×
صفحه اصلی ترنددیجیتال مارکتینگشبکه های اجتماعی همه آنچه باید درباره تبلیغات اسپانسری اینستاگرام بدانیم!
تاریخ انتشار : 17 بهمن 1400 زمان مطالعه : نام نویسنده : sardabir

همه آنچه باید درباره تبلیغات اسپانسری اینستاگرام بدانیم!

همه آنچه باید درباره تبلیغات اسپانسری اینستاگرام بدانیم!

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام یکی از رویکردهای قابل توجه تبلیغات آنلاین به شمار می‌رود که این روزها با اقبال خوبی از سمت کاربران این شبکه اجتماعی روبه‌رو شده است و برندها و کسب‌وکارها نیز برای تبلیغ محصولات و خدمات خود توجه ویژه‌ای به آن نشان داده‌اند. به طور کلی اسپانسرشیپ مفهومی است که در بازاریابی دیجیتال اهمیت زیادی پیدا کرده است و خصوصا در تبلیغات اینستاگرام ظهور بیشتر و پررنگ‌تری یافته است. با توجه به اینکه اکثر ما کاربر شبکه اجتماعی اینستاگرام هستیم، به خوبی می‌دانیم که تبلیغات گسترده‌ای در این فضا در حال رخ دادن است و هر لحظه بلاگرهای این شبکه اجتماعی بیشتر می‌شوند.

با این وصف تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام راه خود را به دنیای تبلیغات آنلاین باز کرده است و برندها نیز چه بزرگ باشند و چه کوچک، با این شیوه تبلیغات همراه شده و مخاطبان خود را از طریق صفحات اسپانسر در فضای اینستاگرام، پیدا می‌کنند.

اهمیت اینستاگرام در دنیای تبلیغات امروز

جالب است بدانید که اینستاگرام یک میلیارد کاربر ماهانه فعال دارد و روزانه تقریبا 500 میلیون نفر با این رسانه درگیر هستند. اگر نگاه کوتاهی به نوع کاربرد خودمان از اینستاگرام بیندازیم می‌بینیم که ما در بستر این شبکه اجتماعی تنها با دوستان و خانواده خود درگیر نیستیم، بلکه بسیار بیشتر از آن چیزی که فکرش را بکنیم، با برندها و کسب‌وکارها درگیر هستیم.

اینستاگرام به یک بستر مناسب برای تبلیغات تبدیل شده است و از این نظر، تبلیغات اسپانسری یکی از رویکردهای مهم بازاریابی دیجیتال در این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود. حال که به اهمیت اینستاگرام و انواع تبلیغات در این شبکه اجتماعی پی بردیم، بهتر است قبل از هر چیزی بدانیم که تبلیغات اسپانسری اینستاگرام چیست؟

اهمیت اینستاگرام و تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام چیست؟

این شیوه از تبلیغات همانطور که از نام آن پیداست، یک نوع تبلیغات حمایتی است که از سوی خود اینستاگرام و یا اینفلوئنسرهای آن انجام می‌شود. به بیان بهتر اینفلوئنسرها با انتشار پست‌ها و استوری‌های تبلیغاتی از یک برند از آن حمایت می‌کنند.

اینستاگرام امکانات متنوع زیادی دارد و برندها برای دیده شدن در این شبکه اجتماعی می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند. در این میان تبلیغات اسپانسری گزینه خوبی به شمار می‌رود، البته منوط بر اینکه در گام اول انفلوئنسر مناسب و مرتبط با کسب‌وکار خود را پیدا کنند تا بتوانند از طریق حساب او با مخاطبان هدف خود وارد تعامل شوند.

از آنجایی که در تبلیغات آنلاین، اعتماد حرف اول را می‌زند و نقش مهمی در جلب کاربران دارد، طبیعتا تبلیغات اسپانسری تا حد زیادی می‌تواند در جلب این اعتماد کارآمد باشد. اگر شما فروشنده لوازم ورزشی هستید، اگر از سوی یک اینفلوئسنر ورزشی که کاربران زیادی در اینستاگرام دارد حمایت شوید، شانس بیشتری برای جذب مخاطب خواهید داشت.

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام با اینفلوئنسرها

تبلیغات اسپانسر اینستاگرام

علاوه بر تبلیغات اسپانسری که از سوی اینفلوئسرها انجام می‌شود، خود اینستاگرام نیز امکان اسپانسری دارد و می‌تواند به عنوان یک اسپانسر برای تبلیغات برندها عمل کند. به این صورت که حامی تبلیغات شما شده و پست‌ها و استوری‌های تبلیغاتی شما را به کاربران نشان می‌دهد.

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام از این نظر اهمیت دارد که خود اینستاگرام حامی این شیوه از تبلیغات است و برندها می‌توانند در ازای پرداخت هزینه‌ای مشخص، پست‌های تبلیغاتی و تبلیغات در استوری خود را به طیف گسترده‌تری از مخاطبان ارائه دهند.

برای استفاده از سرویس تبلیغات حمایتی اینستاگرام باید در بخش حساب کاربری خود وارد بخش campaigns و سپس facebook ad manager شوید و یک کمپین تبلیغاتی را ایجاد کنید.

در این قسمت گزینه‌های متعددی وجود دارد که از طریق آنها می‌توانید مخاطبان کمپین خود و محل نمایش آن را مشخص کنید همینطور میزان هزینه این کمپین را نیز مشخص کرده و کمپین خود را کامل کنید.

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام از این نظر که توسط خود این شبکه اجتماعی انجام می‌شود، می‌تواند بازخورد بیشتری داشته و به مخاطبان هدف شما نزدیک‌تر باشد، اما از آنجایی که در ایران برای پرداخت ارزی مشکلاتی وجود دارد، تبلیغات حمایتی بیشتر از سمت اینفلونسرها انجام می‌شود که البته این شیوه نیز در نوع خود تأثیرگذار و مناسب است.

پست‌هایی با برچسب paid partnership

یکی از رویکردهایی که اخیرا اینستاگرام برای نشان دادن محتوای حمایتی در پیش گرفته است، برچسب paid partnership یا پرداخت مشارکتی است، این ویژگی درست مانند کلمه AD که در کنار نتایج فهرست جستجوی گوگل نوشته می‌شود، نشان دهنده محتواهای تبلیغاتی است.

بر این اساس صفحات اسپانسر می‌توانند با قرار دادن این برچسب کنار پست‌های حمایتی خود، اعلام کنند که محتوای مورد نظر در ازای پرداخت هزینه منتشر شده است.

حرف آخر

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام همانطور که از نام آن پیداست به معنای تبلیغات حمایتی است که بیشتر به دو صورت تبلیغات اسپانسری خود اینستاگرام و تبلیغات توسط اینفلوئسرها انجام می‌شود.

از آنجایی که این روزها شبکه اجتماعی اینستاگرام مورد توجه کاربران قرار گرفته است، استفاده از تبلیغات حمایتی یکی از رویکردهای مهم تبلیغات آنلاین محسوب می‌شود که نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم؛ بنابراین در این مقاله به طور مختصر به تبلیغات اسپانسری اینستاگرام پرداخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید