×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ انتخاب کلمات کلیدی بهینه از طریق کاوشگر پنل مگنت !
تاریخ انتشار : 12 آبان 1400 زمان مطالعه : نام نویسنده : sardabir

انتخاب کلمات کلیدی بهینه از طریق کاوشگر پنل مگنت !

انتخاب کلمات کلیدی بهینه از طریق کاوشگر پنل مگنت !

آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت از طریق ارائه سرویس تبلیغات مگنت (Magnet ad services)، پلتفرم تبلیغات دیجیتال خود را در قالب تبلیغات متنوع ارائه می‌دهد. پنل مگنت این امکان را با ارائه ویژگی‌هایی مانند کاوشگر پنل مگنت برای مشتریان خود فراهم می‌کند.

مگنت تبلیغات خود را در قالب اپلیکیشن، وب و ویدئوی وب و همچنین به صورت انحصاری در اپ‌استور مایکت به صورت تبلیغات سرچ ادز، بنری و تبلیغات پیشنهادی (Recommendaion) ارائه می‌دهد و بخش تبلیغات ویدئویی نیز تا پایان تابستان سال جاری به این خدمات اضافه خواهد شد.

مگنت همچنین این امکان را برای مشتریان خود فراهم می‌کند که با استفاده از فیچرهای خاص و کاربردی پنل مگنت، کمپین‌های سرچ ادز خود را به صورت بهینه‌تر و کارآمدتری مدیریت کنند. دو فیچر مدیریت کلمات کلیدی و کاوشگر مگنت، از جمله خدماتی هستند که در پنل این آژانس تبلیغات دیجیتال ارائه می‌شوند. در این مقاله قصد داریم فیچر کاوشگر پنل مگنت را به شما معرفی کنیم.

ویژگی کاوشگر پنل مگنت و اپ استور مایکت

کاوشگر مگنت چیست و چه کاری برای ما انجام می‌دهد؟

فیچر کاوشگر که در پنل مگنت ارائه می‌شوند، عملکردی مانند google keyword planner دارد، به این صورت که امکان دستیابی به یک دید کلی از وضعیت سرچ اپ‌استور مایکت را برای کاربران فراهم می‌کند. هر کابر می‌تواند با وارد کردن کیوردهای مورد نظر خود در بخش کاوشگر، چه کیوردهایی که مرتبط با کسب‌وکارش هستند و چه کیوردهایی که در حیطه علاقمندی‌های او قرار می‌گیرند، به یک سری اطلاعات قابل توجه نسبت به آن کلمات کلیدی دست پیدا کرده و در راه‌اندازی کمپین خود موفق‌تر عمل کند.

عملکرد کاوشگر پنل مگنت به این صورت است که بعد از وارد کردن کلمات کلیدی توسط کاربر، آمار کلمات کلیدی و همچنین کیوردهای مشابه را نمایش می‌دهد، مثلا اگر کاربری کلمه کلیدی نماوا را سرچ کند، تعدادی کلمات کلیدی دیگر مانند تماشا، فیلیمو، نتفیلیکس و … را نیز نمایش داده و در کنار اینها، آمار مربوط مبنی بر اینکه آن کلمه کلیدی در روز گذشته چند بار سرچ شده است را هم ارائه می‌دهد.

فیچر کاوشگر مگنت، علاوه بر نمایش میزان جستجوی یک کیورد، پارامتر دیگری را نیز ارائه می‌دهد: حجم رقابتی آن کلمه کلیدی. به این معنا که روی این کیورد چقدر رقابت وجود دارد و چند کمپین روی آن فعال است. دسته‌بندی که در پارامتر رقابت کاوشگر مگنت وجود دارد شامل سه بخش می‌شود:

  • اگر بیشتر از 6 کمپین روی آن کلمه کلیدی فعال باشد، میزان رقابت آن زیاد است.
  • اگر بین 2 تا 5 کمپین روی آن کلمه کلیدی فعال باشد، میزان رقابت آن متوسط است.
  • اگر بین صفر تا یک کمپین روی آن کلمه کلیدی فعال باشد، میزان رقابت آن کم است.

آخرین پارامتری که در کاوشگر پنل مگنت ارائه می‌شود، میانگین قیمت نصب است که نشان می‌دهد میانگین نصب اپلیکیشن‌هایی که روی این کیورد بوده‌اند، در یک ماه گذشته چقدر بوده است.

ویژگی کاوشگر پنل مگنت

چرا کاوشگر پنل مگنت؟

سه پارامتر کاوشگر پنل مگنت که شامل میزان جستجو، حجم رقابتی و میانگین قیمت نصب یک کلمه کلیدی می‌شوند، از این نظر اهمیت دارند که به مشتریان در برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی کمپین‌های‌شان کمک قابل توجهی می‌کنند.

این سه پارامتر نشان می‌دهند که میزان سرچ، حجم و ظرفیت اپ‌استور مایکت چقدر است، روی چه کیوردهایی رقابت بالا است و روی چه کیوردهایی رقابت کمتر است. با این داده‌ها، می‌توان روی کیوردهایی که رقابت آنها کمتر است با قیمت کمتری نصب گرفت و در نتیجه به‌صرفه‌تر بوده و به طور کلی برای تخمین و برنامه‌ریزی بودجه یک کمپین مناسب هستند.

علاوه بر اینها، فیچر دیگری نیز در بخش کاوشگر پنل مگنت وجود دارد که امکان اضافه کردن یا در لیست سیاه قرار دادن یک کلمه کلیدی  را به صورت مستقیم فراهم می‌کند. مثلا صاحب بیزینس، 10 کیورد را برای کمپین خود مناسب می‌بیند و می‌تواند در همین بخش آنها را به کمپین خود اضافه کند یا تشخیص می‌دهد که آنها را باید در بلک لیست قرار دهد و در همین بخش این کار را انجام می‌دهد.

به طور کلی کاوشگر به ما می‌گوید که کاربران در حوزه مرتبط با اپلیکیشن ما چه چیزهایی را سرچ می‌کنند، برای هر کیورد چه میزان سرچ می‌شود و حجم رقابتی و میانگین قیمت آن چگونه است تا ما در نهایت بتوانیم تخمین مناسب‌تری برای بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی کمپین خود داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید