارکرد بهتری دارد. سپس، از آن تکنیک به صورت مکرر استفاده کنید.

کمپین‌ها را با احتیاط انتخاب کنید

مهم نیست که مهارت‌های بازاریابی آنلاین شما تا چه اندازه است،‌ در هر صورت از تبلیغ یک محصول بد درآمد کمتری خواهید داشت. قبل از تبلیغ، تقاضا برای آن محصول جدید را بررسی کنید.

اطمینان حاصل کنید که قبل از همکاری با فروشنده با دقت در مورد فروشنده تحقیق کنید. وقت شما ارزش زیادی دارد، و باید مطمئن باشید که آن را صرف محصولی می‌ءکنید که سودآور است و می‌توانید به فروشنده آن اعتماد کنید.

با ترندها خود را بروز کنید

در محیط افیلیت مارکتینگ رقابت جدی به پا شده است. برای این که در این رقابت باقی بمانید باید اطمینان حاصل کنید که ترندهای روز را می‌دانید.

علاوه بر این، می‌توانید حداقل از چند تکنیک بازاریابی جدید که در حال توسعه هستند، نهایت بهره را ببرید. مطمئن شوید که خود را با این استراتژی‌های جدید بروز نگه می‌دارید تا افزایش نرخ تبدیل تضمین شود و در نتیجه درآمد تا حد امکان بالا خواهد بود.

سخن پایانی

افیلیت مارکتینگ یک فرآیند ساده و ظریف است که ازطریق بررسی، وبلاگ‌ها، شبکه اجتماعی، نرم افزار وبینار و سایر پلتفرم‌ها، مرز جدیدی را برای بازاریابی ایجاد کرده است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

نکات ارائه شده در این مقاله را اجرا کنید تا بتوانید با مخاطبان خود تعامل داشته باشید، خوانندگان منفعل را به مصرف‌کنندگان فعال تبدیل کنید و چک دستمزد خود را با یک کلیک بیشتر افزایش دهید.

امروزه تولید محتوا و تبلیغات اهمیت زیادی دارد به ویژه در اینترنت و از بارخورد و نرخ تبدیل خوبی هم برخوردار است. اگر می خواهید در اینترنت به شکل هدفمند تبلیغ کنید ما در کنار شما هستیم. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت با همکاری بهترین رسانه ها و شبکه های اجتماعی در کنار شماست. برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد افیلیت مارکتینگ

آیا افیلیت مارکتینگ قانونی است؟

بله، افیلیت مارکتینگ تا زمانی قانونی است که بازاریابی افیلیت رابطه خود را با فروشنده افشا کند و به مخاطب خود اعلام کند که کمیسیون به ازای فروش دریافت می‌کند.
طبق FTC، یک بازاریاب افیلیت باید روشن و مداوم رابطه خود با خرده‌فروش را افشا کند، بنابراین به مشتری این اجازه را می‌دهد تا تصمیم بگیرد که تایید شما تا چه اندازه برایش اهمیت دارد.
بیانیه سلب مسئولیتی مانند «محصولی که قرار است در این ویدیو استفاده کنم توسط شرکت X به من داده شده است» به بینندگان شما اطلاعاتی را که نیاز دارند می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد درباره خرید یا عدم خرید محصول تصمیمی آگاهانه بگیرند.

بهترین محصولات افیلیت مارکتینگ چه هستند؟

گزینه‌های متعددی برای محصولات افیلیت مارکتینگ وجود دارد. اما اگر می‌خواهید یک بازاریابی افیلیت وابسته یا اینوالو باشید، سعی کنید محصولی را انتخاب کنید که مورد علاقه شماست یا تا حدودی در مورد آن آگاهی دارید.
به عنوان مثال، اگر یک ورزشکار هستید، سعی کنید محصولات تندرستی و سلامت مانند خدمات رژیم غذایی و تناسب اندام یا تجهیزات ورزشی را تبلیغ کنید.
اما صرف‌نظر از این که تصمیم می‌گیرید یک بازاریاب افیلیت غیروابسته، وابسته یا اینوالو باشید،‌ اطمینان حاصل کنید که یک صنعت خاص را با محصولات و خدماتی امتخاب کنید که تقاضای زیادی برای آن‌ها وجود دارد و پتانسیل کسب درآمد را دارند. البته، این بدان معنی است که این حوزه‌ها به شدت رقابتی هستند، اما شما باید اطمینان حاصل کنید که واقعا مخاطبی برای محصولی که تبلیغ می‌کنید وجود داشته باشد.

منبع : bigcommerce

بیشتر بخوانید :

همه آنچه باید درباره بازاریابی عملگرا یا پرفورمنس مارکتینگ بدانیم!

دیدگاهتان را بنویسید