×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ معجزه‌ی SDK در تبلیغات موبایلی!
تاریخ انتشار : 17 اسفند 1395 زمان مطالعه : نام نویسنده : admin

معجزه‌ی SDK در تبلیغات موبایلی!

معجزه‌ی SDK در تبلیغات موبایلی!

یک SDK تبلیغاتی یا ” Advertisement Software Development Kit” یک کتابخانه‌ی نرم‌افزاری است که برای اتصال اپلیکیشن شما به یک شبکه‌ی تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اینکه بدانیم مشتریان بالقوه ما چه مدت روی دستگاه موبایل زمان می‌گذارند و همچنین در چه زمانی و چگونه با تبلیغات در اپلیکیشن‌ها در تعامل هستند، تنها نیمی از راه است. اپلیکیشن‌های محبوب، اطلاعات رفتار مصرف‌کنندگان و میزان درگیری مشتریان با تبلیغات موبایلی، به شما چشم اندازی از کاری که می‌خواهید بکنید ارائه می‌کنند ولی برای تحلیل آن چشم انداز کمکی به شما نمی کند.
اما چرا؟
به دلیل اینکه دسترسی‌ها مختلفی به منابع تبلیغات موبایلی  وجود دارد. ابتدایی‌ترین شکل آن،  “دسترسی غیرمسقیم” است، که در آن خریدار ارتباطی با ناشر ندارد و بدین ترتیب تبلیغ با یک واسطه مثل یک شبکه تبادل تبلیغات (Ad exchange) اتفاق می‌افتد.
شکل پیشرفت‌تر این دسترسی ها، ارتباط مستقیم بین تبلیغ دهنده و ناشر است- که البته سطوح مختلفی دارد. در ساده‌ترین شکل آن، شما ممکن است دسترسی مستقیم داشته باشید، اما فقط از طریق تگ‌های وب، که به معنای آن است که محدودیتهای زیادی برای اقداماتی که در اپلیکیشن میتوانید انجام بدهید، وجود دارد. به طور مثال شما نمیتوانید ویدیو تبلیغاتی را از قبل بارگذاری(Pre-load) کنید و تنها امکان استریم کردن آن را دارید که در دنیای امروزه با وجود همه امکانات و سرعت ارتباطات هنوز تا حدودی کند و ضعیف است، و این امر  ممکن است منجر به ضعف کمپین تبلیغات ویدیویی موبایلی شود.

استفاده از SDK در تبلیغات موبایلی :

اما در پیشرفته‌ترین شکل این ارتباطات، ناشر SDK شبکه تبلیغاتی را پیاده‌سازی میکند. وقتی که اپلیکیشن‌هایی شما می‌خواهید در آنها تبلیغات کنید، SDK شبکه تبلیغاتی شما را پیاده‌سازی کرده باشد، دنیای جدیدی به روی شما گشوده خواهد شد!
اگر شما می‌خواهید که در اپلیکیشن خود آگهی تبلیغاتی بارگذاری کنید، باید به یک شبکه‌ی تبلیغاتی آنلاین متصل شوید. وقتی که شما SDK تبلیغاتی مخصوص آن شبکه را در اپلیکیشن خود پیاده سازی کنید، شبکه تبلیغاتی آگهی های خود را در اپلیکیشن شما به نمایش می‌گذارد. و هر زمان که کاربران اپلیکیشن شما بر روی آن آگهی ها کلیک کنند و یا تعامل مشخصی با آن داشته باشند، شبکه‌ی تبلیغاتی مقدار مشخصی پول به شما پرداخت می‌کند.
در این حالت، شما می‌توانید از شیوه پخش ویدئو در لحظه “Instant Play” استفاده کنید، که  محتوای ویدیویی HD از قبل بارگذاری شده (Pre-load)  است، و با کلیک کاربر ویدیو به صورت آنی پخش می‌شود. شما همچنین می‌توانید از افکت‌های لمسی (Haptic) یا انواع آگهی‌های‌ اختصاصی دیگری که با ویژگی های منحصربفرد هر دستگاه تعریف می‌شوند استفاده کنید. در واقع، شما این امکان را خواهید داشت تا کمپین‌های اختصاصی خود را طراحی کنید که به شکل یکپارچه درون SDK کار کنند.
اما دلیل دیگری برای نصب SDK شبکه تبلیغاتی موبایل وجود دارد، که به طور چشم گیری تجربه کمپین تبلیغاتی را بهبود می بخشد و فراتر از آگهی‌های  شخصی سازی شده است و همچنین ارتباطی به کیفیت بالا و انتقال سریع محتوای تبلیغاتی ندارد.:
در شیوه تبلیغات هوشمند بر اساس عملکرد، “فراگیری ماشینی” (Machine-learning) عاملی است که باعث تفاوت بین یک کمپین متوسط، و یک کمپین با عملکرد فوق العاده می‌شود. “الگوریتم” یعنی همه چیز!  اما مثل همه‌ی هوش‌های مصنوعی دیگر، به همان میزانی خوب عمل می‌کند که شما آن را تغذیه ‌کنید. اگر شما الگوریتم‌تان را با سیگنا‌های اطلاعاتی 100% دقیق تغدیه کنید، می‌توانید الگوهای رفتاری را شناسایی کنید و مدل‌های بسیار تصفیه‌شده، و مقیاس پذیری را بسازید و براساس آن هدفگیری‌های کمپین خود را تعیین کنید.
علاوه براین، با ردیابی پس از نصب (Post-install Tracking) برندها می‌توانند بفهمند که کدام کاربرها برایشان باارزش‌ترند و در طول زمان به آنها وفادارترند، و سپس بر روی تاکتیک‌هایی تمرکز کنند که منجر به جذب این کاربران شده است.
با اینکه امکان بدست آوردن سیگنال‌های اطلاعاتی دقیق و ردیابی پس از نصب از منابعی غیر از SDK تبلیغاتی هم امکانپذیر است، اما آن منابع باید قابل اعتماد باشند. وقتی ناشر از SDK تبلیغات موبایلی شبکه تبلیغاتی استفاده می‌کند، “دقت” تضمین شده است.

معجزه SDK

دیدگاهتان را بنویسید