×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ آنچه باید درباره تبلیغات در اپ استور بدانیم و مزایای آن!
تاریخ انتشار : 19 آبان 1400 زمان مطالعه : نام نویسنده : sardabir

آنچه باید درباره تبلیغات در اپ استور بدانیم و مزایای آن!

آنچه باید درباره تبلیغات در اپ استور بدانیم و مزایای آن!

تبلیغات در اپ استور یکی از رویکردهای جدیدی است که به دنبال شکل‌گیری بازاریابی دیجیتال نموده پیدا کرده است. از آنجایی که بسیاری از کسب‌وکارهای امروزی نسخه اپلیکیشن خود را توسعه داده و کاربران می‌توانند از طریق نصب اپ آنها از خدمات و محصولات‌شان استفاده کنند، فروشگاه‌های اینترنتی موسوم به اپ استور راه‌اندازی شده‌اند تا کسب‌وکارهای مذکور بتوانند برای اپلیکیشن خود کاربر جذب کنند.

همین حالا اگر نگاهی به تلفن‌های هوشمند خود بیندازیم، خواهیم دید که برای انجام بسیاری از کارهای روزمره و خرید محصولات مورد نیازمان، اپ‌های متعددی را نصب کرده‌ایم. اپلیکیشن‌هایی مانند انجام پرداخت‌های مالی، رزرو تاکسی، سفارش غذا و خرید محصولات، از جمله برنامه‌هایی هستند که روی گوشی‌های خود نصب کرده‌ایم و اگر یک قدم به عقب برگردیم خواهیم دید که این اپلیکیشن‌ها را از فروشگاه‌های اینترنتی به نام اپ استور دریافت کرده‌ایم.

تبلیغات سرچ ادز در اپ استور یکی از نمودهای تبلیغات در موتورهای جستجو به شمار می‌رود که در آن تبلیغ دهندگان تلاش می‌کنند در صدر جستجوی کاربران اپ استورها دیده شوند. به این صورت که کاربران اپ استورها بتوانند از طریق تبلیغات در جستجو به اپلیکیشن آنها دست پیدا کنند.

با ما همراه باشید تا درباره انواع تبلیغات در اپ استور و مزایای آن نکات قابل توجهی را مرور کنیم.

تبلیغات در اپ استور

تبلیغات در اپ استور را جدی بگیریم

گوگل پلی و اپ استور اپل، دو بستر مهم جهانی برای تبلیغ و نصب اپلکیشن‌ها هستند و در کنار آنها برای کاربران ایرانی دو اپ استور بازار و مایکت نیز شناخته شده هستند. این روزها که بسیاری از فرایندهای خرید و فروش در فضای وب اتفاق می‎افتد و زمان مردم اهمیت بیشتری پیدا کرده است، کسب‌وکارها نیز به دنبال توسعه برنامه‌های خود در اپ‌ها هستند و علاوه بر داشتن وب‌سایت و حضور در شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌های خود را نیز برای کاربران ارائه کرده‌اند.

از همین رو تبلیغات اپلیکیشن و به دنبال آن نصب اپلیکیشن یکی از اهداف مهم بازاریابی دیجیتال است که این روند در اپ استورها اتفاق می‌افتد. به همین دلیل نیز باید با فرایندها و رویکردهای بازاریابی در فضای اپ استورها آشنا باشیم و انواع روش‌های تبلیغات اپ‌ها و همچنین رویکردهای بازاریابی برای افزایش نصب اپلیکیشن را بشناسیم.

نمونه تبلیغات در اپ استور گوگل پلی

انواع تبلیغات در اپ استور

رویکردهای تبلیغات در اپ استورها تقریبا مانند رویکردهای تبلیغات در موتورهای جستجو است، به بیان بهتر هر اپ استور مانند یک موتور جستجو عمل می‌کند که کاربران اپلیکیشن مورد نظر خود را در آن سرچ می‌کنند و بنابراین آشنایی با تبلیغات در جستجو یا همان تبلیغات سرچ ادز برای افزایش نصب اپلیکیشن ضروری است.

به طور کلی انواع تبلیغات در اپ استورها را می‌توانیم در قالب 3 رویکرد بیان کنیم:

تبلیغات بنری

تبلیغ دهندگان می‌توانند بنر اپلیکیشن خود را در اپ استور قرار دهند تا کاربران با دیدن آن نسبت به کلیک کردن روی آن و انجام فرایند CTA ترغیب شوند. مزیت این رویکرد، دریافت یک فعالیت خاص از کاربر است مانند کلیک کردن یا بازدید از سایت برای نصب اپلیکیشن و در بهترین حالت نیز نصب اپلیکیشن مورد نظر از سوی کاربران صورت می‌گیرد.

تبلیغات همسان

رویکرد پیشرفته‌تر و تأثیرگذارتر در سرچ ادز ، تبلیغات همسان است. در این روش کاربران از دیدن تبلیغ اپلیکیشن احساس ناراحتی نمی‌کنند، زیرا سعی شده نوع تبلیغ با محتوای جستجوی کاربر در اپ استور هماهنگ شود. این روش علاوه بر اینکه آگاهی از برند و اپلیکیشن را بالاتر می‌برد، امکان نصب آن را نیز افزایش می‌دهد.

سرچ ادز

روش سرچ ادز نیز با توجه به کلمات کلیدی مربوط به یک اپلیکیشن در اپ‌استورها کاربرد دارد و باعث می‌شود که اپلیکیشن مورد نظر در صدر جستجوی کاربران دیده شده و در نتیجه، امکان نصب آن از سوی کاربران وجود داشته باشد.

مزایای تبلیغات در اپ استور

همانطور که گفته شد تبلیغات اپلیکیشن را نباید نادیده بگیریم، زیرا اپ استورها جایگاه خود را بین کاربران پیدا کرده‌اند و بنابراین مشاغل فعال در فضای دیجیتال باید برای تبلیغ و افزایش نصب اپلیکیشن خود از این بسترها نهایت استفاده را ببرند.

در صدر نتایج جستجو دیده می‌شوید

یکی از مهم‌ترین مزایای تبلیغات در اپ استور به دست آوردن کاربر ارگانیک است. تبلیغات بنری و همسان در اپ استورها هزینه‌بر است و در نهایت به ازای کلیک یا نصب کاربران باید هزینه‌ای را پرداخت کنیم، اما رویکرد سرچ ادز می‌تواند یک گزینه مهم برای این شیوه از تبلیغات باشد.

فرض کنید قصد تبلیغات در اپ استور مایکت دارید، اگر بتوانید کلمات کلیدی مناسبی را جستجو کنید، در صدر نتایج جستجوی مایکت دیده شده و در نتیجه کاربر ارگانیک و فعال به دست خواهید آورد.

بر همین اساس تبلیغات در جستجو یکی از رویکردهای مهمی است که می‌تواند باعث افزایش نصب اپلیکیشن شما شده و رتبه بالاتری را در اپ استورها به دست بیاورد.

کمک به کاربران برای پیدا کردن آنچه می‌خواهند

کاربری که اپ مورد نظر خود را در اپ استور سرچ می‌کند، کاربری است که واقعا به دنبال برنامه مذکور است و برخلاف کاربران موتورهای جستجو که بسیاری از اوقات مبنای جستجوی آنها آگاه شدن نسبت به یک موضوع است، واقعا به دنبال یک اپلیکیشن است.

بنابراین تبلیغات سرچ ادز در اپ استورها به کاربران کمک می‌کند که سریع‌تر و راحت‌تر به برنامه مورد نظر خود برسند.

تبلیغات در اپ استور هزینه کمتری در پی دارد

یکی از مزایای عمده تبلیغات اپلیکیشن هزینه پایین آن است. شما می‌توانید تبلیغ مورد نظر خود را با کمترین هزینه شروع کنید، مثلا اگر قصد معرفی و تبلیغ اپ خود را در کافه بازار یا مایکت دارید، از طریق تبلیغات در جستجو یا تبلیغات بنری و همسان این کار را انجام دهید و هزینه آن را پرداخت کنید که این هزینه نیز نسبت به عکس‌العمل کاربران تعیین می‌شود، یعنی در مقابل تعداد کلیک و یا نصب آنها هزینه پرداخت خواهید کرد.

همچنین از طریق بهینه‌سازی اپ استور (ASO) نیز می‌توانید بدون صرف هزینه به کاربران ارگانیک دست پیدا کنید. در واقع همانطور که رعایت اصول سئو باعث می‌شود در صدر موتورهای جستجو دیده شوید، رعایت اصول ASO نیز باعث قرار گرفتن در صدر نتایج اپ استورها خواهد شد.

تبلیغات در اپ استور و هزینه آن

حرف آخر

اپ استورها به  عنوان یکی از فروشگاه‌های شناخته شده اینترنتی در سطح جهان، بستر مناسبی را برای تبلیغ و نصب اپلیکیشن ها فراهم کرده‌اند و امروزه بسیاری از کاربران اینترنتی از این بسترها برای جستجوی اپ‌های مورد نیاز خود استفاده می‌کنند.

تبلیغات در اپ استور یکی از رویکردهای دیجیتال مارکتینگ است که آشنایی با آن می‌تواند باعث افزایش نصب اپلیکیشن‌ها شود و به همین دلیل نیز بازاریابان دیجیتال به این شیوه از تبلیغات توجه ویژه‌ای دارند.

اپ استور مایکت برای کاربران ایرانی شناخته شده است و بسیاری از اپلیکیشن‌های مورد نیاز آنها را ارائه می‌دهد. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت از طریق بر عهده گرفتن تبلیغات انحصاری در اپ استور مایکت روند تبلیغات در اپ استور را آسان‌تر کرده و این رویکرد را به صورت حرفه‌ای برای مخاطبان خود انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید