×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ تبلیغات پوش نوتیفیکیشن چیست؛ انواع و موارد استفاده آن
تاریخ انتشار : 29 آبان 1401 زمان مطالعه : 10 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن چیست؛ انواع و موارد استفاده آن

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن چیست؛ انواع و موارد استفاده آن

کمپین پوش نوتیفیکیشن push notification درست به تکمیل سایر فعالیت‌های بازاریابی شما کمک خواهد کرد و در جلب توجه مشتری موثر خواهد بود.

اخیرا، گوگل کمپین‌های پوش را به عنوان یک ترند بازاریابی مهم فهرست کرد که نباید توسط بازاریاب‌ها نادیده گرفته شود.

در عصر حفاظت اطلاعات (GPDR) که در آن مشتریان به پیام‌ها یا ایمیل‌های ناخواسته واکنش مثبت نشان نمی‌دهند، پوش نوتیفیکیشن به عنوان یک جایگزین عالی عمل می‌کند زیرا بر اساس اصل بازاریابی مبتنی بر مجوز کار می‌کند. همانطور که برندهای بیشتری از کمپین‌های پوش نوتیفیکیشن استفاده می‌کنند.

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

در پاسخ به این سؤال که پوش نوتیفیکیشن چیست؟ باید بگوییم، یک سرویس پیام‌رسان مانند SMS است که امکان ارسال پیام‌های کوتاه را در فضای اینترنت فراهم می‌کند و مانند پیامک محدود به خطوط تلفن و گوشی‌های همراه نبوده و می‌تواند در سایر ابزارها مانند مرورگرها، سیستم‌عامل‌های موبایل و … هم کاربرد داشته باشد.

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن از این نظر اهمیت دارد که نیازی نیست برای ارسال آن حتما به اطلاعات تماس مشتری دسترسی داشته باشیم؛ ضمن اینکه کاربران نیز با علاقه خود در این سرویس عضو شده و می‌توانند آن را مشاهده کنند.

بر این اساس اهمیت پوش نوتیفیکیشن در این است که اولا فرستنده پیام با محدودیت دسترسی به اطلاعات کاربران روبه‌رو نبوده و می‌تواند محتوای مورد نظر خود را در سیستم‌هایی که به اینترنت متصل هستند، ارسال کند.

دوما کاربران نیز مجبور به دریافت پیام‌های تبلیغاتی نیستند که بدون خواسته آنها ارسال می‌شود و خیلی راحت می‌توانند به اختیار خود در این سرویس عضو شوند.

  • توسط یک اپلیکیشن یا وبسایت به دستگاه تلفن همراه یا دسکتاپ کاربر ارسال می‌شود.
  • برای ارسال هشدار و پیام به کاربر در زمان واقعی استفاده می‌شود.
  • می‌تواند حاوی محتوای رسانه‌ای غنی مانند تصاویر، فایل‌های GIF یا فیلم باشد.
  • محتوای داخل نوتیفیکیشن را می‌توان شخصی‌سازی کرد تا عملکرد مورد نظر را از کاربر هدایت کند.

پوش نوتیفیکیشن‌ها، پیام‌های کوتاهی هستند که بر روی موبایل یا دسکتاپ کاربر ظاهر می‌شوند و او را وادار می‌کنند تا اقدام کند.

مشتریان شما افراد پرمشغله‌ای هستند که ممکن است پیشنهادهای عالی که چند روز پیش برایشان ایمیل کرده‌اید را فراموش کرده باشند.

اگر می‌خواهید آن‌ها با آخرین پیشنهادهای شما بروز بمانند، پوش نوتیفیکیشن می‌تواند یک روش عالی برای برقراری ارتباط باشد.

با توجه به این که نرخ باز کردن ایمیل به شدت در حال کاهش است، نوتیفیکیشن‌ها می‌توانند یک روش عالی برای تعامل با کاربران باشد.

یکی از مزایای پوش نوتیفیکیشن این است که شما می‌توانید پیام را زمان‌بندی کنید و حتی بسته به شرایط آن را سفارشی‌سازی کنید.

به عنوان مثال، مشتری که سبد خرید خود را رها کرده است بر روی گوشی موبایل یک نوتیفیکیشن یادآور دریافت خواهد کرد، در حالی که مشتری که برای مدت زمان طولانی از اپلیکیشن برای خرید استفاده نکرده است، پیشنهادهای مرتبطی دریافت خواهد کرد.

سرویس پوش یک ابزار بازاریابی قدرتمند است. طبق گفته Invespcro، کمپین‌های پوش نوتیفیکیشن می‌توانند تعامل اپلیکیشن را تا 88% افزایش دهند و منجر شوند تا 48% از کاربران موبایل خرید خود را کامل کنند.

با این وجود، یک پوش نوتیفیکیشن اگر به درستی انجام نشود، می‌تواند آزاردهنده باشد.

ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید که چگونه از آنها به طور عاقلانه استفاده کنید و بهترین روش‌هایی که باید دنبال کنید تا بهترین استفاده را ببرید، آشنا شوید.

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن چیست؛ انواع و موارد استفاده آن

انواع پوش نوتیفیکیشن‌ها

دو دسته نوتیفیکیشن وجود دارد: پوش نوتیفیکیشن‌ها وب و پوش نوتیفیکیشن‌های موبایل.

پوش نوتیفیکیشن‌ها را می‌توان از یک وبسایت ارسال کرد. حتی وقتی که وبسایت شما باز نیست، شما آن‌ها را بر روی دسکتاپ یا دستگاه موبایل خود دریافت خواهید کرد. پوش نوتیفیکیشن با سافاری و کروم سازگاری دارد و برای شرکت‌هایی ایده آل است که هنوز اپلیکیشنی برای خود ایجاد نکرده‌اند.

پوش نوتیفیکیشن موبایل از اپلیکیشن‌های موبایل ارسال می‌شوند. کاربر باید اپلیکیشن موبایل را نصب کند تا بازاریاب‌ها بتوانند نوتیفیکیشن‌ها را بر روی دستگاه موبایل ارسال کنند.

پوش نوتیفیکیشن‌ها برای چه کاربردی استفاده می‌شوند؟

پوش نوتیفیکیشن‌ها را می‌توان برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار داد:

تعامل با مشتریان:

یک کاربر معمول موبایل حداقل از 9 اپلیکیشن در روز استفاده می‌کند. بیشتر این اپلیکیشن‌ها به اندازه اپلیکیشن‌ها تاکسی اینترنتی و اپ های اجتماعی استفاده نمی‌شوند.

برای اطمینان از این که مشتری اپلیکیشن شما را فراموش نکند یا آن را از دستگاه خود حذف ننماید، باید تعامل خود با آن‌ها را حفظ کنید.

اینجاست که نوتیفیکیشن‌ها وارد عمل می‌شوند. با پیشنهادات شخصی‌سازی شده، یادآورها و نوتیفیکیشن‌های مرتبط، می‌توانید توجه مخاطب را جذب کنید و آن‌ها را در پلتفرم درگیر نگه دارید.

بیشتر بخوانید : اینگیجمنت یا نرخ تعامل چیست؛ انواع، محاسبه و بهبود آن

هدایت مشتری به سمت خرید درون فروشگاهی

این مکانیزم می‌تواند به شما کمک کند تا پلی بر شکاف بین کانال‌های آفلاین و آنلاین ایجاد کنید و یک تجربه یکپارچه در تمام کانال‌ها برای همه مشتریان فراهم نمایید.

طبق گفته گوگل، 82% از کاربران گوشی‌های هوشمند از دستگاه موبایل خود برای خرید درون فروشگاهی استفاده می‌کنند. شما می‌توانید این فرصت را با ارسال پیام‌های کوتاه سفارشی برای افزایش فروش خود،‌ بهبود بخشید.

حفظ مشتریان

حفظ مشتریان چالش بزرگ‌تری نسبت به جذب مشتریان جدید است. با این وجود، پوش نوتیفیکیشن‌ها می‌توانند این مشکل را حل کنند.

همچنین به حفظ مشتریان جدید کمک می‌کنند. گزارش‌ها حاکی از این است که ارسال نوتیفیکیشن ورود برای یک مشتری جدید در همان هفته اول منجر به افزایش 71% در نرخ حفظ اپلیکیشن می‌شود.

ارائه بروزرسانی‌های زمان واقعی

فرقی نمی‌کند که در مورد اطلاع‌رسانی به کاربر در مورد شرایط آب و هوایی است یا امکان ردیابی یک بسته، شما می‌توانید بروزرسانی زمان واقعی را با استفاده از پوش نوتیفیکیشن به کاربر خود ارسال کنید.

تفاوت بین پوش نوتیفیکیشن وب و پوش نوتیفیکیشن موبایل

تفاوت بین پوش نوتیفیکیشن وب و پوش نوتیفیکیشن موبایل بسیار گسترده است.

پوش نوتیفیکیشن وب نسبت به پوش نوتیفیکیشن موبایل دسترسی گسترده‌تری دارند. شما برای ارسال نوتیفیکیشن‌های خود به کاربر به یک دستگاه موبایل احتیاج ندارید.

بلکه می‌توانید از یک کامپیوتر، لپ تاپ و مرورگرهای موبایل نوتیفیکیشن‌ها را ارسال کنید. برای پوش نوتیفیکیشن موبایل، کاربر با حتما اپلیکیشن را نصب کند تا پیام را دریافت نماید.

پوش نوتیفیکیشن با فرآیند دلخواه

این فرآیندی است که مشتریان را قادر می‌سازد تا پیام‌های پوش خود را به واسطه‌ی تنظیمات درون اپلیکیشن موبایل مدیریت کنند.

اپلیکیشن موبایل باید در هنگام نصب درخواست فرآیند دلخواه را به کاربر ارائه دهد تا اطمینان حاصل شود که کاربر اپلیکیشن اجازه ارسال پیام‌های پوش را به آن‌ها داده است.

با در نظر گرفتن اینکه پوش نوتیفیکیشن‌ها مبتنی بر مجوز هستند، فرآیند دلخواه انتخابی معمولاً شامل استراتژی است که در آن شما یا  hard-ask (درخواست سخت) یا soft-ask (درخواست نرم) برای انتخاب کردن درخواست می‌کنید.

در hard-ask، شما مستقیماً از کاربر سؤال «بله» یا «خیر» می‌پرسید، یعنی اینکه آیا می‌خواهد نوتیفیکیشن‌ها را مجاز یا مسدود کند. کاربر گزینه مورد نظر خود را انتخاب می‌کند و فرآیند بسته می‌شود.

hard-ask خیلی ساده است و بیشترین نرخ را در فرآنید دلخواه انتخاب به خود اختصاص می‌دهد. با این وجود، با سایت‌های HTTPS بهتر کار می‌کند.

از طرف دیگر، soft-ask شامل ارائه اطلاعات اضافی در مورد ارزش یا مزایایی است که کاربر با پاسخ مثبت دریافت خواهد کرد. soft-ask قبل از hard-ask می‌آید. این احتمال وجود دارد که کاربر به دلیل وجود مراحل مختلف کل فرایند را رها کند.

بنابراین، soft-ask باید به لحاظ بصری جذاب باشد و اطمینان حاصل کنید که در لحظه مناسب سوال را مطرح می‌کنید.

مهم نیست که کدام رویکرد را انتخاب می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که پیام شما شخصی و مرتبط باشد. این می‌تواند نرخ انتخاب را دوبرابر کند.

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن چیست؛ انواع و موارد استفاده آن2

مرورگرها و دستگاه‌هایی که از پوش نوتیفیکیشن پشتیبانی می‌کنند

در حال حاضر، سرویس پوش نوتیفیکیشن وب بر روی:

  • کروم (نسخه 42+ در macOS، Windows، Linux و Android)
  • فایرفاکس (نسخه 44+ در macOS، Windows، Linux، و Android)
  • Opera (نسخه 37+ در macOS، ویندوز، لینوکس و اندروید)

کار می‌کند. این سرویس بدون در نظر گرفتن نوع سیستم عامل در تمام لپ تاپ‌ها و کامپیوترها قابل اجراست.

انواع پوش نوتیفیکیشن‌هایی که برندها می‌توانند در کمپین‌های خود ارسال نمایند

پوش نوتیفیکیشن‌ها را می‌توان بر مبنای مرحله‌ای از چرخه عمر مشتری که کاربر به آن تعلق دارد و اهداف کمپین سفارشی‌سازی کرد. در اینجا چند دسته‌بندی نوتیفیکیشن که می‌توانید برای مشتریان خود ارسال کنید، آورده شده است:

  • تراکنشی: پیام‌های پوش تراکنشی وقتی به کاربر ارسال می‌شوند که می‌خواهند وضعیت تراکنش را به او اطلاع دهند. به عنوان مثال، وقتی با استفاده از یک اپلیکیشن پرداخت قبض خود را پرداخت می‌کنید، یک نوتیفیکیشن تراکنشی دریافت می‌کنید که به شما می‌گوید پرداخت انجام شده است.
  • آموزشی: شما می‌توانید از پوش نوتیفیکیشن‌های آموزشی برای ارسال اطلاعاتی مانند دروس اضافه شده جدید یا یادآور امتحانات استفاده کنید.
  • تبلیغاتی: شما می‌توانید از نوتیفیکیشن‌های تبلیغاتی برای اطلاع‌رسانی در مورد معاملات جدید، پیشنهادهای منحصر به فرد و فروش فلش استفاده کنید. هدف این است که کاربران اپلیکیشن را وادار کنید که در اپلیکیشن خرید خود را انجام دهند.
  • چرخه زندگی: شخصی‌سازی کلید مخفی حفظ تعامل با مشتریان در هر مرحله از چرخه عمر مشتری است. شما می‌توانید پیام‌های پوش شخصی‌سازی شده را بر اساس مرحله چرخه عمر مشتری ارسال کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید یک نوتیفیکیشن ورود پرشور برای مشتریان جدید خود ارسال کنید تا آن‌ها اپلیکیشن را باز کنند، در حالی که پیشنهادهای تبلیغاتی ویژه را برای تعامل مجدد با مشتریانی که مدت زمان طولانی است از اپلیکیشن شما خرید انجام نداده‌اند، ارسال کنید.
  • رتبه‌بندی یا بازخورد مشتری: آیا می‌خواهید مشتریان محصول یا خدمات شما را در اپ استور بررسی کنند؟ می‌توانید پوش نوتیفیکیشن را ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید تا بازخورد و رتبه‌بندی را اعلام کنند.
تبلیغات پوش نوتیفیکیشن چیست؛ انواع و موارد استفاده آن2

نرخ کلیک پوش نوتیفیکیشن‌ها

مطالعه انجام شده بر روی کمپین‌های پوش نوتیفیکیشن در بیش از 35 کشور نشان می‌دهد که نرخ کلیک پوش می‌تواند تا 45 درصد افزایش یابد.

در مقایسه با سایر کانال‌ها مانند ایمیل و پیامک، نرخ کلیک پوش نوتیفیکیشن 7 برابر بیشتر از ایمیل است، در حالی که نرخ باز شدن آن نیز 50% بیشتر است.

سرویس‌های پوش نوتیفیکیشن بهتر از سایر کانال‌ها کار می‌کنند زیرا بر روی صفحه نمایش کاربر ظاهر می‌شوند، در حالی که ایمیل برای مدت زمان طولانی بسته باقی می‌ماند.

پیام‌رسانی کوتاه همچنین یک رسانه ارتباطی بسیار موثرتر است و این حقیقت که کاربر پوش نوتیفیکیشن‌ها را فعال می‌کند، باعث می‌شود تا کانال قابل اعتمادتری در مقایسه با کانال‌های دیگر باشد.

تفاوت بین پیام‌های متنی SMS و پوش

پیام‌های متنی به نظر یک رویکرد قدیمی برای دسترسی به مشتریان می‌آیند. با این وجود، این می‌تواند یک رسانه موثر برای دسترسی به مشتریان، به خصوص آن‌هایی باشند که گوشی هوشمندی برای نصب اپلیکیشن ندارند.

در واقع، شما می‌توانید کمپین‌های اس ام اس مارکتینگ را با استفاده از ابزارهای اتوماسیون، خودکار کنید.

اشکال این است که شما نمی‌توانید محتوای رسانه‌ای غنی مانند گیف‌ها، انیمیشن‌ها و ایموجی‌ها را به پیام اضافه کنید تا جذابیت بصری بیشتری پیدا کند.

پوش نوتیفیکیشن‌ها این امکان را برای شما فراهم می‌آورند. همچنین محدودیت‌های قانونی وجود دارند، مانند این که برخی از کشورها تعداد پیام‌های متنی که هر روز ارسال می‌شوند را محدود می‌کنند. پوش نوتیفیکیشن‌ها چنین محدودیتی ندارند.

یک تفاوت عمده دیگر این است که لغو پوش نوتیفیکیشن‌ها نسبت به پیام‌های متنی آسان‌تر است.

اگرچه این به نظر یک خبر خوب برای بازاریاب‌هاست،  اما واقعیت این است که مشتریان شما پیام‌های متنی شما را آزاردهنده و اسپم می‌دانند و حتی ممکن است تعامل خود با شما را برای همیشه کنار بگذارند.

این می‌تواند تاثیر چشمگری بر وفاداری مشتریان شما داشته باشد.

مزایای استفاده از پوش نوتیفیکیشن‌ها

مزایای استفاده از پوش نوتیفیکیشن‌ها عبارتند از:

نرخ تبدیل بالاتر: با توجه به اینکه نوتیفیکیشن‌ها کوتاه، مختصر و جذاب هستند و مستقیماً به دست مشتری می‌رسند، نرخ تبدیل از کانال‌های دیگر مانند ایمیل مارکتینگ و پیامک بالاتر است.

در واقع، نوتیفیکیشن‌های شخصی‌سازی ‌شده می‌توانند نرخ تبدیل را در مقایسه با پیام‌های پخش شده 3 برابر افزایش دهند.

3 روش برای استفاده از پوش نوتیفیکیشن وب و ایجاد تبدیل‌های آنلاین

پوش نوتیفیکیشن‌های وب یکی از موثرترین روش‌های بازگرداندن کاربر به وبسایت بعد از یک دوره دوری هستند.

فرقی نمی‌کند که یک پیشنهاد جذاب دریافت می‌کنید یا کد تخفیفی که تنها برای چند ساعت قابل استفاده است، پوش نوتیفیکیشن‌های وب می‌توانند این خبر را بین مشترکان شما پخش کرده و آن‌ها را به وبسایت شما بیاورند.

پس از ارسال پوش نوتیفیکیشن‌ها به تمام مشترکین خود، اماده افزایش ترافیک وبسایت خود باشید.

3 روش وجود دارد که می‌توانید از پوش نوتیفیکیشن و تبدیل برای کسب و کار آنلاین خود استفاده کنید:

  • پیام ها را بین همه مشترکین پخش کنید
  • پخش‌های هدفمند برای کاربران تقسیم‌بندی شده
  • نوتیفیکیشن‌های فعال در سطح کاربر

عمیقاً در این استراتژی‌ها غوطه‌ور شوید و ببینید کدام یک برای کسب و کار شما بهتر عمل می‌کند.

بهترین روش‌های پوش نوتیفیکیشن

روش‌های خاصی برای پوش نوتیفیکیشن وجود دارند که باید به آن‌ها پایبند باشید تا اطمینان حاصل کنید که کاربرانتان از دریافت آن‌ها منصرف نخواهند شد.

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن چیست؛ انواع و موارد استفاده آن2

از ایموجی‌ها استفاده کنید

ایموجی‌ها قطعا پیام‌های پوش را جذاب‌تر و به لحاظ بصری غنی‌تر می‌کنند. با این وجود، استفاده بیش از حد از آن‌ها یا استفاده نادرست می‌تواند منجر شود که کاربر از پیام پوش منصرف شود.

از ایموجی‌هایی استفاده کنید که از نظر مفهومی درست هستند و فقط در صورت نیاز آن‌ها را بکار ببرید.

بازاریاب‌ها به روش‌های متعددی از ایموجی استفاده می‌کنند، ازجمله خطوط موضوعی ایمیلی، نوتیفیکیشن‌ها، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و حتی چت‌های خدمات مشتریان. اگرچه ایموجی‌ها برای همه افراد و همه برندها مناسب نیستند، بازاریاب‌ها از ایموجی‌ها استفاده می‌کنند زیرا نتیجه مطلوب را بدست می‌آورند:

یک مطالعه نشان داد که نوتیفیکیشن‌ها با ایموجی‌ها ۸۵ درصد افزایش نرخ باز شدن و ۹ درصد افزایش در تبدیل داشته‌اند.

از محتوای مختصر استفاده کنید

شما کاراکترهای محدودی برای هدایت کاربران خود در اختیار دارید. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما کوتاه و در عین حال تاثیرگذار باشد و ایده روشنی از انچه انتظار دارید کاربر انجام دهد را نشان می دهد.

از زمینه مناسب استفاده کنید

زمینه به اندازه خود محتوا مهم است. یک پیام با زمینه مناسب می‌تواند نرخ کلیک پوش نوتیفیکیشن را افزایش دهد. ارسال یک پوش نوتیفیکیشن بدون زمینه مناسب می‌تواند به اندازه ارسال کارت تبریک ولنتاین در شب سال نو بی معنی باشد. بنابراین، قبل از ایجاد نوتیفیکیشن، دموگرافی، موقعیت مکانی و شرایط را در نظر بگیرید.

زمان‌بندی

شما نمی‌خواهید در اواسط شب یا صبح خیلی زود کاربر را با نوتیفیکیشن خود ازار دهید. تعیین کنید که چه زمانی برای ارسال پوش نوتیفیکیشن بهتر است و بر اساس آن زمان‌بندی را برای ارسال آن تنظیم کنید.

تکرار

اگرچه مشتری ممکن است به شما اجازه داده باشد تا تعامل داشته باشید، اما شما باید از این فرصت بسیار هوشمندانه استفاده کنید.

نوتیفیکیشن‌های بیش از حد می‌توانند آزاردهنده باشند و موجب شوند تا کاربر اپلیکیشن را حذف کند. فقط در صورت لزوم نوتیفیکیشن ارسال کنید.

موارد استفاده پوش نوتیفیکیشن در صنایع مختلف

این موارد استفاده از صنایع مختلف به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید از نوتیفیکیشن برای دسترسی به مخاطب هدف خود استفاده کنید:

  • تجارت الکترونیک: فرقی نمی‌کند که برای اطلاع‌رسانی در مورد محصولات و معاملات جدید است یا یادآوری در مورد سبد خرید رها شده، شما می‌توانید از پوش نوتیفیکیشن‌ها برای افزایش فروش کسب و کار تجارت الکترونیک خود استفاده کنید.
  • سرگرمی: پوش نوتیفیکیشن‌های شخصی‌سازی شده می‌توانند تعداد اشتراک‌ها برای اپلیکیشن‌های سرگرمی را تا حد زیادی افزایش دهند. از ارسال توصیه‌های هوشمندانه بر اساس سابقه مشاهدات قبلی گرفته تا ژانر موسیقی مورد علاقه، شما می‌توانید تعامل را افزایش داده و کاربر را به یک طرح پریمیوم ارتقا دهید.
  • BFSI و فینتک: از ارسال نوتیفیکیشن‌های تراکنشی برای پرداخت‌های انجام شده تا ارسال معاملات انحصاری برای مشتریان دارای عضویت یا استفاده از یک محیط آموزشی برای رسیدگی به مشکلات مشتریان، پوش نوتیفیکیشن‌ها می‌توانند کمک بزرگی در جهت تعامل با مشتریان جدید و قبلی در یک سطح شخصی ایجاد کنند.
  • سفر: شرکت‌های مسافرتی می‌توانند از نوتیفیکیشن‌ها برای اطلاع‌رسانی در مورد شرایط آب و هوایی یا یادآوری برنامه سفرهای آتی کاربر استفاده کنند. شما همچنین می‌توانید با ارائه توصیه‌هایی در مورد مکان‌هایی که می‌توانند هنگام سفر از آن‌ها بازدید کنند یا هتل‌هایی را که پیشنهادهای عالی برای فروش متقابل و افزایش فروش محصولات به کاربر ارائه می‌دهند، کمی شخصی‌سازی اضافه کنید.

ژئوفنسینگ یا حصار جغرافیایی و شخصی‌سازی در پیام پوش

حصار جغرافیایی، روش ایجاد حصار مجازی در اطراف یک ناحیه جغرافیایی خاص است (عمدتا در اطراف محلی که شما کار می‌کنید)، به گونه‌ای که پیام‌های به شدت هدفمند و شخصی‌سازی شده به افرادی که در نزدیکی شما هستند ارسال شود.

تصور کنید بعد از یک پرواز طولانی خسته و گرسنه در فرودگاه پیاده شدید. ناگهان، یک نوتیفیکیشن در گوشی همراه شما را به سمت بهترین رستوران‌های نزدیک هدایت می‌کند. آیا خیالتان راحت نمی‌شود؟

یا تصور کنید که با هدف دیدرا یک دوست به یک مرکز خرید می‌روید، ناگهان استارباکس برای شما یک نوتیفیکیشن ارسال می‌کند تا به شما در مورد پیشنهادهای عالی موجود در کافه باخبر کند، آیا شما و دوستتان به آنجا سر نمی‌زنید؟

این میکرولحظه‌ها می‌توانند تاثیر زیادی بر تجربه کاربر داشته باشند و شما می‌توانید آن‌ها را با استفاده از حصار جغرافیایی ایجاد کنید.

طبق تحقیقات Market Research Future، انتظار می‌رود بازار جهانی حصار جغرافیایی تا سال 2023 به 2/2 میلیارد دلار افزایش یابد. به گفته Search Engine Land، تبلیغات حصار جغرافیایی نرخ کلیک را تا دو برابر در مقایسه با تبلیغات دیجیتال افزایش می‌دهد و گفته می‌شود که نرخ بازگشت سرمایه یا ROI را 20 برابر بیشتر می‌کند.

نسبت به تبلیغات بنری سنتی افزودن حصار جغرافیایی به کمپین شما بسیار ساده است، به خصوص زمانی که یک ابزار اتوماسیون بازاریابی دارید که به شما امکان می‌دهد چنین کمپین‌های فوق شخصی ایجاد کنید.

سخن پایانی

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن امکان ارسال پیام‌های متنی کوتاه به همراه عکس‌ها و تیترهای جذاب را در فضای وب فراهم می‌کند و از این نظر می‌تواند رقیبی جدی برای تبلیغات پیامکی باشد که نسبت به SMS مزایای بیشتری دارد.

به طور خلاصه اهمیت تبلیغات پوش نوتیفیکیشن در این است که:

مقرون به صرفه بوده و هزینه کمتری در پی دارد.

گروه بیشتری از کاربران را در نظر می‌گیرد.

برای کاربر آزار دهنده نیست و کاربر می‌تواند نسبت به عضویت یا عدم عضویت در سرویس پوش نوتیفیکیش مختار باشد.

پوش نوتیفیکیشن هر چقدر کوتاه‌تر باشد، نرخ کلیک آن بالاتر می‌رود. البته توجه داشته باشید که محدود کردن تعداد کلمات آن نباید به مفهوم اصلی پیام لطمه‌ای وارد کند.

با شخصی‌سازی پوش نوتیفیکیشن، امکان نرخ تبدیل کاربران به مشتریان بالاتر خواهد رفت.

تبلیغات خود را به ما بسپارید

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات وب و تولید محتوا. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما تماس بگیرید

لینک منبع : moengage

بیشتر بخوانید :

تبلیغات اینترنتی چیست و انواع تبلیغات اینترنتی در ایران

تبلیغات آنلاین چیست؟ چه مزایایی دارد و انواع آن کدامند؟

هویت برند چیست و چگونه یک هویت برند منحصر به فرد ایجاد کنیم؟

معرفی ابزار برای ارسال پوش نوتیفکیشن؛ بهترین سرویس های خارجی

دیدگاهتان را بنویسید