×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ تبلیغات همسان چیست، آینده‌ی تبلیغات دیجیتال
تاریخ انتشار : 22 تیر 1401 زمان مطالعه : 7 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

تبلیغات همسان چیست، آینده‌ی تبلیغات دیجیتال

تبلیغات همسان چیست، آینده‌ی تبلیغات دیجیتال

طبق گزارش DoubleClick میزان CTR (Click Though Rate) بنرها امروز به یک دهم درصد رسیده است. تازه این درصد هم نمی‌تواند واقعی باشد. در نظر داشته باشید که درصد قابل توجهی از کلیک‌هایی که روی بنر‌های موبایلی می‌شود “اتفاقی” است. این آمار نشان دهنده‌ افت وحشتناک اثر گذاری تبلیغات بنری به شیوه‌ قدیمی است.

افتی که تبلیغ ساز‌ها را به فکر چاره ای جدید انداخت. این چاره‌ جدید به زودی خودش را در قامت تبلیغات همسان (Native Ads) نمایان کرد. برای دانستن این که تبلیغات همسان چیست؟ بهتر است نگاهی به تاریخچه و دلایل ایجاد آن بیاندازیم.

تبلیغات همسان چیست

تبلیغات همسان چیست؟

عبارت تبلیغات همسان از سال 2014 سر زبان ها افتاد. این عبارت در اذهان مختلف تعاریف متفاوتی داشت. اما به هر حال اکثر افراد روی این چند مورد درباره‌اش اتفاق نظر دارند. :

تبلیغات همسان عموما محتوا-محور (Content Based) هستند. بازاریابی محتوایی یا content Marketing نقشی کلیدی در بازار امروز دارد و تبلیغات همسان هم بخشی از همین نوع بازاریابی به شمار می‌آیند. آن چه بیشتر در تبلیغات همسان اهمیت دارد اطلاع رسانی است، نه ارتقای برند (Promotion).

تبلیغات همسان با محتوای اطرافشان کاملا درهم آمیخته می‌شوند، بدین صورت که کاملا با محتوای صفحه یکپارچه شده و مزاحم کاربر نیستند. آن ها در سایز، فونت، رنگ و محیط اطراف تفاوتی با محتوای اصلی سایت ندارند.

تصور کنید کوکا کولا به جای این که وسط یک اپیزود از Breaking Bad آگهی پخش کند، محصول جدیدش را به نوعی در داستان آن اپیزود وارد کند. (البته امیدواریم که این اتفاق به شکلی خلاقانه بیفتد!) این دقیقا تفاوت تبلیغات استاندارد با تبلیغات همسان است. شاید قدیمی ترین مثال تبلیغات همسان استفاده از نام اتومبیل آستون مارتین در فیلم‌های جیمز باند باشد.

تبلیغات همسان، در نهایت جزء تبلیغات محسوب می‌شوند. مساله‌ مهمی که باید بهش توجه کرد این است که تبلیغات همسان جهت فریب دادن مخاطب طراحی نشده‌اند.

این درست است که این نوع تبلیغات شبیه محیط محتوایی اطراف‌شان هستند ولی عبارت Sponsored یا Featured معمولا درکنارشان ذکر می‌شود تا کاربر از هویت تبلیغاتی‌شان آگاه شود.

داستان تبلیغات همسان چیست؟

تبلیغات همسان با شاخص‌های داخلی (یا بومی) یک پلتفرم کار می‌کند. این تبلیغ‌ها در دل  محتوای اصلی یک سایت و یا ساختار یک اپلیکیشن قرار می‌گیرند و با آن یکپارچه می‌شوند.

در بهترین حالت؛ مثل بخشی جدایی ناپذیر از یک اپلیکیشن به نظر می‌رسند. (همانطور که ممکن است حدس زده باشید، نام آن از محتوا و قالب این نوع تبلیغات گرفته شده است.) تبلیغات همسان، نمایانگر یک تغییر مسیر در چشم انداز تبلیغات موبایلی است.

به جای ایجاد اختلال و وقفه برای کاربر، تاکیداصلی بر دستیابی به نوعی از تبلیغات است که کمتر سرزده، ناخواسته و آزاردهنده باشد. ایده اصلی تبیلغات همسان این است: “چرا کاربران را در همانجایی که هستند ملاقات نکنیم؟”
مخاطبان امروزی نه تنها باهوش، بلکه گزیده‌بین نیز هستند. آنها به سرعت تبلیغات مخل و آزاردهنده را پس‌ می‌زنند و نادیده می‌گیرند.

در عین حال؛ آنها به طور کامل مخالف با کشف یک محصول و یا خدمات جدید، جالب و به دردبخور نیستند. اما مسئله این است که این محصول یا خدمات چگونه ارائه می‌شود.

ظاهر تبلیغ باید طبیعی به نظر برسد، محتوای آن باید مثل یک داستان باشد، و طراحی کلی باید متناسب با محیط اطراف آن باشد.تجربه‌ی کاربری بهتر معمولا به معنای نتیجه‌ي بهتر برای شما به عنوان یک ناشر است؛ و تبلیغات همسان، استثنائی بر این قاعده نیستند.

تبلیغ‌هایی که توجه مخاطب را به خود جلب کنند و او را با خود مشغول سازند، موجب افزایش نمایش ها (eCPM)، درآمد، ضریب ماندگاری و ضریب کلیک بر روی تبلیغ (CTR) شوند. تبلیغات همسان پتانسیل آن را دارند که چنین نتایجی را به شما ارائه دهند تا زمانیکه شما کیفیت و ارتباط را در اولویت قرار دهید.

تبلیغات همسان چیست

چرا باید از تبلیغ همسان استفاده کنیم؟

تبلیغات همسان چند امتیاز ویژه نسبت به تبلیغات استاندارد دارند. بدیهی‌ترین‌ مساله در همسان آن است که این تبلیغات ذهن کاربر را به مثابه محتوای سایت به واکنش می‌اندازند.

در واقع ما در عصری زندگی می‌کنیم که کاربر هنوز نسبت به تبلیغات همسان دچار Banner-Ad Blindness نشده است. طبق آمار ارائه شده توسط Sharethrough، کاربران 53% بیشتر از تبلیغات استاندارد به انواع بومی و همسان توجه کرده‌اند. همین‌طور تبلیغات همسان 32% بیشتر از تبلیغات استاندارد به اشتراک گذاشته شدند.

ویژگی های یک تبلیغ همسان مناسب

  • عنوان نباید بیش از 25 حرف باشد. (الزامی است)
  • توضیحات باید درباره مشخصات محصول باشد. ( حداکثر 100 حرف)
  • آیکون محصول یا آپلیکیشن یا لوگو از اندازه ‌250×250 تجاوز نکند.
  • تصویر اصلی برای محصول نباید از 627×1200 بزرگتر باشد.
  • متنی دکمه تبلیغی بسیار مهم است زیرا کلیک روی آن نتیجه را به کاربر منتقل می کند. (CTA) الزامی است.
  • آدرس سایت مورد نظر حتما باید ضمیمه تبلیغ شود. (الزامی است)
  • نشان عنوان تبلیغی را داشته باشد: مثل آگهی، تبلیغات، حامی مالی، یک پیشنهاد و …
  • استفاده از آیکون و عنوان در تبلیغ بسیار ضروری است.

تمامی مواردی که در بالا ذکر شد برای داشتن یک تبلیغ خوب ضروری است. شما می توانید برای دریافت مشاوره های لازم در این زمینه با کارشناسان ما در آژانس تبلیغات مگنت، تماس گرفته و خدمات مشاوره ای و اجرایی برای تبلیغات همسان دریافت کنید.

انواع مختلف تبلیغات همسان

همانطور که در بالا بیان شد تبلیغات همسان به مخاطب و علاقه مندی او توجه می کند. با توجه به نیاز و علاقه مخاطب انوع مختلفی از تبلیغات همسان در آژانس تبلیغات مگنت ارائه می شود. این خدمات تبلیغات همسان به صورت عادی، تبلیغ ریتارگتینگ و هدفمند برای دریافت بهترین بازده در نظر گرفته شده است.

تبلیغات همسان عادی

در تبلیغات عادی همسان محتوای تبلیغی مطابق با شمایل و شکل سایت منتشر کننده آماده می شود. این نوع تبلیغات در جایگاه های خاصی به منظور دریافت کلیک و نمایش حداکثری قرار می گیرند. در طرح عادی بیشتر توجه به نمایش تبلیغ مطابق با مطلب موجود در سایت منتشر کننده است.

تبلیغات همسان ریتارگتینگ

ریتارگتینگ یکی از جذاب ترین و در عین حال تاثیرگذارترین نوع تبلیغات همسان است. در این نوع تبلیغ ما کسانی را که قبلا از سایت شما دیدن کرده اند، دوباره به سایت تان دعوت می کنیم. کسی که محصول یا خدمت شما را یکبار دیده اگر برای بار دوم به سایت تان بیاید نظرش تغییر خواهد کرد. در ریتارگتینگ، هدف جذب کاربران قبلی شما است.

سیستم ریتارگتینگ همسان از طریق کوکی ها اطلاعات کاربران را در سراسر وب دریافت می کند. اگر فردی به سایت شما مراجعه کرده باشد در بخش کوکی کروم این اطلاعات ذخیره شده و معیار خوبی برای سنجش نیاز یا علاقه مندی های کاربر است.

حال اگر کاربر در سایتی به دنبال محصول یا خدمت شما باشد، سیستم ریتارگتینگ تبلیغاتی از شما را به او در سایت دیگر نمایش می دهد. کاربر به خاطر مراجعه قبلی به شما بهتر اعتماد می کند و وارد سایت شما می شود.

تبلیغات همسان هدفمند

یکی دیگر از انواع تبلیغات همسان، شکل هدفمند آن است. این نوع از تبلیغات بسیار تازگی دارد و در آن اختیارات زیادی به منتشر کنده داده می شود. در شکل هدفمند این نوع تبلیغ منتشر کننده تبلیغات می تواند با توجه به نیاز خود انتخاب کند که چه کسانی، از چه جنسیت یا در کدام نقطه از ایران، تبلیغات او را ببینند. تبلیغات هدفمند بیشتر با هدف اختیار داشتن انتخاب مخاطب به شکل دلخواه طراحی و اجرا می شود.

خدمات تبلیغات همسان در مگنت

همانر که در بالا اشاره شد، تبلیغات همسان بالاترین و بهترین بازده را برای تبلیغ‌کنندگان دارند زیرا مطابق با محتوای صفحه و موضوع مورد نظر کاربر برایش نمایش داده می‌شود.

این نوع تبلیغات کمترین مزاحمت را برای کاربران وب و موبایل دارند و در طراحی آن سعی شده تا کاملا شبیه به مطالب سایت ارائه شود. آژانس تبلیغات مگنت انواع مختلفی از خدمات تبلیغات همسان را برای مشتریان خود در نظر گرفته است تا با به روزترین روش تبلیغی محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند. در این آژانس کلیه خدمات تبلیغاتی از جمله همسان با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین پلن های قیمتی ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید :

اهمیت محتوا در تبلیغات همسان (Native)

دیدگاهتان را بنویسید