×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگسئو سئو سایت SEO چیست؛ انواع، فاکتور ها و بهترین روش های سئو
تاریخ انتشار : 14 آبان 1401 زمان مطالعه : 10 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

سئو سایت SEO چیست؛ انواع، فاکتور ها و بهترین روش های سئو

سئو سایت SEO چیست؛ انواع، فاکتور ها و بهترین روش های سئو

SEO مخفف search engine optimization به معنی بهینه‌سازی موتور جستجو است و روشی برای بهینه‌سازی صفحات وب است تا در رتبه‌های بالاتری در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) قرار گیرند.

سئو همچنین به عنوان یک استراتژی بازاریابی قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای کمک به هدایت ترافیک به وبسایت و رشد نرخ تبدیل عمل می‌کند.

برای درک هرچه بهتر سئو، در این مقاله ما شما را با موتورهای جستجو و اصول سئو آشنا می‌کنیم، توضیح می‌دهیم که الگوریتم‌های جستجو چگونه کار می‌کنند و چه فاکتورهایی بر رتبه یک سایت تاثیرگذار هستند.

در پایان مقاله، از بهترین شیوه‌های سئو و منابع جامع و کامل برای توسعه دانش خود مطلع خواهید شد.

SEO در برابر SEM، تفاوت این دو در چیست؟

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی موتور جستجو (SEM) دو استراتژی بازاریابی هستند که کسب و کارها برای دستیابی به مخاطب هدف ازطریق نتایج موتور جستجو از آن‌ها استفاده می‌کنند.

تفاوت کلیدی این دو این است که سئو بر بهینه‌سازی صفحات بر اساس ترافیک ارگانیک برای رتبه‌بندی بهتر تمرکز دارد. این به بازدیدکنندگانی اشاره دارد که از موتورهای جستجویی مانند گوگل یا بینگ می‌آیند.

در همین حال، SEM از استراتژی‌های پولی برای افزایش رویت‌پذیری یک وبسایت در موتورهای جستجو استفاده می‌کند. بازدیدکنندگان از ترافیک پولی از کلیک بر روی تبلیغات تولید شده توسط گوگل ادز یا سایر پلتفرم‌ها می‌آیند.

در حالی که کمی زمان می‌برد تا نتایج تلاش‌های سئو تثبیت و ماندگار شوند، SEM تقریبا نتیجه فوری را ارائه می‌دهد.

شما به سرعت خواهید دید که چه تعداد کلیک و تبدیل از تبلیغات شما در هر یک از موتورهای جستجو حاصل می‌شود.

علیرغم تفاوت‌هایی که وجود دارد،‌ SEO و SEM در کنار یکدیگر کار می‌کنند. یک پایه سئو خوب برای یک استراتژی SEM موفق ضروری است.

بهینه‌سازی صفحات فرود با کلمات کلیدی می‌تواند امتیاز کیفیت گوگل شما را بهبود بخشد و در نتیجه رویت‌پذیری وبسایت شما افزایش یابد.

سئو سایت SEO چیست؛ انواع، فاکتور ها و بهترین روش های سئو

چه فاکتورهایی بر سئو تاثیرگذارند و از همه مهم‌تر هستند؟

گوگل به عنوان موتور جستجو پیشرو، بیش از 5/6 میلیارد جستجو را در روز انجام می‌دهد. بنابراین، دستیابی به رتبه بالاتر در موتور جستجو گوگل پتانسیل جذب ترافیک زیادی را به وبسایت شما خواهد داشت.

به همین دلیل است که توجه به فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل از اهمیت زیادی برخوردار است. این فاکتورها به طور مستمر همراه با الگوریتم‌های جستجو گوگل در حال تغییر و تکامل هستند.

آنها به ارائه مرتبط‌ترین محتوا برای تجربه کاربری بهتر کمک می‌کنند.

از زمان بارگذاری صفحه گرفته تا امنیت وبسایت،‌ در اینجا مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی که باید بدانید برای شما آورده شده است:

  • سرعت صفحه. سرعت صفحه به مدت زمانی اشاره دارد که طول می‌کشد تا یک صفحه بارگذاری شود. صفحه‌ای که سریع بارگذاری می‌شود در موتورهای جستجو از رتبه بالاتری برخوردار است. به طور منظم عملکرد سایت خود را تحت نظر داشته باشید و از ابزارهای تحلیل سرعت سایت مانند PageSpeed Insights و Pingdom Speed Test برای بدست آوردن بینشی در مورد نحوه عملکرد سایت خود استفاده کنید.
  • سازگاری با موبایل. یک طراحی کنش‌پذیر به طور خودکار المان‌های وبسایت را برای تطبیق با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش، ارائه تجربه بهینه برای دستگاه‌های مختلف و غیره تنظیم می‌کند. صفحات سایت‌های سازگار با موبایل در موتورهای جستجو از رتبه بالاتری برخوردار هستند. ازMobile-Friendly Test برای اندازه‌گیری قابلیت استفاده سایت خود استفاده کنید.
  • محتوای باکیفیت. اطلاعات واقعی و مرتبط به جستارهای خاص کاربران تهیه کنید. گوگل طول محتوا،‌ ساختار، کلمات کلیدی مرتبط و اطلاعات داخل محتوا را ارزیابی می‌کند. همیشه محتوا منحصر به فرد تولید کنید تا بازدیدکنندگان را جذب کرده و رویت‌پذیری سایت خود را افزایش دهید.
  • بک لینک‌ها. بک لینک‌ها که با نام لینک ورودی نیز شناخته می‌شوند، لینک‌هایی به وبسایت شما در سایت‌های دیگر هستند که به عنوان معیاری از اعتبار وبسایت شما عمل می‌کنند. وقتی یک وبسایت از لینک به سایت شما در محتوای خود استفاده می‌کند، شما را به عنوان یک منبع مرتبط معرفی می‌کنند. صفحاتی با بک لینک‌های باکیفیت از سایت‌های معتبر در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بالاتری را به خود اختصاص می‌دهند.
  • تجربه کاربر. گوگل تجربه کاربر را از سیگنال‌های متعددی شامل نرخ پرش و زمان حضور کاربر در سایت اندازه‌گیری می‌کند. وقتی بازدیدکنندگان وارد یک سایت می‌شوند و خیلی سریع آن را ترک می‌کنند، گوگل آن سایت را غیرمرتبط در نظر می‌گیرد. در نتیجه، اگر بازدیدکنندگان برای مدتی در سایت بمانند این بدان معنی است که سایت اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
  • امنیت سایت. امنیت سایت شامل تمام اقداماتی است که از وبسایت و بازدیدکنندگان در برابر حملات سایبری محافظت می‌کند. بنابراین، گوگل وبسایت‌های ایمن شده با HTTPS را در اولویت قرار می‌دهد. از آنجایی که امنیت در اولویت اول برای هر کاربری قرار دارد، اضافه کردن گواهینامه SSL به سایت ضروری است.
سئو سایت SEO چیست؛ انواع، فاکتور ها و بهترین روش های سئو

سئو چگونه کار می‌کند؟

گوگل و سایر موتورهای جستجو برای جمع آوری، سازماندهی و نمایش اطلاعات مرتبط به منظور پاسخ دادن به جستجوهای کاربران عمل می‌کنند. برای این منظور، آن‌ها سه فرآیند اصلی را انجام می‌دهد که عبارتند از:

  • کراولینگ. موتورهای جستجو بر تیمی از خزندگان وب که به عنوان ربات‌ها نیز شناخته می‌شوند، برای بروزرسانی محتوا بر روی وب متکی هستند. خزندگان وب اطلاعات مورد نیاز برای ایندکس‌گذاری یک صفحه را پیدا و جمع آوری می‌کنند.
  • ایندکسینگ. فرآیندی است که در آن موتورهای جستجو صفحات وب جمع آوری شده را ذخیره و سازماندهی می‌کنند. بعد از این که خزندگان وب اطلاعات را در یک سایت پیدا می‌کنند، مانند کلمات کلیدی و محتوای تازه، آن صفحه وب را به ایندکس جستجو اضافه می‌کنند. این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا محتوای شما را یافته و آن را به موتورهای جستجو ارسال کنند. وقتی کاربران به دنبال اطلاعات مرتبط می‌گردند، موتور جستجو وبسایت‌های ایندکس شده را به نمایش درمی‌آورد.
  • رتبه‌بندی. صفحات وب در ایندکس جستجو بر اساس مرتبط‌ترین صفحه تا کم ارتباط‌ترین در صفحات نتایج جستجو به نمایش درمی‌آیند.

سئو با جذاب‌تر کردن وبسایت شما برای موتورهای جستجو، حضور شما در وب را بهبود می‌بخشد. به عبارت دیگر،‌ برای تعیین میزان موفقیت سایت شما از این سری مراحل، از کراولینگ گرفته تا رتبه‌بندی، کار می‌کند.

به عنوان مثال، لینک‌های داخلی با ساختار مناسب در صفحات شما به خزندگان وب این امکان را می‌دهد که آسان‌تر از یک صفحه به صفحه دیگر بروند. این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا وبسایت شما را دقیق‌تر بررسی کرده و محتوای بیشتری را ایندکس‌گذاری کنند.

علاوه بر این، الگوریتم‌های موتورهای جستجو فاکتورهای رتبه‌بندی مهم‌تر مانند کلمات کلیدی مرتبط، کیفیت بک لینک‌ها و تازگی محتوا را در نظر می‌گیرند. بنابراین، بهینه‌سازی محتوا وبسایت با این فاکتورها می‌تواند نتایج جستجو شما را به طرز قابل توجهی تقویت کند.

سئو سایت SEO چیست؛ انواع، فاکتور ها و بهترین روش های سئو

انواع مختلف سئو چه هستند؟

در زیر، مروری کوتاه بر چهار نوع اصلی سئو به همراه اهداف اولیه آنها خواهیم داشت.

برای این که درک بهتری از سئو داشته باشید، بخش‌های زیر تعاریف هر یک از انواع سئو، نحوه عملکرد و پیاده‌سازی و اجرا آن‌ها را توضیح خواهد داد.

سئو داخلی

سئو داخلی به فرآیند بهینه‌سازی صفحات جداگانه از یک سایت به منظور افزایش رتبه‌بندی آن در نتایج جستجو ارگانیک اشاره دارد. این نوع از سئو هم بر روی محتوا صفحه و هم کد منبع HTML ازجمله تگ‌های عنوان،‌ تگ‌های هدر و توضیحات متا تمرکز دارد.

سئو داخلی به سازماندهی صفحه کمک می‌کند تا خزندگان وب موتورهای جستجو بتوانند به راحتی محتوای شما را تحلیل کنند و آن را برای جستارهای مرتبط ایندکس‌گذاری نمایند.

برای راهنمایی شما در مورد بهینه‌سازی سئو داخلی، ما برخی از روش‌های اصلی را که باید بدانید را جمع آوری کرده‌ایم:

  • محتوای سایت. گوگل از یک چارچوب کاری به نام E-A-T (تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد) برای ارزیابی کیفیت محتوا، صفحات و سایت استفاده می‌کند. گوگل محتوای باکیفیت از نویسندگان معتبر و وبسایت‌های قابل اعتماد را در اولویت قرار می‌دهد. بنابراین، برای این که رتبه بالاتری در موتورهای جستجو داشته باشید، باید اطمینان حاصل کنید که صفحه شما این معیارها را برآورده می‌کند.
  • بهینه‌سازی کلمات کلیدی. قرار دادن کلمات کلیدی در محتوا به الگوریتم جستجو کمک می‌کند تا شناسایی کند چه نوع اطلاعاتی را ارائه می‌دهید. تحقیق کلمات کلیدی را با ابزارهایی مانند Ahrefs Keywords Explorer یا Google Keyword Planner انجام دهید تا کلمات کلیدی هدف را پیدا کرده و محتوا را پیرامون آن تولید کنید. با این وجود، اطمینان حاصل کنید که توزیع کلمات کلیدی طبیعی است تا از جریمه گوگل در مورد پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنید.
  • تگ عنوان. تگ عنوان که با نام عنوان صفحه نیز شناخته می‌شود به صورت یک لینک قابل کلیک در صفحات نتایج موتورهای جستجو برای کاربران ظاهر می‌شود. تگ عنوان ارتباط صفحه با هدف جستجویی کاربر را مشخص می‌کند. یک عنوان به خوبی نوشته شده کلیک‌های بیشتری را تولید می‌کند و ترافیک بیشتری را به سمت صفحه هدایت می‌کند. علاوه بر این، موتورهای جستجو مانند گوگل یک عنوان مختصر با کلمات کلیدی را ترجیح می‌دهند و به آن رتبه بالاتری در موتورهای جستجو اختصاص می‌دهند.
  • تگ‌های هدر. تقسیم محتوا به بخش‌های مختلف با تگ‌های هدر موجب می‌شود تا تجربه کاربری بهتری ارائه دهید و خزندگان وب راحت‌تر صفحه شما را ایندکس‌گذاری می‌کنند. وقتی کاربران عبارت‌های جستجوی خود را تایپ می‌کنند، موتور جستجو با استفاده از این تگ‌ها اطلاعات مرتبط را جستجو می‌کند. بنابراین، احتمال نمایش شما در رتبه‌های بالاتر نتایج جستجو افزایش می‌یابد.
  • متن جایگزین تصویر. متن جایگزین یک ویژگی است که یک تصویر خاص را وقتی سایت نمی‌تواند آن را به نمایش درآورد، توضیح می‌دهد و برای کاربران به لحاظ بصری مفید است. خوانندگان از اطلاعات متن جایگزین برای توصیف تصویر استفاده می‌کنند. این متن به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که تصویر یک بخش محتوایی ارزشمند بر روی صفحه است. این فرصت رتبه‌بندی بهتر را برای صفحه شما ایجاد می‌کند زیرا بر صفحات نتایج جستجو گوگل به نمایش درمی‌آید.
  • توضیحات متا. به توضیح مختصر صفحات در SERPها اشاره دارد که به صورت اسنیپت همراه با عنوان صفحه و URL به نمایش درمی‌آید. توضیحات متا شامل کلمات کلیدی است و به طور دقیق توضیح می‌دهد که صفحه چه اطلاعاتی را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. یک توضیح متا خوب می‌تواند کلیک بیشتری تولید کند و نرخ پرش را کاهش دهد.

سئو خارجی

سئو خارجی به مجموعه اقداماتی اشاره دارد که خارج از یک وبسایت برای بهبود رتبه‌بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو انجام می‌شوند. این به موتور جستجو معیاری می‌دهد که تا چه اندازه مخاطبان یک سایت، کسب و کار یا محصول را درک می‌کنند.

در نتیجه، یک استراتژی سئو خارجی با ساختار درست می‌تواند به اعتبار صفحه شما کمک کند و باعث شود تا آن صفحه رتبه بالاتری در موتور جستجو داشته باشد. در ادامه برخی از فاکتورهای سئو خارجی که باید به آن‌ها توجه کنید، برای شما آورده شده است:

  • لینک‌سازی. به فرایند دریافت لینک از سایر وبسایت‌ها به سایت شما اشاره دارد. الگوریتم گوگل به شدت به لینک‌ها متکی است. هر لینکی که دریافت می‌کنید به عنوان یک رای اعتماد برای وبسایت شما عمل می‌کند. با این وجود، همیشه کیفیت را ارجح بر کمیت قرار دهید و مطمئن شوید که تنها لینک‌های باکیفیت از سایت‌های قابل اعتماد دریافت می‌کنید.
  • بازاریابی رسانه اجتماعی. یک حضور رسانه‌ای قوی می‌تواند برای کسب و کار شما مهم باشد. این نوع بازاریابی به عنوان منبعی برای بررسی اعتبار و شهرت شما توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارسال محتوای جذاب در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی به دستیابی به مخاطب گسترده‌تر کمک می‌کند. علاوه بر این، وقتی محتوای شما بتواند مخاطب از سراسر جهان جذب کند، موتور جستجو می‌بیند که سایت شما قابل اعتماد است.
  • دسترسی گسترده‌تر اینفلوئنسر. برقراری ارتباط با برندهای با نفوذ یا افراد اینفلوئنسر یک روش عالی برای افزایش آگاهی از برند است. اگر به درستی انجام شود، بازاریابی اینفلوئنسر می‌‌تواند به تایید برند شما کمک کند و مخاطبان جدیدی را به سایت شما می‌آورد. به این ترتیب، شما می‌توانید به ترافیک و شهرت بیشتری دست یابید.
  • فروم‌ها. صفحات فریومی مانند Quora، Reddit و Stack Overflow فرصتی عالی برای تبلیغ وبسایت شما ارائه می‌دهند. در این انجمن‌ها شما می‌توانید در گفتگوهای واقعی بین کاربران درگیر شوید، به سوالات پاسخ دهید و تخصص و اعتبار خود را نشان دهید. همچنین، شما می‌توانید لینکی به صفحه وبسایت خود اضافه کنید و ترافیک جستجوی ارگانیک خود را افزایش دهید.

اگرچه لینک‌سازی جنبه اصلی این استراتژی است،‌ اما هر فعالیتی که خارج از سایت انجام می‌شود به عنوان سئو خارجی در نظر گرفته می‌شود و نباید آن را نادیده بگیرید.

سئو فنی

سئو فنی یا تکنیکال فرآیند بهینه‌سازی جنبه‌های فنی وبسایت شما برای اطمینان از معیارهایی است که باید مطابق با الگوریتم‌های موتور جستجو باشند. این شامل بهینه‌سازی سرعت،‌ سازگاری با موبایل و معماری وبسایت است.

بهینه‌سازی سئو فنی به موتور جستجویی مانند گوگل کمک می‌کند تا به راحتی صفحات را شناسایی و ایندکس کند. در نتیجه، به یک وبسایت با سئوی فنی بهینه شده با رتبه بالاتر در نتایج جستجو پاداش می دهد.

سئوی فنی نه تنها به بهبود رتبه شما در موتور جستجو کمک می‌کند، بلکه تجربه کاربری شما را نیز مشخص می‌کند. کاربران و موتورهای جستجو یک سایت با ساختار خوب با زمان بارگذاری سریع و امنیت بالا را ترجیح می‌دهند؛ همه این‌ها فاکتورهای مهم برای سئوی فنی هستند.

چندین فاکتور سئو فنی وجود دارد که باید هنگام بهینه‌سازی وبسایت خود در نظر بگیرید:

  • سرعت بارگذاری صفحه. وبسایتی که صفحات آن با سرعت پایینی بارگذاری می‌شوند، نرخ پرش بالاتری خواهند داشت و در نتیجه رتبه آ‌ن‌ها پایین‌تر می‌آید. مراحلی مانند پاک کردن کش وبسایت، فشرده‌سازی تصاویر و کاهش ریدایرکت‌های صفحات همگی روش‌های موثر در بهینه‌سازی صفحه هستند. علاوه بر این، شما می‌توانید از ابزارهایی مانند GTmetrix و PageSpeed Insights برای تعیین مولفه‌هایی که نیاز به بهینه‌سازی دارند استفاده کنید.
  • اسکیما مارک آپ. این به تگ‌هایی اشاره دارد که شما می‌توانید به کد HTML خود اضافه کنید تا به موتور جستجو کمک کند تا محتوای شما را بهتر شناسایی نماید. اضافه کردن اسکیما مارک آپ اسنیپت‌های صفحه شما را در نتایج جستجو بهبود خواهد داد. به عنوان مثال، ‌رتبه‌بندی یا نظرات را به همراه توضیحات متا اضافه کنید تا صفحه را جذاب‌تر کنید. این کار می‌تواند ترافیک بیشتری را جذب کند و نرخ کلیک سایت شما را بهبود بخشد.
  • لینک‌سازی داخلی. این فرآیند ضمیمه کردن هایپرلینک‌هایی است که به صفحات دیگر در همان وبسایت اشاره می‌کنند. با قرار دادن لینک‌های داخلی، خزندگان موتورهای جستجو صفحات بیشتری را در وبسایت شما پیدا و ایندکس می‌کنند. در صورتی که به درستی اجرا شود، لینک‌های داخلی می‌توانند اعتبار صفحه را تقویت کنند، تجربه پیمایش را بهبود بخشند و زمان حضور کاربر در صفحه را افزایش دهند.
  • نقشه‌های سایت XML. به عبارت ساده، یک نقشه سایت XML مجموعه‌ای از URLهای صفحات است. این مجموعه به عنوان یک نقشه راه عمل می‌کند و به خزندگان موتورهای جستجو اجازه می‌دهد تا سریع‌تر به صفحات مهم وبسایت شما دسترسی پیدا کنند. افزونه یواست سئو یک روش ساده برای ایجاد نقشه سایت XML برای سایت‌های وردپرس ارائه می‌دهد. از طرف دیگر، شما می‌توانید از ابزارهای رایگان مانند InSpyder یا Screaming Frog استفاده کنید.
  • صفحات موبایل تسریع شده (AMP). این چارچوب وب صفحات کم اهمیتی را برای بهینه کردن زمان بارگذاری برای کاربران موبایل ایجاد می‌کند. وقتی AMP را فعال می‌کنید، گوگل صفحات وب شما را ازطریق یک کش تعیین شده ارائه می‌دهد، در نتیجه وبسایت سریع‌تر بارگذاری می‌شود. گوگل همچنین وبسایت‌های دارای AMP را در اولویت خود قرار می‌دهد، درنتیجه این چارچوب تفاوت بین سایت‌های باکیفیت را رقم می‌زند.
  • گواهینامه SSL. یک وبسایت با گواهینامه SSL، HTTPS را بر روی URLهای خود فعال می‌کند. این نشان می‌دهد که هر اطلاعات منتقل شده بین یک وبسایت و کاربرانش ایمن و رمزگذاری شده است. از آنجایی که گوگل از HTTPS به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی استفاده می‌کند، فعالسازی آن به این معنی است که وبسایت شما می‌تواند به رتبه‌های بالاتری در موتورهای جستجو دست یابد. اگر برنامه هاست شما دارای گواهینامه SSL است، مطمئن شوید که آن را فعال کرده‌اید.

سئو محلی

سئوی محلی فعالیت بهبود رویت‌پذیری کسب و کارهای محلی در نتایج جستجو است. این فعالیت‌ها کسب و کار را بیشتر در معرض دید قرار می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا برند، محصولات و خدمات خود را به جوامع محلی تبلیغ کنند.

وقتی که مردم عباراتی مانند «پزشک‌های نزدیک من» یا «فروشگاه‌های حیوانات خانگی نزدیک من» را جستجو می‌کنند، موتورهای جستجو ازطریق آدرس IP موقعیت مکانی آن‌ها را شناسایی کرده و نتایج جستجو مرتبط با آن را ارائه می‌دهند. برای این که در نتایج جستجو محلی جایگاهی پیدا کنید، مهم است که سئو محلی خود را بهینه سازید.

گوگل نتایج جستجوی محلی را با یک نقشه به همراه سه نتیجه جستجوی ارگانیک ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، هنگامی که کاربران برای «رستوران‌ها در سیاتل» جستجو می‌کنند، SERP سه کسب و کار محلی را به همراه موقعیت مکانی آنها در Google Maps به عنوان نتایج برتر ارائه می‌کند.

اگر می‌خواهید کسب و کار خود را در نتایج جستجوی محلی نشان دهید، به جنبه‌های مختلف سئوی محلی توجه زیادی داشته باشید:

  • پروفایل Google My Busines (GMB): نقشه نشان داده شده در نتایج برتر در جستجو محلی گوگل از پروفایل‌های GMB می‌آید. شما باید در ابتدا یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. مطمئن شوید که اطلاعات دقیق و کاملی مانند نام، آدرس و شماره تلفن را وارد می‌کنید زیرا این اطلاعات به عنوان فاکتورهای رتبه‌بندی عمل می‌کنند. علاوه بر این، گوگل یک پروفایل GMB را بر اساس فاصله، برتری و ارتباط آن با یک جستار جستجو رتبه‌بندی می‌کند.
  • تحقیق کلمات کلیدی محلی: اگر تحقیق کلمات کلیدی به درستی انجام شود، ازجمله تحقیق کلمات کلیدی بر روی صفحات،‌ می‌تواند موجب افزایش رتبه شما در صفحات نتایج موتور جستجو شود. فهرستی از کلمات کلیدی توضیح‌دهنده محصولات یا خدمات خود تهیه کنید، سپس اصلاح‌کننده مبتنی بر مکان را به آن اضافه کنید. یک ابزار سئو به نام Ahrefs می‌تواند به شما در شناسایی تحقیق کلمات کلیدی بر مبنای حجم جستجو و سختی کمک کند.
  • محتوای محلی: هدف قرار دادن یک محتوای محلی اینفوگرافیک به وبسایت کسب و کار شما کمک می‌کند تا رویت‌پذیری خود را بهبود بخشد. محتوا یمحلی مرتبط تهیه کنید که تقاضای مخاطب هدفتان را برآورده می‌کند. از پست‌های وبلاگی گرفته تا راهنماهایی برای مطالعات موردی و توصیه‌ها،‌ مطمئن شوید محتوایی را انتخاب می‌کنید که به حوزه کسب و کار شما مرتبط باشد.
  • نظرات مشتریان: نظرات نشان می‌دهند که مشتریان به کسب و کار شما اعتماد دارند و گوگل این حقیقت را در نظر می‌گیرد. بنابراین، مشتریان خود را تشویق کنید که نظرات خود را بیان کنند. شما می‌توانید این کار را با ارسال ایمیل یا ایجاد یک صفحه نظرات انجام دهید. از انجایی که گوگل نظرات شخص ثالث را نیز مد نظر قرار می‌دهد، حتما بر نظرات آنلاین خود نظارت داشته باشید.
سئو سایت SEO چیست؛ انواع، فاکتور ها و بهترین روش های سئو

بهترین شیوه‌های سئو: روش‌هایی برای بهبود رتبه گوگل خود

بسیار مهم است که بهترین شیوه‌های سئو را همراه با تعداد زیادی از فاکتورهای تاثیرگذار بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو اجرا کنید. اعمال استراتژی‌های نادرست و قدیمی نه تنها به رتبه شما آسیب می‌رساند، بلکه ترافیک و نرخ تبدیل شما را نیز تخت تاثیر قرار می‌دهد.

ما برخی از بهترین شیوه‌ها را برای بهبود سئو و پیش گرفتن شما از رقبا جمع آوری کرده‌ایم.

کلمات کلیدی لانگ تیل (دم بلند) را هدف قرار دهید

تحقیق کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو ضروری است. همه چیز را از آنچه کاربران جستجو می‌کنند تا رتبه‌بندی رقبای شما نشان می‌دهد. بنابراین، مهم است که بدانید تحقیق کلمات کلیدی چیست و آن را به درستی اجرا کنید.

در ابتدا، شما باید انواع مختلف کلمات کلیدی سئو را درک کنید:

  • بذر. کلمات کلیدی که حوزه کاری شما را تعریف می‌کنند و به عنوان اساسی برای گسترش محتوا عمل می‌نمایند. این کلمات کلیدی با نام کلمات کلیدی تمرکز نیز شناخته می‌شوند. این کلمه کلیدی می‌تواند به سادگی «قهوه» یا «سئو چیست» باشد.
  • مترادف‌ها. کلمات کلیدی با معانی مشابه که ترکیب متفاوتی دارند، در عین حال نتایج مشابه‌ای را در موتورهای جستجو جذب می‌کنند. به عنوان مثال، «چگونه هدفون شکسته را تعمیر کنیم» را می‌توان به  «نحوه تعمیر هدفون‌های شکسته» تغییر داد.
  • لانگ تیل (دم بلند). عبارت‌های طولانی‌تر و خاص که به یک جستار جستجویی خاص پاسخ می‌دهند. این عبارات معمولا شامل سه یا چند عبارت از کلمات کلیدی مانند «دستور پخت کوکی‌های شکلاتی بدون گلوتن» می‌باشد.
  • مرتبط معنایی. این کلمات کلیدی به لحاظ معنایی به یکدیگر مرتبط هستند. به عنوان مثال، «بازدید از لس آنجلس» از لحاظ معنایی به «بلیت پرواز به لس آنجلس» و «بهترین مقاصد گردشگری در لس آنجلس» مرتبط است.

نکته اصلی در بهینه‌سازی موتورهای جستجو با تحقیق کلمات کلیدی این است که موضوعات مرتبط به صنعت خود را مورد هدف قرار دهید به گونه‌ای که پتانسیل جذب ترافیک خوبی دارند، در عین حال معیارهای زیر را به خاطر نگه دارید:

  • حجم جستجو. این معیار تعیین می‌کند که چند نفر در یک زمان معین به دنبال یک جستجوی خاص هستند و معمولاً با استفاده از داده‌های سطح ملی اندازه‌گیری می‌شود.
  • دشواری کلمه کلیدی. این معیار که به عنوان رقابت کلمات کلیدی نیز نامیده می‌شود، میزان دشواری رتبه یک کلمه کلیدی در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل را اندازه‌گیری می‌کند.

خوشبختانه، ابزارهای سئو مانند Ahrefs، SEMrush و Google Keyword Planner می‌توانند به راحتی این معیارها را شناسایی کنند.

اگر می‌خواهید یک محتوا در مورد دستور پخت کوکی بنویسید،‌ بررسی کلمات کلیدی هدف نشان می‌دهد که بیشتر آن‌ها به شدت رقابتی هستند:

اگر وبسایت شما جدید است و کلمه کلیدی «کوکی‌های کره بادام زمینی» را هدف قرار داده‌اید، شانس زیادی برای رتبه‌بندی بالا در گوگل ندارید. بنابراین، بهتر است شروع به فهرست کردن کلمات کلیدی دم بلند کنید.

یک کلمه کلیدی با حجم جستجویی بالا ترافیک ارگانیک بیشتری را جذب می‌کند، اما رقابتی‌تر است. هدف قرار دادن کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا به این معنی است که باید با سایت‌های باکیفیت که دامنه اعتبار بالایی دارند رقابت کنید.

از طرف دیگر،‌ کلمات کلیدی دم بلند رقابت کمتری دارند و به شما اجازه می‌دهند تا محتوای مرتبط را برای مخاطب هدف خود تولید کنید. با بهبود ترافیک وبسایت خود از طریق کلمات کلیدی دم بلند شروع کنید و استراتژی کلمات کلیدی SEO خود را از آنجا بسازید.

نکته تخصصی

رقبای شما اساساً وبسایت‌هایی هستند که سعی می‌کنید از آنها پیشی بگیرید. برای این، فقط نگاه دقیق‌تری بیندازید و ببینید آیا وبسایت‌های حرفه‌ای، وبسایت‌های رسانه‌ای بزرگ یا وبسایت‌های شرکتی دارید؟ آیا وبسایت شما در بین این سایت‌ها قرار دارد؟

اگر وبسایت‌های زیادی را در صفحه اول می‌بینید، توصیه می‌کنم با کلمات کلیدی جدید و متفاوت شروع کنید، مخصوصاً اگر روی یک وبسایت جدید کار می‌کنید. این کلمات کلیدی به احتمال زیاد حجم جستجوی کمتری خواهند داشت، اما رتبه‌بندی آنها باید آسان‌تر باشد.

همچنین، اگر یک حساب Google Ads دارید، حتی می‌توانید پرداخت به ازای کلیک را برای عبارات جستجوی خاص بررسی کنید. رتبه‌بندی کسانی که پرداخت به ازای کلیک بالایی دارند معمولا در جستجوی ارگانیک سخت‌تر است.

محتوای خود را با هدف جستجو مطابقت دهید

الگوریتم‌های موتور جستجو به ارائه نتایج جستجوی پیشرفته‌تر برای کاربران بر اساس هدف جستجوی آن‌ها کمک می‌کنند. به عنوان مثال، الگوریتم گوگل نه تنها نتایج جستجو مرتبط را به کاربران ارائه می‌دهد، بلکه هدف خاص جستجوی آن‌ها را نیز مشخص می‌کند.

وقتی یک کاربر عبارت «نحوه جفت کردن یک اسپیکر بلوتوثی JBL» را جستجو می‌کند، گوگل نتایجی را از صفحات یا ویدئوهایی که حاوی دستورالعمل‌هایی برای این کار است به نمایش درمی‌آورد.

در همین حال،‌ اگر کاربر عبارت «خرید یک اسپیکر بلوتوثی JBL» را جستجو کند، گوگل بلافاصله صفحات حاوی این محصول را در نتایج نشان می‌دهد.

این به این دلیل رخ می‌دهد که الگوریتم‌های جستجو می‌توانند چهار هدف اصلی جستجو را شناسایی کرده و بر اساس آن عمل کنند.

  • اطلاعاتی Informational. به کاربرانی اطلاق می‌شود که می‌خواهند چیزی را بدانند یا یاد بگیرند. جستجوهای این هدف شامل عباراتی با «چگونه»، «چه کسی است»، و «چیست»، اما محدود به آن نیست.
  • پیمایشی Navigational. کاربران با این هدف به دنبال بازدید از سایت‌های خاص هستند. کاربران به جای تایپ URL در نوار آدرس خود، پیمایش از طریق گوگل را انتخاب می‌کنند. برخی از نمونه‌های جستجو برای این هدف عبارتند از: «ورود به سیستم Reddit»، «Facebook»، «Spotify».
  • تجاری Commercial. کاربران معمولاً این جستجو را قبل از خرید انجام می‌دهند. آنها چندین برند، محصولات یا خدمات را بررسی و مقایسه می‌کنند تا بهترین گزینه را پیدا کنند. یک درخواست رایج برای این هدف جستجو مانند «لپ‌تاپ‌های بازی 2021» یا «رستوران‌های برتر نزدیک من» است.
  • معاملاتی Transactional. این جستجوگران محصول یا خدمات خاصی را برای خرید هدف قرار می‌دهند. جستجوها معمولاً شامل نام‌های تجاری مانند «خرید Samsung Galaxy S20» یا «Air Jordan Retro for Sale» هستند.

به عنوان مثال، برای رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی مانند «پاک‌کننده‌های طبیعی صورت»، شما باید محتوای خود را با هدف اطلاعاتی تولید کنید. بر پاسخ دادن به سوالات رایج مرتبط با این صنعت تمرکز کنید، در مورد فواید محصولات طبیعی بنویسید، نکاتی برای پوست بهتر ارائه دهید یا محصولات DIY طبیعی صورت را معرفی کنید.

با این وجود، این با وقتی می‌خواهید برای «بهترین وب‌کم‌ها برای پخش» محتوا تولید کنید فرق می‌کند. کاربران با این هدف به دنبال مقایسه بهترین وب‌کم‌ها با هدف پخش هستند. بنابراین، این محتوا باید با هدف تجاری تولید شود.

با در نظر گرفتن این موضوع،‌ بهترین شیوه‌ سئو این است که محتوای خود را با انواع مختلف هدف جستجوی کاربران منطبق کنید. به طور خلاصه، مشخص کنید که کاربرانتان چه می‌خواهند و پاسخ‌هایی برای آن‌ها تهیه کنید.

کلمه کلیدی هدف را در تگ‌های عنوان قرار دهید

تگ عنوان برای وبسایت شما حیاتی است. این تگ برای کاربران بینشی را در مورد محتوای شما ایجاد می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند تا درک کنند چرا این محتوا به جستجویشان مرتبط است. کاربران به دنبال یافتن صفحات وبی هستند که کلمات کلیدی مرتبط را به آن‌ها نشان می‌دهد.

به همین دلیل است که گوگل از شما می‌خواهد عناوین و اسنیپت‌های خوبی برای محتوای خود بنویسید.

وقتی یک تگ عنوان را با کلمات کلیدی هدف بهینه می‌کنید، به موتور جستجو این فرصت را می‌دهید تا وبسایت شما را شناسایی کرده و آن را بالاتر رتبه‌بندی کند.

به عنوان مثال، نتایج برتر برای «چگونگی افزایش بهره‌وری در محل کار» حاوی یک کلمه کلیدی هدف خاص است.

نکته کلیدی این است که کلمه کلیدی اصلی را در ابتدای عنوان قرار دهید. این کار نه تنها توجه کاربر را به خود جذب می‌کند، بلکه به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا مشخص کنند صفحه در مورد چیست.

با این وجود، اطمینان حاصل کنید که قرارگیری کلمه کلیدی طبیعی به نظر اید و از استفاده از کلمات غیرضروری خودداری کنید. علاوه بر بهینه‌سازی تگ‌های عنوان، مهم است که توضیحات متا را نیز بنویسید. توضیحات متا مشخص می‌کنند که محتوا در مورد چیست و کاربران را تشویق می‌کند تا بر روی لینک کلیک کنند.

معمولا توصیه می‌شود که توضیحات متا را به حدود 150 کاراکتر محدود کنید، از صدای فعال استفاده کنید و آن را کاربردی جلوه دهید.

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، افزونه یواست سئو پیشنهادهایی را برای تگ عنوان و توضیحات متا در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین ویرایشگر اسنیپت به شما این امکان را می‌دهد تا پیش نمایش صفحه خود را در گوگل مشاهده کنید.

نکته تخصصی

افزونه‌های سئو عالی هستند زیرا به شما توصیه می‌کنند که دقیقاً چه کاری باید انجام دهید تا محتوا را برای کلمات کلیدی خاص بهینه کنید. بسیار آسان است – با وارد کردن عبارت کلیدی خود شروع کنید، سپس محتوای شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و فهرستی از پیشنهادات برای بهینه‌سازی ارائه می‌دهد.

گرفتن بک لینک‌های معتبر

بک لینک‌های معتبر به لینک‌هایی اشاره دارد که از وبسایت‌های معتبر دریافت می‌شوند. الگوریتم گوگل بک لینک‌ها را به عنوان رای اعتماد وبسایت شما در نظر می‌گیرد و دامنه اعتبار منبع را برای تایید آن بکار می‌برد.

تعداد مناسب از بک لینک‌های معتبر نسبت به تعداد زیادی لینک از وبسایت‌های اسپم از ارزش بیشتری برخوردار است. بک لینک‌هایی با کیفیت بالا به شما کمک می‌کنند رتبه سئو خود را بهبود بخشید، در حالی که بک لینک‌های ضعیف می‌توانند اعتبار سایت شما را مخدوش کنند.

در اینجا چند نکته سئو برای ایجاد بک لینک با کیفیت به سایت شما آورده شده است:

  • محتوای با کیفیت بنویسید. ارائه محتوای جامع و اطلاعاتی در سایت شما ضروری است. این به سایت‌های دیگر کمک می‌کند تا در مورد اعتبار شما قضاوت کنند و تعیین کنند که آیا صفحه شما ارزش لینک دادن به آن را دارد یا خیر.
  • وبلاگ نویسی مهمان. این به تمرین نوشتن یک پست وبلاگ برای وبسایت دیگر اشاره دارد. در عوض، آنها به شما اجازه می‌دهند بک لینک‌ها را در پست یا بخش بیوگرافی نویسنده اضافه کنید. علاوه بر این، شما به رسمیت شناختن نام تجاری و قرار گرفتن در معرض مخاطبان گسترده‌تری می‌گیرید و ترافیک ارگانیک بیشتری را به سایت خود وارد می‌کنید.
  • بک لینک های رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنید. نظارت بر رقابت به شما این امکان را می‌دهد که وبسایت‌هایی را شناسایی کنید که احتمالاً به سایت شما لینک می‌زنند. ابزارهایی مانند Monitor Backlinks و Ahrefs Link Intersect به شما امکان می‌دهند بر بک لینک‌ها نظارت کنید. هنگامی که سایت‌هایی را که به رقیب شما لینک می‌دهند فهرست کردید، با صاحبان سایت تماس برقرار کرده و پیشنهاد خود را ارائه دهید.
  • لینک‌های شکسته. این تکنیک شامل یافتن خطاهای HTML 404 در یک وبسایت و اطلاع‌رسانی به صاحب سایت است. این به شما امکان می‌دهد وبسایت خود را به عنوان منبعی برای جایگزینی لینک شکسته پیشنهاد کنید. شما می‌توانید از Ahrefs Broken Link Checker برای جستجو و شناسایی لینک‌های شکسته در وب استفاده کنید.

نکته تخصصی

اگر به تازگی وبسایت خود را راه اندازی کرده‌اید، کاری که بهتر است انجام دهیم این است که کلمات کلیدی را که می‌خواهم رتبه‌بندی کنیم را در گوگل جستجو می‌کنم. نتایج جستجو 100 نتیجه را به من نشان می‌دهد، و سپس سعی می‌کنم صفحاتی را پیدا کنم که بتوانم لینک‌هایی به وبسایت خود قرار دهیم.

این می‌تواند یک پست انجمن یا یک وبلاگ باشد. سعی کنید با صاحب وبلاگ تماس بگیرید و یک پست مهمان یا ریپورتاژ به او پیشنهاد دهید که باید آن را بنویسید و به وبسایت خود لینک دهید.

اگر مانند یک وبسایت محلی است و می‌خواهید آن را به صورت محلی رتبه‌بندی کنید، می‌توانید از دایرکتوری‌ها و وبسایت‌های تبلیغات طبقه‌بندی شده برای آن استفاده کنید.

خود را برای الگوریتم جدید آماده کنید

گوگل الگوریتم جستجوی جدیدی به نام تجربه صفحه معرفی کرده است. این الگوریتم به مجموعه‌ای از سیگنال‌هایی اشاره دارد که تجربه کاربر را هنگام تعامل با یک صفحه وب اندازه‌گیری می‌کنند.

تجربه کاربر شامل فاکتورهای سئو موجود مانند سازگاری با موبایل،‌ امنیت وبسایت و سرعت صفحه است. همچنین از Core Web Vitals استفاده می‌کند؛ مجموعه‌ای از معیارهایی که بارگذاری،‌ تعامل و ثبات بصری را اندازه‌گیری می‌کنند.

این معیارها عبارتند از:

  • بزرگ‌ترین رنگ محتوایی (LCP) – مدت زمان مورد نیاز برای بارگیری بزرگترین محتوای صفحه، از جمله تصاویر و ویدیوها را گزارش می‌دهد. زمان ایده آل بارگذاری 2.5 ثانیه است.
  • تأخیر اولین ورودی (FID) – زمانی را از زمانی که کاربر برای اولین بار با یک صفحه تعامل می‌کند، مانند کلیک کردن بر روی لینک یا ضربه زدن روی دکمه، تا زمانی که مرورگر آن درخواست را پردازش می‌کند، اندازه‌گیری می‌کند. FID پیشنهادی کمتر از 100 میلی ثانیه است.
  • تغییر چیدمان تجمعی (CLS) – کل تغییرات طرح‌بندی غیرمنتظره را در یک صفحه در طول مرحله بارگذاری می‌شمارد. از کلیک بازدیدکنندگان بر روی عناصری که به طور ناگهانی موقعیت خود را تغییر داده‌اند، جلوگیری می‌کند. برای بهترین تجربه کاربری، یک وبسایت باید امتیاز CLS کمتر از 1/0 داشته باشد.

حال که می‌دانید چه اپدیت‌هایی در الگوریتم جستجوی جدید گوگل آورده شده‌اند، در اینجا نکاتی برای آماده‌سازی سایت خود برای الگوریتم جدید برای شما جمع آوری کرده‌ایم:

  • مشکلات قابلیت استفاده را شناسایی و برطرف کنید. کاربردپذیری یا قابلیت استفاده به سهولت استفاده از یک وبسایت اشاره دارد. از ابزارهای نقشه حرارتی صفحه وب مانند Crazy Egg و Hotjar برای یادگیری نحوه تعامل بازدیدکنندگان با سایت شما استفاده کنید. این ابزار مشخص می‌کند که کدام قسمت‌ها بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند و بازدیدکنندگان احتمالاً کجا گیر می‌کنند. این امر به شما این امکان را می‌دهد که ساختار صفحه خود را بهبود ببخشید و تجربه کاربری بهتری ارائه دهید.
  • مرور ایمن را فعال کنید. گوگل سایت‌های بالقوه مضر را از نتایج جستجو حذف می‌کند. بازدیدکنندگان را از محتوای مخرب و فریبنده دور نگه می‌دارد. به گزارش مشکلات امنیتی در کنسول جستجوی گوگل دسترسی داشته باشید تا مطمئن شوید صفحات شما هیچ مشکل امنیتی ندارند. این به شناسایی محتوای هک شده، بدافزارها و حملات فیشینگ کمک می‌کند.
  • بهینه‌سازی برای دستگاه‌های تلفن همراه. طراحی ریسپانسیو به طور خودکار عناصر وبسایت را متناسب با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش تنظیم می‌کند. این یک تجربه بهینه برای بازدیدکنندگان در سراسر دستگاه ها، از کامپیوترهای رومیزی گرفته تا تلفن‌های هوشمند، فراهم می‌کند. برخی از رویکردهای خوب شامل استفاده از یک چیدمان روان برای طراحی و حذف پنجره‌های بازشو که پنجره‌های جدید را راه اندازی می‌کنند، است.

نکته تخصصی

یک تصور غلط رایج در مورد Core Web Vitals وجود دارد که نقش زیادی در الگوریتم رتبه بندی بازی نمی‌کند.

مطمئناً مهم است و می‌تواند رتبه‌بندی شما را بالا ببرد، اما اگر استراتژی کلی سئوی شما خوب نباشد، اگر محتوای شما بهینه نشده باشد، داشتن Core Web Vitals عالی و امتیاز ۱۰۰ در PageSpeed Insights به احتمال زیاد به شما کمکی نمی‌کند.

حتی خود گوگل نیز اهمیت Core Web Vitals را به‌عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی کم‌اهمیت می‌کند.

چرا سئو مهم است؟

با توجه به این که حدود 53 درصد از کل ترافیک وبسایت متعلق به جستجوی ارگانیک است، جستجوی ارگانیک به یک بخش مهم از بازاریابی آنلاین تبدیل شده است. ترافیک ارگانیک چشم انداز زیادی برای تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران یا اعضای کسب و کار شما فراهم می‌کند.

با این وجود، هدایت ترافیک ارگانیک به وبسایت کار آسانی نیست و اینجاست که سئو وارد عمل می‌شود. با سئو، شما می‌توانید بخش‌های مختلف وبسایت و صفحات آن را برای مطابقت با معیارهای همیشه در حال تغییر الگوریتم‌های جستجو بهینه کنید.

سئو مجموعه‌ای از استراتژی‌ها را ارائه می‌دهد که بر تقویت رویت‌پذیری یک وبسایت در موتورهای جستجو تمرکز دارند. هرچه رتبه شما بالاتر باشد،‌ سایت شما ترافیک بیشتری جذب خواهد کرد.

به خصوص برای کسب و کارها، بهینه‌سازی سئو سایت باعث می‌شود تا برند شما بیشتر در معرض دید قرار گیرد و به احتمال زیاد به رشد فروش و درآمد منجر خواهد شد. علاوه بر این، الگوریتم گوگل از فاکتورهای متعددی برای رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجو استفاده می‌کند.

اگر وبسایت شما بتواند جایگاهی در بالای صفحات نتایج جستجو بدست آورد، می‌تواند به ایجاد اعتماد و اطمینان برای برند و کسب و کار شما کمک کند.

کجا درباره سئو اطلاعات بیشتری کسب کنیم؟

یادگیری سئو از ابتدا نیاز به زمان و صبر زیادی دارد. علاوه بر درک اصول اولیه سئو، شما باید منابع یادگیری اصول اولیه دیجیتال مارکتینگ و نحوه کار موتورهای جستجو را بدانید.

برای کمک به شروع،‌ ما برخی از بهترین منابع یادگیری سئو در دسترس را برای شما معرفی می‌کنیم:

  • Google Webmaster Central Blog. این وبلاگ شما را در مورد الگوریتم همیشه در حال تغییر گوگل به روز نگه می‌دارد. این اسناد جدیدترین فاکتورهای سئو، روندها، شیوه‌های سئو، و ویژگی‌های جدید جستجوی گوگل و آپدیت‌های اصلی را ارائه می‌دهد.
  • Ahrefs. وبلاگ Ahrefs مجموعه گسترده‌ای از راهنماها و مقالات پیرامون سئو و بازاریابی را ارائه می‌دهد. محتوای تازه و مرتبط را ارائه می‌دهد که توسط کارشناسان سئو و متخصصان بازاریابی نوشته شده است.
  • MOZ. ماز علاوه بر ارائه ابزارها و نرم افزارهای سئو، دارای وبلاگ و مرکز آموزشی جامع است. همه چیز را از توصیه‌های تخصصی سئو گرفته تا داده‌ها و بینش‌های اخیر بازار تا ارتقاء سطح مهارت‌های بازاریابی شما ارائه می‌دهد.
  • Search Engine Journal. این پلتفرم آنلاین آخرین اخبار سئو، تحلیل‌ها و راهنماهای کارشناسان بازاریابی و سئو را ارائه می‌دهد. محتوا از نکات سئو برای مبتدیان تا استراتژی‌ها و شیوه های عمیق را شامل می‌شود. علاوه بر این، وبسایت منابع مختلفی مانند کتاب‌های الکترونیکی، پادکست‌ها و وبینارها را فراهم می‌کند.
  • Search Engine Roundtable. این وبسایت جالب‌ترین موضوعات را از انجمن‌های سئو جمع آوری می‌کند و جزئیات بیشتری در مورد آنها ارائه می‌دهد. این به کاربران اجازه می‌دهد تا به اطلاعات انجمن‌های مختلف در مورد موضوعات جدید سئو در یک مکان دسترسی داشته باشند.
  • Backlinko. با ارائه آموزش سئو و استراتژی‌های لینک‌سازی، یک وبلاگ بازاریابی محبوب است که توسط یک متخصص سئو اداره می‌شود تا به رشد کسب و کار آنلاین کمک کند. محتوا حول توصیه‌ها، نکات، تکنیک‌ها و مطالعات موردی سئو می‌چرخد.

جمع‌بندی

کار کردن روی بهینه‌سازی موتور جستجو شامل فاکتورها و شیوه‌های متعددی است. استراتژی‌های سئو دائما در حال تکامل هستند تا با الگوریتم‌های پویای موتورهای جستجو منطبق باشند.

یک سایت با سئو خوب فرصت عالی برای ظاهر شدن در رتبه‌های برتر نتایج جستجو و افزایش ترافیک دارد. برای اطمینان از این که بهترین شیوه‌های سئو را بکار می‌گیرید، بیایید چهار نوع اصلی سئو را که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم، مرور کنیم:

  • سئو داخلی: بر المان‌های مرتبط با محتوا در صفحات وب شما شامل متن جایگزین تصویر، تگ عنوان و توضیحات متا تمرکز دارد.
  • سئو خارجی: شامل مجموعه اقداماتی است که در خارج از سایت انجام می‌شوند، مانند لینک‌سازی،‌ بازاریابی فراگیر و پست‌گذاری مهمان.
  • سئو فنی: شامل جنبه‌های فنی و تکنیکال سئو برای بهینه کردن سرعت، سازگاری، امنیت و سهولت استفاده وبسایت است.
  • سئو محلی. استراتژی‌های سئو رویت‌پذیری وبسایت شما در جستجوهای محلی را بهبود می‌بخشد و ترافیک محلی شما را افزایش می‌دهد.

با دانستن این موارد، امیدواریم که دید واضح‌تری از نحوه بهبود تلاش‌های بهینه‌سازی وبسایت خود بدست آورده باشید. به خاطر داشته باشید که سئو یک فرآیند پیوسته است. بریا این که به نتایج ملموس در بلندمدت دست یابید، باید به طور پیوسته استراتژی سئو خود را تنظیم کنید و جدیدترین فاکتورها و شیوه‌های سئو را بکار گیرید.

SEO و تبلیغات خود را به ما بسپارید

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات وب و گوگل ادز. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

منبع : hostinger

بیشتر بخوانید :

تفاوت سئو SEO و بازاریابی موتور جستجو SEM و کدام بهتر است

ترافیک ارگانیک ؛ چرا و چگونه؟

صفحه لندینگ یا صفحه فرود چیست و چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟

با تبلیغات در جستجو بیشتر آشنا شویم!

انکر تکست (Anchor Text) در سئو چیست و روش استفاده

دیدگاهتان را بنویسید