×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ آشنایی با بهترین اندازه بنرهای تبلیغاتی
تاریخ انتشار : 16 تیر 1397 زمان مطالعه : نام نویسنده : admin

آشنایی با بهترین اندازه بنرهای تبلیغاتی

آشنایی با بهترین اندازه بنرهای تبلیغاتی

آیا اندازه بنرهای تبلیغاتی واقعاً اهمیت دارند؟

این روزها با وجود حضور نزدیک به 5 میلیارد کاربر موبایل در دنیا، استفاده و تعامل با موبایل بیش از هر زمان دیگری است و بطور پیوسته نیز در حال رشد است. این مسئله باعث افزایش نیاز به تبلیغاتی شده است که بتواند جلب توجه بیشتری کند و در بهترین جای ممکن قرار گرفته باشد تا حداکثر ظرفیت دیده شدن را داشته باشد و لازمه‌ی آن استفاده از بهترین اندازه بنرهای تبلیغاتی برای تولید حداکثر درآمد برای ناشران و مدیریت موفق کمپین‌های تبلیغاتی برای تبلیغ‌دهندگان است.

مردم از هر سن، نسل و  جنسیتی در هر مکانی در حال استفاده از دستگاههای موبایلشان هستند، برخی حتی برای چند ساعت در روز. این افراد هر روز  توسط مسیج‌ها، اخبار و شبکه‌های اجتماعی بمباران می‌شوند، که اکثراً برایشان آزاردهنده است.

در ادامه  نگاهی به بهترین اندازه بنرهای تبلیغاتی برای ناشران در سال 2018 می‌اندازیم و توصیه‌هایی برای استفاده‌ی بهینه از آن‌ها داریم که از همین امروز می‌توانید به آن‌ها عمل کنید:
نسخه‌ی بروزرسانی شده‌ی اندازه 250*300 توسط گوگل:
در سال 2017 گوگل سیاست‌های تبلیغات موبایلی‌اش را تغییر داد و محدودیت‌هایی که برای قرارگیری بنرهای 250* 300 در فضای بالای صفحه (Above the fold) داشت را حذف کرد. پس از آزمایش‌های دقیق، گوگل مشخص کرد که این بنرها می‌توانند به گونه‌ای در فضای بالای صفحه قرارگیرند که  باعث منحرف کردن و یا آزار کاربران نشوند.
این تغییر خبر بسیار خوبی برای ناشران است زیرا این فرصت را به آنها می‌دهد که CPM (هزینه برحسب هزاربار نمایش) بهتری بدست آوردند. از آنجاییکه واحد تبلیغی 250*300 کارایی بالایی دارد، قراردادن آن در بالای صفحه موجب مشاهده شدن بیشتر ومی‌شود و پتانسیل بالایی برای تعامل کاربری دارد.
تصویر زیر نشان دهنده‌ی مقایسه‌ی نرخ مشاهده شدن بنرهای تبلیغاتی 250*300 با توجه به محل قرارگیری است:

جزئیات مربوط به اندازه بنرهای تبلیغاتی

خریداران تمایل زیادی به خرید این مکان دارند زیرا اولین چیزی است که کاربر در هنگام ورود به صفحه‌ی اصلی موبایل وب یک وبسایت می‌بیند. در مقایسه با بنرهای تبلیغاتی با اندازه کوچکتر (مثلاً 50*320)، تبلیغات موبایلی با اندازه‌ی  بزرگتر معمولاً درآمد بیشتری را کسب می‌کنند.
با این وجود، داشتن حالت هجومی مکان تبلیغ شانس کلیک‌های تصادفی را افزاتیش می‌دهد و منجر به یک تجربه‌ی کاربری منفی می‌شود.
به همین دلیل، بهترین راه پیروی از پیشنهادات گوگل و قراردادن فقط 50% فضای قابل مشاهده شدن تبلیغ در بالای صفحه است.  تصویر زیر مثال‌های بسیار خویی از نمونه‌های موفق 250*300  و همچنین 50*300   و محل قرارگیری آنها را ارائه می‌دهد:

نمونه بنرهای تبلیغاتی

سایر اندازه‌های تبلیغات موبایلی که می‌توان در نظر گرفت:
ثابت شده فرمت‌های تبلیغاتی بزرگتر (مثل اندازه بنرهای تبلیغاتی میانی در موبایل) در جلب توجه کاربر بهتر عمل می‌کنند و بهترین نرخ CPM را دارند. اما ناشران باید مراقیت فرمت‌های آزاردهنده بر روی هر دوسخه موبایل و دسکتاپ وبسایتشان باشند.
از تاریخ 15 فوریه سال 2018 گوگل در توافق با استانداردهای «ائتلاف برای تبلیغات بهتر»، مرورگر Chrome خود را مجهز به یک ابزار مسدودکننده‌ی تبلیغات کرده و از نمایش هرگونه تبلیغات بر روی سایت‌هایی که از وضعیت نادرست (Failing) آنها بیش از 30 روز گذشته باشد جلوگیری می‌کند.
جستجوی بی‌وقفه‌ای برای پیدا کردن راههای خلاقانه‌ی ارائه‌ی تبلیغات بر روی موبایل در جریان است که از نتایج آن تولد همین فرمت‌های تبلیغاتی بزرگ است و رشد آنها همچنان ادامه دارد.
تحقیق اخیری که توسط شرکت Adpiler انجام شده نشان می‌دهد که اندازه 250*300 محبوبترین اندازه در بنرهای تبلیغاتی موبایلی است. 34% کل بازدیدهای تبلیغات (impressions) مربوط به مستطیل متوسط هستند:

محبوب‌ترین اندازه بنرهای تبلیغاتی

مطالعه‌ی انجام شده توسط Medialets نشان داد که در میان فرمت‌های ایستا، تبلیغ‌های میانی تمام صفحه نسبت به همتایان کوچکتر خود، موجب ایجاد کلیک‌های بیشتری ‌می‌شوند- (هم بر روی موبایل و هم بر روی تبلت.)

بهترین عملکرد از بنرهای تبلیغاتی بر اساس نرخ کلیک

مستطیل متوسط 250*300 نشان می‌دهد که از نظر CTR بالاترین عملکرد را بر روی موبایل و تبلت دارد. یه یاد داشته باشید که این آمار می‌تواند بسته به محل قرارگیری تبلیغ و سبک آن تغییر کند.

بهترین عملکرد بنرهای تبلیغاتی بر اساس نرخ تبدیل

اندازه‌های معمول بنرهای تبلیغاتی در تلفن‌های هوشمند واحدهای 50*320 هستند در حالی که ثابت شده است که فرمت‌های تبلیغاتی بزرگتر نظیر 250*300 و تبلیغ میانی تمام صفحه (480*320) نرخ تعامل (engagement rate) بالاتری می‎توانند بدست آوردند.
استانداردترین اندازه بنرهای تبلیغاتی برای تبلت‌ها 90*728 است در حالی که تبلیغات میانی تمام صفحه نظیر 1024*768 و 768*1024 به داشتن نرخ تعامل قوی معروفند.
نکته‌ی اساسی:
اندازه‌ی بنرهای تبلیغاتی برای نمایش در موبایل عامل مهمی در تأثیرگذاری و عملکرد آن است. هرچه اندازه کوچکتر باشد، سخت‌تر می‌تواند توجه کاربر را جلب کند و تعامل ایجاد کند.
توصیه‌هایی برای بهینه‌سازی:
1- بنر موبایلی 50*320 بهتر است به صورت یک واحد  docked/Anchor پیاده‌سازی شود. در این صورت CTR بهتری خواهد داشت. از آنجاییکه یک واحد تبلیغی کوچک است، زمانیکه به عنوان یک بنر عادی بکار گرفته شود، واحدهای 250*300 و 100*320 معمولاً بهتر از آن عمل می‌کنند.
2- ‘Scroller’، که یک واحد تبلیغی نوظهور است که صفحه را پر می‌کند بدون اینکه تمام محتوا را بپوشاند رویکردی برای مقابله با نگرانی نسبت به مسدودکننده‌های تبلیغاتی است. بنابر گزارش IAB، این نوع فرمت تبلیغاتی غیر تهاجمی است (کابران می‌توانند آنها را اسکرول کنند و بگذرند) و از نظر خلاقیت و لذت نسبت به بنرهای بازشونده (expandable)  عملکرد بهتری دارند.
3- بنر مستطیل متوسط (250*300) همچنان بهترین عملکرد را دارد. از فرصت پیاده‌سازی آن در بالای صفحه استفاده کنید.
4- ارائه‌دهندگان بنرهای ویدئویی (IBV) در بیشتر مواقع  اندازه 250*300 را برای بنرهای تبلیغاتی می‌پسندند. آنها معمولاً بهترین نرخ CPM را می‌پردازند که با آن میتوانید با  Header Bidding ( که به ناشران اجازه می‌دهد تا فضای تبلیغاتی خود را برای چندین خریدار بالقوه در آن واحد و پیش از ارائه بیشترین قیمت، به مزایده بگذارند.) رقابت کنید تا کارایی را بالا ببرید. هنگام اجرای IBV، سعی کنید حداکثر آن را به دو واحد محدود کنید تا باعث کاهش سرعت صفحه نشود.
مراقب باشید که  کاربرانتان را در هر بازدید با تعداد بیش از حدی از تبلیغ میانی مواجه نکنید. این مسئله ممکن است باعث بی‌رغبتی آنها شود و از بازدید دوباره آنها از سایت شما جلوگیری کند.
5- “مستطیل بزرگ” (280*336) نیز یک اندازه تبلیغاتی با کارایی بالا است که گوگل آن را پیشنهاد کرده است. واحد تبلیغاتی خود را با اضافه کردن آن به همراه ابعاد تبلیغاتی استاندارد موبایل (به عنوان مثال، 250*300/280*336) انعطاف‌پذیرتر کنید. ثابت شده است که هنگامی که درون محتوای متنی یا در پایان مقالات استفاده می‌شود کارایی خوبی دارد.
6- به غیر از اندازه بنرهای تبلیغاتی، یکی از ویژگی های سودمند دستگاه های تلفن همراه سرویس مکان‌یابی آن است. این موضوع باعث می‌شود که تبلیغات بیشتر به کاربران مرتبط باشد و بصورت بالقوه باعث افزایش کلیک شود. . اگر شما از یک سرور تبلیغاتی مانند Google DFP استفاده می‌کنید، هدفگیری جغرافیایی نقش مهمی را در آن ایفا می‌کند. اغلب شبکه‌های تبلیغاتی می‌توانند کشورهایی را که  آنها کمپین در دسترس هستند مشخص کنند.
7- تبلیغات خود را از نظر زیباشناسی بررسی کنید. فقط آن دسته از شبکه‌های تبلیغاتی را نگه دارید که خلاقه‌های با کیفیت بالا ارائه می‌دهند و بی‌کیفیت‌ها را فارغ از CPM که وعده می‌دهند کنار بگذارید. شما نمی‌توانید مصالحه‌ای با تجربه کاربری داشته باشید. تبلیغات باکیفیت معمولا دارای نرخ تعامل مثبتی هستند و تاثیر مثبتی روی کاربران گذاشته‌اند.
8- شما می‌توانید با داشتن اندازه بنرهای تبلیغاتی در یک نقطه‌ی تبلیغاتی رقابت کنید تا رقابت را تنگ‌تر کنید. برای مثال، شما می‌توانید در یک جایگاه 250*300 تبلیغ 100*320 و 50*320 ارائه کنید. وقتی این اتفاق بیفتد، تبلیغ‌های کوچکتر همواره به صورت عمودی در بالای صفحه قرار می‌گیرند.

سایزهای کوچک بنرهای تبلیغاتی

9- با شبکه‌های تبلیغاتی بهترین معامله را انجام دهید. بسیاری از شبکه‌های تبلیغاتی نرخ ثابتی را برای CPM تبلیغات میانی و سایر اندازه‌های تبلیغ موبایلی ارائه می‌دهند.

شما می‌توانید ما مراجعه به سایت مگنت، با خدمات آزانس در حوزه تبلیغات موبایلی آشنا شوید و بهترین مشاوره را برای کمپین‌های تبلیغاتی خود دریافت کنید. 

منبع: www.monetizemore.com

دیدگاهتان را بنویسید