×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ آشنایی با انواع تبلیغات موبایلی همسان
تاریخ انتشار : 26 مرداد 1395 زمان مطالعه : نام نویسنده : admin

آشنایی با انواع تبلیغات موبایلی همسان

آشنایی با انواع تبلیغات موبایلی همسان

 تبلیغات همسان (Native) بازار تبلیغات موبایلی را در دست گرفته‌اند و تا چند سال آینده آن را بطور کامل تحت تسلط خود در می‌آورند. سایت تخصصی بیزینس اینسایدر پیش‌بینی کرده است که درآمد حاصل از نمایش تبلیغات همسان در آمریکا تا سال 2021، به 74 درصد از کل درآمد حاصل از نمایش تبلیغات آنلاین در این کشور خواهد رسید. (برای اطلاع، سهم کنونی این نوع تبلیغات هم اکنون 56 درصد است).
داستان پشت پرده‌ي تبلیغات همسان چیست؟
تبلیغات همسان با شاخص‌های داخلی (یا بومی) یک پلتفرم کار می‌کند. این تبلیغ‌ها در دل  محتوای اصلی یک سایت و یا ساختار یک اپلیکیشن قرار می‌گیرند و با آن یکپارچه می‌شوند. در بهترین حالت؛ مثل بخشی جدایی ناپذیر از یک اپلیکیشن به نظر می‌رسند. (همانطور که ممکن است حدس زده باشید، نام آن از محتوا و قالب این نوع تبلیغات گرفته شده است.)
تبلیغات همسان، نمایانگر یک تغییر مسیر در چشم انداز تبلیغات موبایلی است. به جای ایجاد اختلال و وقفه برای کاربر، تاکیداصلی بر دستیابی به نوعی از تبلیغات است که کمتر سرزده، ناخواسته و آزاردهنده باشد. ایده اصلی تبیلغات همسان این است: “چرا کاربران را در همانجایی که هستند ملاقات نکنیم؟”
مخاطبان امروزی نه تنها باهوش، بلکه گزیده‌بین نیز هستند. آنها به سرعت تبلیغات مخل و آزاردهنده را پس‌ می‌زنند و نادیده می‌گیرند. در عین حال؛ آنها به طور کامل مخالف با کشف یک محصول و یا خدمات جدید، جالب و به دردبخور نیستند. اما مسئله این است که این محصول یا خدمات چگونه ارائه می‌شود. ظاهر تبلیغ باید طبیعی به نظر برسد، محتوای آن باید مثل یک داستان باشد، و طراحی کلی باید متناسب با محیط اطراف آن باشد.
تجربه‌ی کاربری بهتر معمولا به معنای نتیجه‌ي بهتر برای شما به عنوان یک ناشر است؛ و تبلیغات همسان، استثنائی بر این قاعده نیستند. تبلیغ‌هایی که توجه مخاطب را به خود جلب کنند و او را با خود مشغول سازند، موجب افزایش نمایش ها (eCPM)، درآمد، ضریب ماندگاری و ضریب کلیک بر روی تبلیغ (CTR) شوند.
تبلیغات همسان پتانسیل آن را دارند که چنین نتایجی را به شما ارائه دهند تا زمانیکه شما کیفیت و ارتباط را در اولویت قرار دهید.

انواع تبلیغات همسان:

انتخاب مناسب‌ترین نوع تبلیغ همسان، یکی از اولین قدم‌ها برای رساندن محتوای باکیفیت و مرتبط است.  مگنت اولین شبکه‌ی تبلیغاتی در ایران است که از این مدل نمایشی در رسانه‌های خود استفاده می‌کند. تبلیغات همسان چندین مدل استاندارد برای نمایش دارند. بیایید نگاهی به هر کدام از این مدل‌های پیاده‌سازی شده در تجربه های موفق بین‌المللی بیندازیم:

  • درون محتوای اصلی (In-Feed or Newsfeed units)

همانطور که می‌بینید آگهی در میان سایر محتواهای اصلی و غیر تبلیغی می‌آید. آگهی بودن آن به شکل مناسبی قید می‌شود اما باعث اختلال در تجربه کاربری نخواهد شد.
 

 

  • محتوای جاری (Content Streams)

تبلیغ همسان محتوای جاری، به شکل مشابهی عمل می‌کند. این نوع تبلیغ به خوبی در میان محتواهای موجود جاری می شود و از اختلال جلوگیری می‌کند. برای تبلیغات همسان در این فرمت، شما امکان این را دارید تا به جای عکس، یک ویدئو نمایش دهید. که موجب افزایش نمایش‌ها برای شما ( eCPMبالاتر) خواهد شد.
 
 

 

 

  • نوع سفارشی (Custom)

بر روی این نمونه آگهی سفارشی به طور مشخص قید شده که تبلیغاتی (Sponsored) است، و یک پیشنهاد مربوط به کاربران می‌دهد.
ناشران این انتخاب را دارند که تا فرمت تبلیغ همسان خودشان را بسازند تا زمانیکه شامل شاخص‌های زیر باشد:
 
 

 
شاخص‌های تبلیغات بومی:

  1. عنوان تبلیغ: حداکثر 25 حرف. (الزامی است)
  2. توضیح تبلیغ: درباره مشخصات محصول ( حداکثر 100 حرف)
  3. آیکون: آیکون محصول یا آپلیکیشن یا لوگو از اندازه ‌250×250
  4. تصویر اصلی: یک عکس بزرگ در اندازه 627×1200
  5. متنی برای دکمه تبلیغ (CTA): این متن نتیجه کلیک روی تبلیغ را به اطلاع کاربران می رساند و الزامی است.
  6. آدرس سایت(URL): برای هدایت شدن به سایت مورد نظر. (الزامی است)
  7. عنوانی که نشان دهد این یک تبلیغ است: مثل آگهی، تبلیغات، حامی مالی، یک پیشنهاد و …

شاخص های تبلیغات بومی نباید با هم تداخل داشته باشند. برای مثال، شما نمی‌توانید تصویر اصلی را با دکمه نصب یکی کنید. هر کدام از شاخص ها باید جای خود را در صفحه داشته باشند.
× وجود آیکون و عنوان تبلیغ نیز الزامی است.
 

شبکه تبلیغاتی مگنت، آمادگی ارائه انواع تبلیغات همسان را دارد. شما می‌توانید با مراجعه به راهنمای پیاده سازی تبلیغات همسان در مگنت، این مدل از تبلیغات را به رسانه خود بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید