×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ با تبلیغات در جستجو بیشتر آشنا شویم!
تاریخ انتشار : 25 دی 1400 زمان مطالعه : نام نویسنده : sardabir

با تبلیغات در جستجو بیشتر آشنا شویم!

با تبلیغات در جستجو بیشتر آشنا شویم!

تبلیغات در جستجو یکی از رویکردهای مهمی است که در فرایندهای بازاریابی دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که این رویکرد با توجه به نیاز صریح کاربران عمل می‌کند، سرچ ادز می‌تواند یک روش مؤثر در تعامل با مخاطبان و جذب مشتری به شمار رود.

موتورهای جستجو و در رأس آنها موتور جستجوی گوگل بستر مناسبی را برای فرایند تبلیغات در جستجو ارائه می‌دهند که به طور طبیعی احتمال کلیک را بالا برده و در نتیجه نرخ تبدیل را افزایش خواهند داد.

تبلیغات سرچ ادز این امکان را به برندها و فروشندگان می‌دهد که هزینه تبلیغات خود را بر اساس میزان درخواست و جستجوی کاربران پرداخت کنند. از این نظر تبلیغات در جستجو در برنامه‌ریزی‌های مالی نیز مناسب به نظر می‌رود.

با ما همراه باشید تا با مفهوم تبلیغات در جستجو، انواع این رویکرد شامل تبلیغات در موتورهای جستجو و تبلیغات در اپ استور و مزایا و روش‌های آن بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با تبلیغات در جستجو

تبلیغات در جستجو چیست؟

برای درک مفهوم تبلیغات در جستجو بهتر است تجربه‌ای را که در موتورهای جستجو داشته‌ایم به یاد بیاوریم، گوگل را در نظر بگیرید، هز زمان که چیزی را جستجو می‌کنیم، مواردی را در صدر لیست خود نشان داده و طبیعات نتایج برتر و حمایت‌شده جلوتر نمایش داده می‌شوند و در کنار آنها نیز (کلمه Ad) نوشته شده که نشان می‌دهد برای نمایش این نتایج هزینه پرداخت شده است.

در کنار نتایجی که از سوی موتور جستجوی گوگل حمایت می‌شوند، برخی از نتایج نیز به صورت ارگانیگ در نتایج جستجو دیده می‌شوند. در واقع هم نتایجی که در قالب تبلیغ نمایش داده می‌شوند و هم نتایجی که به صورت ارگانیک به کاربران ارائه می‌شوند، جزئی از فرایند تبلیغات در جستجو حساب می‌شوند.

در نمونه اول هزینه‌ای بابت نشان داده شدن در صدر موتور جستجو پرداخت شده و و در نمونه دوم نیز با رعایت نکات مربوط به بازاریابی دیجیتال و تولید محتوای بهینه، نتایج مورد نظر به صورت ارگانیک در موتورهای جستجو نمایش داده می‌شوند.

از سوی دیگر تبلیغات در اپ استور نیز یکی دیگر از بخش‌های تبلیغات در جستجو محسوب می‌شود که برندها و توسعه‌دهندگان می‌توانند برای تبلیغ و پروموت برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های خود در اپ استورها هم از شیوه‌های تبلیغات در جستجو استفاده کنند.

تبلیغات در جستجو چیست؟

آیا گوگل تنها موتور جستجوی جهان است؟

گوگل به نوعی در بین موتورهای جستجو پادشاهی می‌کند، اما در کنار این موتور جستجو، موتورهای جستجوی دیگری هم وجود دارند که برای فرایندهای تبلیغات در جستجو مناسب هستند و کماکان از سوی کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این موتورهای جستجو بسترهایی را برای تبلیغ دهندگان فراهم می‌کنند تا بتوانند تبلیغات خودشان را در نتایج جستجو نمایش دهند؛ مثلا گوگل این کار را از طریق Adwords انجام می‌دهد، موتور جستجوی بینگ از طریق Bing Ads و … . در عین حال کاربران نیز می‌توانند با رعایت اصول سئو در محتوای خودشان به صورت ارگانیگ در نتایج جستجوی این موتورها دیده شوند.

در حالی که تسلط گوگل بر بازار تبلیغات در جستجو غیرقابل انکار است، یک برنامه جامع بازاریابی دیجیتال باید این فرایند را در سایر موتورهای جستجو مانند یاهو و بینگ نیز در نظر داشته باشد.

نحوه تبلیغات در جستجو

اگرچه گوگل مجبوب‌ترین موتور جستجو در جهان به شمار می‌رود، اما به طور کلی سازوکار تبلیغات در این بسترها شبیه به یکدیگر است و می‌توان به ازای پرداخت هزینه، رتبه و جایگاه محتوای تبلغیاتی خود را در این موتورهای جستجو تعیین کرد.

همین اتفاق در اپ استورها هم می‌افتد، یعنی تبلیغ دهندگان می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای مشخص، اپلیکیشن خود را در صدر جستجوی اپ استور مورد نظرشان قرار دهند.

در ایران اپ استور مایکت یکی از نمونه‌های موفق برای تبلیغات در اپ استور به شمار می‌رود که تبلیغ دهندگان می‌توانند از طریق آن، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های خود را میان کاربران تبلیغ کنند.

برای اطلاعات بیشتر به مقاله “تبلیغات در اپ‌استور مایکت از طریق همکاری انحصاری مگنت با مایکت” در بلاگ آموزشی مگنت مراجعه کنید.

تبلیغات در اپ استور مایکت

در کنار تبلیغات پولی در موتورهای جستجو، یکی دیگر از مواردی که می‌تواند بدون هزینه باعث بالا رفتن در نتایج جستجو شده و به صورت ارگانیک در میان کاربران دیده شود، تولید محتوای تبلیغاتی بر اساس اصول سئو است که در این مورد، تبلیغ‌دهندگان می‌توانند با کمک تولیدکنندگان محتوا و بازاریابان دیجیتال، به طور ارگانیک در صدر موتورهای جستجو دیده شوند.

چرا باید از سرچ ادز استفاده کنیم؟

تبلیغات در جستجو یا سرچ ادز یکی از رویکردهای مهم بازاریابی دیجیتال به شمار می‌رود که با رشد قابل توجه موتورهای جستجو و شکل‌گیری اپ‌استورها، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. این رویکرد بازاریابی دیجیتال روشی است که محصولات و خدمات برندها را بر اساس جستجوی کاربران تبلیغ می‌کند. حال شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که چرا باید در فرایندهای بازاریابی خود به این شیوه نیز توجه کنیم.

در ادامه مهم‌ترین دلایل استفاده از سرچ ادز و مزایای آن بیان می‌شود.

به دست آوردن ترافیک ارگانیک سایت

در کنار تمرکز بر سئو که برای کسب ترافیک ارگانیک بسیار کارآمد است، استفاده از سرچ ادز به عنوان راهکاری که ترافیک سایت را سریع‌تر افزایش می‌دهد، گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. از این منظر تبلیغات در جستجو یک استراتژی مناسب و کوتاه‌مدت برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک محسوب می‌شود.

به دست آوردن لیدهای باکیفیت

کمپین‌های تبلیغات در جستجو امکان به دست آوردن لیدهای باکیفیت را برای تبلیغ‌دهندگان فراهم می‌کند، به این معنا که محتوای مورد نظر آنها تنها برای کاربرانی نمایش داده می‌شود که کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار تبلیغ‌دهنده را جستجو می‌کنند و در نتیجه لیدهایی که وارد سایت آنها می‌شود، باکیفیت‌تر خواهند بود.

دسترسی به مخاطبان محلی

اگر به دنبال معرفی خدمات خود به کاربران محلی هستید و می‌خواهید نتایج جستجوی شما برای مخاطبانی نمایش داده شود که به لحاظ جغرافیایی به شما نزدیک هستند، تبلیغات در جستجو گزینه مناسبی خواهد بود تا این دست از کاربران را به سمت محتوای مورد نظرتان هدایت کند.

مناسب با بودجه‌های کمتر

تبلیغات در جستجو برای کمپین‌های بازاریابی که بودجه کمتری برای‌شان در نظر گرفته شده است نیز مناسب هستند. با فعال کردن یک کمپین تبلیغات کلیکی نه تنها بودجه کمتری صرف خواهید کرد، بلکه تنها به ازای کلیک هر کاربر هزینه پرداخت می‌کنید که این مورد می‌تواند برای کسب‌وکارهایی که تازه کار خود را شروع کرده‌اند، مفید باشد.

نتیجه

تبلیغات در جستجو موضوعی است که در فرایندهای بازاریابی اهمیت زیادی پیدا کرده است و یکی از راهکارهای مؤثر برای بالا بردن ترافیک ارگانیک سایت و دسترسی به مخاطبان محسوب می‌شود. بر همین اساس در این مقاله استراتژی سرچ ادز را در موتورهای جستجو ، خصوصا گوگل و همچنین اپ استورها معرفی و در ادامه به برخی از مزایای این رویکرد اشاره شد.

دیدگاهتان را بنویسید