×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ افزایش ترافیک ارگانیک در 5 مرحله!
تاریخ انتشار : 23 آذر 1400 زمان مطالعه : نام نویسنده : sardabir

افزایش ترافیک ارگانیک در 5 مرحله!

افزایش ترافیک ارگانیک در 5 مرحله!

یکی از راه‌های افزایش ترافیک ارگانیک، بهینه‌سازی سایت برای کاربران موتورهای جستجو است. به این معنا که بتوانید از طریق رعایت راهکارهای مربوط به سئو در نتایج اولیه موتور جستجویی مثل گوگل دیده شوید و از این طریق، کاربران را به سایت خود هدایت کرده و باعث افزایش ترافیک آن شوید.

اگر به ترافیک سایت خود اهمیت می‌دهید و به دنبال بازدید ارگانیک برای سایت‌تان هستید، باید به فکر افزایش بازدید کاربران باشید و برای این منظور نیز راهکارهایی وجود دارد که توجه به آنها می‌تواند این هدف مهم را برای شما عملی کند.

با ما همراه باشید تا بتوانید از طریق 5 مرحله، بازدید ارگانیک وب سایت‌تان را افزایش داده و کاربران بیشتری را سایت خود راهنمایی کنید.

1. مطالعه سؤالات کاربران برای تحقیق کلمات کلیدی

اگر به مکالماتی که بین افراد غریبه رخ می‌دهند دقت کنیم می‌بینیم که همه آنها با یک سؤال آغاز می‌شوند: شغلت چیه؟ چیکار می‌کنی؟ اهل کجایی؟ چند سال سن داری و …

پرسش و پاسخ از ویژگی‌های زندگی اجتماعی است و افراد برای برقراری ارتباط از آن استفاده می‌کنند؛ در فضای آنلاین نیز همین اتفاق می‌افتد، کاربری که در گوگل کلمه یا عبارتی را جستو می‌کند، حتما سؤالی در پس ذهن خود دارد و طبیعتا به دنبال جوابش است.

برای افزایش ترافیک ارگانیک نیز دست یافتن به سؤالاتی که در ذهن کاربران هستند، اهمیت زیادی دارد و هر اندازه بیشتر به این سؤالات نزدیک شوید، طبیعتا در تحقیق کلمات کلیدی موفق‌تر هستید و می‌توانید محتوایی را ارائه دهید که به کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربران نزدیک‌تر باشد و در نتیجه سئو بهتری داشته باشید و در نهایت، ترافیک بیشتری را در سایت‌تان به دست بیاورید.

یکی از سایت‌هایی که برای دستیابی به سؤالات کاربران مناسب است، سایت کورا (Quora) است که البته بیشتر برای زبان‌های اروپایی در دسترس است؛ اما بهرحال اگر قصد تولید محتوای انگلیسی را داشته باشید، این وبگاه پرسش و پاسخ می‌تواند مفید باشد.

افزایش ترافیک ارگانیک و تحقیق کلمات کلیدی

از سوی دیگر می‌توانید با برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق ایمیل و یا پرسیدن سؤالات در وب سایت هم به پرسش‌های احتمالی آنها برای افزایش ترافیک ارگانیک دست پیدا کنید. مهم این است که بتوانید در مرحله قبل از مشخص کردن کلمات کلیدی، به این سؤالات احتمالی دست پیدا کنید تا نیاز کاربران را بهتر تشخیص داده و در نهایت هم بازدید ارگانیک از سایت‌تان را افزایش دهید.

2. هدف قرار دادن کلمات کلیدی دم بلند

اگر با اصول اولیه سئو آشنا باشید حتما نام کلمات کلیدی دم بلند(long tail keywords) و دم کوتاه(short tail keywords) را شنیده‌اید؛ کلمات کلیدی دم کوتاه نسبت به کلمات کلیدی دم بلند، کوتاه‌تر هستند و برعکس دم بلندها که عبارت‌های طولانی‌تری هستند، از کلمات محدودی تشکیل شده‌اند.

این روزها کاربران عبارت‌های طولانی‌تری را در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند، زیرا به دنبال محتوای دقیق‌تر هستند، مثلا به جای اینکه «ترافیک ارگانیک» را سرچ کنند، احتمالا عبارتی مانند «چطور ترافیک ارگانیک را بالاتر ببریم» و …. را سرچ می‌کنند.

کلمات کلیدی دم بلند عباراتی سه تا چهار کلمه‌ای هستند که معمولا نشان می‌دهند کاربر به فرایند خرید یا تصمیم‌گیری برای خرید نزدیک است. پس اگر شما به دنبال افزایش ترافیک ارگانیک هستید، پس چه بهتر که کاربرانی را هدف قرار دهید که به خرید محصول و خدمات شما نزدیک‌تر هستند.

در فرایند افزایش ترافیک سایت، کلمات کلیدی دم بلند عملکرد بهتری دارند و مخاطبان هدف را به سایت شما وارد می‌کنند، بنابراین اگر بتوانید در تحقیق کلمات کلیدی، این عبارات دم بلند را پیدا کنید، سئوی کامل‌تری خواهید داشت و ترافیک ارگانیک بیشتری را به دست خواهید آورد.

3. هدلاین‌های بهتر پیدا کنید و هدلاین‌های خود را بهبود بخشید!

این روزها انفجار محتوا باعث ایجاد فضای رقابتی زیادی شده است، روزانه میلیون‌ها توئیت، ایمیل و پست بلاگ تولید می‌شوند؛ بنابراین اگر می‌خواهید در این فضای رقابتی، بازدید ارگانیک داشته باشید، باید تیترها و هدلاین‌ها بهتر و جذاب‌تری را به کاربران ارائه دهید.

انتخاب تیتری که بتواند در همان نگاه اول مخاطب را جذب کند، قطعا باعث کلیک کردن او در موتورهای جستجو می‌شود و در نتیجه ترافیک سایت شما را بالاتر می‌برد. توجه داشته باشید که 80 درصد کاربران تنها عنوان محتوای شما را می‌خوانند و تنها 20 درصد هستند که امکان دارد محتوای کامل را بخوانند؛ پس انتخاب یک تیتر جذاب آنها را به سمت محتوای شما جذب خواهد کرد و در گام اول، می‌توانید ترافیک ارگانیک داشته باشید.

4. درباره موضوع خود تحقیق کنید و سپس از زاویه‌ای منحصربه‌فرد به آن نزدیک شوید.

یکی از راه‌های افزایش ترافیک ارگانیک، ارائه محتوای مناسب است. این روزها کسب‌وکارهای آنلاین به شدت در حال تلاش برای تولید محتوایی کاربردی و مفید هستند؛ اما فراموش نکنید که در این فضای رقابتی، ارائه چنین محتوایی کار چندان آسانی نیست.

به همین دلیل نیز بازاریابان دیجیتال به تولیدکنندگان محتوا توصیه می‌کنند که بعد از پیدا کردن موضوعات محتوایی خود، خیلی سریع به تولید آن مشغول نشوند، بلکه آن را از زوایای متعدد مورد بررسی فرار دهند و در نهایت، از زاویه‌ای به آن موضوع نگاه کنند که منحصربه‌فرد بوده و نسبت به محتواهای رقبا خاص و یونیک باشد.

چنین محتوایی اگر با رعایت اصول سئو تولید شود، در جذب کاربران و افزایش ترافیک ارگانیک تأثیر زیادی خواهد داشت. نکته مهم در تولید این محتوای باکیفیت این است که بتوانید صدای خاص برند خودتان را در آن محتوا منعکس کنید و از سوی دیگر، آن را به صورت خلاقانه‌تر و خاص‌تری ارائه دهید.

افزایش ترافیک ارگانیک

5. به طور مدام محتوای جذاب و قابل اشتراک‌گذاری تولید کنید.

در فرایند افزایش ترافیک ارگانیک از نقش محتوا غافل نشوید. درست است که رعایت اصول سئو شما را در صدر موتورهای جستجو نمایش می‌دهد، اما محتوای شما هم باید جذاب و کاربردی باشد. محتوای جذاب آن چیزی است که می‌تواند مخاطب را درگیر کند و حتی باعث شود آن محتوا را با دیگران هم به اشتراک بگذارد.

اما محتوای جذاب چطور محتوایی است؟ همانطور که گفتیم محتوایی جذاب است که بتواند کاربر را درگیر کند، درگیر شدن کاربر به این معناست که محتوای شما را لایک کند، برای آن کامنت بگذارد و آن را با دیگران نیز سهیم شود و به اشتراک بگذارد.

چنین فرایندی باعث تغییر بازدید سایت و افزایش ترافیک ارگانیک خواهد شد، پس اگر کاربران با محتوای شما درگیر نمی‌شوند، روند تولید محتوا را تغییر دهید و محتوایی را به بازدیدکننده ارائه دهید که باعث عکسل‌العملی از سوی او شود.

جمع‌بندی

افزایش ترافیک ارگانیک سایت هدفی است که کسب‌وکارهای امروزی به دنبال آن هستند، اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چطور باید به این ترافیک دست پیدا کنید. ما در این مقاله سعی کردیم راهکارهای ساختن ترافیک ارگانیک را در 5 مرحله نشان دهیم، این 5 مرحله نیز ارتباط مستقیمی با فرایند تولید محتوا دارند.

بازدید ارگانیک سایت در صورتی اتفاق می‌افتد که شما بتوانید یک محتوای باکیفیت و جذاب ارائه دهید، محتوایی که در عین جذاب بودن، اصول سئو را هم در نظر گرفته باشد، از کلمات کلیدی مناسب استفاده کرده و با توجه به نیاز مخاطبان ارائه شده و آنها را درگیر کند.

دیدگاهتان را بنویسید