×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ 6 نکته کلیدی در تبلیغات PPC (تبلیغات کلیکی)که باید بدانید.
تاریخ انتشار : 06 مرداد 1400 زمان مطالعه : نام نویسنده : sardabir

6 نکته کلیدی در تبلیغات PPC (تبلیغات کلیکی)که باید بدانید.

6 نکته کلیدی در تبلیغات PPC (تبلیغات کلیکی)که باید بدانید.

تبلیغات PPC ( pay-per-click  ) به معنای پرداخت هزینه به ازای هر کلیک، یکی از نمونه‌های پرکاربرد تبلیغات آنلاین به شمار می‌رود که بسیاری از برندها در فرایند بازاریابی دیجیتال خود به آن توجه می‌کنند.

به طور ساده تبلیغات کلیکی را می‌توان اینطور تعریف کرد: مدلی در تبلیغات آنلاین که تبلیغ‌دهنده به ازای هر کلیکی که کاربران روی محتوای تبلیغاتی او انجام دهند، باید هزینه پرداخت کند. این شیوه از تبلیغات در قالب تبلیغ در وب سایت و تبلیغ در اپلیکیشن کاربرد دارد. به این صورت که تبلیغ دهنده، بنر مربوط به تبلیغ خود را در یک وب سایت یا اپ استور قرار داده و با توجه به میزان کلیکی که روی آن انجام می‌شود، هزینه‌ای را پرداخت خواهد کرد.

برای آشنایی بیشتر با تبلیغات PPC و انواع آن می‌توانید به مقاله “تبلیغات کلیکی یا PPC چیست و چطور کار می‌کند؟ ” رجوع کنید:

نکات کلیدی تبلیغات PPC

نکات کلیدی در رابطه با تبلیغات کلیکی وجود دارد که توجه به آنها می‌تواند میزان کلیک کاربران را روی تبلیغات بنری افزایش دهد، در ادامه 6 نکته مهم در این رابطه معرفی می‎شود:

اهمیت کلمات کلیدی در موتورهای جستجو

شکی نیست که گوگل، روند جستجو را در جهان هدایت می‌کند و مهم‌ترین فاکتور در جستجوی کاربران، کلمات کلیدی است؛ پس اگر به دنبال افزایش بازخورد در تبلیغات PPC خود هستید، از نقش کلمات کلیدی غافل نشوید و سعی کنید کلمات کلیدی را پیدا کنید که کاربران آنها را جستجو خواهند کرد.

به بیان بهتر کلمات کلیدی و تبلیغات کلیکی رابطه مستقیمی با هم دارند و هر اندازه بتوانید در محتوای مورد نظر خود کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربران را بگنجانید، امکان کلیک بیشتری از سوی آنها وجود خواهد داشت.

تبلیغات PPC و تاثیرات آن

نرخ تبدیل تبلیغات PPC از ترافیک ارگانیک بیشتر است

تبلیغات کلیکی به عنوان یکی از عناصر مهم و اثرگذار در تبلیغات موتور جستجو، نرخ تبدیل بالایی را به دنبال خواهد داشت. می‌توانید تبلیغات خود را در قالب محتوای متنی، تصویری یا ویدئویی ارائه دهید و تنها به ازای میزان کلیکی که دریافت می‌کنید، هزینه پرداخت کنید.

نتایج نشان می‌دهد که تبلیغات PPC بازخورد بسیار خوبی از موتورهای جستجو دریافت می‌کنند و هر اندازه بتوانید کلمات کلیدی مناسب‌تری پیدا کرد، اثرگذاری آن بیشتر بوده و حتی نرخ تبدیل آن 50 درصد بیشتر از ترافیک ارگانیگ است.

بیش از نیمی از افرادی که روی PPC کلیک می‌کنند، با تبلیغ‌دهنده تماس تلفنی می‌گیرند

هدف مهمی که تمام فرایندهای بازاریابی در قالب تبلیغات آنلاین و تبلیغات هوشمند دنبال می‌کنند، این است که بتوانند با کاربر ارتباط برقرار کرده و وارد یک رابطه تعاملی و دوسویه شوند. طبق نتایجی که از روند تبلیغات کلیکی به دست آمده است، میزان ارتباط تلفنی که افراد با تبلیغ‌دهندگان این شیوه از بازاریابی می‌گیرند، بیش از 50 درصد است.

علیرغم اینکه در تمام تبلیغات PPC آدرس ایمیل نیز قرار داده می‌شوند، اما کماکان کاربران ترجیح می‌دهند که با یک انسان، تماس تلفنی برقرار کنند. به همین دلیل هم توصیه می‌شود که در تبلیغات کلیکی حتما شماره تماس خود را قرار دهید.

تماس تلفنی بعد از مشاهده تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی نیاز به هزینه بالایی ندارد

یک تصور رایج و البته نادرست درباره تبلیغات PPC وجود دارد که این شیوه از تبلیغات آنلاین هزینه بالایی دارد؛ اما این رویکرد از تبلیغات هوشمند، چندان هزینه‌بر نیست و اتفاقا تبلیغ دهنده تنها به ازای تعداد کلیک کاربران باید هزینه پرداخت کند.

نکته مهم‌تری که درباره تبلیغات کلیکی گوگل وجود دارد این است که این شیوه از بازاریابی در تماس سطوح می‌تواند بازدهی بالایی داشته باشد؛ یعنی با توجه به سطح بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، بازده بالایی دریافت خواهید کرد.

آپدیت موتورهای جستجو بر PPC تأثیری نمی‌گذارد

یکی از نکات مهمی که در رابطه با تبلیغات کلیکی باید به خاطر داشته باشید این است که الگوریتم‌های به‌روز رسانی موتورهای جستجو تأثیری روی این شیوه از تبلیغات ندارد. برای ارائه تبلیغات PPC تنها کافی است که معیارها و الزامات مربوط به کیفیت آن را رعایت کند.

از این نظر نیز باید گفت که تبلیغات کلیکی گوگل با محدودیت کمتری مواجه بوده و در صورت به‌روز رسانی‌هایی که این موتور جستجو انجام می‌دهد، در نحوه و اجرای کمپین‌های PPC خللی ایجاد نخواهد شد.

گوگل 95 درصد از تبلیغات کلیکی را به موبایل هدایت می‌کند

تبلیغات کلیکی گوگل این مزیت را در پی دارد که در تلفن‌های هوشمند نیز نمایش داده می‌شوند. در واقع موتور جستجوی گوگل، موبایل را دوست دارد و اگر وب‌سایت‌تان برای نمایش در مرورگرهای تلفن‌های هوشمند بهینه شده باشد، تبلیغات PPC  شما این شانس را خواهد داشت که برای کاربران موبایلی نیز به نمایش در بیاید.

فرصت‌هایی که فضای دیجیتال در اختیار بازاریابان قرار می‌دهد، روز به روز در حال توسعه است و نباید آنها را از دست داد. به همین دلیل یکی از نکات کلیدی تبلیغات آنلاین این است که محتوای مورد نظر خود را برای تلفن‌های هوشمند هم بهینه کنید تا گروه بیشتری از کاربران اینترنتی با محتوای شما ارتباط برقرار کنند.

جمع بندی

تبلیغات PPC یکی از رویکردهای مهم در بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود که با توجه به اینکه تبلیغ‌دهنده تنها به ازای میزان کلیک کاربران هزینه پرداخت می‌کند، روش مقرون به صرفه‌ای هم به شمار می‌رود.

در تبلیغات کلیکی چند نکته را باید مد نظر قرار دهیم:

نقش کلمات کلیدی در تبلیغات PPC بسیار مهم است.

نرخ تبدیل تبلیغات کلیکی نسبت به ترافیک ارگانیک بالاتر است.

نیمی از کاربران در صورت کلیک روی PPC تماس تلفنی برقرار می‌کنند.

تبلیغات کلیکی هزینه کمتری در پی دارد.

به روز رسانی موتورهای جستجو تأثیری روی PPC ندارد.

گوگل، تبلیغات کلیکی را در موبایل‌های هوشمند نیز نمایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید