×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی ترندهای برجسته تبلیغات در اینستاگرام در سال 2021
تاریخ انتشار : 08 شهریور 1400 زمان مطالعه : نام نویسنده : sardabir

ترندهای برجسته تبلیغات در اینستاگرام در سال 2021

ترندهای برجسته تبلیغات در اینستاگرام در سال 2021

تبلیغات در اینستاگرام از جمله امکان‌هایی است که توجه کسب و کارهای زیادی را در سراسر جهان به سوی خود جلب کرده است. این روزها کمتر فردی را پیدا می‌کنیم که در فضای مجازی حضور داشته باشد، تلفن هوشمند در دستش باشد و از شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده نکند.

بر همین اساس نیز در میان رویکردهای بازاریابی دیجیتال و تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات در اینستاگرام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. همین حالا اگر برنامه اینستاگرام را در گوشی‌تان باز کنید، صفحات زیادی را می‌بینید که در حال ارائه محتوای تبلیغاتی هستند:

یکی در حال تبلیغ لباس است، دیگری مواد آرایشی و بهداشتی را معرفی می‌کند، پیج دیگری درباره اینستاگرام مارکتینگ صحبت می‌کند، دکتری درباره کووید-19 حرف می‌زد، مشاوران و روانشناسان در حال تولید برنامه‌های آموزشی هستند و …

انسان در اینستاگرام با دنیایی روبه‌رو می‌شود که تبلیغات رکن اصلی آن است. برهمین اساس شاید بتوانیم بگوییم یکی از بسترهای مناسب و کارآمد برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، مخصوصا در کشور ما، اینستاگرام است.

از آنجایی که تبلیغات در اینستاگرام اهمیت زیادی پیدا کرده، به طور مداوم در حال تغییر و بهبود است و هر سال ترندهای جدیدی به آن اضافه می‌شوند. در این مقاله قصد داریم ترند تبلیغات در اینستاگرام را در سال 2021 مورد بررسی قرار داده و برخی از مهم‌ترین ترندهای تبلیغاتی آن را به شما معرفی کنیم.

محتوا همچنان پادشاست

برای برنامه‌ریزی استراتژی تبلیغات در اینستاگرام بدون شک باید محتوا را در رأس قرار دهید. اگرچه تولید محتوایی که به لحاظ بصری و کیفیت در سطح بالایی باشد، یکی از نکات مهم در تبلیغات است؛ اما ترند دیگری که در زمینه محتوای اینستاگرام وجود دارد، واقعی بودن آن محتوا است.

در فرایند بازاریابی در اینستاگرام باید محتوایی را ارائه دهید که واقعیت را منعکس کند، نه اینکه هر چیز را در بهترین و ایده‌آل‌ترین حالت آن نشان دهد. اینفلوئسری را در اینستاگرام در نظر بگیرید که در زمینه زیبایی و تناسب اندام کار می‌کند، این کاربر اگر به جای نشان دادن بهترین و کامل‌ترین وسایل ورزشی، از همان ابزارهای در دسترس استفاده کند که بیشتر کاربران در خانه خود دارند، شانس موفقیت بیشتری خواهد داشت.

استوری اینستاگرام صدرنشین است

استوری‌های اینستاگرام از همان آغاز محبوبیت زیادی پیدا کرده‌ بودند و این روزها نیز بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته‌اند. مخاطبان این رسانه، استوری‌ها را می‌بینند و حتی شاید بیشتر از پست‌های اینستاگرامی به آنها توجه می‌کنند.

طراحی و تولید محتوای استوری در اینستاگرام مارکتینگ نقش قابل توجهی پیدا کرده است. به همین دلیل نیز یکی از ترندهای تبلیغات در اینستاگرام که در سال 2021 باید به آن توجه کنیم، تولید استوری‌های تأثیرگذار، باکیفیت و دارای طراحی بصری عالی است تا بتواند نظر مخاطبان را به سوی خود جلب کند.

استفاده از ریلز: تبلیغات در اینستاگرام

یکی از قابلیت‌هایی که اینستاگرام در سال 2020 ارائه داده است، Instagram Reels است. این ابزار که گفته می‌شود در رقابت با تیک‌تاک تولید شده است، امکان تولید ویدئوهای 15 ثانیه‌ای را به کاربر می‌دهد تا بتواند یک ویدئوی کوتاه، سرگرم‌کننده و جذاب را همراه با صدا، متن و جلوه‌های ویژه ارائه دهد.

قابلیت ریلز یکی از ترندهای برجسته بازاریابی در اینستاگرام محسوب می‌شود و خصوصا برای آن دسته از کاربرانی که کار اینفلوئنسر مارکتینگ انجام می‌دهند و مخاطب آنها هم گروه‌های سنی نوجوان و جوان هستند، بسیار مناسب خواهد بود.

تبلیغات در اینستاگرام و استفاده از  قابلیت ریلز

استفاده از اینفلوئنسرهای متعدد

همانطور که در مورد اول گفته شد، یکی از ترندهای برجسته تبلیغ در اینستاگرام ارائه محتوای واقعی و بدون فیلتر است. کاربران امروزی به دنبال اینفلوئسنرهایی هستند که با زندگی واقعی خودشان مربوط باشند، نه سلبریتی‌ها و افراد مشهور.

بر همین اساس نیز برندها در فرایند اینفلوئنسر مارکتینگ به جای اینکه به دنبال چهره‌های مشهور با تعداد فالوورهای فراوان باشند، باید اینفلوئنسرهایی را پیدا کنند که علیرغم تعداد فالوور کمتر، به زندگی واقعی مردم نزدیک‌تر بوده و هر کدام می‌توانند برندها را به گروهی از مخاطبان واقعی معرفی کنند.

اقبال به محتوای لایو بیشتر شده است

یکی از تبعات کووید-19 در سال 2020 اقبال بیشتر کاربران به محتوای زنده بود و انتظار می‌رود این رویکرد در سال 2021 نیز با شدت بیشتری دنبال شود. مردمی که به دور از هم و در قرنطینه به سر می‌برند، از قابلیت Live اینستاگرام بیشتر استفاده می‌کنند، چراکه امکان یک ارتباط نزدیک‌تر را برای‌شان فرهم می‌کند.

بر همین اساس برای مدیریت تبلیغات در اینستاگرام باید از قابلیت لایو غافل نشویم و در برنامه‌های بازاریابی خود قرار دهیم.

تبلیغات در اینستاگرام، IGTV

تمرکز روی IGTV

در کنار توجه به دو قابلیت ریلز و لایو اینستاگرام، گوشه چشمی هم به IGTV داشته باشید. قابلیتی که امکان انتشار ویدئوها طولانی را فراهم کرده است. از آنجایی که هزینه تبلیغات در اینستاگرام در بخش IGTV تقریبا به اندازه تبلیغات یوتیوب خواهد بود، امکان رقابت این رسانه با غول محتوای ویدئویی نیز وجود خواهد داشت.

سخن آخر

حضور پررنگ در اینستاگرام قسمت بزرگی از استرتژی‌های بازاریابی برندها به شمار می‌رود. این روزها بدون در نظر گرفتن فرایند تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نمی‌توان به عنوان یک برند شناخته شد. در میان شبکه‌های اجتماعی نیز نباید از اینستاگرام غافل شویم، رسانه‌ای که بسیاری از ما وقت زیادی را در آن صرف می‌کنیم.

آشنایی با ترندهای برجسته تبلیغات در اینستاگرام باعث می‌شود رویکردهای بازاریابی خود را در این بستر بهبود بخشید. فرقی نمی‌کند که یک برند بزرگ و شناخته شده باشید یا یک تولیدکننده کوچک مواد خوراکی محلی یا یک آشپز که به کار آموزش مشغول هستید، در هر حالت باید ترندهای برجسته بازاریابی در اینستاگرام را بشناسید و اطلاعات خود را در این زمینه نسبت به سال قبل، به‌روز کنید.

تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام یک فرایند پویا است که با توجه به پیشرفت‌های جدید این رسانه و ابزارها و قابلیت‌های جدیدی که ارائه می‌دهد، به طور مداوم در حال تغییر است. بازاریابان دیجیتال نیز باید گوش به زنگ این تغییرات باشند و در فرایندهای تبلیغاتی خود از آنها استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید