×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ چگونه تعداد دانلود اپلیکیشن خود را افزایش دهیم؟
تاریخ انتشار : 19 خرداد 1397 زمان مطالعه : نام نویسنده : admin

چگونه تعداد دانلود اپلیکیشن خود را افزایش دهیم؟

چگونه تعداد دانلود اپلیکیشن خود را افزایش دهیم؟

پس از انتشار اپلیکیشن در یک اپ‌استور، مهمترین مسئله این است که کاربران در جریان اپلیکیشن ما قرار بگیرند و ترغیب به دانلود آن شوند.  میلیون‌ها اپلیکیشن در بازاروجود دارد. بنابراین، برای ناشران موبایلی مهم است که بدانند چگونه تعداد دانلود اپلیکیشن خود را افزایش دهند. عوامل زیادی بر دانلود اپلیکیشن‌ها مؤثر است. در اینجا ما به برخی از این عوامل اشاره می‌کنیم و نکاتی را درباره‌ی راههای افزایش تعداد دانلودهای یک اپلیکیشن مطرح می‌کنیم:

افزایش دانلود اپلیکیشن

عوامل مؤثر بر دانلود اپلیکیشن:

•    آیکون: یک آیکون جذاب می‌تواند توجه کاربران بیشتری را جلب کند و آنها را ترغیب به دانلود اپلیکیشن شما کند. 
•    توصیف: یک توصیف جامع می‌تواند به کاربران کمک کند که بطور کامل کارکرد  اپلیکیشن شما را درک کنند.
•    اسکرین شات‌ها: اسکرین‌ شات‌های جذاب می‌توانند به اپلیکیشن شما کمک کنند تا از رقبایش فاصله بگیرد. 
•    ویدئوها: بسیاری از کاربران یک اپلیکیشن را از طریق ویدئوی جذاب آن نصب می‌کنند. 
•    امتیاز بالا و نظرات مثبت: کاربران اپلیکیشن‌هایی را ترجیح می‌دهند که امتیاز بالا و نظرات مثبتی داشته باشد. 
•    رتبه‌بندی اپلیکیشن: یکی دیگر از عوامل مهم رتبه‌بندی اپلیکیشن در نتایج جستجوی اپ‌استور است. 
•    کلیدواژه‌های مرتبط: کلیدواژه‌های مرتبط و چگونگی انتخاب آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. 
•    بومی‌سازی:  عملکرد اپلیکیشن در یک منطقه، بر رتبه‌بندی آن در مناطق دیگر تأثیر می‌گذارد.
•    شبکه‌های اجتماعی: می‌دانید که مردم از شبکه‌های اجتماعی لذت می‌برند. بنابراین این پلتفرم‌ها نیز بر دانلود یک اپلیکیشن تاثیرگذارند. 
•    نرخ حفظ: اگر اپلیکیشن شما برای یک دوره‌ی 30 روزه نگهداری می‌شود، این هم بر رتبه‌بندی آن مؤثر است. 
•    کابران فعال: هرچقدر که کاربران فعال بیشتری جذب کنید، دانلود اپلیکیشن شما هم بیشتر خواهد بود. 

چگونه دانلود اپلیکیشن را افزایش دهیم؟

بهینه‌سازی اپ‌استور:

بهینه‌سازی اپ‌استور بیشترین تأثیر را بر روی تعداد دانلودها دارد زمانیکه اپلیکیشن شما در صفحه اصلی  اپ‌استور به نمایش گذاشته شود، و مؤثرترین راه افزایش دانلود است. باید بدانید که جزئیاتی نظیر : یک توصیف کامل، کلیدواژه‌ها، ویژگی‌های خاص و مزایا نیز دانلود اپلیکیشن را تحت تأثیر قرار می‌دهند. 
همه‌ی اپلیکیشن‌ها توسط کلیدواژه‌ها به دسته‌های مختلف تقسیم‌بندی شده‌اند. بنابراین بهینه‌سازی کلیدواژه‌ها بسیار از عوامل دیگر مهم‌تر است. 

تبلیغات نصبی (CPI): 

مهم نیست که اپلیکیشن شما پولی یا رایگان است. روش تبلیغات هزینه برحسب نصب راه مناسبی برای نمایش تبلیغات در شبکه‌ی تبلیغاتی است. از آنجایی که هدف اصلی دانلود اپلیکیشن است، تبلیغات کلیکی (CPC) یا بازدیدی (CPM) در مقایسه با تبلیغات نصبی (CPI) برای اپلیکیشن مناسب نیستند. 

انتشار اخبار:

انتشار اخبار با توجه به فاکتور «جدید» بودن اپلیکیشن‌ها نتایج بسیار مثبتی را به همراه خواهد داشت. شما می‌توانید اخبار مربوط به ویژگی‌های اپلیکیشن‌تان را بر روی سایت‌های انتشار اخبار، ستون‌های مرتبط و …منتشر کنید. برخی سایت‌ها با دریافت هزینه‌ای به اخبار مربوط به اپلیکیشن شما بیشتر می‌پردازند و آن را در معرض دید قرار می‌دهند، که سرمایه‌گذاری باارزشی است. 

بازاریابی متقابل یا (Cross Promotion):

زمانیکه اپلیکیشن خود را بر روی یک اپ‌استور منتشر کردید، می‌توانید با تبلیغات متقابل با دیگر اپلیکیشن‌ها بوسیله‌ی تبادل نصب و بررسی برای آن بازاریابی کنید. این کار رایگان است اما شاید پیدا کردن ناشرانی نظیر خودتان سخت باشد. می‌توانید از برخی از شبکه‌های تبلیغات متقابل (CPN)، گروههای شبکه‌های اجتماعی یا فوروم‌های تبادل تبلیغات برای اجرایی کردن این روش و افزایش دانلود اپلیکیشن استفاده کنید. 

یک ویدئو بسازید:

ویدئوها، حتی اگر فقط 30 ثانیه باشند، از توانایی بالایی برخوردارند. آنها این فدرت را دارند که به کاربران نشان دهند چرا اپلیکیشن شما ارزش امتحان کردن دارد، داستان اپلیکیشن‌تان را شرح دهند و … در همه‌ی حالت‌ها ویدئوها مفیدند.

تبلیغات آفلاین:

با خانواده و دوستانتان ارتباط برقرار کنید. می‌توانید از آنها بخواهید که اپلیکیشن شما را در دایره‌ی دوستانشان معرفی کنند و گسترش دهند. همچنین در جلسات و کنفرانس‌هایی که به اپلیکیشن شما مربوط می‌شود شرکت کنید و از آنها برای ایجاد مشارکت استفاده کنید. همچنین می‌توانید اپلیکیشن خود را در مکان‌های پرتجمع نظیر مترو، آسانسورها، ایستگاههای اتوبوس و … تبلیغ کنید. 

افزایش دانلود اپلیکیشن از طریق تبلیغات

تبلیغات محتوایی:

این مسئله چیزی شبیه روابط عمومی است، که همچنین می‌تواند به پیوند اپلیکیشن شما با مقالات و محتواها کمک کند. این وبلاگ شخصی شماست، به این معنی که می‌توانید هرگونه اطلاعاتی درباره‌ی اپلیکیشن خود را ارائه دهید. همچنین می‌توانید پست‌های وبلاگ خود را در سایت‌های بازاریابی نظیر Quora بفرستید تا لینک‌های خارجی بیشتری بدست بیاورید.

درواقع، سایت‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید در آن می‌توانید پست‌های مهمان منتشر کنید، بنابراین می‌توانید از این فرصت برای افزایش ترافیک ارگانیک اپلیکیشن‌تان استفاده کنید. افزایش ترافیک ارگانیک باعث افزایش دانلود اپلیکیشن و نصب آن می‌شود. 

نصب‌های دارای محدودیت زمانی:

 اگر اپلیکیشن شما پولی است، این روش برای شما بسیار مناسب است! اکثر کاربران به دنبال این هستند که چیزی را رایگان بدست بیاورند. بنابراین همانطور که می‌توانید تصور کنید، در این مدت  آمار نصب اپلیکیشن شما به شدت بالا خواهد رفت. قبل از انجام این کار،  باید اطمینان حاصل کنید که تعداد زیادی از کاربران این خبر را می‌دانند که لازمه‌ی آن این است که آن را از طریق شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات و …تبلیغ کنید.

محدوده‌ی کلمات کلیدی اپلیکیشن خود را افزایش دهید. 

کلمات کلیدی تأثیر زیادی بر رتبه‌بندی اپلیکیشن و دانلود آن دارد. اگر اپلیکیشن شما کلمات کلیدی مرتبط بیشتری را پوشش دهد، بدین معنی است که کاربران بیشتری احتمال دارد اپلیکیشن شما را پیدا کنند و نصب کنند. وقتی که اپلیکیشن شما در نتایج جشتجوها نمایش داده شود، امکان اینکه کاربران آن را نصب کنند بسیار بیشتر است. 
بنابراین، افزایش میزان پوشش کلمات کلیدی توسط توسعه‌دهندگان اپلیکیشن برای افزایش تعداد نصب‌ها ضروری است. به چند نکته برای افزایش کلمات کلیدی اشاره می‌کنیم:
•    از ابزارهای مخصوص گسترش کلمات کلیدی استفاده کنید
•    کلمات کلیدی رقبایتان را تحلیل کنید
•    در عنوان و زیرنویس کلمات کلیدی استفاده کنید
•    در بررسی‌ها کلمات کلیدی را قرار دهید. 
•    کلمات کلیدی درست را اضافه کنید.
به کاربران خود توجه کنید:
برای افزایش دانلود اپلیکیشن‌تان، باید بطور دقیق بدانید که چه کسانی از اپلیکیشن شما استفاده می‌کنند. تحلیل کاربران بسیار اهمیت دارد و به شما کمک می‌کند که بدانید آنها چه چیزی از اپلیکیشن شما می‌خواهند و چگونه باید نیازهایشان را برآورده کنید. این موضوع برای داشتن دانلودهای پیوسته بسیار مهم است. 
کاربران را تشویق کنید که دیگران را به اپلیکیشن شما ارجاع دهند:
در مقایسه با سایر روش‌های انگیزشی، ارجاع دادن یک راه مطمئن و باکیفیت برای گرتن نصب‌های بیشتر است. شما می‌توانید به کاربران فعلی‌تان این انگیزه را بدهید که دوستانشان را به اپلیکیشن شما ارجاع دهند. همچنین آن‌ها می‌توانند اپلیکیشن شما را در شبکه‌های اجتماعی‌شان تبلیغ کنند تا کاربران بالقوه‌ی بیشتری جذب آن شوند. این روش‌های افزایش دانلود برای انواع مختلف اپلیکیشن‌ها مناسب است. فارغ از اینکه اپلیکیشن شما مرتبط به دوست‌یابی، آموزش، عکس، درآمدزایی ، بازی و …است، شما می‌توانید از این راهها برای افزایش دانلودتان استفاده کنید.  

دیدگاهتان را بنویسید