×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ پخش تضمینی (TrueView) در تبلیغات آنلاین چیست؟
تاریخ انتشار : 22 تیر 1401 زمان مطالعه : 6 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

پخش تضمینی (TrueView) در تبلیغات آنلاین چیست؟

پخش تضمینی (TrueView) در تبلیغات آنلاین چیست؟

شرکت گوگل با شعار “چرا کاربر را با تبلیغ‌هایی که نمی‌خواهد ببیند بمباران کنیم؟ به معرفی سرویس TrueView می پردازد. این کمپانی اعتقاد دارد سرویسTrueView  یک معامله‌ی برد-برد است. نمایش تضمینی یا TrueView  به کاربر این امکان را می دهد تا فقط ویدیویی را ببیند که کنجکاوی‌ش را برمی‌انگیزد.

همچنین از این طریق، هر ویدیو مخاطب خودش را پیدا می‌کند و بازدید هایش بیشتر می‌شوند. در این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد که پخش تضمینی TrueView چیست و چرا از این سرویس جذاب باید استفاده کرد؟

یوتوب و راه اندازی سیستم پخش تضمینی TrueView

یوتیوب و برادر بزرگترش Google چنان اینترنت را در ده سال اخیر قبضه کرده‌اند که تصور دنیای بدون آن‌ها غیرممکن است. روزی تصور عمومی بر این بود که آرشیو تصویری بی.بی.سی. غبطه برانگیز و دست نیافتنی است. اما امروزه آرشیو تصویری، صوتی یوتیوب نه تنها بار‌ها غبطه برانگیز تر، بلکه کاملا قابل دست یافتنی است.

این طور به نظر می‌رسد که هیچ چیزی نیست که در یوتیوب پیدا نشود. یوتیوب اصلی ترین چیزی بود که ISP های ایران را مجبور کرد سرعت شان را ارتقا بخشند. تصویر پسر بچه ای که شانزده سال پیش در آرزوی دیدن یک ویدیوی هری پاتر بود امروز به عهد عتیق می‌ماند و الان روزانه ممکن است 2-3 ویدیوی همه گیر (Viral) در روز تماشا کنیم.

یوتوب با در اختیار گذاشتن تعداد بی شماری ویدئو به صورت رایگان، سیل عظیمی از مخاطب را روزانه دریافت می‌کند. این تعداد تماشاگر یک تریبون بسیار عالی برای تبلیغات است. یوتوب با پخش تبلیغ در ویدئوها برای افراد مختلف سود کسب می کند. از طرفی جذب مخاطب واقعی برای تبلیغ دهندگان در یوتوب بسیار بیشتر از سایر سایت‌ها است.

مهم ترین تبلیغات یوتیوب  TrueView تروویوها هستند. گوگل با ارائه سرویس TrueView به تبلیغ دهندگان این وعده را داد که:‌ “تبلیغ دهنده تنها زمانی هزینه‌ پخش تبلیغ خود را می‌پردازد که کاربر ویدیو را ببیند”.

دیدن تبلیغات TrueView برای کاربر انتخابی است. بنابراین او مجبور نیست وقت‌ش را آن طور که تبلیغ دهنده تصمیم می‌گیرد، بگذراند. این مورد را می توان در مقابل تلویزیون و برنامه‌های زنده مثل اسکار قرار داد.

یک پک مشخص تبلیغاتی آن قدر در طول آن سه چهار ساعت تکرار می‌شوند که می‌خواهید سرتان را به دیوار بکوبید! این ساختار آزادانه به تبلیغ دهنده هم امکان تجربه کردن بیشتری می‌دهد به طوری که پیش نمایش طولانی تر داشته باشد و تبلیغ‌ش را جذاب تر کند.

پخش تضمینی (TrueView) چیست؟

پخش تضمینی در Youtube

حتما شما هم موقع تماشای یک ویدئو در یوتوب، در ابتدا، انتها و حتی میانه آن محتوای تبلیغاتی دیده‌اید. این محتوا بسیار شبیه به محتوای اصلی پخش شده هستند. مثلا کسی که یک فیلم آموزشی در مورد ارز دیجیتال می‌بیند، محتوای تبلیغاتی نمایش داده شده در آن ویدئو هم مربوط به ارز دیجتیال و معرفی سایت‌های مطابق با آن است.

این نوع تبلیغ باعث می‌شود تا کاربر کمتر از دیدن تبلیغات ناراحت شود و حتی ممکن است روی تبلیغات کلیک کند یا تا آخر آن را ببیند.

سیستم پخش تضمینی یا TrueView با هوش مصنویی موجود در یوتوب ادغام شده و محتواهای تبلیغاتی مربوط با نیاز کاربر را به او نشان می‌دهند. با چنین کاری شانس بیشتر دیده شدن تبلیغات بالا می‌رود. شانس کلیک کاربر نیز با موضوع مرتبط بیشتر می‌شود و ممکن است او را به یک مشتری تبدیل کند. همه این تکنیک‌ها در نهایت منجر به فروش محصول یا خدمت تبلیغ کننده خواهند شد.

از طرفی پخش تضمینی، کاربر را با تکنیک 5 ثانیه تست می‌کند. تا 5 ثانیه کاربر موظف است ویدئو را ببیند ولی بعد از آن اگر از محتوای تبلیغ لذت نبرد حق دارد آن را رد کند. اما اگر تا 30 ثانیه به تبلیغ نگاه کرد این بدان معنی است که او می‌تواند یک مشتری باشد. کاربری که 30 ثانیه زمان برای دیدن ویدئو تبلیغاتی صرف می‌کند احتمالا به محصول یا خدمت تبلیغ دهنده نیاز دارد یا فکر خواهد کرد.

تبلیغ دهنده بابت کلیک کاربر روی تبلیغات یا تماشای ویدئو برای 30 ثانیه توسط کاربر، هزینه پرداخت خواهد کرد. چنین سیستمی از تبلیغات، بازدهی بیشتری دارد و البته کاربران نیز با آن تعامل بیشتری خواهند داشت.

پخش تضمینی (TrueView) چیست؟

چهار نوع تبلیغ TrueViewدر یوتوب

TrueView In-Stream

در این شیوه ویدیوی تبلیغاتی قبل یا در طول ویدیوی اصلی پخش می‌شود. کاربر پنج ثانیه از تبلیغ را می‌بیند و اگر برایش جالب بود ادامه‌ش می‌دهد. تبلیغ دهنده نیز فقط به ازای دفعاتی که ویدیویش کامل یا سی ثانیه اش دیده می‌شود به نمایش دهنده (یوتیوب) پول می‌پردازد.

TrueView In-slate

در این نوع تبلیغ، کاربر تبلیغات را در صفحه Home Page می بیند و اگر روی آن کلیک کرد، برای تبلیغ دهنده هزینه محسوب می شود.

تبلیغات حامیان مالی در صفحه سرچ یوتوب نیز یکی دیگر از روش های تضمینی تبلیغ است. در این روش، زمانی که کاربر موضوعی را در یوتوب سرچ می کند، تبلیغات برایش ظاهر می شود. انتخاب تبلیغ در این صفحه توسط کاربر برای حامی مالی هزینه بر است.

TrueView In-Display

این ویدیو ها در بخش ویدئو های مرتبط با ویدئوی تماشا شده یا نتایج گوگل به صورت ویدئویی نمایش داده می شود. در این روش تبلیغ دهنده به ازای ویدیو‌هایی که روی‌شان کلیک می‌شود هزینه می‌کند.

پخش تضمینی در سایت های ایرانی

پخش تضمینی در سایت و ویدئو‌های ایرانی نیز بازخورد خوبی دارد. آژانس تبلیغاتی مگنت با ایجاد چنین سیستمی بر روی ویدئو‌های تبلیغاتی و انتشار آن روی شبکه های اجتماعی ویدئویی ایرانی توانسته است تا حد زیادی کیفیت تبلیغات و هدفمند شدن آن را بالا ببرد. پخش تضمینی باعث پذیرفته شدن بیشتر تبلیغات از طرف کاربر می شود و تبلیغ دهنده مطمئن است که درصد بیشتری از کاربران را جذب می‌کند.

پخش تضمینی (TrueView) چیست؟

ویژگی محتوا برای TrueView یا پخش تضمینی

پخش تضمینی سیستم هدفمند از تبلیغات در عصر حاضر است که روی ویدئوها کاربرد دارد. اما به محتوای تبلیغی نیز باید توجه شود. جذب مخاطب توسط سیستم TrueView زمانی ممکن است که محتوای تبلیغی واقعا کیفیت خوبی داشته باشد. جنبه‌های محصول یا خدمت به خوبی و کامل توضیح داده شود، در مورد نیاز مخاطب باشد و بتواند مشکلی را رفع کند. در چنین صورتی می توان از سیستم پخش تضمینی نتیجه خوبی گرفت.

طبق بررسی ها در پخش تضمینی 5 ثانیه اول بسیار تعیین کننده است. اگر در 5 ثانیه اول محتوای تبلیغی شما مخاطب را برای 25 ثانیه بعدی پای تبلیغ شما نگه داشت احتمال این که کاربر روی آن کلیک کند و وارد سایت شما شود بسیار بالاست. پس کیفیت اولین مورد است.

مورد دوم محتوای تبلیغی مرتبط با موضوع ویدئوی اصلی است. این کار در یوتوب با هوش مصنویی انجام می‌شود و تبلیغات با توجه به شخصیت و جستجوهای کاربر در گوگل و یوتوب به او نمایش داده خواهد شد. با این حال اگر شما در حوزه خاصی کار می‌کنید باید گوگل آن را بشناسد تا مطابق با نیاز کاربر، تبلیغات شما را منتشر کند.

پخش تضمینی در آژانس تبلیغاتی مگنت

آژانس تبلیغاتی مگنت افتخار دارد که بهترین سیستم‌های تبلیغاتی را برای کسب و کار شما راه اندازی می‌کند. سیستم پخش تضمینی در تبلیغات یکی از بهترین و در عین حال به روزترین سیستم‌های تبلیغی برای دریافت نتیجه حداکثری است.

این سیستم با بهره‌گیری از هوش مصنویی و جستجوهای مخاطب در گوگل سعی در شناخت علایق و نیازهای کاربران دارد تا با نمایش تبلیغات مرتبط بازخورد بهتری دریافت کند. در آژانس تبلیغاتی مگنت شما می‌توانید این سرویس را با کیفیت بالا و هزینه مناسب دریافت کنید.

منبع: techtarget

بیشتر بخوانید :

درباره محتوا و تبلیغات صوتی چه می‌دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید