×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ انواع فرمت تبلیغاتی برای اپلیکیشن‌ها چیست؟
تاریخ انتشار : 13 آبان 1396 زمان مطالعه : نام نویسنده : admin

انواع فرمت تبلیغاتی برای اپلیکیشن‌ها چیست؟

انواع فرمت تبلیغاتی برای اپلیکیشن‌ها چیست؟

وقتی که درباره‌ی یک موضوع فنی مانند فرمت تبلیغاتی حرف می‌زنیم، تصمیم اینکه چه چیزی «بهترین» را مشخص می‌کند کمی سخت است.  اما کار مفیدی که می‌توان کرد بررسی نقاط قوت و ضعف انواع فرمت‌های تبلیغاتی است.

 ما در اینجا به بررسی مزایا و معایب 4 فرمت تبلیغاتی رایج  در تبلیغات موبایلی می‌پردازیم و شما می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک می‌تواند بیشترین امکان و ظرفیت را در جهت اهدافتان برای شما به ارمغان بیاورد.

فرمت تبلیغاتی بنری:

شما حتماً تاکنون تبلیغات بنری بیشماری را بر روی صفحه‌ی نمایش‌تان دیده‌اید. دلیلی که این فرمت را به پرطرفدارترین فرمت تبلیغاتی آنلاین تبدیل کرده در دسترس بودن آن است. آنها برای همه‌ی صفحه‌های نمایش، اکثر اپلیکیشن‌ها و اکثر تبلیغ‌کننده‌ها دردسترس هستند.
بنرهای تبلیغاتی فرمتی استاندارد هستند و یکی از ارزان‌ترین‌هایند (اگر نگوییم ارزان‌ترین!).  بطورمعمول، این تبلیغ‌ها دارای درصد وجود (Fillrate) بالا و نرخ درآمد مؤثر (eCPM) پایین هستند. اگر برای تبلیغات خود به ظرفیت بالای نمایش احتیاج دارید، تبلیغات بنری به خوبی این نیاز شما را برطرف می‌کند.
و به خاطر داشته باشید که پیامی که می‌خواهید منتقل کنید، توسط فضای این فرمت محدود می‌شود. همچنین تبلیغات بنری به دلیل ماهیت‌اش در بسیاری اوقات نادیده گرفته می‌شود. شما برای جلب توجه کاربران خود، باید خلاقیت فوق العاده‌ای داشته باشید و یا مثلاً به استفاده از انیمیشن‌ها وایده2های بصری جذاب تکیه کنید.

تبلیغات میانی:

تبلیغات میانی ، میان صفحات را به تصرف خود درمی‌آورند. ماهیت این فرمت تبلیغاتی می‌تواند بزگترین ویژگی و نقطه‌ی مثبت آن و در عین حال نقطه‌ی ضعف آن باشد. با تصرف همه‌ی صفحه‌ی نمایش، تبلیغ میانی کاربر را وادار به تعامل با خود می‌کند.

این تعامل ممکن است به شکل دیدن و توجه به تبلیغ، و یا بستن بلافاصله‌ی آن باشد. ایجاد وقفه برای کاربر و جلب توجه او به تبلیغ باید هوشمندانه و در وقفه‌های طبیعی اپلیکیشن انجام گیرد. در مجموع، نرخ درآمد مؤثر (eCPM)  این فرمت 3 تا 5 برابر تبلیغات بنری است.

تبلیغات ویدئویی:

شنیده می‌شود که درآمد از تبلیغات ویدئویی آنلاین ممکن است در سال جاری به 5 میلیارد دلار برسد. که قابل درک هم هست. ویدئو یک قالب جذاب و روایی به استراتژی تبلیغاتی شما می‌دهد. با دسترسی به رسانه‌های باارزش‌تر و نرخ درآمد مؤثر(eCPM)   بیشتر.

اما باید بخاطر داشته باشید که ممکن است به علیت سرعت پایین اینترنت، دسترسی به کاربران با مشکل مواجه شود. ولی در کل، به نظر می‌رسد که پایانی برای تبلیغات ویدئویی وجود ندارد.

تبلیغات همسان (Native):

تبلیغات همسان برای ترکیب با تجربه‌ی کاربری طراحی شده‌اند. ویژگی که آنها را از تبلیغات بنری و میانی کاملاً متفاوت می‌کند. در مواقعی که این فرمت تبلیغاتی، به فرم و ساختار اطراف محیط تجربه‌ی کاربر پایبند است، بسیار موفق است.
طبیعت سرزده و آزاردهنده نبودن آنها، معمولاً منجر به نرخ کلیک (CTR) بیشتری می‌شود. اما عملکرد آنها وابسته به طراحی اپلیکیشن شما، متفاوت خواهد بود.

تبلیغات ویدئویی تشویقی:

این فرمت تبلیغاتی در بازی‌های موبایلی بسیار پرکاربرد است. با بهره‌گیری از قواعد متقابل، به کاربران در هنگام تعامل با برنامه تبادل یک ارزش در ازای دیدن تبلیغ پیشنهاد می‌شود. تبلیغ‌های تشویقی به کاربران این امکان را می‌دهند که در ازای دیدن و تعامل با محتوای تبلیغاتی، پول مجازی کسب کنند یا از پاداش‌های اپلیکیشن یا بازی موردنظر بهره‌مند شوند.
یک انگیزه‌ی خوب، اغلب برای متقاعد کردن کاربر برای تماشای ویدئو تا پایان کافی است. با دادن اجازه‌ی انتخاب به کاربر، نرخ تماشای ویدئو تا انتها و نرخ حفظ مشتری افزایش می‌یابد. مؤثرترین تبلیغات ویدئویی تشویقی، برای یک تجربه‌ی کاربری مثبت‌تر ساخته می‌شوند.
بدین ترتیب، تعیین فرمت تبلیغی مناسب بستگی زیادی به نتایج مورد انتظار شما و ماهیت اپلیکیشن‌تان دارد. با اینحال، یک مفهوم مرکزی برای هدایت شما برای انتخاب بهترین فرمت وجود دارد: همیشه حفظ و تقویت تجربه‌ی کاربری خوب را در اولویت‌ قرار دهید.

بهترین فرمت تبلیغاتی برای استفاده کدام است؟

کمپین تبلیغاتی یا استراتژی درآمدزایی‌تان هرچه که باشد، فرمت‌های تبلیغاتی بسیار متنوعی برای شما وجود دارد. بنابراین مشکل در دسترس بودن فرمت‌های نمایشی نیست، بلکه انتخاب بهترین آنها و هماهنگ شدن با آنهاست. حال می‌خواهید بدانید، بهترین فرمت تبلیغاتی برای استفاده کدام است؟! بستگی دارد، اما نه به آن چیزی که شما فکر می‌کنید!

اگر به نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (conversion rate) فکر می کنید، به دلایل زیر قرار نیست در این متن درباره آنها صحبت کنیم:
1- اگر به آنها نیاز دارید، نمودارهای بیشماری از منابع معتبر به راحتی در دسترس شماست.
2- نرخ های کلیک (CTR) بطور کلی به نوع فرمت تبلیغاتی بستگی دارند.
3- درصدی از نرخ کلیک شامل ترافیک ربات‌ها و کلیک‌های اتفاقی است.
4- از همه مهمتر، آمارهای تولیدی انبوه، زمینه‌ی دقیقی را برای شما فراهم نمی‌کنند.
و اما نرخ تبدیل؟ به این راهنمایی توجه کنید:

فرمت‌های تبلیغاتی مزاحم (Interruptive)، تمایل به داشتن نرخ تبدیل بالاتری نسبت به تبلیغات نمایشی (Display ads) دارند، اما کاربران از آنها متنفرند.

شما چه تبلیغ دهنده و چه ناشر باشید، باید این قانون را به یاد داشته باشید که به شما برای تصمیم گیری اینکه از چه فرمتی برای کمپین خود و یا بر روی وبسایت خود استفاده کنید کمک می‌کند. اصل اساسی این قانون ایجاد اختلال برای کاربر است، هزینه اختلال برای تبلیغ دهنده و ناشر با سطح اختلال افزایش می‌یابد.
با این وجود، نکات ظریف دیگری وجود دارد که شما به عنوان ناشر یا تبلیغ‌دهنده باید درنظر بگیرید:

برای تبلیغ‌دهنده‌ها، تنوع فرمت‌ها کلید اصلی است:

شما وقتی با شبکه‌های تبلیغاتی کار می‌کنید، با مزایده‌های مکانیکی و محدودیت‌های ناشران مواجه‌اید: از فرمت‌های گوناگون استفاده کنید تا حیطه‌ی دسترسی خود را به حداکثر برسانید.
هرچقدر که یک فرمت تبلیغاتی در میان تبلیغ‌دهنده‌ها مجبوب‌تر باشد، شما مجبورید پیشنهاد قیمت بالاتری بدهید برای افزایش احتمال رسیدن به مخاطب هدفتان.
تعادلی بین اختصاص بودجه‌تان به فرمت‌های گرانتر و پخش آن بین فرمت‌های متنوع ایجاد کنید. بعضی ناشران برای فرمت‌های خاص محدودیت دارند؛ مثل فرمت تبلیغاتی مزاحم.
اما اگر ترافیک یک ناشر مخاطب هدف شما باشد، اما فرمت تبلیغاتی مدنظر شما محدودیت داشته باشد چه؟
 دستگاههایی که کمپین شما در آنها دیده خواهند شد نیز باید در استراتژی کمپین شما مورد توجه قرار بگیرند. درصد زیادی از مخاطبین شما به احتمال زیاد تبلیغات شما را درون موبایل خود می‌بینند، که بر ساختار فرمت آگهی تاثیر می‌گذارد. برای مثال، تبلیغات درون برنامه‌ای وقتی در اپلیکیشن دیده می‌شوند، برخلاف همتای نسخه دسکتاپ خود. کمتر احتمال دارد که قفل زمانی داشته باشند.

برای ناشران، ترافیک کلید اصلی است:

با توجه به بررسی‌ها در ADcash،توجه اصلی شما به عنوان یک ناشر، باید بر قدرت تحمل اختلال ترافیک‌تان باشد. بطورکلی، هرچقدر ارزش محتوای شما بیشتر باشد، به همان اندازه تحمل اختلال کاربران شما بیشتر است. اگر شماتابحال به یک سایت غیررسمی سرزده باشید، احتمالا مورد بمباران دهها تبلیغ زیرسایت قرار گرفته اید( مخصوصاً اگر آنها در مقابل مسدودکننده‌های تبلیغاتی مقاوم باشند) تنها دلیل اینکه این سایت‌ها کار می‌کنند این است که ارزش محتوای سایت برای کاربر، مهم تر از تجربه کاربری ضعیف و پر اختلال آن است.
چرا آنها از تبلیغات زیرسایت بیشمار استفاده می‌کنند؟ زیرا تبلیغات زیرسایت معمولاً بالاترین نرخ پرداخت را دارند. هرچقدر اختلال کاربری بیشتر باشد، نرخ پرداخت بیشتر خواهد بود.
استراتژی درآمدزایی شما باید تعادلی بین نرخ پرداخت و تاثیر روی تجربه کاربری باشد. آیا شما باید تبلیغ زیرسایت را در استراتژی خود لحاظ کنید؟ برای بعضی‌ها بله، و برای بعضی دیگر نه خیلی.

مخاطب یا ترافیک خود را دنبال کنید.

اطلاعات آماری کافی برای اینکه شما گرایشات کلی را شناسایی کنید وجود دارد. هرچند، این گرایشات نمی‌توانند در فاکتورهای خالصی که مخاطب یا ترافیک شما را تحت تاثیر خود قرار میدهند محاسبه شوند. شما شاید بتوانید از این اطلاعات برای انتخاب اولیه فرمتی که میخواهید استفاده کنید، اما نیاز به تعقیب آنها دارید تا تاثیراتشان را بفهمید.
شما به عنوان ناشر یا تبلیغ‌دهنده، باید گرایشات کلی را بشناسید، بازخوردها را دنبال کنید، و استراتژی خود را بر این اساس تنظیم کنید. در این صورت، به جای ضرر، سود زیادی خواهید برد.

دیدگاهتان را بنویسید