×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ اهمیت محتوا در تبلیغات همسان (Native)
تاریخ انتشار : 03 مرداد 1396 زمان مطالعه : نام نویسنده : admin

اهمیت محتوا در تبلیغات همسان (Native)

اهمیت محتوا در تبلیغات همسان (Native)

صنعت تبلیغات همسان(Native) به سرعت در حال رشد است. برندها به طور فزاینده‌ای در این زمینه به عنوان راهی برای ارتقاء محتوای خود سرمایه‌گذاری می‌کنند، و ناشران علاقه مندند تا جریان درآمد خود را از این طریق به حداکثر برسانند. با این حال، نوع محتوای مورد نیاز برای تبلیغات همسان باید با دقت مورد توجه قرار گیرد. به این دلیل که یک آگهی همسان با فضا و شکل و شمایل محیط اطرافش منطبق است، مهم است که هم از منظر ناشر و هم از منظر برند تجاری مناسب باشد.

چرا باید به سمت تبلیغات همسان برویم؟

این یک واقعیت اذعان شده است که دسترسی طبیعی به مخاطب در حال کاهش است. محتوای با کیفیت خوب بر این مسئله غلبه خواهد کرد، اما برای رسیدن به مقیاس واقعی، برندهای تجاری به طور فزاینده‌ای به سمت راه‌حل‌های رسانه‌های پولی (Paid Media)گرایش پیدا کرده‌اند.
یکی از جاذبه‌های مربوط به تبلیغات همسان، از جمله پست‌های پولی برای رسانه های اجتماعی در خبرخوان‌ها (Newsfeed)، مصونیت آن‌ها (در بیشتر موارد) از مسدودکننده‌های تبلیغات (Ad Blockers) است. این امر به خصوص در صورتی که سعی دارید مخاطبان جوانتر را هدف قرار دهید بسیار اهمیت دارد، زیرا در میان‌ جوانتر‌ها تقریباً از هر دونفر یکنفر از مسدود‌کننده‌های تبلیغات استفاده می‌کند. این عمل شروع به گسترش در دستگاه‌های تلفن همراه نیز کرده است. برای مثال، اخیرا برخی اپراتورهای شبکه تلفن همراه در دنیا، نرم افزارهایی را به کاربران ارائه داده‌اند که می توانند تا 95٪ از بنر و تبلیغات پاپ‌آپ در دستگاه های تلفن همراه در هنگام مرور اینترنت را مسدود کنند.
یکی دیگر از ویژگی‌های تبلیغات همسان این است که اغلب برای تلفن‌های همراه مناسب‌تر از سایر انواع تبلیغات دیجیتال است. از آنجایی‌که دو سوم افراد در حال حاضر یک گوشی هوشمند دارند و از آن حداقل برای دو ساعت در روز استفاده می‌کنند، گرایش تلفن همراه به تبلیغات همسان ممکن است برای بسیاری از برند‌ها امیدوار کننده‌ترین راه باشد.
اما ویژگی اصلی که باعث تمایز تبلیغات همسان می‌شود شکل ارائه‌ی آن است و  و مزیتی که این شکل ارائه برای آنها فراهم می‌کند. از آنجایی‌که تبلیغات همسان درست در وسط محتوایی هستند که کاربر در حال خواندن یا دیدن آن است، نادیده گرفتن آنها بسیار سخت است. فقط با وجود بودن در آنجا، آنها به صورت ضمنی به عنوان محتوایی تایید شده توسط ناشر به نظر می‌آیند و حداقل، کاربر تمایل دارد آگهی را با وبسایتی که آن را برای بازدید انتخاب کرده است مرتبط بداند.

ملاحظات استفاده از تبلیغات همسان:

ناشران می‌خواهند محتوا و سبک آن با رسانه‌ی آنها منطبق باشد، و تبلیغ‌کنندگان نیز همین تمایل را دارند زیرا نمی‌خواهند تبلیغاتشان باعث آزار کاربران یک رسانه خاص شود.
با این حال، تبلیغات همسان هنوز باید به عنوان یک قطعه محتوای تبلیغاتی برچسب بخورد و ماهیت تبلیغی آن مشخص باشد. اگر مصرف‌کنندگان با اشتباه گرفتن محتوای تبلیغی با محتوای تألیفی سایت احساس گمراه شدن کنند، تاثیر منفی برای برند و همچنین کاهش اعتبار پلتفرم میزبان آن محتوا خواهد داشت. تحقیقات در زمینه تبلیغ برندها از طریق تبلیغات همسان نشان داده است  که شفافیت بسیار مهم است و هر گونه محتوای تبلیغی باید به گونه ای قابل شناسایی باشد.

متعادل‌سازی

تبلیغات همسان باید در مرز تأثیرگذاری و تناسب با دوگانگی نشستن در سرجای محتوای تألیفی در حالی که هنوز آگهی است، حرکت کند.  این مسئله باید دقیق باشد، به وضوح برچسب‌گذاری شده باشد و با محیط اطراف آن از نظر سبک متناسب باشد.
در نهایت، شما به افرادی نیاز دارید که از دیدن، خواندن، به اشتراک گذاری یا نظر دادن در مورد مطالب شما  به نحوی برخوردار شوند، در غیر این صورت فقط زمان و پولتان را هدر داده‌اید. شما ممکن است تمام اصول را برای  انطباق با آنچه که تبلیغات همسان است رعایت کنید، اما آیا مورد متوجه قرار خواهید گرفت؟
برای تشویق مردم به تعامل با محتوای خود، باید به مخاطب چیزی ارزشمند پیشنهاد کنید. هر قطعه باید یک هدف مشخص داشته باشد، حال چه آن  ارائه سرگرمی، آموزش، اطلاعات و یا ابزاری برای کاربر باشد، برای اطمینان از آن  که محتوا مربوط به مشتری است و برای موقعیتی  در سفر مشتری طراحی شده است. برای اینکه محتوا دیده شود، حیاتی است که شما برای زمان و مکان انتشار آن برنامه‌ریزی کنید.
همه اینها باید بر اساس دانش کامل از مخاطبان مورد نظرتان باشد،  اینکه از کجا آنلاین و آفلاین خرید می‌کنند، علایق، سرگرمی‌ها و تنظیمات رسانه های اجتماعی آنها چیست. . این درک برای تقسیم مشتریان خود، بسته به روابط آنها با شما و موقعیتی که در روند خرید قراردارند، ضروری است.

آیا محتوای تبلیغی نادیده گرفته می شود؟

شما به دقت درباره‌ی مخاطبان خود تحقیق کرده‌اید، محتوای خود را ایجاد کرده‌اید و بر روی اینکه در چه زمانی و چه مکانی قرار گیرند کار کرده‌اید. و همانطور که قبلاً گفتیم، ضروری است که هنگام استفاده، به روشنی تبلیغاتی بودن آن با برچسبی مشخص شود. اما آیا این به خودی خود مردم را از محتوا فراری نمی‌دهد؟
تحقیقات نشان می‌دهد که مردم واقع‍اً با محتوای تبلیغی یک برند با روی باز برخورد می‌کنند- تا زمانی که برای آنها ارزشمند باشد. 53٪ از بزرگسالان بریتانیا اعلام کردند که مایل هستند یا بسیار مایل هستند به خواندن یا دیدن محتوایی  که توسط یک برندتجاری حمایت شده است.
فقط 17 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی‌ها قاطعانه گفته‌اند که آنها نمی‌خواهند یا تمایلی ندارند به محتواهای حمایت شده برندهای تجاری نگاه کنند. هرچند که در میان کسانی که بیشتر مثبت بودند، 30٪ دیگر نیز ترجیح به محتواهای غیر تبلیغی داده‌اند.
به زبان ساده، حتی محتوای پولی هم باید سخت کار کند تا مورد توجه قرارگیرد. این واقعیت که شما در محتوای با کیفیت سرمایه گذاری کرده‌اید، باید برای شما به معنای آن باشد که حتی بیشتر تلاش کنید تا اطمینان حاصل کنید که چیزی را که مخاطبان هدف شما می خواهند تولید می‌کنید.

نتیجه‌گیری

با حضور بیشتر ناشران بزرگی که هم اکنون محتوای تبلیغی را در پلتفرم‌های خود را ارائه می دهند، پیش بینی می‌شود که صنعت تبلیغات همسان بین سال های 2013 تا 2018 چهار برابر بزرگتر شده باشد. وجود انتخاب‌های زیاد، به این معنی است که برندها فرصت پیدا کردن رسانه مناسب و ارتباط با مخاطب هدف خود را دارند.
با این حال، صرف پول در محتوا تضمین مورد توجه قرار گرفتن نیست. هنوز هم تبلیغ باید برای مخاطبان مورد نظر ارزش بالایی را ارائه دهد و به طور واضح با زندگی روزمره آنها سازگار باشد. اگر این مسئله  را نتواند انجام دهد یا از آن گمراه شود، مخاطبان فزاینده، دوباره کاهش پیدا خواهند کرد.
اگر برندها تصمیم بگیرند که مسیر تبلیغات همسان را با مزایای مختلفی که  دارد طی کنند، باید آن را بخشی از یک استراتژی محتوای جامع ببینند، نه فقط یک عامل افزودنی.
سامانه تبلیغات آنلاین مگنت، به عنوان اولین ارائه‌دهنده‌ی تبلیغات همسان بر بستر موبایل در ایران، به شما این امکان را می‌دهد که از مزایای این نوع تبلیغی استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و پیاده‌سازی تبلیغات همسان در مگنت، می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:
www.magnetadservices.com

دیدگاهتان را بنویسید