×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ تبلیغات و زندگی موبایلی
تاریخ انتشار : 17 بهمن 1395 زمان مطالعه : نام نویسنده : admin

تبلیغات و زندگی موبایلی

تبلیغات و زندگی موبایلی

نقش وسیله‌ای که همیشه همراهتان، در جیب، کیف یا روی میز کارتان هست را در زندگی خود چگونه توصیف می‌کنید؟!
“گوشی من تمام زندگی منه! من هر روز و تمام مدت از اون استفاده می‌کنم و اگر روزی اون رو تو خونه جا بذارم انگار اون روز به هیچ کس و هیچ جایی دسترسی و ارتباط ندارم و از کل دنیا جدا شدم، به شدت کلافه می‌شم و اصلا روز خوبی رو نخواهم داشت.”
“همراه جدانشدنی من!”
“ارتباط من با همه دنیا و کسایی که برام مهمن!”
“همه تفریح، سرگرمی و روزمرگی من!”
اینها عباراتی است که خیلی از افراد در توصیف گوشی موبایل خود استفاده می‌کنند، بیایید واقع بین باشیم هیچکس درباره یخچال، تلویزیون و کامپیوترش اینطور حرف نمی‌زند.
جالب تر آماری است که بر اساس تحقیقات گوگل، کاربران گوشی های هوشمند درباره عادت خودشان می‌گویند:
68% از کاربران گوشی خود را تا 15 دقیقه بعد از اینکه صبح از خواب بیدار میشوند، حتما چک میکنند!
30% اعتراف کردند اگر گوشی خود را همراه نداشته باشند، عصبی می شوند!
87% همیشه گوشی هوشمند خود را نزدیک به خود نگه می دارند، چه در صبح و چه در شب.
موبایل به سرعت تبدیل به مسیری شده که در آن در حرکتیم. هر زمان که چیزی بخواهیم یا نیازی داشته باشیم، سراغ موبایل خود می‌رویم و با اپلیکیشن های کاربردی که هر روز بر تعدادشان افزوده میشود یا جستجو در اینترنت نیاز خود را برطرف می‌کنیم. آمار گوگل می‌گوید: ما به طور میانگین 150 بار در روز گوشی های خود را چک میکنیم و 177 دقیقه بر روی گوشی های هوشمند در هر روز زمان میگذاریم.
با استفاده روز افزون از موبایل، رشد تبلیغات موبایلی نیز در دنیا به سرعت ادامه دارد و سهم آن از بودجه کلی تبلیغات رو به افزایش است. در ادامه میزان این رشد را بررسی می‌کنیم:
تبلیغات موبایل در آمار و ارقام
بر اساس آمار سایت eMarketer  سال 2016 سالی حیاتی برای تبلیغات دیجیتال بود، زیرا برای اولین بار هزینه تبلیغات دیجیتال از تبلیغات تلویزیونی در آمریکا پیشی گرفت. تا پایان سال 2016، 72.09$ میلیارد دلار برای تبلیغات دیجیتال در آمریکا هزینه شده، در حالیکه هزینه تبلیغات تلویزیونی 71.29$ میلیارد دلار بوده است، یعنی رسانه های دیجیتال نماینده 36.8% از رسانه ها و تلویزیون نماینده 36.4% از رسانه‌های تبلیغاتی بوده است. باید توجه داشت که تبلیغات دیجیتال تنها محل جدیدی برای خرج کردن همان هزینه های قبلی تبلیغات سنتی و آفلاین نیست، بلکه فرصت‌های جدید تبلیغاتی را نیز در سطح محلی و بین‌المللی می تواند ایجاد می کند.
رشد سریع تبلیغات دیجیتال در سالهای آتی نیز ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود از 72.09$ میلیارد در سال 2016 به 113.18$ میلیارد در سال 2020 خواهد رسید. به این ترتیب سهم تبلیغات دیجیتال به 46% می رسد که گوگل و فیس بوک بخش عمده آن را به عهده خواهند داشت.
اما نکته جالب بررسی نقش تبلیغات موبایلی در این روند است. تحلیلگران ظهور و رشد سریع تبلیغات بر روی گوشی های هوشمند را یکی از دلایل اصلی رشد بخش دیجیتال می‌دانند. تبلیغات موبایلی با 40% رشد تا پایان سال 2016، به 45.95$ میلیارد رسید. رشد تبلیغات موبایلی همچنان ادامه دارد و سهمش از بودجه کلی تبلیغات رو به افزایش است. همچنین پیش‌‎بینی می شود با ادامه رشد این بازار، سرمایه گذاری روی تبلیغات موبایل از 45.95$ میلیارد در سال 2016 به 86.84$ میلیارد در سال 2020 افزایش یابد و تبلیغ‌دهندگان به کمک این دسته از تبلیغات با سهم بیش از 23% از کل تبلیغات رسانه‌ها و 63% از رسانه‌های دیجیتال به افراد زیادی بر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها دسترسی خواهند داشت. گوگل پادشاه بدون رقیب تبلیغات موبایلی در آمریکا است و 32% از سهم بازار تبلیغات موبایلی را به عهده دارد. شرکت Facebook نزدیک ترین رقیب به گوگل، 22.1% از سهم این بازار را در سال گذشته داشته است.

همراه با بررسی و پیش بینی روند رسانه های تبلیغات، بررسی فرمت تبلیغات دیجیتال نیز حایز اهمیت است. بر اساس آمار سایت emarketer تبلیغات نمایشی (بنری) همچنان رشد داشته و به عنوان فرمت نخست تبلیغات دیجیتال تا سال 2020 خواهد بود. هزینه تبلیغات نمایشی 34.56$ میلیارد در سال 2016 می باشد که از تبلیغات جستجومحور کمی بیشتر است. فیسبوک با 34.5% از کل سهم تبلیغات این دسته، بیشترین سهم تبلیغات نمایشی سال گذشته را داشته و گوگل در جایگاه دوم قرار دارد.
همه‌ی اینها، نشان می‌دهد که این وسیله کوچک چه خود متوجه باشیم یا نه، سبک زندگی ما را تغییر داده است. موبایل در انجام کارهای روزانه به ما کمک کرده و ما را به سمت روش‌های جدید انجام و یادگیری کارهای مختلف سوق می دهد. به کشف ایده‌های جدید و کسب و کارهای جدید کمک می‌کند، و بدون شک بستری بسیار مناسب و فراگیر برای تبلیغات محصولات و برند‌ها، و از طرف دیگر راهی برای درآمدزایی از رسانه‌های آنلاین از طریق جذب تبلیغات است.

دیدگاهتان را بنویسید