×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ 5گام ساده برای بازاریابی و تبلیغات در لینکدین!
تاریخ انتشار : 29 شهریور 1400 زمان مطالعه : نام نویسنده : sardabir

5گام ساده برای بازاریابی و تبلیغات در لینکدین!

5گام ساده برای بازاریابی و تبلیغات در لینکدین!

تبلیغات در لینکدین رویکردی است که این روزها اکثر برندها به آن توجه می‌کنند و به اهمیت آن در فرایند برندسازی و گسترش شبکه مخاطبان پی برده‌اند.

شاید اینطور تصور شود که لینکدین یک شبکه اجتماعی منحصر به پژوهشگران و دانشگاهیان است و جایی برای فروش و بازاریابی ندارد؛ اگر شما هم اینطور تصور می‌کنید باید بگوییم که این تفکر اشتباه است و اتفاقا لینکدین مارکتینگ یکی از ترندهای برجسته بازاریابی محسوب می‌شود که امکان تعامل با گروهی از مخاطبان حرفه‌ای و تأثیرگذار را فراهم می‌کند.

بازاریابی در لینکدین نیز مانند سایر رویکردهای بازاریابی دیجیتال برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی، مراحلی دارد که اگر به آنها توجه کنید، قطعا بازخورد خوبی را دریافت خواهید کرد. این مراحل از تعیین هدف شروع شده و در نهایت به اندازه‌گیری و بهیه‌سازی بازخورد از مخاطبان می‌رسد.

بر این اساس اگر به دنبال ارائه کمپین‌های تبلیغاتی در لینکدین هستید، 5 موردی که در ادامه معرفی می‌شوند را رعایت کنید.

رعایت 5 مورد زیر بدان معنا نیست که تبلیغات در لینکدین به همین 5 فاکتور ختم شده و فقط باید همین‌ها را رعایت کنید، در واقع 5 مرحله‌ای که در ادامه معرفی می‌شوند، جزء مراحل ضروری است که هر کمپین تبلیغاتی لینکدین باید داشته باشد، ولی ممکن است شما در کمپین خودتان مراحل دیگری را نیز در نظر بگیرید.

گام اول در تبلیغات در لینکدین: انتخاب هدف

کمپین‌های بازاریابی صرف نظر از اینکه در کدام بستر اجرا می‌شوند باید هدف مشخصی داشته باشند. در فرایند بازاریابی در لینکدین هم باید به این نکته توجه کرده و در همان گام اول، هدف خودتان را از راه‌اندازی کمپین مورد نظر مشخص کنید.

تعیین هدف از این نظر اهمیت دارد که مراحل بعدی یک کمپین را به درستی شکل خواهد داد. بنابراین مشخص کنید که هدف شما فرایند آموزش لینکدین است یا به دنبال افزایش آگاهی از برند خودتان هستند یا شبکه‌سازی در لینکدین را انتخاب کرده‌اید یا به دنبال افزایش نرخ تبدیل هستید و … .

به طور کلی اهدافی که در زیر ذکر می‌شوند، موارد مهمی هستند که برای کمپین‌های تبلیغاتی در لینکدین انتخاب می‌شوند:

  • آگاهی از برند و نام تجاری
  • بازدید از وب‌سایت، بالا بردن نرخ مشارکت و تماشای ویدئوهای تبلیغاتی
  • تولید لید و افزایش نرخ تبدیل

فراموش نکنیم که هدف اصلی ما، مسیر کمپین تبلیغاتی‌مان را مشخص خواهد کرد.

گام دوم در تبلیغات در لینکدین: هدف‌گذاری مخاطبان

بعد از مشخص کردن هدف اصلی کمپین (آگاهی از برند، نرخ مشارکت، نرخ تبدیل و … ) نوبت به انتخاب مخاطب می‌رسد. طبیعتا در شبکه اجتماعی مانند لینکدین، همه کاربران نمی‌توانند مخاطب شما باشند و باید با توجه به هدفی که انتخاب کردید، حوزه فعالیت‌تان و … مخاطب درست و اصلی خود را پیدا کنید.

شناسایی شبکه مخاطبان برای تبلیغات در لینکدین

ما در لینکدین با گروه‌های متعددی از شرکت‌ها و اشخاص حقیقی روبه‌رو هستیم که لینکدین را به عنوان یک شبکه ارتباطی تخصصی انتخاب کرده‌اند و هدف‌شان از حضور در این شبکه اجتماعی، صرفا سرگرمی نیست، چراکه در این صورت اینستاگرام در دسترس‌شان قرار داشت.

در همین راستا می‌توانید به مقاله ترندهای برجسته تبلیغات در اینستاگرام در سال 2021 در بلاگ آموزشی مگنت مراجعه کنید.

بر همین اساس باید گروه مخاطبان خود را مشخص کنید: می‌خواهید کمپین بازاریابی در لینکدین شما برای شرکت‌ها به نمایش درآید یا گروه محصلین یا دانشجویان و یا اشخاص متخصص و مرجع؟

هدف‌گیری درست مخاطبان، در نهایت باعث مشارکت بیشتر و افزایش نرخ تبدیل برند شما خواهد شد.

گام سوم در تبلیغات در لینکدین: قالب تبلیغ خود را مشخص کنید.

بعد از مشخص کردن اهداف و تعیین مخاطبان هدف، نوبت به انتخاب قالب تبلیغات شما می‌رسد؛ به این معنا که قصد دارید لینکدین مارکتینگ خود را در چه قالب و فرمتی انتشار دهید: در قالب محتوای متنی، یا ارسال پیام یا تبلیغات پویا یا ترکیبی از همه این موارد؟

پیام تبلیغاتی

با استفاده از این رویکرد امکان ایجاد یک مکالمه حرفه‌ای بین شما و مخاطبان‌تان فراهم شده و می‌توانید از این طریق به مشتریان بالقوه خود برسید. بنابراین پیشنهاد می‌شود با ارسال یک سری پیام‌های تبلیغاتی به مخاطبان‌تان، آنها را وارد چرخه تعامل با خود کنید.

تبلیغات پویا

یکی از نکات قوت تبلیغات در لینکدین، شخصی‌سازی مخاطبان است؛ به این صورت که از طریق اطلاعات نمایه لینکدین مانند عکس، عنوان شرکت، حوزه فعالیت و … می‌توان یک  قالب پویا را برای تبلغیات انتخاب کرد و محتوای مورد نظر خود را برای مخاطبان به صورت شخصی ارسال کرد.

تبلیغات متنی

در این روش با استفاده از رویکرد تبلیغات کلیکی، می‌توان فرایند بازاریابی و تبلیغات در لینکدین را هدایت کرد. در این شیوه با تولید محتوای متنی ساده و انتخاب رویکرد تبلیغات کلیکی، تنها به ازای هر کلیکی که روی تبلیغات متنی شما انجام شود، هزینه پرداخت خواهید کرد.

گام چهارم در تبلیغات در لینکدین: برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی

شما تا این مرحله چند اقدام مهم انجام داده‌اید: هدف کمپین خود را مشخص کردید، هدف‎گذاری دقیقی روی مخاطبان داشتید، قالب تبلیغات‌تان را مشخص کردید و حالا نوبت به تنظیم بودجه آن می‌رسد.

به طور کلی برای برنامه‌ریزی بودجه لینکدین مارکتینگ سه گزینه وجود دارد:

هزینه ارسال (Cost per send یا CPS): در این روش در صورت ارسال موفق هر پیام تبلیغاتی، هزینه آن محاسبه می‌شود.

هزینه کلیک (Cost per click یا CPC): هزینه این نوع تبلیغات به ازای هر کلیکی که روی تبلیغ شما صورت بگیرد، محاسبه می‌شود.

هزینه نمایش (Cost per impression یا CPM) مدلی که هزینه را به ازای تعداد نمایش تبلیغ برای مخاطبان محاسبه می‌کند. این رویکرد خصوصا برای آگاهی از برند بسیار مفید است.

گام پنجم در تبلیغات در لینکدین: اندازه‌گیری و بهینه‌سازی کمپین

هر فرایند تبلیغاتی اگر بدون بررسی نهایی، اندازه‌گیری و نتیجه‌گیری انجام شود، کامل نیست؛ چراکه در نهایت باید متوجه شویم آیا به اهداف مورد نظر خود رسیده‌ایم یا خیر و برنامه‌های بعدی بازریابی خود را با توجه به نتایج به دست آمده، تنظیم کنیم.

در نظر گرفتن میزان نمایش تبلیغات در لینکدین برای مخاطبان، نرخ کلیک آنها، تعاملی که با کمپین شما داشته‌اند و … برای جمع‌بندی لینکدین مارکتینگ ضروری است.

حرف آخر

تبلیغات در لینکدین هم مانند سایر شبکه‌های اجتماعی، یکی از بسترهای مناسب و در دسترس برندها برای انجام امور بازاریابی‌شان است. با در نظر گرفتن 5 مرحله در لینکدین مارکتینگ که در بالا گفته شد، می‌توانیم به راحتی یک کمپین موفق را در این رسانه اجرا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید